eitaa logo
چهارشنبه های زهرایی.آتش به اختیار
2.2هزار دنبال‌کننده
7.3هزار عکس
3هزار ویدیو
99 فایل
|گروه جهادے چهارشنبه های زهرایے✨| -هیئت شهیـ🥀ـده های انقلاب -موسسه راه بهشت اطـ💞ــهر قم المقدسه خادمان ڪانال : 09105830377 @yazahraa1397
مشاهده در ایتا
دانلود
اصلا حسین جنس غم اش فرق میکند...😭😭😭😭😭
همه رفتند استراحت کنند مداحان سینه زنان سخنرانان مستمعین....همه ولی تازه عمه امام زمان(عج) به اسارت رفته است... 😔😭💔
کاش می‌شد امشب برای غمت بمیرم زینب(س)...🏴
امشب رقیہ فهمید بابا دو بخش دارد بخشی به روے صحرآ بخشی به روے نیزھ . . .💔
هدایت شده از بہ سوے سـ⭐ـتاره ها
1_447334039.mp3
7.98M
🕯 امشب به صحرا بی کفن جسم شهیدان است شام غریبان است جسم‌ عزیز فاطمه اندر بیابان است😭 زینب پریشان است...😭 ✔️〰🦋@chadorhayesorkh
خدا تو رو دوست داره تو سرتو انداختی پایین، دنبال دلت رفتی...🍃 ✨ 🌸 || @yazahraa_1397
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔅 آیه ۲۶ سوره اعراف به لباس تقوا پرداخته است. 🌾 پس از نقل داستان حضرت آدم، خداوند در این سوره چهار بار (در این آیه و آیات ۲۷، ۳۱ و ۳۵)، فرزندان آدم و نسل بشر را خطاب قرار داده و به امورى همچون: حفظ لباس تقوا، فریب شیطان را نخوردن، در خوراکى‏ ها و آشامیدنى ‏ها و تجمّلات اسراف نکردن و پذیرفتن دعوت انبیا، سفارش نموده است.  🌾«ریش»، به معناى پر پرندگان است که براى آنها، هم پوشش است و هم وسیله‏ زیبایى، همچنین به لباسى که براى انسان نوعى زینت به حساب آید، ریش گفته مى‏ شود.  🌾همه‏ نعمت ‏ها به دست خداوند است و از خزینه‏ غیب الهى سرازیر مى‏ شود، چنانکه خداوند مى‏ فرماید: «و اِنْ من شى‏ء الاّ عندنا خزائنه و ما ننزّله الاّ بقدر معلوم» هیچ چیز نیست، جز آنکه گنجینه ‏هاى آن نزد ماست و جز به اندازه معلوم، فرو نمى ‏فرستیم. 🌾 و مى‏ فرماید: «وانزلنا الحدید»، «وانزل لکم من الانعام...» ، پس مراد از نزولِ لباس از سوى خداوند، آفرینش و قرار دادن آن در اختیار انسان است. «أنزلنا علیکم لباساً»  🌾مراد از «لباس التّقوى»، لباسى است که بر اساس تقوا، تواضع، پاکى و پاکدامنى باشد و به هر یک از خشیت، طاعت، عفّت، حیا و عمل صالح نیز تعبیر شده است.  📝پیام ها ۱- توجّه به نعمت‏هاى الهى، عامل عشق به خدا و دورى از غفلت است. «قد انزلنا علیکم... لعلّهم یذّکّرون»  ۲- لباس، زمانى نعمت الهى است که بدن را بپوشاند. «یوارى سواتکم»  ۳- گرچه در تهیّه‏ لباس، علاوه بر عوامل طبیعى انسان‏ ها نیز تلاش مى‏ کنند، ولى همه‏ اینها به دست خداست. «انزلنا علیکم لباساً»  ۴- پوشش و پوشاندن کار خداست، «انزلنا علیکم لباساً یوارى»، ولى برهنگى و برهنه کردن کار شیطان است. «فوسوس... لیبدى لهما ما ورى عنهما من سواتهما»  ۵ - لباس، نعمت الهى است، «لباساً یوارى» و برهنگى و خلع لباس، کیفر گناه. «فلمّا ذاقا الشجرة بدت لهما سوءاتهما»  ۶- پوشش و آراستگى با پوشاک و لباس‏هاى زیبا، مطلوب و محبوب خداوند است. «قد انزلنا علیکم لباساً... و ریشاً» آراستن و زینت و بهره‏ بردن از لباس‏ هاى زیبا تا آنجا که به اسراف کشیده نشود، مانعى ندارد.  ۷- معنویّت در کنار مادّیت، تقوا در کنار زینت لازم است. «ریشاً و لباس التّقوى»، و گرنه لباس مى‏ تواند وسیله‏ ى اسراف، تکبّر، فساد، خودنمایى، مدپرستى، شهوت رانى، فخرفروشى و امثال آن شود.  ۸ - آن گونه که در لباس مادى، پوشش عیوب، حفاظت از سرما و گرما و زیبایى مطرح است، تقوا هم عامل پوشش عیوب است، هم نگهدارنده از گناه و هم مایه‏ ى زیبایى معنوى انسان مى‏ باشد. «لباس التّقوى»  ۹- از خاک، پنبه مى‏ روید، از علف که خوراک حیوان است پشم تولید مى‏ شود و از آب دهان کرم، ابریشم، اینها همه از آیات الهى است که مى‏ تواند مایه‏ تذکّر و بیدارى انسان باشد. «ذلک من آیات اللّه لعلّهم یذّکّرون»  💠 پیام صفحه ۱۵۳ قرآن 📿 🌸 || @yazahraa_1397