eitaa logo
آموزش مداحی یاس کبود
18.3هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
590 ویدیو
23 فایل
کانال رسمی مجمع حضرت یاس کبود که مستقیما زیر نظر استاد معظم #دکتر_محمد_فراهانی اداره می شود تماس با دکتر فراهانی 09123064825 صندوق سرمایه گذاری رضوان eitaa.com/egtesade_heiat مدیر: @ramin_mohammadi تهیه کتاب ستایشگران نور @Seyedabas135
مشاهده در ایتا
دانلود
🔊گزارش صوتی جلسات🔊 🔻مراسم هفتگی 🔷 📆 یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ 🔊 سخنرانی(شیخ محمود ریاضت) 🔊 نکته(دکتر محمد فراهانی) ____ 💢💢 مداحی های  استاد حاج محمد فراهانی در کانال ایشان بارگزاری می شوند 💢💢 ° @farahani_info ° 💢 کانال مجمع ادبی مذهبی یاس کبود ↙️ ✅ https://ble.ir/yase135 🌐 [ https://eitaa.com/yase133 ] 🌐 [ @YASE135 ] 🆔 [ https://rubika.ir/yase135 ] 👇👇👇👇👇👇
4_5834583359308698664.mp3
42.29M
📻 بشنوید | سخنرانی 🎤 🕌 مجمع یاس کبود 🗓 یکشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۲۶ ✅ کانال مجمع یاس کبود https://t.me/yase135 [ @YASE135 ] 🌏 سایت مجمع https://yase135.ir 🌐 https://ble.ir/yase135 ✅ ایتا: https://eitaa.com/yase133 🆔 روبیکا: https://rubika.ir/yase135 [ @yase133 ]
4_5834583359308698665.mp3
5.34M
📻 بشنوید | نکته ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ 🎤 🕌 مجمع یاس کبود 🗓 یکشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۲۶ ✅ کانال مجمع یاس کبود https://t.me/yase135 [ @YASE135 ] 🌏 سایت مجمع https://yase135.ir 🌐 https://ble.ir/yase135 ✅ ایتا: https://eitaa.com/yase133 🆔 روبیکا: https://rubika.ir/yase135 [ @yase133 ]
4_5834583359308698666.mp3
3.92M
📻 بشنوید | ادامه نکات ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ ۰۱ 🎤 🕌 مجمع یاس کبود 🗓 یکشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۲۶ ✅ کانال مجمع یاس کبود https://t.me/yase135 [ @YASE135 ] 🌏 سایت مجمع https://yase135.ir 🌐 https://ble.ir/yase135 ✅ ایتا: https://eitaa.com/yase133 🆔 روبیکا: https://rubika.ir/yase135 [ @yase133 ]
4_5834583359308698668.mp3
35.08M
📻 بشنوید | ادامه نکات ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ ۰۲ 🎤 🕌 مجمع یاس کبود 🗓 یکشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۲۶ ✅ کانال مجمع یاس کبود https://t.me/yase135 [ @YASE135 ] 🌏 سایت مجمع https://yase135.ir 🌐 https://ble.ir/yase135 ✅ ایتا: https://eitaa.com/yase133 🆔 روبیکا: https://rubika.ir/yase135 [ @yase133 ]
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♨️تحلیل💯 تحلیل مداحی حاج مرتضی طاهری در قبرستان بقیع تصویری ـ لعنت بر آن کسی که بقیع را خراب کرد : شُهرت🚫 🖋🖋🖋🖋🖋🖋🖋🖋🖋 📝✏️ 👇 ای آبروی عرش نشینان زتربتت🔹 آتش فکنده بردل ما داغ غربتت🔸 ای روز حشر بهر محبان خود شفیع 🔹ای جایگاه نور خداوند ای بقیع🔸 ای مدفن چهار ولی چار ذوالکرم 🔹خاکی ولی عزیزترینی ز هر حرم🔸 روزی بقیع صحن و سرا داشت طاق داشت🔹 ایوان و گنبد و در و چندین رواق داشت🔸 زائر همیشه گرم زیارت در آن حرم 🔹انگار دیده ام که نرفته زخاطرم🔸 امروز غربت است نه یک غم هزار غم🔹 تنها نه بیقرار دلم بیقرار غم 🔸سوز غم بقیع دل ما کباب کرد🔹 لعنت بر آن کسی که بقیع را خراب کرد🔸 ای آفتاب زائر روزت هزار آه 🔹شب زائر تو مهدی زهرا و اشک ماه 🔸سوگند میخورم به مناجات مادرم🔹 قبل از ظهور باز بقیع میشود حرم🔸 آل سعود را ز شرر دود می کنیم🔹 با دشمنان فاطمه نابود می کنیم🔸 طرحی ز عشق صادق دیرینه می زنیم🔹 در آن حرم که ساخته شد سینه می زنیم 🔸آنجا چهار گنبد زیبا بنا کنیم🔹 از چار سو سلام بر آن اولیا کنیم🔸 تنها نه بر چهار امام مبین حرم🔹 برپاکنیم بلکه بر ام البنین حرم 🔸در آن حرم به محضر پاک دو فاطمه🔹 سینه زنیم از غم سردار علقمه🔸 بوسه به پای صفحه تقدیر می زنیم🔹 تیر خلاص بر سر تکفیر می زنیم🔸 🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰 ✅دیده شدن یکی از علاقمندیهای اهل هنر دیده شدن است و می دانیم مداحی هنر است؛ فلذا خیلی از ذاکرین عزیز، مخصوصا جوانان علاقه دارند، کارشان و هنرشان دیده شود. البته از نظر شئونات اخلاقی، علاقه و اقدام برای شهرت، پسندیده نیست و به همین جهت بایستی این علاقه به دیده شدن را تحت نظارت عقل و شرع، کنترل کنیم تا مبادا به آفات این مقوله دچار شویم. ✅لوازم دیده شدن هنر دیده شدن هنر، لوازمی را می طلبد که به برخی از موارد از آنها می پردازیم. ✅توجه به اقتضای حال ارائه هنر در شرایط زمانی و مکانی مناسب، با توجه به ذائقه و شرایط مخاطب، باعث می شود، هنر توسط مخاطب دیده شود. در فایل پیوستی که در فضای مجازی خیلی مورد استقبال قرار گرفت، می بینیم که استاد حاج مرتضی طاهری، شعری را می خوانند با توجه به شرایط زمانی ایام حج، و شرایط مکانی قبرستان بقیع، برای مخاطبی که آرزوی زیارت مدینه و ساختن حرم در دل دارد و از جنایات آل سعود منزجر است. رعایت این اقتضائات باعث می شود این مداحی دیده شود، در حالیکه به صورت دکلمه پیاده شده و از هنر نغمات هم بهره گرفته نشده است و این نشان می دهد، رعایت مقتضای حال که در علم معانی بحث می شود، چقدر مهم است. پس خوب است در این زمینه بسیار تلاش کنیم. ✅ اگر بخواهیم با توجه به شرایط زمانی، مکانی، مخاطب و ... بخوانیم، طبیعتا بایستی محفوظات زیادی داشته باشیم تا بتوانیم در هر زمان و مکانی، بهترین محتوا را برای مخاطب خود ارائه دهیم. می دانیم که استاد طاهری محفوظات زیادی دارند، لذا در شرایطی که همه مشغول زیارت قبور ائمه بقیع هستند، ایشان مناسبترین شعر را از محفوظات گسترده خود انتخاب کرده و می خوانند و اینچنین مقبول واقع می شود. ✅ از همه لوازم مهمتر، اخلاص است، کاری که برای خدا انجام شود خدا به آن برکت می دهد و رنگ خدا پیدا می کند و هنری که به آن رنگ الهی زده شد، نُقل مجالس می شود. 📺📺📺📺📺📺📺📺📺 @yase133 ببینید👇👇👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اطلاع رسانی سخنران: آموزش اصول و مبانی مداحی : اخبار مداحی : برادر حمید فراهانی (شروع جلسه رأس ساعت ۱۷:۳۰) 🗺 آدرس در گوگل : https://nshn.ir/rbve74exRp4m 📳 پخش زنده : https://yase135.ir/پخش-زنده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‼️ لینک متن ورد و پی دی اف کتاب های مناسبت های ماه های قمری شوال، ذی القعده و ذی الحجه تولیدی مجمع حضرت یاس کبود در سال های قبل ‼️ 🌱 به صورت رایگان 🌱 ⚛️ در سایت مجمع حضرت یاس کبود قرار گرفت ⚛️ 💠 این کتاب ها شامل 1️⃣ شعر، روضه، زمینه، واحد، شور برای شهادت ها 2️⃣ شعر و سرود برای موالید ✅ مناسبت های ماه های قمری شوال، ذی القعده و ذی الحجه است ‼️ برای دسترسی به متن کتاب ها روی لینک بزنید ‼️ 🆔 https://eitaa.com/Thevoicesetayeshgaranenoor/26 @yase133
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
توسط📌🔎 شهادت حضرت عبدالعظیم علیه السلام 📝📝📝📝📝📝📝📝📝 متن روضه👇👇 کسی که راه به باغ تو چون نسیم گرفته صراط را ز همین راه مستقیم گرفته تو از عشیرۀ عشقی تو از قبیلۀ قبله که عطر، مرقد تو جنة النّعیم گرفته *حیات شما به این ناله است هر کی این ناله رو داشته باشه نشانه زنده بودنشه...* گدای کوی تو امروزه نیستم من و دانی سرم به خاک درت اُنس از قدیم گرفته *چه زیارتی...زیارتی که هرچی سلام میدی آخرش میره کربلا...* گدای کوی تو امروزه نیستم و تو دانی سرم به خاک درت اُنس از قدیم گرفته *ببینم مصداق این یه بیت هستی یا نه...* همیشه سفرۀ دل باز کرده ام به حضورت که فیض باز شدن ، غنچه از نسیم گرفته *خیلی من این یه بیتش و دوست دارم...* همیشه عبد ، حقیر است در برابر معبود به جز تو کی سِمت عبد با عظیم گرفته؟ *اهل ذوق صفا کردن، یه بار دیگه، نوش جونت...* مَلک غبار زِ قبر تو تا نرُفته نرَفته که هر کبوتر تو ذکر یا کریم گرفته *حالا میخوام قلبتو نشونه بگیرم... امشب برای تک تک ما دارن یه چیزایی مینویسن،خوش به حال اونایی که زرنگن...اما من اعتقادم اینه شب وفات سیدالکریم گدایی هم بلد نباشی دست خالی نمیری...این آقا فرزند کسیه که میومد بهش ناسزا میگفت، نمیذاشت دست خالی بره؛ دشمن مسلم...این آقا از اون نواده هاییه که نمیذاره دست خالی بریم..* کسی که زائر تو شد ، حسین را شده زائر *امام صادق علیه السلام فرمود:میخوای اهل ایمان رو بشناسی علامت ایمان اینه:یه بار جلوش بگو"صلی الله علیک یا اباعبدالله" اگر دیدی دستش رو روی قلبش گذاشت....* کسی که زائر تو شد ، حسین را شده زائر که رنگ و بو حرم تو از آن حریم گرفته 🔎🔎 : بعد از خواندن بیت دوم مستمع شروع کرد به زمزمه کردن؛ اینجا آقای میرداماد گفتند: «حیات شما به این ناله است هر کی این ناله رو داشته باشه نشانه زنده بودنشه...» استفاده از اینگونه مطالب که کاملا صحیح هم هست در اثرگذاری بر مستمع بسیار حائز اهمیت است. : در تفسیر بیت سوم شعر، به زیارت اشاره شد و گفتند: « چه زیارتی...زیارتی که هرچی سلام میدی آخرش میره کربلا...» اینجا با تفسیر کردن، برنامه تنوع پیدا کرد و شعر و نثر توام به کار رفت؛ علاوه بر این در تفسیر به آنچه که بر مستمع بسیار اثربخش است اشاره شد و آن اشاره به شباهت حرم حضرت عبدالعظیم و کربلای معلی بود. : گاهی برای اینکه مستمع با دقت شعر را گوش کند، باید قبل از خواندن بیت حساسیت بخشی کرد. آقای میرداماد قبل از بیت پنجم با جمله « ببینم مصداق این یه بیت هستی یا نه...» و قبل از بیت ششم، با جمله« خیلی من این یه بیتش و دوست دارم...» این کار را انجام دادند. : تکرار یکی از صنایع ادبی است و اگر خوب صورت بگیرد اثربخش است و اگر به جا نباشد ضعف محسوب می شود. در مجلس، اگر بیتی بر دل مستمع نشست، گاهی خوب است آن را تکرار کنیم. در این جلسه آقای مرداماد بیت ششم را که خواندند، مستمع خیلی خوب تحویل گرفت، لذا آن را تکرار کردند وقبل از تکرار گفتند: «اهل ذوق صفا کردن، یه بار دیگه، نوش جونت...» این نوعی تکریم و احترام به مستمع هم بود. : گاهی بیان برداشتهای زیبا از زندگینامه اهل بیت(ع) و متعلقین آنها، برای مستمع دارای حلاوت و شیرینی خاص است. این برداشتهای زیبا و نیکو، استحسان نام دارد. در این جلسه آقای میرداماد گفتند: «شب وفات سیدالکریم گدایی هم بلد نباشی دست خالی نمیری...این آقا فرزند کسیه که میومد بهش ناسزا میگفت، نمیذاشت دست خالی بره» این سخن نوعی استحسان بود. 🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗 کانون مداحان یاس کبود @yase133 حتما بشنوید👇👇👇👇
حتما مطلب فوق را بارها بخوانید و بشنوید نکات خیلی کاربردی داره👆👆👆
امام هادی(ع):  مَن زارَ عَبدالعَظیمِ الحَسَنی(ع) بِرِی کَمَن زارَ الحُسَین(ع) بِکَربَلا اگر قبر عبدالعظیم(ع) را در «ری» را زیارت کنی، مانند آن است که حسین (ع) را در کربلا زیارت کرده باشی. @yase133
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا