هدایت شده از یک لاقبای پابرهنه
💠 ما كُنّا نَعْرِفُ الْمُنافِقِينَ عَلى عَهْدِ رَسُولِ اللّه ِ صلي الله عليه و آله اِلاّ بِبُغْضِهِمْ عـَليـّاً وَوُلْـدَهُ عليه السلام. [بحارالانوار، ج 39، ص 302]
#امام_حسين (ع): مـا زمان #رسـول_خدا صلي الله عليه و آله، #منافقين را فقط با #دشمنى_با_على عليه السلام و فرزندان او مى شناختيم.
📚📚📚
💠 بسیاری، با کربلای دیروز، همدردی میکنند و با کربلای امروز، نامردمی.
زخم زهرآگین بر قلب خط مقاومت و مبارزه و انقلابیگری مینشانند و جبههی سازش و تسلیم و انقیاد را برمیگزینند. از راه رفته، بازمیگردند و تجربهی گرهگشای مقاومت را کنار مینهند. مقاومت را باطل و بیفرجام میشمارند و بیاعتنا به خط حسین، به سوی قبلهی مذاکره و التماس و ذلت، سجده میکنند. وعدهی همراهی میدهند اما اندکی بیش، دوام نمیآورند و به جبههی مقابل میگریزند.
برای غربت حسین، بر سینه میکوبند، اما برای تداوم راه حسین، قدم برنمیدارند. منطق حسین را دفن کرده و قیام خونینش را به یک خاطرهی محزون فروکاهیدهاند که بازخوانی سالیانهاش، حاصل عملی و عینی ندارد.
حق را میبینند و مییابند، اما جانب لذت و منفعت و تعصب را میگیرند. هماشک و همدرد حسین هستند، نه همراه و هممنطق او. حقیقت را تنها نهادهاند و سر در لاک زندگی شخصی فروبردهاند. جز به خود نمیاندیشند و نصیبی از بیتعلقی نبردهاند. حسین را برای محرم و هیأت میخواهند و نه برای همیشه و جامعه. حزن را بر حماسه ترجیح میدهند و مذاکره را بر مقاومت.
برای حسین، قیام را میپسندند و برای خویش، تقیه را. از حسین، توقع خون دارند و از خویش، توقع اشک. در پوستهها و ظواهر، متوقف ماندهاند و خط و مرام و منطق حسین را دور افکندهاند. همعهد با عافیت هستند و تن به بلا نمیسپارند. رفیق منفعت هستند و نارفیق مصیبت.
📚🌷📚
💠 چه کنیم با این تعارضها و تهافتها؟! چه کنیم با این تذبذبها و تلاطمها؟! چه کنیم با این فهم تاریخیشده از حسین؟! چه کنیم با ناهمسازی ادعا و عمل؟! چه کنیم با این ارادتهای منهای ارادهی انقلابی؟! تشنگی حسین کجا و خوف اینان از تحریم کجا؟!
معاملهگری اینان کجا و مقاومت حسین کجا؟! او برای دین، هم نان میدهد و هم جان، و اینان برای دنیا و لذت، دینفروشی میکنند. از دین خویش میفرسایند برای طلب دنیا.
دنیایشان تا آنجا دینیست که هزینه ندارد. دینداریشان، بیهزینه و عافیتطلبانه و کاسبکارانه است. دکان گشودهاند و کیسه دوختهاند، اما حسین نیزهنشین را میستایند.
هرکه به مکتب و مرام حسین، نزدیکتر باشد را افراطی و تندرو میخوانند؛ چنانکه در زمانهی حسین نیز، او را خارجی شمردند. اهل دنیا، در طلب زندگی هستند و نه مبارزه.
و حسین، چه زیبا و موجز، این حقیقت تلخ را در قالب کلمات ریخت و فرمود: «إنَّ الناسَ عَبيدُ الدُّنيا و الدِّينُ لَعقٌ على ألسِنَتِهِم يَحوطُونَهُ ما دَرَّت مَعائشُهُم، فإذا مُحِّصُوا بالبلاءِ قَلَّ الدَّيّانُونَ؛ همانا مردمان، بندهی دنيايند و دين، لقلقهی زبان آنهاست، و هر جا منافعشان بهوسيلهی دين، بيشتر فراهم آید، زبان مىچرخانند و چون به بلا آزموده شوند، آنگاه دينداران، اندكند.»
این سخن حسین، اعتراض صریح و گزندهی او به جامعهای است که دین را در سایهی دنیا میطلبد و هر آنگاه که زمینهی امتحان و ابتلاء فراهم گردد و میان این دو، تزاحم رخ بدهد، دین را به کناری میافکند و دنیا را بر صدر مینشاند.و منطق حسین را دور افکندهاند. همعهد با عافیت هستند و تن به بلا نمیسپارند. رفیق منفعت هستند و نارفیق مصیبت.
📚🌷📚
هدایت شده از یک لاقبای پابرهنه
💠 غربال ابتلائات هيچ كس را رها نمىكند و #اهل_صدق را، طوعاً يا كرهاً، از #اهل_كذب تمييز مىدهد ... مكّارى چون ضحاك بن عبداللَّه نيز نمىتواند از چشم ابتلاى دهر پنهان شود ... و فاش بايد گفت، اين محضر عظيم حق جايى براى پنهان شدن ندارد.
ضحاك بن عبداللَّه خود گفته است: «چون ديدم كه اصحاب حسين همه كشته افتادهاند و جز «سويد بن عمرو بن ابى المطاع خثعمى» و «بشير بن عمرو حضرمى» ديگر كسى نمانده است، به او گفتم: يابن رسول اللَّه، مىدانى آن عهدى را كه بين من و توست، من شرط كرده بودم كه در ركاب تو تا آنگاه بمانم كه جنگجويى با تو هست. اكنون كه ديگر كسى نمانده است، آيا مرا حلال مىدارى كه از تو انصراف كنم؟ حسين اذن داد كه بروم ... اسبى را كه از پيش در يكى از خيمهها پنهان داشته بودم سوار شدم و به دامنِ دشت كه پر از دشمن بود زدم و گريختم ....»
ضحاك بن عبداللَّه از صبح تا غروب عاشورا، همراه اصحاب عاشورايى امام عشق بود، اما جانش، حتى نفسى به ملكوتى كه آن احرار را بار دادند راه نيافت، چرا كه بين خود و حسين شرطى نهاده بود.
#عبادت_مشروط، كرم ابريشمى است كه در پيله خفه مىشود و بالهاى رستاخيزى اش هرگز نخواهد رست.
اگر شرط، تعلقی است که حجاب راه میشود و تو را از پیوستن به جمع احرار باز میدارد ، آن شرط قلّادهایست که شیطان بر گردن تو انداخته است و با آن تو را از صحرای کربلا و از #رکاب_حسین میرباید.
ضحاک بن عبدالله همهی روز جنگیده بود، اما شهادت همه روز از او گریخته بود.
صدفه را در کار خلقت راهی نیست و سرانجام ِ کار ما، بلااستثناء چهرهی باطن ماست در آیینهی دهر.
وَ الَّذِي بَعَثَهُ بِالْحَقِّ لَتُبَلْبَلُنَّ بَلْبَلَةً وَ لَتُغَرْبَلُنَّ غَرْبَلَةً (سوگند به كسى كه محمد را به حق فرستاده است، در غربال #آزمايش، به هم درآميخته و #غربال مى شويد)
📚📚📚
هدایت شده از یک لاقبای پابرهنه
💠 عامل پیروزیِ خون بر شمشیر در #عاشورا، حضرت #زینب(س) بود؛ والّا خون در #کربلا تمام شد. آن چیزی که موجب شد این شکست نظامىِ ظاهری، تبدیل به یک پیروزی قطعىِ دائمی شود، نقش #زینب_کبری (س) بود.
#امام_خامنهای
🏴🌷🏴
هدایت شده از یک لاقبای پابرهنه
هدایت شده از یک لاقبای پابرهنه
💠 وقتیکه از #خون ترسیدیم، از #آبرو ترسیدیم، از #پول ترسیدیم، بخاطر #خانواده ترسیدیم، بخاطر #دوستان ترسیدیم، بخاطر راحتی و عیش خودمان ترسیدیم، بخاطر پیدا کردن کاسبی، برای پیدا کردن یک خانه دارای یک اتاق بیشتر از خانه قبلی، وقتی بخاطر این چیزها حرکت نکردیم، معلوم است، ده نفر مثل #امام_حسین هم که بیایند همه شهید خواهند شد.
#امام_خامنهای
📚📚📚
💠 روضه فرزند شهید صدر زاده
🌷🇮🇷🌷
سه نکته ظریف!
💠 ملاکهای شورای راهبری دولت برای انتخاب وزرای دولت چهاردهم اعلام شد.
💠 اولِ بسم الله، آش سهمخواهی در کابینه دولت چهاردهم دو صف پیدا کرده است:
مجاهدان جمعه!
مجاهدان شنبه!
💠 جناب پزشکیان!
راهنمایی که بودیم، مدیر با برگههای رضایت نامه اومد سر کلاس گفت: «بچهها برای اردوی هفته دیگه این برگه رو بدید والدینتون امضا کنن و حتما فردا بیارید»
نیم ساعت بعد اومد گفت:
«تاریخ و زمان اردو اشتباهه؛برگهها رو تحویل بدید تا برگه های جدید رو بدیم.»
نصف برگهها، امضا شده بود.
😂😳😂
♦️ عبدالعلیزاده (رئیس ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان): آقای پزشکیان یک فرد کاملاً مذهبی و مسلط به منابع دینی است و واقعاً به ان اکرمکم عندالله اتقاکم ایمان دارند.
♦️ ظریف در تشریح ملاکهای شورای راهبری دولت:
🔸اگر ۵۰ سال داشته باشید هیچ امتیازی نمیگیرید؛ از زیر ۵۰ هر چه جوانتر باشید امتیاز بالاتر است.
🔸اگر مرد باشید هیچ امتیاز نمیگیرید اگر زن باشید ۱۰ امتیاز میگیرید.
🔸اگر از اقلیتهای مذهبی باشید امتیاز میگیرید اگر از مذهب تشیع باشید امتیازی نمیگیرید.
🔸اگر سابقه وزارت داشته باشید، امتیاز منفی میگیرید.
💠 جناب پزشکیان!
اینگونه امتیاز دهی کجایش با ان اکرمکم عندالله اتقیکم سازگاری دارد؟
😳😳😳