eitaa logo
چهارشنبه های زهرایی.آتش به اختیار
2.3هزار دنبال‌کننده
7.2هزار عکس
2.9هزار ویدیو
99 فایل
|گروه جهادے چهارشنبه های زهرایے✨| -هیئت شهیـ🥀ـده های انقلاب -موسسه راه بهشت اطـ💞ــهر قم المقدسه خادم ڪانال : 09105830377 @yazahraa1397
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 آیه ۱۶ سوره توبه به بحث جهاد پرداخته است. 🔰این آیه نیز همچون آیات پیشین، براى تشویق به جهاد است.  «وَلیجَة» از «ولوج» مانند کلمه‏ «بطانة»، به معناى اسرار و امور نهان است، و مقصود در اینجا مَحرم اسرار است.  🔰طبق روایات متعدّد، مراد از مؤمنانى که مى ‏توانند مَحرم اسرار باشند، رهبران آسمانى مى‏ باشند.  📝پیام ها ۱- هستى و برنامه‏ هاى آن، هدفدار است. انسان‏ ها و آینده ‏شان، رها شده نیستند، پس باید از دنیاى خیال بیرون آمد و واقع‏ بین بود. «ام حَسِبتم»  ۲- ادّعاى ایمان کافى نیست، آنچه صف‏ ها را از هم جدا مى ‏کند، عمل و جهاد و آزمایش‏هاست. «ام حَسِبتم ان تترکوا»  ۳- کسانى در آزمون ایمان موفّقند که اسرار جامعه اسلامى را جز با خدا و رسول و مؤمنان واقعى در میان نگذارند. «ولیجة» (در صدر اسلام افرادى با بیگانه ارتباط داشتند)  ۴- دادن اسرار و اطلاعات به بیگانگان و آنان را مَحرم اسرار دانستن، حرام و نشانه‏ ضعف و بى ‏ایمانى و مورد هشدار و توبیخ است. «لم یتّخذوا... وَلیجة»  ۵ - وظیفه‏ مسلمانان، در برابر دشمنان خارجى جنگیدن و در برابر دشمنان داخلى، حفظ اسرار و رازدارى است. «جاهدوا، لم یتّخذوا»  ۶- خداوند از وضع مردم آگاه است و نیازى به آزمودن ندارد، ولى امتحان، یک سنّت الهى است. «و اللَّه خبیر»  ۷- اگر اسرارتان را به بیگانه گفتید، خدا مى‏ داند و به حساب شما مى ‏رسد. «واللَّه خبیر بما تعملون»  💠 پیام صفحه ۱۸۹ قرآن 📿 🌸 || @yazahraa_1397
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.. ‌+شما‌یڪ‌تماس‌ازڪربلـادارید!!📞‌ ‌-جـــــانم‌حسین‌جــان؟🙂🌱‌ ‌+هل‌من‌ناصرِینصـرونے..‌ ‌-اگردرڪربلـابودم‌ تاپاےِجان‌براےِحسین"ع"تلـاش‌میـڪردم💔‌ ‌گفت.. ‌+یڪ،حسینِ‌زنده‌داریم؛نامش‌مهدے"عج"است! ‌تاحالـابرایش‌چہ‌ڪرده‌اے؟!! _عجیب‌سڪوت‌ڪردم🍃 .. 🤍
﷽ 🍃ان الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا فلا خوف علیهم ولا هم یحزنون🍃 ☝️اگه پایِ خدا وایستی خودش حالتو خوب میکنه😊 خدای محبوبم! روزم با بندگی تو آغاز میکنم الهی به امید تو ❤️ 🌸 || @yazahraa_1397
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 آیات ۲۱ و ۲۲ سوره توبه اشاره به بشارت الهی دارد. 📝 پیامها ۱- خداوند، خود به مؤمنان مهاجر و مجاهد، مژده‏ بهشت داده است. «یبشّرهم ربّهم» ۲- نشانه‏ جامعیّت یک مکتب آن است که علاوه بر هماهنگى با فطرت، به پیروان خود امید دهد. «یبشّرهم» ۳- بشارت و پاداش، از شئون ربوبیّت است. «یبشّرهم ربّهم» ۴- برخوردارى از رحمت و رضوان بهشت، نمودى از فوز و رستگارى است. «الفائزون یبشرّهم ربّهم...» ۵ - رحمت و رضاى خدا، بر نعمت‏هاى مادّى مقدّم است. «برحمة منه و رضوان و جنّات» (نام رحمت و رضوان قبل از بهشت آمده است) ۶- باغهاى بهشت، پر نعمت است. «نعیم» ۷- اگر به خاطر خدا از نعمت‏هاى فانى بگذریم، به نعمت‏هاى ابدى مى ‏رسیم. «نعیم مقیم» ۸ - فنا و زوال، بزرگ‏ترین آفتِ نعمت‏هاى دنیوى است که در قیامت این آفت نیست. «مقیم، خالدین، ابداً» ۹- پاداش بزرگ، تنها در انحصار اوست، پاداشهاى دیگران از هر کس و هرچه که باشد، کوچک است. «عنده» قبل از «اجر عظیم» نشانه‏ انحصار است. ۱۰- خداوندى که به همه‏ دنیا «قلیل» مى‏ گوید، به پاداش مجاهدان، «عظیم» مى‏ گوید. ۱۱- خداوند، قلیل و فانى ما را به گرانبهاترین قیمت مى‏ خرد، با آنکه ما هر چه داریم، از خود اوست. «اجر عظیم 💠 پیام صفحه ۱۹۰ قرآن 📿 🌸 || @yazahraa_1397
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ملیکای9ساله توی بیمارستان بستری هست و روی درب اتاقش نوشته آقایون لطفاً قبل از ورود به اتاق یالله بگویید من امانت دار حجاب فاطمه ام اهمیت‌به‌حجاب‌
شهید‌‌مرادی‌میگفت: 😌🖇 دعا‌کنید‌که‌مبتلا‌بشیم!😔 🦠 به‌ .... درد‌ِ‌بے‌قرار‌ی واسه‌ امام‌زمان‌...💕✨ اون‌ وقت‌ اگه‌ یه‌ جمعه‌ دعای ندبه‌ رو نخوندی...💔 *حس‌ کسے‌رو داری که شبانه‌ لشکر‌ امام حسین‌(ع) رو ترک کرده!!💔
یکۍازفرق‌هاۍ‌انسان‌باخدا‌این‌است ‌که‌انسان‌تمام‌خوبیها‌رابایک‌بدی‌فراموش‌ میکند‌ولی‌خدا‌تمام‌بدۍ‌هارا‌بایک‌خوبۍ‌ فراموش‌‌میکند . . .
سلام‌موکب زدیم برای فردا روز اربعین پول کم داریم کمک میکنید 6104337879542049 موکب میدان جانبازان
🍃‏وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي تَحَبَّبَ إلَيَّ وَ هُوَ غَنِيٌّ عَنِّي🍃 ❤️‏قربون اون خدایی که با من مهربونی میکنه بهم محبت میکنه با اینکه از من بی نیازه... روزم بنامت الهی به امید تو ❤️ 🌸 || @yazahraa_1397
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 آیه ۲۸ سوره توبه به ممنوعیت ورود مشرکان به مسجد الحرام اشاره دارد. ♻️یکى از فرمان‏هاى چهارگانه ‏اى که حضرت على‏ (ع) در حج سال نهم هجرى به مشرکان ابلاغ کرد این بود که از سال آینده، حقّ ورود به مسجدالحرام را ندارند.  📝پیام ها ۱- شرک، پلیدى است. «نجس» پاکى واقعى در سایه ایمان است.  ۲- مؤمن باید نسبت به مشرک، تنفّر داشته باشد. «الّذین آمنوا انّماالمشرکون نجس»  ۳- در احکام دین باید قاطعانه عمل کرد، نه با تعارف. «انّما المشرکون نجس»  ۴- در اعلام برنامه و دیدگاه، توجّه به توان اجرایى خود داشته باشیم. «انّما المشرکون نجس» (با آنکه پلیدبودن مشرکان مربوط به سال نهم و سال اعلام برائت نبود، لکن چون در آن سال مسلمانان قدرت اجرا پیدا کردند، این امر اعلام شد)  ۵ - چون نزدیک شدن، زمینه‏ وارد شدن است، پس مشرکان نباید به مکان‏هاى مقدّس حتّى نزدیک شوند. «لایقربوا»  ۶- در قرآن، فلسفه‏ برخى نهى‏ ها و تحریم ‏ها بیان شده است. «نجس فلایقربوا»  ۷- همه‏ زمین‏ها از نظر قداست، یکسان نیستند. «فلایقربوا المسجدالحرام»  ۸ - با مخالفان هم مدارا کنیم و به آنان مهلت دهیم. «بعد عامهم هذا»  ۹- در دستورات و آئین‏ نامه‏ ها، به تنش‏ها و پیامدهاى آن نیز توجّه کنیم. «نجس فلایقربوا... و ان خفتم عیلة...»  ۱۰- تنگناهاى اقتصادى و فشارهاى مالى، ما را نسبت به دینمان بى‏ تعهّد نسازد. «ان خفتم عیلةً»  ۱۱- هرکجا احساس نگرانى اجتماعى شد، باید روحیّه‏ امید و توکّل را در مردم زنده کرد. «ان خفتم عیلةً فسوف یغنیکم اللّه من فضله»  ۱۲- رزق ما به دست دیگران (مسافران و جهانگردان) نیست، بلکه به دست خداست. «یغنیکم اللَّه»  ۱۳- از قطع رابطه اقتصادى با کفّار، به خاطر مکتب، نگران نباشیم.«یغنیکم اللّه»  ۱۴- بیش از زرنگى و مدیریّت و سرمایه و...، فضل الهى در غناى مردم نقش دارد. «یغنیکم اللَّه من فضله»  ۱۵- احکام دین، بر پایه‏ علم و حکمت الهى است. «علیم حکیم»  💠 پیام صفحه ۱۹۱ قرآن 📿 🌸 || @yazahraa_1397
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 متن زيارت اربعين 🔵 السَّلامُ عَلَى وَلِيِّ اللَّهِ وَ حَبِيبِهِ السَّلامُ عَلَى خَلِيلِ اللَّهِ وَ نَجِيبِهِ السَّلامُ عَلَى صَفِيِّ اللَّهِ وَ ابْنِ صَفِيِّهِ السَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ الْمَظْلُومِ الشَّهِيدِ السَّلامُ عَلَى أَسِيرِ الْكُرُبَاتِ وَ قَتِيلِ الْعَبَرَاتِ اللَّهُمَّ إِنِّي أَشْهَدُ أَنَّهُ وَلِيُّكَ وَ ابْنُ وَلِيِّكَ وَ صَفِيُّكَ وَ ابْنُ صَفِيِّكَ الْفَائِزُ بِكَرَامَتِكَ أَكْرَمْتَهُ بِالشَّهَادَةِ وَ حَبَوْتَهُ بِالسَّعَادَةِ وَ اجْتَبَيْتَهُ بِطِيبِ الْوِلادَةِ وَ جَعَلْتَهُ سَيِّداً مِنَ السَّادَةِ وَ قَائِداً مِنَ الْقَادَةِ وَ ذَائِداً مِنَ الذَّادَةِ وَ أَعْطَيْتَهُ مَوَارِيثَ الْأَنْبِيَاءِ وَ جَعَلْتَهُ حُجَّةً عَلَى خَلْقِكَ مِنَ الْأَوْصِيَاءِ فَأَعْذَرَ فِي الدُّعَاءِ وَ مَنَحَ النُّصْحَ وَ بَذَلَ مُهْجَتَهُ فِيكَ لِيَسْتَنْقِذَ عِبَادَكَ مِنَ الْجَهَالَةِ وَ حَيْرَةِ الضَّلالَةِ وَ قَدْ تَوَازَرَ عَلَيْهِ مَنْ غَرَّتْهُ الدُّنْيَا وَ بَاعَ حَظَّهُ بِالْأَرْذَلِ الْأَدْنَى وَ شَرَى آخِرَتَهُ بِالثَّمَنِ الْأَوْكَسِ وَ تَغَطْرَسَ وَ تَرَدَّى فِي هَوَاهُ وَ أَسْخَطَكَ وَ أَسْخَطَ نَبِيَّكَ ، وَ أَطَاعَ مِنْ عِبَادِكَ أَهْلَ الشِّقَاقِ وَ النِّفَاقِ وَ حَمَلَةَ الْأَوْزَارِ الْمُسْتَوْجِبِينَ النَّارَ [لِلنَّارِ] فَجَاهَدَهُمْ فِيكَ صَابِراً مُحْتَسِباً حَتَّى سُفِكَ فِي طَاعَتِكَ دَمُهُ وَ اسْتُبِيحَ حَرِيمُهُ اللَّهُمَّ فَالْعَنْهُمْ لَعْناً وَبِيلاً وَ عَذِّبْهُمْ عَذَاباً أَلِيماً السَّلامُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ سَيِّدِ الْأَوْصِيَاءِ أَشْهَدُ أَنَّكَ أَمِينُ اللَّهِ وَ ابْنُ أَمِينِهِ عِشْتَ سَعِيداً وَ مَضَيْتَ حَمِيداً وَ مُتَّ فَقِيداً مَظْلُوماً شَهِيداً وَ أَشْهَدُ أَنَّ اللَّهَ مُنْجِزٌ مَا وَعَدَكَ وَ مُهْلِكٌ مَنْ خَذَلَكَ وَ مُعَذِّبٌ مَنْ قَتَلَكَ وَ أَشْهَدُ أَنَّكَ وَفَيْتَ بِعَهْدِ اللَّهِ وَ جَاهَدْتَ فِي سَبِيلِهِ حَتَّى أَتَاكَ الْيَقِينُ فَلَعَنَ اللَّهُ مَنْ قَتَلَكَ وَ لَعَنَ اللَّهُ مَنْ ظَلَمَكَ وَ لَعَنَ اللَّهُ أُمَّةً سَمِعَتْ بِذَلِكَ فَرَضِيَتْ بِهِ، اللَّهُمَّ إِنِّي أُشْهِدُكَ أَنِّي وَلِيٌّ لِمَنْ وَالاهُ وَ عَدُوٌّ لِمَنْ عَادَاهُ بِأَبِي أَنْتَ وَ أُمِّي يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ أَشْهَدُ أَنَّكَ كُنْتَ نُورا فِي الْأَصْلابِ الشَّامِخَةِ وَ الْأَرْحَامِ الْمُطَهَّرَةِ [الطَّاهِرَةِ] لَمْ تُنَجِّسْكَ الْجَاهِلِيَّةُ بِأَنْجَاسِهَا وَ لَمْ تُلْبِسْكَ الْمُدْلَهِمَّاتُ مِنْ ثِيَابِهَا وَ أَشْهَدُ أَنَّكَ مِنْ دَعَائِمِ الدِّينِ وَ أَرْكَانِ الْمُسْلِمِينَ وَ مَعْقِلِ الْمُؤْمِنِينَ وَ أَشْهَدُ أَنَّكَ الْإِمَامُ الْبَرُّ التَّقِيُّ الرَّضِيُّ الزَّكِيُّ الْهَادِي الْمَهْدِيُّ وَ أَشْهَدُ أَنَّ الْأَئِمَّةَ مِنْ وُلْدِكَ كَلِمَةُ التَّقْوَى وَ أَعْلامُ الْهُدَى وَ الْعُرْوَةُ الْوُثْقَى وَ الْحُجَّةُ عَلَى أَهْلِ الدُّنْيَا وَ أَشْهَدُ أَنِّي بِكُمْ مُؤْمِنٌ وَ بِإِيَابِكُمْ مُوقِنٌ بِشَرَائِعِ دِينِي وَ خَوَاتِيمِ عَمَلِي وَ قَلْبِي لِقَلْبِكُمْ سِلْمٌ وَ أَمْرِي لِأَمْرِكُمْ مُتَّبِعٌ وَ نُصْرَتِي لَكُمْ مُعَدَّةٌ حَتَّى يَأْذَنَ اللَّهُ لَكُمْ فَمَعَكُمْ مَعَكُمْ لا مَعَ عَدُوِّكُمْ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْكُمْ وَ عَلَى أَرْوَاحِكُمْ وَ أَجْسَادِكُمْ [أَجْسَامِكُمْ ] وَ شَاهِدِكُمْ وَ غَائِبِكُمْ وَ ظَاهِرِكُمْ وَ بَاطِنِكُمْ آمِينَ رَبَّ الْعَالَمِينَ.
🍃اِلـهے اَشْکُو اِلَیْکَ عَدُوّاً یُضِلُّنے ‎وَشَیْطاناً یُغْوینی🍃 خدایا از دشمنے که گمراهم مے کند و از شیطانے که به بے راهه ام مے برد به تو شکایت مے کنم... +خدایا! خودمون هم دیگه از گناه خسته شدیم به نگاهے دریاب♥️ روزم بنامت الهی به امید تو❤️ 🌸 || @yazahraa_1397
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 آیه ۳۲ سوره توبه به توطئه های دشمنان پرداخته است. 🌹پیامبر اکرم‏ فرمودند: خداوند به اهل زمین نگاه کرد و من را انتخاب کرد، سپس بار دیگر نگاه کرد و على‏ بن ابى‏طالب‏ (ع) را انتخاب فرمود، او بعد از من نور زمین است. آنگاه حضرت این آیه را تلاوت کردند. 📝پیام ها ۱- توطئه دشمنان، دائمى و بى‏ وقفه است. «یریدون» (فعل‏ مضارع، رمز تداوم است)  ۲- احکام اسلام و دین خدا، نور است ونور، سرچشمه‏ حیات. «نوراللَّه»   ۳- هرچند گروه ‏هاى کفّار هر دسته‏ اى به نوعى تلاش مى‏ کنند، امّا هدف همه‏ آنها خاموش ساختنِ فروغ دین است. «یطفئوا نور اللَّه»  ۴- تلاش‏ هاى کافران در مبارزه با دین، مثل فوت کردن به خورشید است. «یطفئوا نور اللَّه بافواههم»   ۵ - بیشترین تلاشِ دشمنان دین، از راه تبلیغات است. «بافواههم»   ۶- اگر نداى اسلام از زبان پیامبر نور است، تداوم آن در شکل امامت، اتمام نور است. «یتمّ نوره»  ۷- خداوند به طرفداران حق، وعده‏ پیروزى داده است. «ان یتمّ نوره ...»  ۸ - خداوند، فروغ دین را نه تنها حفظ مى ‏کند، بلکه گسترش مى‏ دهد. «یتمّ نوره»  ۹- کفّار بدانند که با اراده‏ حتمى خداوند براى پیروزى دین حقّ، طرف ‏اند و هرگونه تلاش بر علیه مکتب اسلام محکوم به شکست است. «یتمّ نوره»  ۱۰- اسلام مکتبى جاودانه بوده، «یتمّ نوره» و مخالف آن کافر است. «ولو کره الکافرون»  ۱۱- اراده‏ الهى، در مسیر راضى ساختن پیامبر خویش است، هرچند کفّار را خوش نیاید. «ولو کره الکافرون»  نمرودها، فرعون‏ ها، بنى‏ امیه و بنى‏ عباس و امثال آنان، نمونه‏ هاى عملى تلاش کفّارند. چنانکه در آیه‏ اکمال دین، مسأله‏ امامت به عنوان اتمام نعمت به حساب آمده است: «الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتى». در داستان تغییر قبله نیز خداوند قبله ‏اى قرار داد که پیامبر اسلام راضى باشد؛ «قبلةً ترضاها» و نیز: «ولسوف یعطیک ربّک فترضى»  💠 پیام صفحه ۱۹۲ قرآن 📿 🌸 || @yazahraa_1397