eitaa logo
🌴 یاوران نماز 🌴
22.3هزار دنبال‌کننده
9.3هزار عکس
4.1هزار ویدیو
454 فایل
ارتباط با ادمین جهت هر گونه انتقاد وپیشنهاد در راستای کیفیت و ارتقاء کانال @Yazahra8054 سایر کانالهای ما ✅کانال ره توشه مبلغان👈 @rahtoosheh12 🔰کانال یاوران قران👈 @yavaraneQoran1
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دعای قنوتِ دوست شهیدم، صلوات بود! آیت الله محمدعلی جاودان: صلوات یک دعای مقبول است. اگر ما هم این دعا را انجام دهیم از ما هم قبول است. به گناهانمان نگاه نمی کنند. این دعا از ما هم قبول می شود. بنابراین هرچقدر در نمازمان صلوات بفرستیم، آن بخش از نمازمان قبول است. ما یک دوستی داشتیم که مرد بزرگی بود. آن زمانی که ایشان شهید شد، احتمالا سی و دو سه سالش بود. در هر صورت مرد بزرگی بود. من دعایش را که در جا مستجاب شده بود دیده بودم. همان زمان که دعا کرد در جا مستجاب شد. ایشان در قنوت نمازش همه اش صلوات می فرستاد. من از ایشان یاد گرفتم. هرچه در نمازتان بیشتر صلوات بفرستید، احتمال قبولی آن بخش از نمازتان بیشتر است. 🆔 لینک کانال 👇 http://eitaa.com/joinchat/332070913C6cfce71bab
✍ مقارنات نماز ♻️ در محراب نماز اينك، آمادۀ ورود به متن نمازيم. غير از حركات ظاهرى نماز، كه هر كدام فلسفه و رازى دارد، و غير از ذكرها و تسبيح‌هاى آن، كه هر كدام مفاهيم بلندى را در بر گرفته است، روح نماز، همان «توجّه» است. نمازگزار با اخلاص و آگاهِ‌ به رمز و راز عبوديت، بايد همواره و در تمام لحظات و فقرات نماز، بداند كه چه مى‌كند، در چه مقامى ايستاده است، با كه سخن مى‌گويد، طرف خطابش كيست و حرف و خواسته‌اش چيست. اين «حضور قلب»، عنصر اصلى سازندگى نماز و «ياد خدا» است كه فلسفۀ بلند و عميق نماز است. آشنايى به مفاهيم جملات قرائت و ذكرها، و توجّه به معناى اعمال و حركات در نماز، زمينه ساز پيدايش خشوع قلبى و خضوع جسمى و توجّه باطنى به معبود يكتاست. با اين تذكّر، وارد نماز مى‌شويم: 1⃣ سرفصل اين عبادت و نخستين امر واجب در نماز، «نيّت» است. و ... نيّت، تعيين كنندۀ ارزش هر عمل است. اگر عبادتى، از جهت نيّت، خلل يابد و نمازگزار، دچار ريب و ريا گردد، كاراش بى نتيجه و عبادتش فاسد و رنجش بى اجر خواهد بود. بنا به اهميّت نيّت و خلوص و جايگاه رفيع آن در هر عبادت و عمل، به ويژه در نماز، به بحثى نسبتاً مبسوط‍‌ دربارۀ آن مى‌پردازيم. نيّت چيست‌؟ انگيزۀ آگاهانه نسبت به هر عمل «نيّت» آن است و در عبادت، اين انگيزه بايد خدايى باشد و نماز به خاطر رضاى الهى و در جهت تأمين خواستۀ او و اجراى فرمانش و به قصد نزديك‌تر شدن به خدا (قصد قربت) انجام گيرد. اگر در عبادت و نماز، چنين نيّت خالصى وجود داشت، عامل قرب مى‌شود وگرنه جز دورى از خدا بازدهى ندارد. نيّت، آگاهى و توجّه به عمل و هدف آن است. هدف نماز كه «ياد خدا»ست بايد همواره در دل و ذهن نمازگزار، زنده باشد و انگيزه‌هاى مادّى و غير خدايى از جمله جلب رضايتِ‌ مردم، ريا، خودنمايى و شهرت در دل و فكر، راه پيدا نكند. در جادّه‌ها، راه پر خطر را علايم بيشترى مى‌گذارند. راه بندگى خدا هم، پر از انواع خطرهايى است كه عمل و فكر و نيّت را تباه و منحرف مى‌سازد. و از اينجاست كه در متون دينى و رهنمودهاى پيشوايان اسلام، تعابيرِ «فىِ‌ اللّه» ، «لِلّه» ، «فى‌سبيل اللّه» و ... فراوان به كار رفته است. در آيات قرآن، هفتاد بار كلمۀ «فى سبيل اللّه» (در راه خدا) دربارۀ كارهايى همچون نماز، زكات، جهاد، هجر، شهادت، انفاق، به كار رفته است رنگِ‌ «الهى» به هر كارى بخورد، آن را ارزشمند و جاودان مى‌سازد. ١ در سايۀ نيّت خالص، كار كم، زياد مى‌شود. عمل كوچك، عظمت مى‌يابد، انفاقى اندك، پاداشى عظيم مى‌يابد، كار دنيايى و مادّى، به عملى اخروى و معنوى تبديل مى‌شود. اگر كسى عمرى در عبادت و روزه و جهاد و انفاق بگذراند، ولى نه بخاطر خدا، همه‌اش تباه است، و اگر دِرهمى انفاق، مرتبه‌اى جهاد، گامى كوچك، سجده‌اى كوتاه، براى خدا باشد، نزد خدا محفوظ‍‌ است و از پاداش خدايى برخوردار. امام صادق عليه السلام فرموده است: «مَنْ‌ ارادَ اللّهَ‌ بِالْقَليِلِ‌ مِنْ‌ عَمَلِهِ‌، اظْهَرَهُ‌ اللّهُ‌ اكْثَرَ مِمّا ارادَ، وَ مَنْ‌ ارادَ النّاسَ‌ بِالْكَثيرِ مِنْ‌ عَمَلِهِ‌ ابَى اللّهُ‌ الاً انْ‌ يُقَلَّلَهُ‌ فِى عَيْنِ‌ مَنْ‌ سَمِعَهُ‌» هر كه در كار اندك خود، هدف خدايى داشته باشد، بيش از آنكه خودش بخواهد، خداوند كار او را بيشتر جلوه مى‌دهد و هر كه از كار زياد، جلب نظر مردم را بخواهد خداوند، كارهايش را در ديد شنونده، اندك جلوه مى‌دهد. دل‌ها به دست خداست و محبّت مردم نيز با ارادۀ پروردگار است. اگر انسان، محبوبيّت و مودّت ديگران را هم بخواهد، بايد از خداوند كه «مقلّب القلوب» است بطلبد. بسيارى اوقات رعايت مصالح شخصى يا جلب منافع يا جلب توجّه ديگران يا انگيزه‌هاى دنيايى، خط‍‌ دهندۀ اعمالِ‌ ماست. اگر بتوانيم نيّت خود را خالص كنيم، رستگاريم و همين عمل براى ما مى‌ماند. على عليه السلام فرموده است: «اَخْلِصْ‌ لِلّهِ‌ عَمَلَكَ‌ وَ عِلْمَكَ‌ و بُغْضَكَ‌ وَ اخْذَكَ‌ وَ تَرْكَكَ‌ وَ كَلامَكَ‌ وَ صُمْتَكَ‌» ١ عمل و علم و دشمنى و گرفتن و نگرفتن و سخن و سكوت خويش را تنها «براى خدا» خالص گردان. در عبادت و نماز، بايد قصد قربت كرد. حتّى اگر گوشه‌اى از آن براى غير خدا باشد عمل باطل است و نزد خداوند، نامقبول. حتى اگر نماز را براى خدا بخوانيم ولى انتخاب مكان و زمان و نحوۀ خواندن و ... براى غير خدا باشد، باطل است. در عبادت خدا نبايد ديگرى را شريك ساخت. قرآن مى‌فرمايد: «وَلَا يُشْرِكْ‌ بِعِبَادَةِ‌ رَبِّهِ‌ أَحَدَا» ٢ احدى را شريك عبادت خدا قرار ندهيد. حتى اگر رزمنده‌اى در جبهه، براى غنايم، يا خودنمايى و اظهار شهامت و ... بجنگد، ارزش ندارد. ٣ ورود شرك و ريا به عمل انسان، طبق حديث، از راز نماز، صفحه 55 🆔 لینک کانال 👇 http://eitaa.com/joinchat/332070913C6cfce71bab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚 حکم حرکت بدن هنگام نماز☝️ 🆔 لینک کانال 👇 http://eitaa.com/joinchat/332070913C6cfce71bab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👌 |نـــــــماز فقط برای خدا ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا