✍ و ...
حضرت دلبر خواست؛
تا سیده بَطحا، عروسِ خانهی طهٰ باشد !
عروسی که از دامانش، "کوثری" برای عالمیان حلول میکند، که تمام مسیر تاریخ را برای نیل به لحظهی رستگاریاش، تدبیر خواهد نمود.
در شرحِ عاشقانه هایشان، همین بس که محمّد "ص" فرمود:
هیچ کس برای من خدیجه نمیشود💗 !
🆔 لینک کانال 👇
http://eitaa.com/joinchat/332070913C6cfce71bab
صفحه ۲۳۲ مصحف شریف
سوره مبارکه هود
🆔 لینک کانال
https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
4_6051038058780820959.mp3
1.79M
🔸ترتیل صفحه 232 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده_مقام حجاز
🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه
🆔 لینک کانال
https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
قرآن ترجمه المیزان
سوره 11
سوره مبارکه هود
صفحه 232
وَيَا قَوْمِ لَا يَجْرِمَنَّكُمْ شِقَاقِي أَنْ يُصِيبَكُمْ مِثْلُ مَا أَصَابَ قَوْمَ نُوحٍ أَوْ قَوْمَ هُودٍ أَوْ قَوْمَ صَالِحٍ ۚ وَمَا قَوْمُ لُوطٍ مِنْكُمْ بِبَعِيدٍ (89)
اى قوم من! مبادا ستيزه جويى با من برايتان به بار آورد. [اين را] که برسد به شما همانند آنچه به قوم نوح ، يا قوم هود ، يا قوم صالح رسيد و قوم لوط از شما دور نيست (89)
وَاسْتَغْفِرُوا رَبَّكُمْ ثُمَّ تُوبُوا إِلَيْهِ ۚ إِنَّ رَبِّي رَحِيمٌ وَدُودٌ (90)
و از پروردگارتان آمرزش بخواهيد و سپس به سوى او باز گرديد. همانا پروردگارم مهربان و بسيار با محبت است>. (90)
قَالُوا يَا شُعَيْبُ مَا نَفْقَهُ كَثِيرًا مِمَّا تَقُولُ وَإِنَّا لَنَرَاكَ فِينَا ضَعِيفًا ۖ وَلَوْلَا رَهْطُكَ لَرَجَمْنَاكَ ۖ وَمَا أَنْتَ عَلَيْنَا بِعَزِيزٍ (91)
گفتند: <اى شعيب! بسيارى از آنچه را مى گويى نمى فهميم و به يقين تو را در قياس با خويش ناتوان مى بينيم و اگر معدود عشيره ات نبودند ، تو را سنگسار کرده بوديم و تو در نزد ما عزيز و گرامى نيستى>. (91)
قَالَ يَا قَوْمِ أَرَهْطِي أَعَزُّ عَلَيْكُمْ مِنَ اللَّهِ وَاتَّخَذْتُمُوهُ وَرَاءَكُمْ ظِهْرِيًّا ۖ إِنَّ رَبِّي بِمَا تَعْمَلُونَ مُحِيطٌ (92)
گفت: <اى قوم من! آيا اندک عشيره ام نزد شما از خداوند گرامى ترند؟ و [آيا] او را پشت سر نهاديد و فراموش شده است؟ به يقين پروردگارم بر آنچه مى کنيد احاطه دارد (92)
وَيَا قَوْمِ اعْمَلُوا عَلَىٰ مَكَانَتِكُمْ إِنِّي عَامِلٌ ۖ سَوْفَ تَعْلَمُونَ مَنْ يَأْتِيهِ عَذَابٌ يُخْزِيهِ وَمَنْ هُوَ كَاذِبٌ ۖ وَارْتَقِبُوا إِنِّي مَعَكُمْ رَقِيبٌ (93)
و اى قوم من - تا آن حد که در توان شماست - عمل کنيد. من [نيز به وظيفه خويش ]يقيناً عمل کننده ام. به زودى خواهيد دانست کيست که عذابى بيايدش که خوارش کند و کيست آن که دروغگوست و منتظر بمانيد ، همانا من [نيز ]همراه شما منتظرم>. (93)
وَلَمَّا جَاءَ أَمْرُنَا نَجَّيْنَا شُعَيْبًا وَالَّذِينَ آمَنُوا مَعَهُ بِرَحْمَةٍ مِنَّا وَأَخَذَتِ الَّذِينَ ظَلَمُوا الصَّيْحَةُ فَأَصْبَحُوا فِي دِيَارِهِمْ جَاثِمِينَ (94)
و آن گاه که فرمان ما رسيد ، شعيب و کسانى را که ايمان آوردند و همراهش بودند با رحمتى از ناحيه خويش نجات داديم و غرش مهيب کسانى را که ستم کردند فرو گرفت; پس صبحگاهان در خانه هايشان به رو بر زمين افتادند; (94)
كَأَنْ لَمْ يَغْنَوْا فِيهَا ۗ أَلَا بُعْدًا لِمَدْيَنَ كَمَا بَعِدَتْ ثَمُودُ (95)
که گويا در آن جا اقامت نداشتند. آگاه باشيد هلاک باد مدين ، همان گونه که ثموديان هلاک شدند! (95)
وَلَقَدْ أَرْسَلْنَا مُوسَىٰ بِآيَاتِنَا وَسُلْطَانٍ مُبِينٍ (96)
و همانا موسى را به همراه نشانه هاى خويش و برهانى روشن فرستاديم; (96)
إِلَىٰ فِرْعَوْنَ وَمَلَئِهِ فَاتَّبَعُوا أَمْرَ فِرْعَوْنَ ۖ وَمَا أَمْرُ فِرْعَوْنَ بِرَشِيدٍ (97)
به سوى فرعون و گروه او; پس [آنان] از فرمان فرعون پيروى کردند در حالى که فرمان فرعون هدايت آفرين نبود. (97)
🆔 لینک کانال
https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
🌷نکته تفسیری صفحه ۲۳۲🌷
فرمان سعادت بخش:
بررسی تاریخ انسان ها نشان می دهد که هر انسان عاقل و باشعوری، در هر زمان و مکان، راه و روشی را برای زندگی پیش گرفته است. این راه و رسم ممکن است ثمره ی تعالیم پیامبران یا نتیجه ی ادیان ساختگی و انحرافی مانند بت پرستی، یا راه و رسمی بر اساس میل و خواسته ی فردی باشد؛ یعنی زندگی بر اساس لذّت جویی و هوسرانی. بر همین اساس، قرآن کریم بارها بر این مطلب تأکید کرده است که هر انسان در میان راههای مختلفی که برای زندگی کردن وجود دارد، باید راهی را انتخاب کند که او را به سعادت و خوشبختی حقیقی برساند.
از همین رو، مطالعه ی ادیان مختلف و راه و روش های گوناگون زندگی، و مقایسه ی آنها با دین و راه و رسم خود انسان، لازم است. خداوند در این آیات و آیات قبل و بعد، به سرگذشت حضرت موسی و فرعون اشاره می کند و بیان می فرماید که قوم فرعون، به جای توجّه به معجزات و دلایل موسی، از فرمان فرعون پیروی کردند؛ «در حالی که فرمان فرعون، آنها را به سوی سعادت و خوشبختی راهنمایی نمی کرد». البتّه فرعون ادّعا می کرد که قومش را به راه سعادت هدایت می کند و می گفت: «من فقط راه درست را به شما نشان می دهم و شما را به سعادت هدایت می کنم.» حقیقت امّا این بود که راه سعادت او به آتش دوزخ می رسید! آری، او پیشوایی بود که مردم را به جهنّم فرا می خواند و در روز قیامت، پیشاپیش قومش قدم برمی دارد و آنان را به آتش دوزخ وارد می کند . این حقیقت نه تنها در مورد دین حقّ موسی و راه و رسم باطل فرعون وجود داشته، که در مورد تمام ادیان و راه و رسم های زندگی انسان وجود دارد. به همین سبب، هر انسانی باید بیندیشد که پیروی از کدام روش زندگی، سعادت واقعی او را تأمین می کند. از این رو خدا به پیامبر می فرماید که با شهامت کامل در برابر انکار کافران بگوید: اگر راه و روش بهتری از سوی آفریدگار هستی برای زندگی دارید، برای من بیاورید تا من هم از آن پیروی کنم. آری، اسلام تمام انسان ها را به تفکّر و داوری بی طرفانه دعوت می کند و از آنها می خواهد که بدون تعصّب قضاوت کنند و از میان تمام راهها، بهترین راه و روش زندگی را برگزینند؛ امّا با قاطعیت تمام اعلام می کند که برای رسیدن به سعادت، هیچ راهی بهتر و مطمئن تر از راه قرآن و اهلبیت وجود ندارد؛ دینی که برای انسان بیشترین احترام را قائل شده و بهترین برنامه را از پیش از تولّد او تا پس از مرگش ارمغان آورده و هیچ مخالفتی با خواسته های طبیعی و منطقی او ندارد؛ بلکه در پی شکوفا کردن استعدادهای نهفته ی انسان و ایجاد بهترین زندگی برای او در دنیا و زندگی پس از مرگ است. پیشوایان دین نیز با قاطعیت تمام انسانها را به بررسی ادیان و مکاتب مختلف دعوت کرده و به آنها اطمینان داده اند که هیچ راهی بهتر از راه ایشان پیدا نخواهند کرد. در روایتی از امام باقر می خوانیم: «به شرق جهان بروید یا به غرب عالم پا بگذارید، هیچ دانش صحیحی را [که به سعادت حقیقی تان منجر می شود] نخواهید یافت مگر اینکه از نزد ما اهلبیت صادر شده است.» البتّه به یاد داشته باشیم که دین اسلام همیشه با عملکرد ما مسلمانان برابر نیست؛ به همین سبب، ما حق نداریم عقبماندگی و مشکلات خود را به اسلام نسبت دهیم؛ زیرا اسلام، چیزی ست، و ما مسلمانان، چیزی دیگر. آری، « اسلام به ذات خود ندارد عیبی/ هر عیب که هست، از مسلمانی ماست».
🆔 لینک کانال
https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
20.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حتماً ببینید و برای عزیزانتون ارسال کنید!
دعایی بسیار مجرب برای استجابت دعا👆
🆔 لینک کانال
https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
✍️جلب رضایت خداوند
حتما دیدید که فروشگاهها و تولیدیها تو مغازه و تبلیغات خودشون مینویسند:
👈«هدف ما جلب رضایت شماست»👉
خیلی قشنگه که تو تمام کارهامون، #رضایت_مردم رو به دست بیاریم اما به شرطی که رضایت مردم با #رضایت_خدا در تضاد نباشه❌
⛔️ اون فروشندهای که فکر میکنه اگر صدای موسیقی🎼 تو مغازهاش بلند باشه نظر مردم رو بیشتر جلب میکنه #رضایت_خدا رو فدای #رضایت_مردم کرده
⛔️ اون فروشندهای که فکر میکنه اگر خیلی با #نامحرم بگو بخند داشته باشه🤩 نظر مشتری رو بیشتر جلب میکنه #رضایت_خدا رو فدای #رضایت_مردم کرده❗️
📣 ای کاش این جمله رو تو مغازهها و فروشگاهها بنویسیم که برای همیشه در دلهامون حک بشه؛
✅ اول #رضایت_خدا، بعد رضایت مردم
🕋 و رِضْوَانٌ مِّنَ اللهِ أَکْبَر(توبه/۷۲)
⚡️ رضایت و خشنودیِ #خدا، از همه چیز برتر و بالاتر است.
✅ مقامِ رضایت، مقامی است که هم بنده از #خدا راضی است، و هم #خدا از بنده راضی است.😌👇
🕋 و مِنَ النَّاسِ مَنْ يَشْري نَفْسَهُ ابْتِغاءَ مَرْضاتِ اللَّهِ وَ اللَّهُ رَؤُفٌ بِالْعِبادِ (بقره/۲۰۷)
⚡️و بعضی از مردم از جان خود در راه #رضای_خدا درگذرند؛ و خدا با چنین بندگان رئوف و #مهربان است.
🔚خوشبحالِ اونی که خودش رو تسلیم گناه نکنه و فقط دنبالِ #رضایتِ_خدا باشه!
👈مرْضاتِ اللَّهِ
🌹موسم بندگى چشم و
🌷زبان وگوش است
🌹نه همین صوم دهانست
🌷خدا مى داند
🌹روزه این نیست که
🌷یک وعده غذاکم بشود
🌹روزه آن ست که
🌷ایمان من و تو محکم بشود
🆔 لینک کانال
https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢تلنگری برای نماز خواندن!!
🎙 استاد عالی
🆔 لینک کانال 👇
http://eitaa.com/joinchat/332070913C6cfce71bab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 فقط این آیه در ذهنتان بماند کافی است 👌
🍃 فضیلت و اهمیت بالای احسان به والدین در قرآن کریم 💯
🎙حجت الاسلام عالی
🆔 لینک کانال
https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
#ادبستان_نماز
نماز
بهترین تمرینِ تقواست🌷
نماز
حجامت روح، از کثیفیهاست
#نمازاول_وقت
صفحه ۲۳۳ مصحف شریف
سوره مبارکه هود
🆔 لینک کانال
https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
4_5764879269910021661.mp3
2.06M
🔸ترتیل صفحه 233 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده_مقام حجاز - رست
🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه
🆔 لینک کانال
https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
قرآن ترجمه المیزان
سوره 11
سوره مبارکه هود
صفحه 233
يَقْدُمُ قَوْمَهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ فَأَوْرَدَهُمُ النَّارَ ۖ وَبِئْسَ الْوِرْدُ الْمَوْرُودُ (98)
در روز قيامت پيشاپيش قومش حرکت مى کند ، آن گاه ايشان را به آتش درآورَد و بد نصيب و حصّه اى است آن جايگاه ورود! (98)
وَأُتْبِعُوا فِي هَٰذِهِ لَعْنَةً وَيَوْمَ الْقِيَامَةِ ۚ بِئْسَ الرِّفْدُ الْمَرْفُودُ (99)
و در اين جا با لعنتى بدرقه شدند و در روز قيامت [نيز چنين خواهد شد]. بد عطيه اى است آن بخششى که عطا مى شود! (99)
ذَٰلِكَ مِنْ أَنْبَاءِ الْقُرَىٰ نَقُصُّهُ عَلَيْكَ ۖ مِنْهَا قَائِمٌ وَحَصِيدٌ (100)
اين از گزارشهاى آباديهاست که آن را بر تو حکايت مى کنيم; برخى از آنها پابرجايند و [برخى] دِرو شدند. (100)
وَمَا ظَلَمْنَاهُمْ وَلَٰكِنْ ظَلَمُوا أَنْفُسَهُمْ ۖ فَمَا أَغْنَتْ عَنْهُمْ آلِهَتُهُمُ الَّتِي يَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ مِنْ شَيْءٍ لَمَّا جَاءَ أَمْرُ رَبِّكَ ۖ وَمَا زَادُوهُمْ غَيْرَ تَتْبِيبٍ (101)
و ما به آنها ستم نکرديم و لکن [خود] بر خويشتن ستم کردند; پس آن گاه که فرمان پروردگارت فرارسيد، معبودهايشان - همانها که به جاى خدا مى خوانند - از ايشان هيچ چيزى [از عذاب] را دفع نکردند و به آنان جز تباهى نيفزودند. (101)
وَكَذَٰلِكَ أَخْذُ رَبِّكَ إِذَا أَخَذَ الْقُرَىٰ وَهِيَ ظَالِمَةٌ ۚ إِنَّ أَخْذَهُ أَلِيمٌ شَدِيدٌ (102)
و اين گونه است گرفتار کردن پروردگارت وقتى که [مردم] آباديها را در آن حال که ستمکارند ، گرفتار مى سازد. به راستى گرفتار ساختن پروردگارت دردناک و سخت است. (102)
إِنَّ فِي ذَٰلِكَ لَآيَةً لِمَنْ خَافَ عَذَابَ الْآخِرَةِ ۚ ذَٰلِكَ يَوْمٌ مَجْمُوعٌ لَهُ النَّاسُ وَذَٰلِكَ يَوْمٌ مَشْهُودٌ (103)
همانا در آن آيت و دليلى است براى کسى که از عذاب آخرت بيمناک است و آن [روز] ، روزى است که مردم براى آن گردآورى مى شوند و آن روزى است که [همگان در آن ]مشاهده مى شوند. (103)
وَمَا نُؤَخِّرُهُ إِلَّا لِأَجَلٍ مَعْدُودٍ (104)
و آن را به تأخير نمى اندازيم ، مگر براى مدتى اندک و شمارش شده. (104)
يَوْمَ يَأْتِ لَا تَكَلَّمُ نَفْسٌ إِلَّا بِإِذْنِهِ ۚ فَمِنْهُمْ شَقِيٌّ وَسَعِيدٌ (105)
هيچ فردى در آن زمان که [قيامت] فرا رسد ، جز به اذن او سخن نمى گويد; پس برخى از آنان تيره بختند و [برخى ]سعادتمند. (105)
فَأَمَّا الَّذِينَ شَقُوا فَفِي النَّارِ لَهُمْ فِيهَا زَفِيرٌ وَشَهِيقٌ (106)
پس امّا کسانى که تيره بخت شدند ، در آتشند که در آن ناله و فرياد دارند (106)
خَالِدِينَ فِيهَا مَا دَامَتِ السَّمَاوَاتُ وَالْأَرْضُ إِلَّا مَا شَاءَ رَبُّكَ ۚ إِنَّ رَبَّكَ فَعَّالٌ لِمَا يُرِيدُ (107)
در آن ماندگارند تا زمانى که آسمانها و زمين برقرارند ، مگر آنچه را که پروردگارت خواسته باشد; زيرا پروردگارت قطعاً انجام دهنده است هر آنچه را که اراده مى کند. (107)
۞ وَأَمَّا الَّذِينَ سُعِدُوا فَفِي الْجَنَّةِ خَالِدِينَ فِيهَا مَا دَامَتِ السَّمَاوَاتُ وَالْأَرْضُ إِلَّا مَا شَاءَ رَبُّكَ ۖ عَطَاءً غَيْرَ مَجْذُوذٍ (108)
و امّا کسانى که سعادتمند شده اند در بهشتند; در آن جا ماندگارند تا زمانى که آسمانها و زمين برقرارند ، مگر آنچه را که پروردگارت خواسته باشد. [آن بهشت رامى بخشيم ]بخششى پايان ناپذير. (108)
🆔 لینک کانال
https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
🌷نکته تفسیری صفحه ۲۳۳🌷
خودشان بر خویشتن ستم کردند!:
در این سوره، به سرگذشت هفت قوم از اقوام گذشته اشاره شده است؛ اقوامی که راه گناه و نافرمانی خدا را پیش گرفتند و فرستادگان خدا را دروغگو شمردند و هشدارهای آنان را جدّی نگرفتند و سرانجام با عذاب سخت خدا از بین رفتند و با رسوایی و سرافکندگی وارد جهان پس از مرگ شدند. خدای بزرگ امّا پس از نقل آن سرگذشت های عبرت آموز، در این سه آیه به چند نکته ی مهم اشاره می فرماید که در اینجا به دو نکته از آن نکات اشاره می شود:
نخست اینکه آن اقوام، راه هلاکت و بدبختی را خودشان انتخاب کردند و خدا هیچ ظلمی به آنان نکرد. این قانون قطعی خداست که انسان ها سرنوشت خود را با اختیار خود رقم می زنند. البته خداوند، راه خیر و شر را به آنان نشان داده و ابزار تشخیص خوبی و بدی یعنی عقل را به ایشان بخشیده است؛ امّا آنان را برای انتخاب خوبی یا بدی مجبور نکرده و سرنوشت ایشان را به دستان خودشان سپرده است. این رویکرد، نشان دهنده ی توجّه ویژه ی خدا به انسان ها نسبت به دیگر موجودات است. اگر امّا این موجود گرامی، قدر خود را نداند و خودش را به درّه ی نادانی و تاریکی پرت کند، بی شک سرنوشت دیگری خواهد داشت و خدا هیچ تقصیری در این باره ندارد؛ بلکه تنها خود او مقصّر است. نکته ی دوّمی که از این آیات فهمیده می شود، این است که تنها یک گروه از این سرگذشت های مهم و عبرت آموز بهره می برند، و آنان، افرادی هستند که از عذاب جهان آخرت می ترسند.
آری، بسیاری از مردم، این سرگذشت ها و داستان های مشابه آن را می خوانند؛ امّا نه برای عبرت آموزی؛ بلکه برای آشنایی با تاریخ انسان ها، و شاید هم سرگرمی و گذران اوقات فراغت! اینان به جهان پس از مرگ اعتقادی ندارند و حوادث جهان را حوادثی اتّفاقی و بی دلیل می دانند و دنیا را پوچ و بی هدف می شمارند. توفان قوم نوح، عذاب قوم عاد و ثمود و شعیب، سنگ باران قوم لوط، و غرق شدن فرعونیان نزد اینان، حوادثی طبیعی به حساب می آید که در دنیا اتفاق افتاده و می افتد؛ غافل از اینکه این حوادث، گوشه ای از خشم آفریدگار جهان بوده که در جهان پس از مرگ نیز بسیار وسیع تر نمایان خواهد شد، و اگرچه در این دنیا شمار محدودی از کافران را در خود فرو برده، در جهان آخرت، تمام آنان را فرا می گیرد. پس کسانی که به معاد ایمان دارند، از این حوادث درس می گیرند و تمام تلاش خود را برای حفظ شدن از عذاب خدا در دنیا و جهان پس از مرگ به کار می-بندند. پیشوای نخست ما امیر مؤمنان علی چه زیبا به فرزند عزیز خود امام مجتبی می فرماید: «سرگذشت اقوام گذشته را بر دل و جان خود عرضه کن، و حوادثی را که به اقوام پیش از تو رسیده، به یاد بیاور، و در سرزمین ها و آثار باستانی شان سیر کن و ببین در چه حالی زندگی می کردند و در چه حالی به جهان دیگر منتقل شدند و [پس از مرگ] در کجا و چه وضعی قرار گرفتند ... و بهزودی تو نیز مانند یکی از آنان خواهی شد؛ پس جایگاه ابدی ات را خوب بساز و آخرتت را به دنیایت مفروش.»
🆔 لینک کانال
https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
💢 تقصیر کیه؟
💠 زمین دور خورشید میچرخه. همیشه اون طرف زمین که به سمت خورشیده نورانی و روشنه و اون طرفی که به سمت خورشید نیست، تاریک و سرده. نور زمین از خورشیده ولی تاریکی زمین از خودشه.
داستان انتخاب انسان نیز مثل همینه! خدا به انسان قدرت داده که خودش راه خودش رو انتخاب کنه، راه خوب یا راه بد! اما متأسفانه بعضیا از این قدرت برای ظلم و گناه استفاده میکنن.
🔹 «مَا أَصَابَكَ مِنْ حَسَنَةٍ فَمِنَ الله وَ مَا أَصَابَكَ مِنْ سَيِّئَةٍ فَمِنْ نَفْسِكَ» (نساء/۷۹)
⚜️ هر خوبی به ما میرسه از خداست ولی هر بدی که به ما میرسه از اشتباه خودمونه!
🆔 لینک کانال
https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
✨💝📖💝✨
🌷لَيْسَ كَمِثْلِهِ شَيْءٌ🌷
هیچ چیزی مثل خدا نیست.
#تمثیل های خدایی
🔹 یک جوی، اگه خشک و بیآب باشه، توش خَس و خاشاک جمع میشه، آشغال جمع میشه.
🔸 اصلاً جویِ بیآب، نه جایی رو سبز میکنه، و نه کسی هوس میکنه کنارش بِشینه.
🗣 ما آدمها هم مثل جویِ آب هستیم.
☝️ هیچ چیز برای یک جوی، مثل آب نمیشه،
👈 و هیچ چیز هم برایِ ما، مثل خدا نمیشه.
قرآن میگه:
📖 لَيْسَ كَمِثْلِهِ شَيْءٌ (شوری/۱۱)
👈 یعنی هیچ چیزی جای خدا رو پُر نمیکنه.
☝️ اگر از خدا پر شدیم که هیچ، وگرنه از غیرِ خدا پر میشیم، از خَس و خاشاک و گرد و غبارِ گناه پر میشیم.
📢 اگر خدا رو تو زندگیهامون بیاریم، هم زندگیمون زیبا میشه، هم خودمون.😊
👌 مثل همون جویِ آب، هم خودمون سبز میشیم، هم دور و بر خودمون رو سبز و سرسبز میکنیم.🌳🌲🌴🌿☘🌱
🆔 لینک کانال
https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
هدایت شده از 🌴 یاوران نماز 🌴
🥩کبد چرب اگر درمان نشود تبدیل به سرطان کبد و در نهایت مرگ میشود❌
اگر ریزش مو ،لک و جوش ،چاقی شکمی ، یبوست،مشکلات معده،دیابت،گزگز کف پا ، خارش پوست و ... دارین😰😰😰
✨درمان قطعی و پاکسازی ۱۰۰٪ کبد چرب یک باربرای همیشه
جهت مشاوره رایگان ودرمان فرم زیرراپرکنید.👇👇👇👇
https://formafzar.com/form/0awhb
https://formafzar.com/form/0awhb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حاج آقا پسرم نماز نمی خونه چه کار کنم؟
🆔 لینک کانال 👇
http://eitaa.com/joinchat/332070913C6cfce71bab
✅پرسش:
جریان هزاران نفری که قران می فرماید: «خداوند فرمان مرگ بر آنان داد و آنان مردند و مجددا زنده شدند» چیست؟
🌺پاسخ:
در آیه 243 سوره مبارکه بقره می خوانیم:
أَ لَمْ تَرَ إِلَى الَّذِينَ خَرَجُوا مِنْ دِيارِهِمْ وَ هُمْ أُلُوفٌ حَذَرَ الْمَوْتِ فَقالَ لَهُمُ اللَّهُ مُوتُوا ثُمَّ أَحْياهُمْ إِنَّ اللَّهَ لَذُو فَضْلٍ عَلَى النَّاسِ وَ لكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لا يَشْكُرُونَ (1)
🌱آيا نديدى جمعيتى را كه از ترس مرگ، از خانه هاى خود فرار كردند؟ و آنان، هزارها نفر بودند (كه به بهانه بيمارى طاعون، از شركت در ميدان جهاد خوددارى نمودند). خداوند به آنها گفت: بميريد! (و به همان بيمارى، كه آن را بهانه قرار داده بودند، مردند). سپس خدا آنها را زنده كرد، (و ماجراى زندگى آنها را درس عبرتى براى آيندگان قرار داد.) خداوند نسبت به بندگان خود احسان مىكند، ولى بيشتر مردم، شكر (او را) بجا نمى آورند.
🌸در تفسیر نمونه ذیل آیه فوق در شأن نزول آن این گونه آمده است:
در يكى از شهرهاى" شام" بيمارى طاعون راه يافت و با سرعتى عجيب و سرسام آور مردم يكى پس از ديگرى از دنيا مى رفتند در اين ميان عده بسيارى به اين اميد كه شايد از چنگال مرگ رهايى يابند آن محيط و ديار را ترك گفتند از آنجا كه آنها پس از فرار از محيط خود و رهايى از مرگ در خود احساس قدرت و استقلالى نموده و با ناديده گرفتن اراده الهى و چشم دوختن به عوامل طبيعى دچار غرور شدند پروردگار، آنها را نيز در همان بيابان به همان بيمارى نابود ساخت. از بعضى روايات استفاده مى شود كه اصل آمدن بيمارى مزبور در اين سرزمين به عنوان مجازات بود، زيرا پيشوا و رهبر آنان از آنان خواست كه خود را براى مبارزه آماده كنند و از شهر خارج گردند آنها به بهانه اينكه در محيط جنگ مرض طاعون است از رفتن به ميدان جنگ خوددارى كردند پروردگار آنها را به همان چيزى كه از آن هراس داشتند و بهانه فرار قرار داده بودند مبتلا ساخت و بيمارى طاعون در آنها شايع شد آنها خانههاى خود را خالى كرده و براى نجات از طاعون فرار كردند و در بيابان همگى از بين رفتند مدتها از اين جريان گذشت و حزقيل(2) كه يكى از پيامبران بنى اسرائيل بود از آنجا عبور نمود و از خدا خواست كه آنها را زنده كند خداوند دعاى او را اجابت نمود و آنها به زندگى بازگشتند. گر چه آيه فوق اشاره به عدد خاصى نكرده، و تنها واژه" الوف" كه به معنى هزارها است، به كار برده، ولى بعضى از روايات، تعداد نفرات آنها را ده هزار و بعضى هفتاد يا هشتاد هزار ذكر مىكند.
☘️نكته ديگرى كه در اينجا شايان توجه است مساله امكان" رجعت" است كه از اين آيه به خوبى استفاده مىشود.
🌸توضيح اينكه: در تاريخ گذشتگان مواردى را مى يابيم كه افرادى بعد از مرگ، به اين جهان بازگشتند مانند ماجراى جمعى از بنى اسرائيل كه همراه موسى (علیه السلام) به كوه طور رفتند كه در آيه 55 و 56 سوره بقره آمده و داستان عزير يا ارميا كه در آيه 259 همين سوره آمده، و همچنين حادثه اى كه در آيه مورد بحث به آن اشاره شده است.
✍️بنا بر اين مانعى ندارد كه همين مساله در آينده نيز تكرار شود. دانشمند معروف شيعه مرحوم" صدوق" نيز به همين آيه براى امكان مساله رجعت استدلال كرده و مىگويد: يكى از عقايد ما اعتقاد بر رجعت است (كه گروهى از انسانهاى پيشين بار ديگر در همين دنيا به زندگى باز مى گردند).و نيز مى تواند اين آيه سندى براى مساله معاد و احياى مردگان در قيامت باشد.(3)
پی نوشت ها:
1. بقره/243.
2." حزقيل" طبق بعضى از روايات سومين پيشواى بنى اسرائيل بعد از موسى (علیه السلام) بود.
3. تفسير نمونه، 28 ج2 ص 218.
🆔 لینک کانال
https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
#ادبستان_نماز
بچهٔ مـؤدب و مـنظم و سـخت کوش
بخاطر ادب و نظم و سختکوشیش
نمیذاره نمازش ترک و یا قضا بشه🌱😌
و بد میدونه این قضیه رو
صبح بخیر🌻
#نمازاول_وقت