eitaa logo
چهارشنبه های زهرایی.آتش به اختیار
2.3هزار دنبال‌کننده
7.2هزار عکس
2.9هزار ویدیو
99 فایل
|گروه جهادے چهارشنبه های زهرایے✨| -هیئت شهیـ🥀ـده های انقلاب -موسسه راه بهشت اطـ💞ــهر قم المقدسه خادم ڪانال : 09105830377 @yazahraa1397
مشاهده در ایتا
دانلود
﷽ خدایا اگر محرومم کنی، پس چه کسی است آنکه روزیم دهد و اگر خارم کنی، چه کسی است آنکه یاریم کند..! با نام زیبایت آغاز میکنم بسم الله الرحمن الرحیم الهی به امید تو ❤️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔅 آیه ۲۴۹ سوره بقره به بحث طالوت و سپاهش پرداخته است. 📌کلمه «جنود» جمع «جُند» به معناى لشکر است و حضور چندین لشکر بعد از اعراض گروه ‏هایى از مردم، نشانه کثرت جمعیّت آنان است.  این آیه خبر از مردودى گروه زیادى از بنى ‏اسرائیل مى ‏دهد که از صحنه آزمایش نوشیدن آب و تحمل تشنگى، سربلند بیرون نیامدند. امّا این گروه باقیمانده، آزمایش دیگرى داشتند که آزمایش روحى و معنوى بود. 📌وقتى آنان با سپاه انبوه جالوت مواجه شدند، گفتند: ما توانایى مقابله با این سپاه مسلح را نداریم. ولى آنهایى که به روز قیامت ایمان داشتند، گفتند: پیروزى به دست خداست، اى بسا گروه‏ هاى اندک که به اذن خداوند بر سپاهیان بزرگ پیروز مى‏ شوند.  📌پیروزى در یک مرحله از آزمایش، کافى نیست. افرادى در بعضى از مراحل موفق مى ‏شوند، ولى در مرحله‏ اى دیگر شکست مى‏ خورند. در این داستان گروهى رهبر را به خاطر فقر نپذیرفتند، گروهى در آزمایش شکم، شکست خوردند و گروهى در برخورد با دشمن خود را باختند.  📌طالوت در ابتدا جمعیّت را به خود نسبت نداد و نفرمود: «جنوده»، بلکه فرمود: «بالجنود» گرچه لشکریان انبوه بودند و فرمانده او را پذیرفته‏ اند، ولى هنوز میزان فرمانبرى آنان را آزمایش نکرده است، ولى بعد از آزمایش، به خود نسبت مى‏ دهد. «فانّه منّى»  🍃امام باقر (ع) مى‏ فرماید: افرادى که تا آخر کار به طالوت وفادار ماندند، سیصد و سیزده نفر بودند.  📌حساب دو گروه روشن است، هر کس ننوشد قطعاً خودى است و هر کس بنوشد قطعاً بیگانه است، ولى کسانى که با مشت نوشیدند، نه خودى هستند و نه بیگانه. باید آنان را نه مأیوس کرد و نه مشمول الطاف. لذا براى «من اغترف غرفة بیده» نه کلمه «منّى» بکار رفته ونه «لیس منّى».  📌کسانى که دستشان به اموال مردم یا اموال دولتى رسید، ولى با کرامت و زهد از کنارش گذشتند و حرص و طمع آنان را آلوده نکرد، حزب اللّهى هستند و کسانى که پشت خود را با ذخیره اموال مى‏ بندند، مؤمن واقعى نیستند. «فمن شرب منه فلیس منّى و من لم یطعمه فانّه منّى»  📝پیام ها ۱- یکى از وظایف فرمانده نظامى آن است که نیروهاى رزمى را از تماشاچیان جدا سازد. «فصل طالوت بالجنود»  ۲- یکى از راه هاى آزمایش، ممنوعیّت‏ هاى موسمى است. راحت طلبى و عدم تحمل فشارها و سختى ‏هاى موسمى و موقّتى، با سلحشورى سازگارى ندارد. «انّ اللّه مبتلیکم بنهر»  ۳- قبل از برخورد و مقابله با دشمن، باید تمرین مقاومت کرد. «مبتلیکم بنهر»  ۴- مدیر باید نیروهاى غیر مفید را طرد کند. «فمن شرب منه فلیس منّى»  ۵ - تسلیم فرمانده بودن، رمز موفقیّت است. «من لم یطعمه فانّه منّى»  ۶- حسابِ نیازِ ضرورى، از حسابِ رفاه کامل جداست. «الاّ من اغترف غرفةً بیده»  ۷- کسانى که از میدان امتحان پیروز بیرون آیند، اندک هستند. «الا قلیلاً»  ۸ - انقلابى بودن مهم نیست، انقلابى ماندن مهم است. در این ماجرا شعار دهنده بسیار بود، ولى آنان که در آزمایشات موفق شدند، اندک بودند. «الاّقلیلاًمنهم»  ۹- ایمان به معاد و وعده‏ هاى الهى، توانایى ایستادگى در برابر سختى‏ها و مشکلات را ایجاد مى‏ کند. «ملاقوا اللّه»  ۱۰- ایمان، درجاتى دارد. با اینکه گروهى همراه با طالوت بودند و به او ایمان داشتند و از نوشیدن آب هم گذشتند؛ «آمنوا معه» ولى هر مؤمنى رزمنده نیست، تنها مؤمنانى رزمنده هستند که به لقاء اللّه ایمان داشته باشند. «یظنّون انّهم ملاقوا اللّه»  ۱۱- فراوانى عِدّه و عُدّه‏ دشمن در برابر اراده‏ خداوند چیزى نیست. «کم من فئة قلیلة غلبت فئة کثیرة باذن اللّه»  ۱۲- نیروهاى کیفى بر نیروهاى کمّى برترى دارند. «کم من فئة قلیلة غلبت...»  ۱۳- مؤمن مخلص، پیروزى را از خدا مى‏ داند. «باذن اللّه»  ۱۴- مسلمانان اگر صبور و پایدار باشند، نباید از تعداد زیاد دشمن هراس داشته باشند. زیرا خداوند با صابران است. «واللّه مع الصابرین»  💠 پیام صفحه ۴۱ قرآن https://eitaa.com/joinchat/1220804622C852f66096a
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📝 حواسمان باشد .. ﺑﺎ "ﺯباﻥ" ﻣﯿﺸود ﻣﺴﺨﺮﻩ ﮐﺮﺩ! ﺑﺎ "ﺯباﻥ" ﻣﯿﺸود ﺭﻭﺣﯿﻪ ﺩﺍﺩ! ﺑﺎ "ﺯباﻥ" ﻣﯿﺸود ﺍﯾﺮﺍﺩﮔﺮﻓﺖ! با "ﺯباﻥ" ﻣﯿﺸود ﺗﻌﺮﯾﻒ ﮐﺮﺩ! با "ﺯباﻥ" ﻣﯿﺸود "ﺩﻝ "ﺷﮑﺴﺖ! با "ﺯباﻥ" ﻣﯿﺸود ﺩﻟﺪﺍﺭﯼ ﺩﺍﺩ! با "ﺯباﻥ" ﻣﯿﺸود ﺁﺑﺮﻭ ﺑﺮﺩ! ﺑﺎ "ﺯباﻥ" ﻣﯿﺸود ﺁﺑﺮﻭ ﺧﺮﯾﺪ! ﺑﺎ "ﺯباﻥ" ﻣﯿﺸود "جدایی "انداخت! با "زبان" میشود آتش زد! با "زبان" میشود آتش راخاموش کرد! حواسمان به زبانمان باشه🚦 ⁣⁣╭━━⊰•❀🍃🌹🍃❀•⊱━━╮ https://eitaa.com/joinchat/1220804622C852f66096a
هدایت شده از 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❗️باکلاس‌تر از غربی‌ها! 👈🏼 ریشه‌ی احساس آرامش در کشورهای غربی 🔻این کلیپ از مبحث "آدم‌ها با هم متفاوتند" تهیه شده است. 🌸 ♥️🌿به کانال {مادران تمدن ساز} بپیوندید🌿♥️ 😍🌿♥️🍃 @madrantamadonsaz
🌻🌿🌻🌿🌻 تَغَمَّدْتَنِی بِعَفْوِکَ (مــرا بــا عـفـوت پـوشـانـدى خدایم🦋 تو آنقدر عیب‌های مرا پوشاندی که خودم هم باور کردم عیبی ندارم...🌸 ‏«یـا الهی لا تُخَیِّـبْ ظَنّی مِنْ رَحْمَتِك» 🦋 خدایا!! من سخت به رحمتت امید بسته ام 🌿🦋 🦋 https://eitaa.com/joinchat/1220804622C852f66096a
🌼🌿🌼🌿🌼 جوان‌ نزد شیخی آمد و از او پرسید: 😔 من کم سنی هستم اما غرایز بزرگی دارم و نمی‌توانم خود را از کردن به دختران جوان منع کنم، چاره‌ام چـیست؟ ⚱ شیخ نیز کوزه ای پر از شیر به او داد و توصیه کرد که کوزه را به سلامت به جای معینی ببرد و هیچ چیز از نریزد... 👊 و از یکی از شاگردانش نیز درخواست کرد او را همراهی کند و اگر یک قطره از شیر را ریخت جلوی همه او را حسابی کتک بزند❗️ 👌 جوان نیز شیر را به سلامت به مقصد رساند و هیچ چیز از آن نریخت❗️وقتی شیخ از او پرسید چند را در سر راهت دیدی؟ 😌 جوان جواب داد هیچ، فقط به فکر آن بودم که شیر را نریزم که مبادا جلوی مردم کتک بخورم و در نزد آنها خـوار و خفیف شوم... 🌸 شیخ هم گفت: این انسان مؤمن است که همیشه را ناظر برکارهایش ببیند و حواسش را جمع می‌کند تا آبرویش نزد خداوند نریزد و بدین صورت می تواند جلوی لغزش هایش را بگیرد https://eitaa.com/joinchat/1220804622C852f66096a
همه مےگویند: میان عده اے با ڪلاس امل بودن جرأتــ مےخواهد… 😒 اما من مےگویم: میان عده اے حرمتـ شڪن حرمتـ نگه داشتن،شجاعتـ استـ .😍 شیر زن! پس به خودتــ ببال 💪🏻 بدان که از میان عده‌ے ڪثیرے لیــــاقتـ داشتے ڪه مدافع چــادر مـ💚ـادر باشے… https://eitaa.com/joinchat/1220804622C852f66096a
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💌 رفیق ... اگر دو چیز را رعایت بڪنی ، خدا شهادت را نصیبت می ڪند . ☺️ « یڪی پر تلاش باش و دوم مخلص ! »👌 این دو تا را درست انجام بدی خدا شهادت را هم نصیبت می ڪند . ♥️✌️ @stickerbank
🍃إِلَهِـي هَبْ لِي قَلْباً يُدْنِيهِ مِنْڪَ شَوْقُهُ ...🍃 معبود من .... به من قلبے ببخش ،❤️ ڪه با بال اشتیاق به سوے پر بکشد ...🍃 با نام زیبایت آغاز میکنم بسم الله الرحمن الرحیم الهی به امید تو ❤️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔅 آیه ۲۵۶ سوره بقره به بحث اجباری یا اختیاری بودن دین پرداخته است. 📌ایمان قلبى با اجبار حاصل نمى‏ شود، بلکه با برهان، اخلاق و موعظه مى‏ توان در دل ها نفوذ کرد، ولى این به آن معنا نیست که هر کس در عمل بتواند هر منکرى را انجام دهد و بگوید من آزادم و کسى حقّ ندارد مرا از راهى که انتخاب کرده ‏ام بازدارد. 📌 قوانین جزایى اسلام همچون تعزیرات، حدود، دیات و قصاص و واجباتى همچون نهى از منکر و جهاد، نشانه آن است که حتّى اگر کسى قلباً اعتقادى ندارد، ولى حقّ ندارد براى جامعه یک فرد موذى باشد.  📌اسلامى که به کفّار مى‏ گوید: «هاتوا برهانکم ان کنتم صادقین» اگر در ادّعاى خود صادقید، برهان و دلیل ارائه کنید. چگونه ممکن است مردم را در پذیرش اسلام، اجبار نماید؟  📌جهاد در اسلام یا براى مبارزه با طاغوت‏ ها و شکستن نظام هاى جبّارى است که اجازه تفکّر را به ملّت‏ ها نمى‏ دهند و یا براى محو شرک و خرافه‏ پرستى است که در حقیقت یک بیمارى است و سکوت در برابر آن، ظلم به انسانیّت است.  مطابق روایات، یکى از مصادیق تمسک به «عروة الوثقى» و ریسمان محکم الهى، اتصال با اولیاى خدا و اهل‏بیت علیهم السلام است.  🍃رسول اکرم (ص) به حضرت على (ع) فرمودند: «انت العروة الوثقى».  📝پیام ها ۱- دینى که برهان و منطق دارد، نیازى به اکراه و اجبار ندارد. «لااکراه فى الدین»  ۲- تأثیر زور در اعمال و حرکات است، نه در افکار و عقاید. «لااکراه فى الدین»  ۳- راه حقّ از باطل جدا شده، تا حجّت بر مردم تمام باشد. روشن شدن راه حقّ، با عقل، وحى و معجزات است. «قد تبیّن الرشد من الغى» اسلام دین رشد است.  ۴- دین، مایه‏ رشد انسانیّت است. «قد تبیّن الرشد من الغى»  ۵ - اسلام با استکبار سازش ندارد. «یکفر بالطاغوت»  ۶- تا طاغوت‏ ها محو نشوند، توحید جلوه نمى ‏کند. اوّل کفر به طاغوت، بعد ایمان به خدا. «فمن یکفر بالطاغوت ویؤمن باللّه»  ۷- کفر به طاغوت و ایمان به خدا باید دائمى باشد. «یکفر، یؤمن» فعل مضارع نشانه‏ى تداوم است.  ۸- محکم بودن ریسمان الهى کافى نیست، محکم گرفتن هم شرط است. «فقد استمسک بالعروة...»  ۹- تکیه به طاغوت‏ ها و هر آنچه غیر خدایى است، گسستنى و از بین رفتنى است. تنها رشته‏ اى که گسسته نمى‏ گردد، ایمان به خداست. «لا انفصام لها»  ۱۰- ایمان به خدا و رابطه با اولیاى خدا ابدى است. «لاانفصام لها» ولى طاغوت‏ ها در قیامت از پیروان خود تبّرى خواهند جست.  ۱۱- ایمان به خدا و کفر به طاغوت باید واقعى باشد، نه منافقانه. زیرا خداوند مى ‏داند و مى‏ شنود. «واللّه سمیع علیم»  💠 پیام صفحه ۴۲ قرآن https://eitaa.com/joinchat/1220804622C852f66096a
وَلاینکَشِفُ‌مِنها‌إَلاّماکَشَفتَ وهیچ‌اندوهی‌برطرف‌نشود مگرتوآن‌رااز دل‌برانی با توکل به اسم اعظمت آغاز میکنیم بسم الله الرحمن الرحیم الهی به امید تو ❤️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔅 آیه ۲۵۷ سوره بقره به بحث رهبران الهی و غیر الهی پرداخته است. 📌در آیه قبل خواندیم که او مالک همه چیز است؛ «له مافى‏ السموات‏ و...» و در این آیه مى‏ خوانیم: نسبت او به مؤمنان، نسبت خاصّ و ولایى است. «ولىّ‏ الذین آمنوا»  📌گوشه ‏اى از سیماى کسانى که ولایت خدا را پذیرفته ‏اند: ♡ آنکه ولایت خدا را پذیرفت، کارهایش رنگ خدایى پیدا مى‏ کند. «صبغة اللّه» ♡ براى خود رهبرى الهى برمى ‏گزیند. «ان‏اللّه قد بعث لکم طالوت ملکاً»  ♡ راهش روشن، آینده ‏اش معلوم و به کارهایش دلگرم است. «یهدیم ربّهم بایمانهم»، «انّا الیه راجعون»، «لانضیع اجرالمحسنین»  ♡ در جنگ‏ ها و سختى‏ ها به یارى خدا چشم دوخته و از قدرت ‏هاى غیر خدایى نمى ‏هراسد. «فزادهم ایماناً»  ♡ از مرگ نمى‏ ترسد و کشته شدن در تحت ولایت الهى را سعادت مى‏ داند. امام حسین (ع) فرمود: «انّى لا ارى الموت الاّ السعادة». ♡ تنهایى در زندگى براى او تلخ و ناگوار نیست، چون مى‏ داند او زیر نظر خداوند است. «ان اللّه معنا»  ♡ از انفاق و خرج کردن مال نگران نیست، چون مال خود را به ولى خود مى‏ سپارد. «یقرض اللّه قرضاً حسناً»  ♡ تبلیغات منفى در او بى اثر است، چون دل به وعده‏ هاى حتمى الهى داده است: «والعاقبة للمتّقین»  ♡ غیر از خدا همه چیز در نظر او کوچک است. امام على (ع) فرمود: «عظم الخالق فى أنفسهم فصغر مادونه فى أعینهم...».  ♡ از قوانین و دستورات متعدّد متحیّر نمى شود، چون او تنها قانون خدا را پذیرفته و فقط به آن مى‏ اندیشد. و اگر صدها راه درآمد برایش باز شود تنها با معیار الهى آن راهى را انتخاب مى‏ کند که خداوند معیّن کرده است. «ومن لم یحکم بماانزل‏اللّه»  📝پیام ها ۱- مؤمنان، یک سرپرست دارند که خداست و کافران سرپرستان متعدّد دارند که طاغوت‏ ها باشند و پذیرش یک سرپرست آسان‏تر است. درباره مؤمنان مى ‏فرماید: «اللّه ولىّ» امّا درباره ‏ى کفّار مى‏ فرماید: «اولیائهم الطاغوت»  ۲- آیه قبل فرمود: «قد تبیّن الرّشد من الغى» این آیه نمونه‏ اى از رشد و غىّ را بیان مى‏ کند که ولایت خداوند، رشد و ولایت طاغوت انحراف است. «اللّه ولىّ... اولیائهم الطاغوت»  ۳- راه حقّ یکى است، ولى راه هاى انحرافى متعدّد. قرآن درباره راه حقّ کلمه‏ ى نور را به کار مى‏ برد، ولى از راه هاى انحرافى و کج، به ظلمات و تاریکى ‏ها تعبیر مى‏ کند. «النور، الظلمات»  ۴- راه حقّ، نور است و در نور امکان حرکت، رشد، امید و آرامش وجود دارد. «النور»  ۵ - مؤمن در بن بست قرار نمى‏ گیرد. «یخرجهم من الظلمات»   ۶- طاغوت‏ها در فضاى کفر و شرک قدرت مانور دارند. «الذین کفروا اولیائهم الطاغوت»  ۷- هر کس تحت ولایت خداوند قرار نگیرد، خواه ناخواه طاغوت‏ ها بر او ولایت مى‏ یابند. «اللّه ولىّ... اولیائهم الطاغوت»  ۸ - هر ولایتى غیر از ولایت الهى، ولایت طاغوتى است. «اللّه ولىّ... اولیائهم الطاغوت»  ۹- توجّه به عاقبت طاغوت پذیرى، انسان را به حقّ پذیرى سوق مى‏ دهد. «اولئک اصحاب النّار»  حضرت یوسف (ع) نیز در دعوت کفّار به همین معنا استدلال کرد: ءأربابٌ متفرّقون خیرٌ أم اللّه الواحد القهّار؛ آیا صاحبان متعدّد و پراکنده بهترند یا خداى یگانه و قدرتمند؟! سوره یوسف 💠 پیام صفحه ۴۳ قرآن https://eitaa.com/joinchat/1220804622C852f66096a
مداحی آنلاین - باز میخوای ماهی دلش نگیره - سید رضا نریمانی.mp3
4.91M
     ┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄ 🌙استقبال از 🌙 رَبَّ شَهرِ رَمضان، دلم میگه حسین جان رَبَّ شَهرِ رَمضان، آقامو تشنه کشتن 💔 @stickerbank چشم زینب(س) نگران ، تشنه با دشنه کشتن 🎤
اَمَّن یُّجیبُ المُضطَرَّ اِذا دَعاهُ وَ یَکشِفُ السُّوءَ ڪیست آنکس که دعای مضطر را اجابت می‌کند و گرفتاری را برطرف می‌سازد...♥️☘ 🖇 نمل|۶۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا