eitaa logo
🌴 یاوران قرآن
5.9هزار دنبال‌کننده
6.6هزار عکس
3.2هزار ویدیو
419 فایل
جهت هرگونه انتقاد و پیشنهاد و تبادل @Yazahra8054 سایر کانالهای ما یاوران نماز @yavarannamaz ره توشه معلمان @rahtoosheh12
مشاهده در ایتا
دانلود
جذابیتِ حرف‌های غیر‌مستقیم 🎣قلابِ ماهی‏گیری چون راست و مستقیم نیست، می‏تونه ماهی رو صید کنه 👈حرف هم چیزی شبیه قُلابه،🎣 ✅ یعنی گاهی اگر حرفی گفته بشه بیشتر به دل میشینه و اثرگذاریش بیشتر میشه💯 📖 تو قرآن که نگاه کنیم، خدا هم گاهی حرف میزنه. 🔻مثلا؛ خدا مستقیم نمیگه حتما باید کنی بلکه جذبت میکنه.❤️ اونجایی که میگه؛ 🕋 إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ التَّوَّابِينَ(بقره/۲۲۲) ⚡️خدا توبه‌کنندگان را دوست دارد. 🔻اون مثل حافظ نیست که بگه:↶ ☜عاشق شو وَر‌نه روزی کار جهان سرآید 🔻یا مثل مولوی نیست که فرمان عاشقی صادر کنه و بگه:↶ ☜عاشق شو و عاشق شو بگذار زحیری ✅ خدا بنده‌هاش رو جذب میکنه، مثلا آیه ۱۴۶ سوره آل‌عمران رو که میخونیم؛ 🕋 وَاللَّهُ يُحِبُّ الصَّابِرِين 👈یعنی خدا کسی است که میتونه انتقام بگیره اما میکنه و میسپره به خدا.🚶‍♂ 🕋 وَاللَّهُ يُحِبُّ الصَّابِرِين 👈خدا کسی است که میتونه غضب کنه اما میکنه، خشمش رو مهار میکنه.😌 🕋 وَاللَّهُ يُحِبُّ الصَّابِرِين 👈خدا کسی است که میتونه نگاه حرام داشته باشه اما میکنه و چشم‌ها رو میبنده.🙈 🕋 وَاللَّهُ يُحِبُّ الصَّابِرِين 👈خدا کسی است که میتونه بی‌حجاب باشه اما میکنه، گرما و طعنه‌ها رو تحمل میکنه.🧕 👆همین ابرازِ علاقه❤️ باعث میشه که بشیم و به حرفش گوش کنیم. 🔔همیشه اجبار و تهدید جواب نمیده❌ 💯میشه کسی رو جذب کرد و به راه آورد. 🆔 لینک کانال https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍پيامبر اکرم صلّي الله عليه و آله فرمودند: من صلى خلف عالم فكانما صلى خلف رسول الله. كسى كه پشت سر نماز به جا آورد، مانند كسى است كه پشت سر خدا(ص) نماز خوانده است. 📚بحارالانوار، ج 88، ص 119 🔰کانال یاوران نماز http://eitaa.com/joinchat/332070913C6cfce71bab
64K
⭕️ سوال ❓سلام انسانها بعد از طی شدن دوران برزخ و قیامت وقتی وارد میشوند آیا همین خانواده دنیوی خود و اقوام و دوستان دنیوی رو هم در بهشت دارند و می‌شناسند و با هم رفت و آمد دارند یاخیر؟ 🔰 پاسخ بسم‌الله الرحمن الرحیم 💢 بله یکی از لذتهای بهشت، همین با هم بودنِ خانواده‌ و دوستان است. یکی از لذتها همین است که با هم باشند، به هم ملحق بشوند و پیش هم، یادآوری کنند آن سرگذشت هایشان را و همین که دور هم جمع بشوند با هم گفتگو کنند، یکی از لذتهای بهشت همین است. 🎙 استاد محمدی شاهرودی 🆔 لینک کانال https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
قرآن موضوعی و نموداری کل آیات قرآن کریم به صورت موضوعی و نموداری در یک عکس طراحی شده که قابل استفاده در موبایل و لپ تاپ می باشد. @panahibakhsh https://eitaa.com/ghoranmn
هدایت شده از 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥چرا بی دین ها وضع زندگی بهتری دارند؟! 🎙 استاد شجاعی 🆔 لینک کانال https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
... هَر وَقت بَعد از اون گُناه...! خُدا انقدر زِنده نِگَهِت داشت ڪه وضو بِگیری وایستی جلوشو نَماز بِخونی... یَعنی پَذیرفتَتِت خُدا از تو نا اُمید نیست... 🌱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صفحه ۳۹۶ مصحف شریف سوره مبارکه قصص و ابتدای سوره مبارکه عنکبوت 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2936537296C81b5114eb4
4_6001221321525036473.mp3
1.02M
🔸ترتیل صفحه ۳۹۶ با صدای استاد حامد ولی زاده 🔸مقام‌ : بیات - رست 🛑 فایل بدون ترجمه ☘️☘️☘️ 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2936537296C81b5114eb4
قرآن ترجمه المیزان سوره 28 سوره مبارکه القصص صفحه 396 إِنَّ الَّذِي فَرَضَ عَلَيْكَ الْقُرْآنَ لَرَادُّكَ إِلَىٰ مَعَادٍ ۚ قُلْ رَبِّي أَعْلَمُ مَنْ جَاءَ بِالْهُدَىٰ وَمَنْ هُوَ فِي ضَلَالٍ مُبِينٍ (85) همانا آن که قرآن را بر تو فرض کرد [در قيامت ]تو را به بازگشتگاهى [رفيع] بازمى گرداند، بگو: پروردگار من داناتر است که چه کسى هدايت آورده و چه کسى در گمراهى نمايانى [غرق] است. (85) وَمَا كُنْتَ تَرْجُو أَنْ يُلْقَىٰ إِلَيْكَ الْكِتَابُ إِلَّا رَحْمَةً مِنْ رَبِّكَ ۖ فَلَا تَكُونَنَّ ظَهِيرًا لِلْكَافِرِينَ (86) و تو انتظار نداشتى که اين کتاب به تو القا شود، ليکن رحمتى از پروردگارت بود [که موجب شد به تو القا شود] پس هرگز پشيتبان کافران مباش. (86) وَلَا يَصُدُّنَّكَ عَنْ آيَاتِ اللَّهِ بَعْدَ إِذْ أُنْزِلَتْ إِلَيْكَ ۖ وَادْعُ إِلَىٰ رَبِّكَ ۖ وَلَا تَكُونَنَّ مِنَ الْمُشْرِكِينَ (87) و مبادا آنان تو را از [ابلاغ] آيات خدا بعد از آن که به سويت نازل شد، بازدارند و به سوى پروردگارت دعوت کن و هرگز از مشرکان مباش. (87) وَلَا تَدْعُ مَعَ اللَّهِ إِلَٰهًا آخَرَ ۘ لَا إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ ۚ كُلُّ شَيْءٍ هَالِكٌ إِلَّا وَجْهَهُ ۚ لَهُ الْحُكْمُ وَإِلَيْهِ تُرْجَعُونَ (88) و با وجود خدا معبود ديگرى مخوان، هيچ معبودى جز او نيست، هر چيزى هلاک شدنى است جز وجه او; حکم فقط براى او است و فقط به سوى او بازگردانده مى شويد. (88) سوره 29 سوره مبارکه العنكبوت بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ به نام خداوند بخشنده مهربان الم (1) الف ، لام ، ميم . (1) أَحَسِبَ النَّاسُ أَنْ يُتْرَكُوا أَنْ يَقُولُوا آمَنَّا وَهُمْ لَا يُفْتَنُونَ (2) آيا مردم پنداشته اند همين که بگويند: ايمان آورديم، رها مى شوند و مورد امتحان قرار نمى گيرند. (2) وَلَقَدْ فَتَنَّا الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ ۖ فَلَيَعْلَمَنَّ اللَّهُ الَّذِينَ صَدَقُوا وَلَيَعْلَمَنَّ الْكَاذِبِينَ (3) در حالى که بى ترديد کسانى را که پيش از آنان بودند امتحان کرده ايم؟ پس حتماً [آنان نيز امتحان مى شوند و] خدا آنان را که راست گفته اند، خواهد شناخت و آنان را که دروغگويند نيز خواهد شناخت. (3) أَمْ حَسِبَ الَّذِينَ يَعْمَلُونَ السَّيِّئَاتِ أَنْ يَسْبِقُونَا ۚ سَاءَ مَا يَحْكُمُونَ (4) آيا کسانى که کارهاى بد مى کنند، پنداشته اند که مى توانند بر ما سبقت گيرند (از ما بگريزند)؟ چه بد قضاوت مى کنند! (4) مَنْ كَانَ يَرْجُو لِقَاءَ اللَّهِ فَإِنَّ أَجَلَ اللَّهِ لَآتٍ ۚ وَهُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ (5) هر که اميد لقاى خدا را دارد [بايد در راه او بکوشد زيرا] حتماً ميعاد خدا آمدنى است و او است شنوا و دانا. (5) وَمَنْ جَاهَدَ فَإِنَّمَا يُجَاهِدُ لِنَفْسِهِ ۚ إِنَّ اللَّهَ لَغَنِيٌّ عَنِ الْعَالَمِينَ (6) و هر که [در راه خدا] بکوشد فقط براى خود مى کوشد، زيرا بى شک خدا از جهانيان بى نياز است. (6) 🌸🌸🌸🌸🌸🌸 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2936537296C81b5114eb4
🌷 نکته تفسیری صفحه ۳۹۶🌷 یک قانون همگانی: برای همه‏ ی ما که با عالم درس و مدرسه آشنا بوده و هستیم، «امتحان»، یک واژه‏ ی آشنا و تکراری است. تمام جویندگان دانش ـ اعم از دانش آموزان و دانشجویان ـ برای رسیدن به مراحل تحصیلی بعدی و دست یابی به مدارک تحصیلی عالی تر، باید امتحان بدهند و پس از قبول در آن و نشان دادن لیاقت خود، به مرحله‏ ی بالاتر روند. در این میان اگر کسی بدون آزمون به مراحل بالای تحصیلی برود و مدارک عالی مانند فوق لیسانس و دکترا بگیرد، دیگران در باره‏ ی او چه قضاوتی می کنند؟ بدون شک همه به این اتفاق اعتراض می کنند و او را شایسته‏ ی گرفتن آن مدرک نمی دانند؛ زیرا او امتحان نداده و لیاقتش را برای رسیدن به این مرحله‏ ی ارزشمند ثابت نکرده است. انسان نیز موجودی پیچیده و والامقام است که می تواند به بالاترین مراحل رشد و کمال برسد و در بهترین جایگاه جهان و در پیشگاه فرمانروای قدرتمند و مقتدر هستی، با آرامش خیال به سر برد و در میان بهترین نعمت ها برای همیشه به زندگی خود ادامه دهد و در مسیر رشد بی نهایت حرکت کند؛ امّا برای رسیدن به این مقامِ بی نظیر و تصوّرناپذیر در جهان آخرت، در دنیا آزموده شود و لیاقت خود را نشان دهد. از این رو، آزمایش و امتحان همه‏ ی انسان ها در زندگی دنیا، قانونی قطعی و تخلّف ناپذیر است، و به فرموده‏ ی خداوند در آیات مورد بحث، تمام انسان ها باید در آزمون الهی شرکت کنند. البته همان گونه که شکل امتحان در انواع مدارس تفاوت می کند، شکل امتحان انسان ها نیز متفاوت است؛ ولی اصل امتحان از زندگی آنان حذف نمی شود. امتحان خدا، زمانی در قالب ثروت آشکار می شود و زمانی به ‏صورت فقر؛ هنگامی به شکل قدرت در می آید و هنگامی به ‏صورت اسارت. روزی امتحان به شکل پذیرش صلح در کنار امام حسن(ع) است و روز دیگر به‏ صورت جنگ و جانبازی در کنار امام حسین(ع). آری، همه‏ ی ما در هر روز به شکلی امتحان می شویم و فرشتگان ثبت اعمال نیز پیوسته مشغول ثبت عملکرد ما در امتحان زندگی مان هستند، و در قیامت هم مُهر قبول یا ـ خدای ناکرده ـ مردودی مان در این امتحان بزرگ، به کارنامه ی اعمالمان زده خواهد شد. از این رو خداوند در آیه‏ ی 2، طومار خیالاتِ تمام افراد عافیت طلب و تنبل را پیچیده و به آنان اطمینان داده که نمی توانند به ایمان ظاهری و اقرار زبانی خود دل خوش کنند و با گفتن شهادتین و اظهار محبّت به خدا و پیامبر(ع)، خود را از اهالی بهشت بشمارند؛ بلکه مطمئن باشند که در کوره‏ ی حوادث و مشکلات قرار خواهند گرفت و سرانجام، حقیقتِ آنچه در دل دارند، آشکار خواهد شد. قرآن بارها به منافقانی اشاره می کند که برای جهاد و انفاق در راه خدا اظهار آمادگی می کردند؛ ولی در میدان عمل از آن ها اثری دیده نمی شد ! در حدیثی می خوانیم که امام کاظم(ع) پس از تلاوت این آیه فرمود: «[مردم در کوره‏ ی حوادث] آزمایش می شوند؛ همانطور که طلا در کوره ذوب می شود، و خالص و ناخالص شان جدا می‏شوند؛ همان طور که خالص و ناخالص طلا جدا می شود.» 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2936537296C81b5114eb4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔶 (۱) 👀 فرق می‌کند... فرق می‌کند که انسان به فردایی و ماورائی پس از پایان این ساعت برای خودش معتقد باشد یا نباشد. 🆔 لینک کانال https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍امام صادق علیه السلام در مورد چگونگی خواندن نماز فرمودند: 📿وقتی نماز واجب میخوانی آنرا در وقت خودش چنان بخوان که گویا دیگر هرگز به نماز موفق نمی شوی.  📗محجة البیضاء جلد 1 صفحه 350 ┄┄┅┅┅❅🌷❅┅┅┅┄┄ http://eitaa.com/joinchat/1384120320C0415c1301e
📝 (خلاصه قسمت ۹) 🔺 قرآن بهار جان و روح و بهار معنویت است. 🔺 قرآن می‌خواهد انسان از حد و حدود مادی خود عبور کند و به عالم ماورای مادی سیر کند. 🔺 حشر و نشر قیامت هم مانند وزش بادها و زنده شدن زمین و بارش باران است؛ همانطور که در آیه ۹ سوره فاطر اشاره دارد. وَاللَّهُ الَّذِي أَرْسَلَ الرِّيَاحَ فَتُثِيرُ سَحَابًا فَسُقْنَاهُ إِلَىٰ بَلَدٍ مَيِّتٍ فَأَحْيَيْنَا بِهِ الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِهَا ۚ كَذَٰلِكَ النُّشُورُ 🔺 هدف قرآن بیرون آوردن انسان از عالم ماده و سیر در چیزهایی ماورای ماده است؛ مانند حشر و نشر و حساب در قیامت
. 🔹 شب ۹🔹(مسابقه دیشب) 1️⃣. طبق آیه ۹ سوره فاطر، به کدام نعمت های الهی در آفرینش اشاره دارد؟ الف) برخورد ابرها و بارش باران ✅ ب) حرکت کشتی ها روی آب ج) کوه‌های استوار د) رشد کردن گیاهان 2️⃣. هدف قرآن با توجه به آیه‌ی نهم سوره فاطر مذکور چیست؟ الف) اثبات وجود خدا ب) رساندن معارف دین ج) بیرون بردن از پوسته جسم و طبیعت✅ د) هیچکدام 3️⃣. عبارت «کذالِکَ النُّشُور» دلالت بر چه چیزی دارد؟ الف) آفرینش جلوه‌گر قدرت خدای متعال است ب) حشر و نشر قیامت هم مانند حرکت بادها و بارش باران است✅ ج) در قیامت از نعمت‌های الهی سوال می‌شود د) عالم مظهر عظمت خداست
جنس بهشت از چیست؟.mp3
1.33M
⭕️ سوال ❓جنس زمین بهشت از چیست؟ آیا از خاک هست یا طلا یا....؟ 🎙 استاد محمدی شاهرودی 🆔 لینک کانال https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نماز قدم گذاشتن بر بال فرشتگان است ، نماز جنگ با نفس است نماز انتظار عاشق است ،✿⊱ ،نماز تسبیح خداوند بلند مرتبه است ، نماز آرامش بخش جان است نماز یعنی خشوع در برابر زیبایی مطلق ،✿⊱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا