eitaa logo
🌴 یاوران قرآن
5.8هزار دنبال‌کننده
6.9هزار عکس
3.5هزار ویدیو
490 فایل
جهت هرگونه انتقاد و پیشنهاد و تبادل @Yazahra8054 سایر کانالهای ما یاوران نماز @yavarannamaz ره توشه معلمان @rahtoosheh12
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5769218818966553700.mp3
2.83M
*------**---**------* 👌 قرائت بسیار زیبا ♦️ #نهج_البلاغه، #خطبه154♦️ 👈...مردم ما اهل بیت پیامبر....درهای معارف او می‌باشیم که جز از در، هیچکس به خانه ها وارد نخواهد شد و هرکس از غیر در وارد شود دزد نامیده می‌شود....👆👆 ❇️پیشنهاد دانلود😊 @yavaranQoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به نام آن که او نامی ندارد به هر نامی که خوانی،سر برآرد باتوکل به اسم الله... الهی به امید تو بسم الله الرحمن الرحیم سلام صبح سه شنبه تون بخیرونیکی🌺 @yavaranQoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹به نام خدا وباسلام🌹 🌷۴ چیزآنقدربداست که قرآن گفته لاتقربوا، بهش نزدیک نشوید: 🌹۱.خوردن مال یتیم. لاتقربوا مال الیتیم........۱۵۲ انعام و۳۴ اسراء 🌹2. به زنانزدیک نشید: لاتقربوالزنا.......................... 32 اسراء 🌹۳. به کارهای زشت نزدیک نشید لاتقربوالفواحش.................. 151 انعام 🌹۴.مست نشوید ودرحال مستی نمازنخوانید 🌹لاتقربوالصلوه وانتم سکاری ..43 نساء 🌷 شراب وقمار ،پلید وعمل شیطان است ازآن پرهیزکنید۹۰ مائده برای دیدن پیامهای قرآن نام این کانال رالمس کنید 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
خــدا شَفــاء بدهـد يا شِفــاء!؟ شَفــاء: یعنی لبه ، لبه نابــودی شِفــاء: یعنی وَكُنتُمْ عَلَىٰ شَفَا حُفْرَةٍ مِّنَ النَّار بر لبه‌‌ گـودالی از آتش "دوزخ" بودید وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَاهُوَ "شِفَاءٌ" وَرَحْمَةٌ للمُؤْمِنِينَ. مـا آیـاتی از را فرو می فرستیم که مـایه‌ ی "بهـبـودی" و رحـمـت مؤمنان است @yavaranQoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#هرروزیک_آیه ✨مَا جَعَلَ اللَّهُ لِرَجُلٍ مِنْ قَلْبَيْنِ فِي جَوْفِهِ ﴿۴﴾ ✨خداوند براى هيچ مردى ✨در درونش دو دل ننهاده است(۴) 📚سوره مبارکه الأحزاب ✍بخشی از آیه ۴ 💚📖 @ayegeraphy♥️♥️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ادامه تفسیر سوره فجر (۲) خدا می گوید: عذاب را بر این‌ها نازل كردم. بعد می‌فرماید: «إِنَّ رَبَّكَ لَبِالْمِرْصادِ»(فجر/14) سوره‌ی فجر حدود 8 رب و ربّك دارد. یعنی پروردگار تو این كار را كرد. «إِنَّ رَبَّكَ لَبِالْمِرْصادِ» خدای شما در كمین است. یعنی ‌ای مسلمان‌ها شامل شما هم می‌شود. قرآن درباره‌ی بنی اسرائیل در یك آیه می‌گوید: «یا بَنی‏ إِسْرائیلَ اذْكُرُوا نِعْمَتِیَ الَّتی‏ أَنْعَمْتُ عَلَیْكُمْ وَ أَنِّی فَضَّلْتُكُمْ عَلَى الْعالَمینَ»(بقره/47) در یك آیه به بنی اسرائیل می‌گوید: به شما فضیلت و شرف دادم. در آیه‌ی دیگر می‌گوید: «وَ باؤُ بِغَضَبٍ مِنَ اللَّهِ»(بقره/61) بنی اسرائیل دچار غضب شدید. خدا به شما فضیلت و شرف داد. و خدا به شما غضب كرد. چطور یك قوم هم شرف دارند و هم خدا برایشان غضب می‌كند؟ وقتی آیات قرآن را بررسی می‌كنیم، می‌بینیم قوم بنی اسرائیل سه گروه شدند و سه جنایت مرتكب شدند، خدا شرف ایشان را گرفت و غضب كرد. یك گروه علما و دیگر گروه تجّار و گروه سوم عوام بودند. قرآن درباره‌ی علما یهود می‌فرماید: «یُحَرِّفُونَ الْكَلِمَ عَنْ مَواضِعِهِ»(نساء/46) قوانین آسمانی را تغییر دادند. قرآن درباره‌ی تجار می‌گوید: «وَ أَخْذِهِمُ الرِّبَوا»(نساء/161) سراغ ربا و بهره و سود و نزول رفتند. قرآن درباره‌ی عوام می‌گوید: «إِنَّا هاهُنا قاعِدُونَ»(مائده/24) گفتند او نمی‌فهمد چون علما و تجار و عوام آن‌ها اعمال غلطی مرتكب شدند. خدا فضیلت این‌ها راگرفت و بر ایشان غضب كرد. ‌ای اداری‌ها و‌ای كارگران و ‌ای كشاورزان ایران و‌ای طلبه‌ها و دانشجویان و. . . همه بدانید كه دهه فجر، دهه‌ای بود كه خدا به ما فضیلت داد و خط آمریكا كور شد. خط امام زنده شد و طاغوت فرار كرد. حزب الله حاكم شد، بی حجابی كم شد وگذشت. حجاب آمد و فساد رفت. نماز جمعه آمد. این‌ها فضیلت است. خدا می‌گوید: «ان ربك لبالمرصاد» خدا در كمین شماست. اگر شما هم خط بنی اسرائیل را ادامه دهید، به همان سرنوشت دچار می‌شوید. اگر بنا باشد زمانی علما و طلاب از رسالت خویش منحرف شوند، كمی انحراف پیدا كنند، دوباره چشمان دشمنان ما باز می‌شود. دیروز برای خواندن نماز به جایی رفتیم. گفتیم: آقا قبله كدام سمت است؟ گفت: مثل خودتان می‌ماند، كمی انحراف دارد. اگر كمی انحراف پیدا شود، اگر من طلبه كمی انحراف پیدا كنم، دانشجو و فرهنگی، هر كدام كمی انحراف پیدا كنیم، خدا از ما روی بر می‌گرداند. خدا قول نداده است كه من هر چیز به هركس دادم از او نخواهم گرفت. روحیه‌ی رزمندگان ما از خداست. چه كسی به جبهه رفته است تا جان بدهد؟ آن كسی كه دوچرخه و توپ و دمپایی خود را به برادرش نمی‌داد. حالا جانش را برای دینش می‌دهد. كسی كه قبلاً از توپ و دوچرخه‌اش نمی‌گذشت، حالا از جانش می‌گذرد. چنین روحیه‌ای را خدا به او داده است و خدا هیچ قول نداده است كه اگر چیزی را به كسی دادم، دیگر از او نمی‌گیرم. بنابراین ممكن است خدا قهر كند و از ما بگیرد. می‌گوید: «إِنَّ رَبَّكَ لَبِالْمِرْصادِ»(فجر/14) پیغمبر! خدای تو در كمین است. یعنی سرنوشت دیگران ممكن است نصیب امت تو هم بشود. برای یهود در جایی «فَضَّلْتُكُمْ» و برای یهود در جای دیگر «وَ باؤُ بِغَضَبٍ مِنَ اللَّهِ» فرموده است. چطور فضیلت و غضب با هم انجام شد؟ سه گروه، سه جنایت كردند. خدا فضیلت این‌ها را گرفت و غضب كرد. اگر كارگر كم كاركند، كشاورز بد كار كند، طلبه كج برود، بازاری بد كار كند، یكی بد و یكی با انحراف باشد، خداوند الطافش را می‌گیرد. خدا در كمین است. قالیبافی دو سال كار دارد اما حفظ قالی چند سال زمان می‌خواهد. زاییدن بچه یك سال كار دارد اما بچه داری چند سال كار دارد. نگه داشتن چیزی همیشه از تولید آن سخت‌تر است. شما چند سال جان كندید و انقلاب كردید، اما حفظ انقلاب از ایجاد آن سخت‌تر و مهم‌تر است. باید انقلاب را حفظ كنید. حفظ انقلاب چگونه است؟ خودمان جلوی فساد را بگیریم. نگذاریم پارتی بازی شود، نگذاریم نور چشمی‌ها مهم شوند. اگر فسادی دیدیم، داد بزنیم به خاطر این كه انقلاب در خطر است. از قرآن @yavaranQoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۸ ویژگی خانواده قرآنی| استاد رفیعی.mp3
3.37M
🎙بشنوید| هشت ویژگی خانواده قرآنی ⏰ مدت: 7 دقیقه 🗂 حجم: 3 مگابایت 🎤سخنران: استاد رفیعی #خانواده_قرآنی @yavaranQoran
✍پرسش وپاسخ «عقوبت» و «عذاب» چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟ ✅ پاسخ: 🌼 الف) عذاب: لغت‌شناسان «عذاب» را چنین معنا کرده‌ اند: «عذاب» در فارسی به معنای «شکنجه» است ولی اصل لغت آن در دو معنای مخالفِ «گوارا» و «ناگوار» به کار رفته است و در واقع «عَذب»، «متناسب با طبع انسان» است و می تواند «گوارا» باشد، مانند «ماءُ عَذبٍ» به معنای «آب گوارا» و می تواند «ناگوار» باشد مانند «عذاب کفّار». 🌸 ب) عقوبت: جزادادن زشتی‌ هایی که انسان‌ها انجام داده ‌اند نامش «عقوبت» است. 🍀 برخی در تفاوت «عذاب» با «عقوبت» در رفتارهای اجتماعی میان مردم - و نه ارتباط خالق و مخلوق – گفته ‌‌اند: عقوبت در جایی به کار می‌ رود که شخص سزاوار تنبیه باشد، اما عذاب لزوماً چنین نیست؛ یعنی عذاب ‌تنها در مورد کسانی که مستحق عقوبت ‌اند به کار نمی ‌رود، بلکه در مورد آزار و اذیت اشخاص بی ‌‌گناه هم این تعبیر کاربرد دارد، چنانچه موسای پیامبر علیه السّلام خطاب به فرعون می‌ گوید که دست از عذاب بنی اسرائیل بردار: «وَ لا تُعَذِّبْهُم»(طه/47). @yavaranQoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#نکته_تربیتی بچه اگر از همان طفولیت هم #غیبت کند یا #دروغ بگوید یا جلوی نامحرم برهنه شود، نباید به این بهانه که "هنوز تکلیف ندارد" سکوت کنی. چون #عادت می‌کند! چطور اگر بچه قبل از تکلیف #سیگار بکشد و یا #معتاد شود قبول نمی‌کنید بگویید این که هنوز بچه است و به تکلیف نرسیده پس اشکالی ندارد!! چون میدانید انسان اگر به اشتباه عادت کند #فرقی نمیکنید به تکلیف رسیده باشد یا نرسیده باشد... #عادت به #غیبت و برهنگی چه فرقی میکند با #عادت به سیگار و روان‌گردان؟؟ "مرحوم حائری شیرازی" #کلام_بزرگان ┈✾•┈┈••✦❀✦••┈┈•✾┈┈ @yavaranQoran
🌻معما و دانستنی های قرآن (15)🌻 @yavaranQoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍ضرب المثل های ایرانی در آیات تِلْكَ اَلرُّسُلُ فَضَّلْنٰا بَعْضَهُمْ عَلىٰ بَعْضٍ (٢٥٣)بقره @yavaranQoran ✅ پنج انگشت برادرند ولی برابر نیستند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
درسنامه اموزش 14سوره قران.pdf
345.1K
پی دی اف اموزش ۱۴سوره قران @yavaranQoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖ادامه تفسیر سوره فجر(۳) «فَأَمَّا الْإِنْسانُ إِذا مَا ابْتَلاهُ رَبُّهُ فَأَكْرَمَهُ وَ نَعَّمَهُ فَیَقُولُ رَبِّی أَكْرَمَنِ»(فجر/15) قرآن می‌گوید: انسان به گونه‌ای است كه وقتی خدا او را آزمایش می‌كند «فَأَكْرَمَهُ وَ نَعَّمَهُ» خدا او را اكرام می‌كند و به او امام می‌دهد، انقلاب می‌دهد، جرأت می‌دهد، حزب الله می‌دهد، نماز جمعه می‌دهد، باران می‌دهد، اگر خدا به كسی لطف كند «فَیَقُولُ رَبِّی أَكْرَمَنِ» می‌گوید: خدا برای ما كم گذاشت. نه خدا كم می‌گذارد و نه زیاد می‌گذارد. این كم گذاشتن و زیاد گذاشتن خدا دلیل بر این نیست كه او كسی را بیش‌تر دوست دارد، یا كم‌تر دوست دارد. نگو اگر به من داده است، لابد من آدم خوبی هستم، داده‌ها امتحان است. آن‌هایی كه می‌گیرد هم امتحان است. همینطور كه انسان به نداری آزمایش می‌شود، به دارایی هم آزمایش می‌شود. «وَ نَبْلُوكُمْ بِالشّ َرِّ وَ الْخَیْرِ»(انبیاء/35) شر و خیر هر دو وسیله‌ی آزمایش هستند. «وَ لَنَبْلُوَنَّكُمْ بِشَیْ‏ءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَ الْجُوعِ وَ نَقْصٍ مِنَ الْأَمْوالِ وَ الْأَنْفُسِ وَ الثَّمَراتِ وَ بَشِّرِ الصَّابِرینَ»(بقره/155) ابزار آزمایش، ترس، گرسنگی، نداری، كم محصولی، كم درآمدی و. . . است. اموال و اولاد فتنه هستند. همه‌ی خوشی‌ها وسیله‌ی آزمایش هستند. یك بار به تومی دهد تا ببیند چه می‌كنی؟ یك بار هم می‌گیرد تا ببیند چه می‌كنی؟ می‌گوید: «كَلاَّ» اینطور نیست كه خدا بی خود بدهد و بی خود بگیرد. علت این دادن و گرفتن را در زندگی خودتان باید پیدا كنید. چطور شد خدا چیزی را از شما گرفت؟ بنشینیم و بررسی كنیم. «كَلاَّ بَلْ لا تُكْرِمُونَ الْیَتیمَ»(فجر/17) شاید به یتیم احترام نگذاشتید، الآن در جامعه‌ی ما بچه‌های شهدا زیاد هستند، بنیاد شهید قدم‌هایی برداشته است. بخصوص در اصفهان كه من خبر دارم. معلمین دقت كنند، چند معلم دل سوخته، چندمعلم با فضیلت، با این كه حقوق معلمی خیلی كم است ولی به خاطر شرف معلمی و شغل ارزشمندی كه دارند، چند معلم در اصفهان گفتند: بنیاد شهید شاید كمكی مالی به خانواده‌های شهدا بكند اما كمبود پدر با عدس و نخود و لپه جبران نمی‌شود. معلمین اصفهان تصمیم گرفتند بچه‌های شهدا را جمع كنند، آن مقدار كه پدر درخانه به بچه‌اش می‌رسیده و حالا شهید شده است، ما معلمین در حق آن‌ها پدری كنیم. بچه‌های شهدا را جمع كردند. دخترها در روزهای فرد و پسرها در روزهای زوج و این چنین با بچه‌های شهدا كار می‌كردند. اتفاقاً من دیروز رفتم یكی ازاین خانه‌های فرهنگ بنیاد شهید را دیدم. تازه بعضی از بچه‌ها را نشاندند و مثلاً گفتند: سه برادر این بچه شهید شده‌اند. یك نفر گفت: پدر و مادر این بچه با هم شهید شده‌اند. دیگری گفت: دوتا از برادرهای این آقازاده شهید شده‌اند. بقیه هم پدرانشان شهید شده‌اند. برای بچه‌های كوچك سرود، شنا، هنر، خطاطی و ورزش و. . . گذاشتند. آن‌ها به گردن ما حق دارند و ما باید جبران كنیم. معلم خوب فقط آن معلمی نیست كه درس بدهد و حقوقش را بگیرد. كارمند خوب فقط آن كسی نیست كه كار كند و حقوقش را بگیرد. باید علاوه بر آیین نامه‌های دولت یك كار انقلابی جمعی هم بكند. از قرآن @yavaranQoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا