eitaa logo
چهارشنبه های زهرایی.آتش به اختیار
2.3هزار دنبال‌کننده
7.2هزار عکس
2.9هزار ویدیو
99 فایل
|گروه جهادے چهارشنبه های زهرایے✨| -هیئت شهیـ🥀ـده های انقلاب -موسسه راه بهشت اطـ💞ــهر قم المقدسه خادم ڪانال : 09105830377 @yazahraa1397
مشاهده در ایتا
دانلود
نمایشگاه خوشا آنان که در دامت اسيرند🙂❤️ به رخسار دل آرايت بصيرند مکن از بين ما گلچين که گفتند: کريمان،خوب و بد با هم پذيرند🙃❤️ ‌‌‌‌‌‌ اللھم‌عجݪ‌الولیڪ‌اݪفࢪج‌‌‌ https://eitaa.com/joinchat/1220804622C852f66096a
سلام1300تادیگه برمیدارم🌺🌺🌺
افتتاحیه نمایشگاه گامی برای ظهور مسجد مقدس جمکران با حضور خادمین حرم امام رضا (ع) و پرچم متبرک حرم امام رضا(ع) و خانواده شهدای گرانقدر یکشنبه۸فروردین ساعت ۱۱ صبح..ساعات شروع بازدید یکشنبه ساعت ۱۴ الی ۲۲ و دوشنبه ساعت ۸ صبح الی ۲۲ می باشد.. برنامه های مارادر پیچ اینستاگرام https://www.instagram.com/tv/CM7lEs-Hxst/?igshid=1te2jcb3sy4wb دنبال کنید... نمایشگاه در مسجد مقدس جمکران مدیریت خدمات معارفی مسجد مقدس جمکران کانون مهدویت نگاه سبز دانشگاه کاشان https://eitaa.com/joinchat/1220804622C852f66096a
افتتاحیه نمایشگاه گامی برای ظهور مسجد مقدس جمکران با حضور خادمین حرم امام رضا (ع) و پرچم متبرک حرم امام رضا(ع) و خانواده شهدای گرانقدر یکشنبه۸فروردین ساعت ۱۱ صبح..ساعات شروع بازدید یکشنبه ساعت ۱۴ الی ۲۲ و دوشنبه ساعت ۸ صبح الی ۲۲ می باشد.. برنامه های مارادر پیچ اینستاگرام https://www.instagram.com/tv/CM7lEs-Hxst/?igshid=1te2jcb3sy4wb دنبال کنید... نمایشگاه در مسجد مقدس جمکران مدیریت خدمات معارفی مسجد مقدس جمکران کانون مهدویت نگاه سبز دانشگاه کاشان https://www.instagram.com/p/CM8pqXZBvCy/?igshid=1gp87oxmxcc2g
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔅 آیه ۱۷۹ سوره بقره به بحث قصاص و حیات پرداخته است. 🍃گویا آیه در مقام پاسخ به یک سرى ایرادهایى است که به حکم قصاص، به خصوص از سوى روشنفکر نمایان مطرح مى‏ شود. 🍃 قرآن مى‏ فرماید: حکم قصاص براى جامعه انسانى تأمین کننده‏ ى حیات و زندگى است. قصاص یک برخورد و انتقام شخصى نیست، بلکه تأمین کننده امنیّت اجتماعى است. در جامعه‏ اى که متجاوز قصاص نشود، عدالت و امنیّت از بین مى ‏رود و آن جامعه گویا حیاتى ندارد و مرده است. 🍃چنان که در پزشکى و کشاورزى و دامدارى، لازمه حیات و سلامت انسان، گیاه و حیوان، از بین بردن میکروب‏ ها و آفات است.  🍃اگر به بهانه این که قاتل هیجان روانى پیدا کرده، بگوییم او رها شود، هیچ ضمانتى نیست که در دیگر جنایت‏ ها این بهانه مطرح نشود، چون تمام جنایتکاران در حال سلامت و آرامش روحى و فکرى دست به جنایت نمى‏ زنند. با این حساب تمام خلافکاران باید آزاد باشند و جامعه سالم نیز تبدیل به جنگل شود که هرکس بر اثر هیجان و دگرگونى‏ هاى روحى و روانى، هرکارى را بتواند انجام دهد. 🍃گمان نشود که دنیاى امروز، دنیاى عاطفه و نوع دوستى است و قانون قصاص، قانونى خشن و ناسازگار با فرهنگ حقوق بشر دنیاست. اسلام در کنار حکم قصاص، اجازه عفو و اخذ خون‏بها داده تا به مصلحت اقدام شود.  🍃توجیهاتى از قبیل این که از مجرمان و قاتلان در زندان با کار اجبارى به نفع پیشرفت اقتصادى بهره‏ گیرى مى‏ کنیم، قابل قبول نیست. چون این برنامه ‏ها، تضمین کننده امنیّت عمومى نیستند. اصل، مقام انسانیّت و جامعه عدالت پرور است، نه دنیاى پرخطر همراه با تولید بیشتر، آن هم به دست جنایتکاران و قاتلان!  از آنجا که قانون قصاص، ضامن عدالت و امنیّت و رمز حیات جامعه است، در پایان آیه مى‏ فرماید: «لعلّکم تتقون» یعنى اجراى این قانون، موجب خوددارى از بروز قتل‏ هاى دیگر است.  🍃حیات، داراى انواعى است:  ۱- حیات طبیعى. مثل زنده شدن زمین در بهار و بعد از باران. «یحیى الارض»  ۲- حیات معنوى. مثل دعوت پیامبر که عامل زنده شدن مردم است. «دعاکم لما یحییکم»  ۳- حیات برزخى که شهدا دارند. «لا تقولوا لمن یقتل فى سبیل اللّه اموات بل احیاء»  ۴- حیات اخروى که براى همه است. «یمیتکم ثم یحییکم»  ۵ - حیات اجتماعى در سایه امنیّت و عدالت. نظیر همین آیه «لکم فى القصاص حیاة»  📝پیام ها ۱- اجراى عدالت، تضمین کننده حیات جامعه است. «لکم فى القصاص حیاة»   ۲- تعادل میان رأفت و خشونت، لازم است. خدایى که رحمن و رحیم است، قصاص را رمز حیات مى‏ داند. «لکم فى القصاص حیاة»  ۳- حذف عنصر خطرناک، یک اصل عقلانى است. «یا اولى الالباب»  ۴- زود قضاوت نکنید. ممکن است در برخورد سطحى، قصاص را خوب ندانید ولى با خرد و اندیشه درمى‏ یابید که قصاص رمز حیات است. «یا اولى‏ الالباب»  ۵ - تقوا و دورى از گناه، فلسفه احکام دین است. چه احکام عبادى و چه قضایى. «لعلّکم تتقون»   ۶- قصاص، سبب بازدارى مردم از تکرار قتل است. «لعلکم تتقون»  در بیان فلسفه روزه نیز مى‏ فرماید: »لعلکم تتّقون« بقره. 💠 پیام صفحه ۲۷ قرآن https://eitaa.com/joinchat/1220804622C852f66096a
وَلاینکَشِفُ‌مِنها‌إَلاّماکَشَفتَ وهیچ‌اندوهی‌برطرف‌نشود مگرتوآن‌رااز دل‌برانی با توکل به اسم اعظمت آغاز میکنیم بسم الله الرحمن الرحیم الهی به امید تو ❤️
سلام من ۱۰۰۰ تا صلوات برای سلامتی و ظهور آقا امام زمان (عج) فرستادم انشاالله فردا هم میفرستم میگم
انشاءالله ۱۲۰۰ گل صلوات 🌹🌹🌹
من خودم ۵۰۰ تا صلوات برای سلامتی و ظهور امام زمان میفرستم و مادرم ۲۰۰ تا صلوات میفرستن🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔅 آیه ۱۸۳ سوره بقره به آثار و برکات روزه اشاره دارد. 🍃تقوى و خداترسى، در ظاهر و باطن، مهم‏ ترین اثر روزه است. روزه، یگانه عبادت مخفى است. نماز، حج، جهاد، زکات و خمس را مردم مى‏ بینند، امّا روزه دیدنى نیست. روزه، اراده انسان را تقویت مى کند. 🍃کسى که یک ماه نان و آب و همسر خود را کنار گذاشت، مى‏ تواند نسبت به مال و ناموس دیگران خود را کنترل کند. روزه، باعث تقویت عاطفه است. کسى که یک ماه مزه‏ گرسنگى را چشید، درد آشنا مى‏ شود ورنج گرسنگان را احساس ودرک مى‏ کند. 🍃 رسول خدا فرمودند: روزه، نصف صبر است. روزه‏ مردمان عادّى، همان خوددارى از نان و آب و همسر است، امّا در روزه خواص علاوه بر اجتناب از مفطرات، اجتناب از گناهان نیز لازم است، و روزه‏ ى خاصّ ‏الخاص علاوه بر اجتناب از مفطرات و پرهیز از گناهان، خالى بودن دل از غیر خداست. روزه، انسان را شبیه فرشتگان مى‏ کند، فرشتگانى که از خوردن و آشامیدن و شهوت دورند.  🍃رسول خدا فرمودند: هرکس ماه رمضان را براى خدا روزه بدارد، تمام گناهانش بخشیده مى‏ شود. چنانکه در حدیث قدسى نیز آمده است که خداوند مى‏ فرماید: «الصوم لى و اَنَا اَجزى به» روزه براى من است و من آن را پاداش مى‏ دهم.  🍃اهمیّت روزه به قدرى است که در روایات پاداش بسیارى از عبادات را همچون پاداش روزه دانسته ‏اند. هرچند که روزه بر امّت‏ هاى پیشین نیز واجب بوده، ولى روزه‏ ماه رمضان، مخصوص انبیا بوده است و در امّت اسلامى، روزه رمضان بر همه واجب شده است. 🍃 از رسول خدا نقل شده است که فرمود: براى هر چیز زکاتى است و زکات بدن ها، روزه است.  📝پیام ها ۱- خطابِ زیبا، گامى براى تأثیر گذارى پیام است. «یا ایّها الّذین آمنوا»  در حدیثى از تفسیر مجمع ‏البیان مى‏ خوانیم: لذّت خطاب «یا ایّها الّذین آمنوا» سختى روزه را آسان می کند. اگر والدین بخواهند که فرزندشان به سخنانشان گوش دهند، باید آنان را زیبا صدا زنند.  ۲- از شیوه‏ هاى تبلیغ آن است که دستورات مشکل، آسان جلوه داده شود. این آیه مى‏ فرماید: فرمان روزه مختص شما مسلمانان نیست، در امّت‏ هاى پیشین نیز این قانون بوده است. و عمل به دستورى که براى همه امّت‏ ها بوده، آسان‏تر از دستورى است که تنها براى یک گروه باشد. «کما کُتب على الّذین من قبلکم»   ۳- قرآن، فلسفه بعضى احکام همچون روزه را بیان داشته است. زیرا اگر مردم نتیجه ‏کارى را بدانند، در انجام آن نشاط بیشترى از خود نشان مى‏ دهند. «لعلّکم تتّقون»  💠 پیام صفحه ۲۸ قرآن https://eitaa.com/joinchat/1220804622C852f66096a