eitaa logo
یوسف ناصری
383 دنبال‌کننده
260 عکس
56 ویدیو
4 فایل
کانالی برای تحلیل مسائل روز(به اندازه معلومات اندکم) @ynaseri
مشاهده در ایتا
دانلود
بسیاری از دوستان، این مطلب رو به شکلهای مختلف از بنده پرسیده بودن و اما جوابی که به این بزرگواران دادم👇 میخواستم این نکته رو در اصل مطلب بنویسم اما دیدم خیلی طولانی میشه و ننوشتم شیخنا واقعا معتقد هستید دید اقتصادی دولت رئیسی و روحانی یکی هست؟ اتفاقا این تحلیل بنده با نگاه به حرکت دو سالهٔ دولت رئیسی بوده دولتی که دیپلماسی اقتصادی رو فعال کرده تا برای کالای ایرانی بازار خارجی پیدا کنه دولتی که در هر سفر استانی، پیگیر افتتاح بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی‌های تعطیل شده در دولت قبل هست دولتی که داره مالیات رو برای تولید کاهش میده و پیگیر بستن مالیات بر عایدی سرمایه هست دولتی که رانت رو از جلوی پای تولیدکننده برداشته تا در رقابت سالم‌تری تولیدش رو انجام بده دولتی که به شهادت حضرت اقا، در گسترش تولیدات دانش‌بنیان عملکرد خوبی داشته این کارها یعنی اهمیت دادن این دولت به تولید داخلی شما میتونید این دولت رو با دولتی که دیپلماسیش فقط در کشورهای اروپایی خلاصه میشد و با همین نگاه به غرب، حتی کود انسانی از خارج وارد کرد و خواستار تعطیلی تولید گندم و واردات گندم از ارمنستان بود و با قرار دادن ارز ترجیحی، برخی از تولیدی‌های بی نصیب رو به ورشکستگی کشوند مقایسه کنید؟ کارهای دولت نشون میده که این دولت داره مسیر تولید رو هموار میکنه در حالی که دولت سابق، با شخم زدن مسیر تولید، همه بنگاه‌های تولیدی رو به ورشکستگی کشوند این یعنی اینکه دید اقتصادی این دولت با دولت سابق بسیار متفاوته می‌دونم برخی از عزیزان با شنیدن فرمایشات آقای دکتر جبرائیلی معتقد شدند که این دولت در مسیر دولت قبل قدم گذاشته و تغییر ریل اتفاق نیفتاده اما بنده بر خلاف این عزیزان، فقط صحبتهای دکتر جبرائیلی رو نمی‌شنویم بلکه صحبتهای طرف مقابل رو هم می‌شنوم و مهمتر از همه با تحقیق و نهایتا تامل و تفکر به جمع بندی میرسم نگاه و مسیر حرکت این دولت، با دولت سابق بسیار متفاوته و در بالا تنها مسلمات این تفاوت‌ها رو آوردم تفاوتهایی که همه بهش معتقد هستند یا علی @yousofnaseri
این هم از پیامهای مهمی بود که در نقد مطلب بنده نوشته بودن و دیدم جواب به این مطلب هم اهمیت بالایی داره که جواب رو میتونید اینجا👇بخونید
اتفاقا این نسخهٔ لیبرالیسم برای سرکوب اقتصاد و تولید داخلی کشورهای جهان سوم هست تا همیشه وابسته به کالای خارجی باشن و وارد عرصه تولید نشن کدوم کشور از این نسخه تونست به موفقیت برسه که ما دومیش باشیم؟ عرض کردم حکمت اهتمام دولت به افزایش تولید، بالا بردن حجم صادرات غیر نفتی و افزایش درآمد ارزی هست اگر قرار باشه تولیدکنندهٔ داخلی با تولیدکنندهٔ خارجی که محصول خودش رو در تیراژ بالا تولید می‌کنه و قیمتش خیلی ارزونتر از کالای ایرانی در میاد رقابت کنه، قطعا ورشکسته میشه و کارش به صادرات و ایجاد درآمد ارزی نمی‌رسه دولت باید با ایجاد امکاناتی برای تولید کنندهٔ داخلی، کاری کنه که این تولید کننده با بالا بردن تیراژ محصول خودش، در خارج از کشور با برندهای دیگه رقابت کنه نه اینکه با وارد کردن رقبا، ورشکستش کنه ضمن اینکه خیلی از کشورها حاضر هستن برای سرکوب تولیدات داخلی کشورهای در حال توسعه، کالای خودشون رو ارزونتر از قیمت تمام شده بفروشن تا بعد از حذف رقیب داخلی، قیمتشون رو بالا ببرن و کسری اولیه رو جبران کنن علی الخصوص نسبت به اقلام ضروری زندگی مردم که وابستگی سیاسی رو هم به همراه داره علت تاکید حضرت آقا بر خودکفایی در محصولات استراتژیک، دقیقا بخاطر جلوگیری از وابستگی به قدرت‌ها هست اینکه می‌فرمایید نسخهٔ افزایش تولید و حمایت از تولید مال دلار هزار تومنیه باید عرض کنم که حضرت آقا در سخنرانی تحویل سال خودشون و در شعار امسال، بر افزایش تولید و حمایت از تولید داخلی تاکید فرمودند یعنی زمانی که دلار ۵۰ تومن بوده اتفاقا با بالا بودن قیمت ارز، تولید و صادرات توجیه اقتصادی بهتری پیدا می‌کنه چین یک زمانی تعمدا قیمت دلار رو بالا کشید تا بواسطه ارزونتر شدن نیروی کار داخلی، قیمت کالای خودش رو برای کشورهای وارد کننده پایین بیاره و بهتر بتونه با کالاهای دیگه رقابت کنه @yousofnaseri
انتصاب این روش دولت به پیروی از مکتب لیبرالیسم در اظهار نظر چند نفر از دوستان بود جواب👇
ما باید بدونیم که هر گردی گردو نیست هر کسی گفت: «اجازه افزایش قیمت منطقی به تولید کننده بدید» لیبرال نیست همون طوری که هر کسی معتقد به عدالت اجتماعی شد متهم به نگاه مارکسیستی نمیشه حریت داشتن و آزادی، مورد تأکید و تایید دین اسلام هست اما این حریت و آزادی به معنای لیبرالی اون تفسیر نمیشه کسی که داره میگه این افزایش قیمتها برای افزایش تولید و صادرات و ایجاد درآمد ارزی برای کشور هست، نمیتونه تأیید کنندهٔ واردات بی رویه به کشور باشه چون واردات بی رویه یعنی از بین بردن درآمد ارزی کشور پس برادر بزرگوار فعالیت دولت با آنچه غنی‌نژاد و هالک و امثالهم میگن فاصله داره چرا شما درباره کسی که مدافع واردات بدون تعرفهٔ خودرو از خارج هست لیبرال نمیگید اون هم مثل این دولت، معتقِد به بخشی از معتقَد لیبرالها هست بخاطر اینکه اونجا برای شما ثابت شده این کار در بلند مدت باعث بهبود تولید داخل میشه حرف اصلی مطلب بنده هم همین هست مجوز افزایش قیمت به تولید کننده، در آیندهٔ نزدیک، منتج به افزایش تولید و اشتغال و درآمد ارزی و کاهش تورم خواهد شد @yousofnaseri
یکی از سوالات پر تکرار ارتباط بین گرانی محصول نهایی و تسعیر فولاد و پتروشیمی به قیمت دلار آزاد بود جواب👇
۱. حذف ارز ۴۲۰۰ در واقع حذف رانتی بود که بعضی‌ از تولیدکنندگان با در اختیار گرفتنش، رقابت ناسالمی رو با تولیدکنندگان دیگه در پیش گرفته بودن مرغدارها رو بپرسید بهتون میگن که اون زمان همهٔ نهاده‌های خودشون رو با قیمت دولتی نمیگرفتن و مجبور بودن از بازار آزاد هم نهاده تامین کنن در حالی که اون نهادهٔ بازار ازاد، همون نهادیهٔ دولتی بود که تولیدکننده ذی نفوذ، مازاد بر نیازش از دولت گرفته و توی بازار آزاد به بقیه فروخته این باعث می‌شد تولید برای تولیدکننده بی‌کس و کار به صرفه نباشه و تعطیل کنه ۲. تا وقتی که سرمایه به سمت تولید حرکت نکنه، تقاضا برای ارز و طلا و زمین و مسکن رو به افزایش هست و تنها وقتی تولید رونق میگیره و سرمایه‌گذار به سمت تولید رغبت پیدا می‌کنه که شما تولید رو به صرفه کنید یعنی در واقع به صرفه کردن تولید، باعث از رونق افتادن بازار سوداگری ارز و طلا و ملک میشه و قیمتشون رو پایین میاره بستن مالیات سنگین بر سوداگری هم می‌تونه به این هدف کمک کنه ۳. اما اینکه فکر کنیم دولت می‌تونه قیمت دلار تلگرامی رو پایین بیاره، دیگه توی این اوضاع جنگ رسانه‌ای ممکن نیست اینکه فکر کنیم مثل سال ۷۴ میشه نرخ دلار رو تثبیت کرد و مردم هم بخاطر ترس از مأمور و دادگاه، زود دلارهاشون رو بفروشن و قیمت دلار بکشه پایین، موندن در گذشته هست در حال حاضر کانالهای تلگرامی دارن ترفندهای ارزی بانک مرکزی رو قبل از اعلام خود بانک مرکزی، برای مخاطبین خودشون پیشبینی و تحلیل و خنثی میکنن ۴. با به صرفه کردن تولید، حتی در بخش فولاد و پتروشیمی هم رقابت ایجاد میشه و انحصار از بین می‌ره و اتفاقا سرمایه‌گذاری چند هزار میلیاردی در این بخشها، تنها در صورتی محقق میشه که دولت نگاه سوسیالیستی به سرمایه‌دار نداشته باشه و اون رو یک کارآفرین ببینه کارآفرینی که عمدهٔ درآمد ارزی غیر نفتی کشور رو داره تامین می‌کنه یعنی بخش عمده‌ای از تولیدکنندگان صنعتی و دام و دارو ، برای تهیهٔ مواد اولیهٔ خودشون، وابستهٔ به همین ارز حاصل از صادرات مواد پتروشیمی‌ و پالایشگاهی و فلزات هستن اما این بخش هم مثل سایر بخشهای خصوصی، دنبال منافع خودش هست و باید دولت هدایت‌گری و نظارت خودش رو روی اونها حفظ کنه و مماشات بیش از اندازه با اونها، خرابکاری دیگه‌ای به بار میاره یکی از مشکلات این بخش، تسعیر فرآورده‌های خروجی به قیمت دلار آزاد هست که دولت سعی کرده جلوی تسعیر این شکلی رو بگیره و بخشنامه‌هاشون رو ابطال کنه @yousofnaseri
به نظر شما این مطلب، توجیه حمله و بمباران خونه‌های مردم نیست؟ دیگه کسی می‌تونه به نیروهای نظامی رژیم غاصب قدس خرده بگیره که چرا خونه‌های مردم رو میزنید؟ اگه صهیونیستها برای توجیه حمله به خونه های مردم میگفتن نیروهای مقاومت داخل خونهٔ مردم پناه گرفتن، قبول میکردیم؟ نمی‌دونم صابرین نیوز از کجا خط میگیره اگر خودیه که باید با بصیرت بیشتری عمل کنه و آنقدر آب به آسیاب دشمن نریزه @yousofnaseri
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
من هم یک روحانی هستم(بخش اول) من هم یک روحانی هستم در کشوری که یک زمانی اکثریت جمعیت آن را شیعیان تشکیل می‌دادند اما گویا امروز دیگر اکثریت آن بی دین شده‌اند میگویند بیش از ۷۰ درصد صحت و سقم این آمار را نمی‌دانم چون خیلی وقت است که به آمار دولتمردان اعتقاد و اعتماد ندارم درست است که اسمی از مسلمانی داریم اما آثاری از مسلمانی دیگر وجود ندارد مدارس ما از ابتدایی تا دبیرستان به صورت کامل مختلط است حجاب برای دختران ما ممنوع است بسیاری از دختران شیعهٔ معتقد، بخاطر این اوضاع، از درس خواندن محروم هستند همجنسبازی در مدارس نه تنها ممنوع نیست بلکه تبلیغ هم می‌شود نه تنها روحانی حق ورود به مدارس را ندارد، سایر معلمین هم حق هر گونه صحبتی درباره دین و مذهب را ندارند اوضاع دانشگاه‌های ما از این هم بدتر است دانشجوهای ما یا به دردبخور هستند که بواسطه دلالیِ اساتید دانشگاه، برای خدمت به کشورهای غربی به خارج از کشور اعزام می‌شوند و یا به دردبخور نیستند که برای کار در کارخانجات داخلی که همگی مونتاژکار هستند مشغول می‌شوند صنعت کشور ما یک صنعت نابود شده است و تنها کار صنعتی در اینجا سوار کردن قطعات آمادهٔ چینی است کشاورزی ما نیز بخاطر خشک کردن بسیاری از رودخانه‌ها و دریاچه‌ها تعطیل شده است و مردم ما آنقدر تنبل شده‌اند که دیگر حس و حال کشاورزی ندارند محصولات کشاورزی ما غالبا از خارج وارد می‌شود پزشکی در کشور ما رشتهٔ نیمه تعطیلی است چون اکثر اساتید این رشته و پزشکان متخصص ما در اروپا و آمریکا مشغول هستند و برای تدریس در دانشگاه‌های ما وقت خود را هدر نمی‌دهند کمبود پزشک در کنار مردم فقیری که از سوء تغذیه حاصل از گرانی محصولات غذایی خارجی رنج می‌برند باعث شده است بیماری‌ها در کشور ما، تلفات زیادی بگیرد سیاست‌های کنترل جمعیتی در کشور ما چند سال است اجرا شده و جمعیت کشور را شدیدا پیر کرده است اکثر جوانان ما با وجود کاباره ها و بخاطر فقر و بیکاری، تن به ازدواج نمی‌دهند طبق آماری که دولتمردان ما می‌دهند که گفتم اعتمادی به آن نیست، جمعیت کشور سال به سال در حال پیری و کاهش است و اما مساجد مساجد ما تعطیل یا نیمه تعطیل هستند معمولا 10 الی 20 نفر پیرمرد در مساجد نماز می خوانند در کمتر مسجدی پیش‌نماز پیدا می‌شود علت این تعداد کم امام جماعت نیز اولا کمبود روحانی است و ثانیا عدم تأمین زندگی روحانیون پیش نماز توسط مردم و دولت صادقانه بگویم اینجا برای شما با لباس روحانیت، هیچگونه معاشی وجود ندارد حتی اگر دولت متوجه شود که از وجوهات شرعی ارتزاق میکنید، می آید و زندگی شما را زیر و رو می‌کند و اگر بعد از بررسی حسابهای بانکی شما و خانواده، متوجه شوند کسی به شما کمکی کرده یا وجوهاتی پرداخت کرده است، هم شما جریمهٔ سنگینی می‌شوید و هم آن شخص را مجازات می‌کنند از سایر محدودیت‌های مذهبی اینجا این است که مسجد، حق پخش اذان را ندارد روضه و نوحه و منبر ممنوع است دولت معمولا در نزدیکی هر مسجدی یک بار مشروب فروشی یا کاباره قرار داده است و وقتی پیرمردها برای نماز به مسجد می‌آیند، جوان‌ها برای شرب خمر و فسق و فجور به سراغ کاباره‌ها می‌روند بسیاری از ما روحانیون دیگر در خیابان هم ملبس ظاهر نمی‌شویم چون وقتی با جوانان مست در خیابان مواجه می‌شویم شروع به فحش و ناسزا به ما و دین و مذهب و مقدساتمان می‌کنند و ما هم حق هیچگونه برخورد و جوابی را نداریم چون این از مصادیق آزادی بیان است لذا ما ترجیح می‌دهیم بدون لباس و با محاسن کوتاه در بین مردم ظاهر شویم تا مقدساتمان را از ناسزای اینگونه افراد حفظ کنیم مراجعی که داشتیم یا به این اوضاع اعتراض کردند و اعدام شدند و یا بخاطر شرایط بدی که برای آنها ایجاد شد، به کشورهای همسایه مهاجرت کردند حوزه های علمیهٔ فعالی در کشور داشتیم اما تحت فشار دولت و عدم تامین هزینه‌های آنها، بالکل تعطیل شدند دسترسی ما به دروس حوزه و کتب حوزوی قطع شده است چون این کتب، جزء کتب ممنوعه به حساب می‌آیند و اما فضای مجازی فضای مجازی در دسترس جوانان ما یک فضای مجازی آلوده و بدون ضابطه است البته در خصوص مباحث دینی ضوابط بسیار سختگیرانه‌ای وجود دارد و حتی در فضای مجازی نیز ممنوع از تبلیغ آموزه‌های دینی هستیم همه این ضدیتهای دولتمردان ما با دین، تنها بخاطر انقلاب و حکومت شماست انها می‌ترسند حکومتی همانند حکومت شما دوباره تشکیل بشود و دوباره یک حکومت دینی پا بگیرد البته این ترس بیشتر از آنکه ترس دولتمردان ما باشد ترس استعمارگران غربی است آنها می‌ترسند حکومتی مستقل تشکیل شود و دست آنها از منابع و معادن کشورمان کوتاه گردد آنها برای جلوگیری از این کار، جوانان ما را بی دین کرده و به فساد و تباهی می‌کشانند و افراد به درد بخور را برای استفاده در کشور خودشان می‌برند صنایع و کشاورزی ما را از بین بردند تا همیشه وابسته باشیم ادامه دارد..... @yousofnaseri
من هم یک روحانی هستم(بخش دوم) یعنی اگر شما انقلاب نمی‌کردید، ما به این اندازه دچار سختی و مشکلات نمی‌شدیم همانگونه که شیعیان، قبل از انقلاب شما به این مقدار تحت فشار نبودند اما وقتی شما انقلاب کردید و حکومت اسلامی تشکیل دادید و غرب را به چالش کشیدید، باعث شدید آنها به زحمت بیفتند و حواسشان را جمع کنند تا بار دیگر چنین حکومتی ایجاد نشود البته ما روحانیون شیعه اینجا نیز دست روی دست نگذاشته‌ایم تشکیلاتی در سایه برای خود راه‌اندازی کرده‌ایم و مشغول کار و تبلیغ دین و مذهب هستیم و امیدوار به امدادهای خداوند در این زمینه قبلا گفتم که ما روحانیون از طریق این لباس معاش و درآمدی نداریم لذا باید در کنار تبلیغ دین، برای امرار معاش، کاری انجام دهیم مثلا بنده لوله کشی و برق کاری انجام می‌دهم برخی از روحانیون ما مکانیک و صافکار و... هستند به علت اینکه مدارک تحصیلی ما مورد قبول وزارت علوم نیست، امکان اشتغال در ادارات دولتی برای ما فراهم نیست اما به صورت آزاد و با حداقل حقوق، کارهایی انجام می دهیم در کنار امرار معاش خانواده، با تعدادی از روحانیونِ دیگر شهر هفته ای یک جلسه برگزار می‌کنیم و برای تبلیغ دین راهکار می‌جوییم تبلیغ دین در اینجا بسیار سخت است و حتی آموزش یک آیه قرآن به یک دانش‌آموز مجازات سنگینی در پی خواهد داشت شاید این کار برای شمایی که امکان تدریس و آمد و شد در همه جای آموزش و پرورش را دارید خیلی ساده باشد اما برای ما بازی کردن با جان است چند وقت پیش یکی از دوستان روحانی برای آموزش یک حدیث به یک دانش آموز متوسطه، به شش ماه زندان محکوم شد به هر حال ما مجبور هستیم مخفیانه کارهای ابتدایی انجام دهیم تا مردم دین و مذهب را فراموش نکنند شاید بگویید اگر جای ما بودید به سیم آخر می‌زدید و علنی‌تر تبلیغ دین می‌کردید باید به شما بگویم تصورات شما اشتباه است در اینجا تبلیغ علنی دین اگر اعدام را به همراه نداشته باشد، زندانهای طولانی مدت را قطعا دارد در این مدتی هم که در زندان هستید ارتباطتان با دنیای بیرون کامل قطع می‌شود و دیگر حتی از اوضاع زن و بچهٔ خودتان نیز بی‌خبر خواهید بود دولتمردان ما و استعمارگران غرب، دیگر حاضر نیستند همانگونه که با انقلاب شما برخورد کردند با ما برخورد کنند غرب ابتدا فکر کرد که انقلاب دینی شما بعد از دو سه سال مردم را خسته کرده و خود مردم آن را کنار میزنند برای همین با شما مماشات کردند و با جنگ نرم پیش رفتند اما دیدند که بعد از مدتی موی دماغشان شدید و آنها را به چالش کشیدید برای همین دیگر حاضر نیستند کوتاه بیایند آنها دیگر کوچکترین تحرکی را در نطفه سرکوب میکنند خلاصه اینکه تبلیغ دین در اینجا بسیار سخت است هم بسیار سخت است و هم به کندی انجام می شود اما نباید از پا نشست باید ادامه داد ای کاش ما امکانات شما را برای تبلیغ دین داشتیم فضاهای آموزشی از شما استقبال می کنند دانشگاه‌ها مدرک شما را برای تدریس یا ادامه تحصیل قبول می‌کنند در مقابل تبلیغ دین هدیه‌ای مالی هر چند اندک به شما تعلق می‌گیرد می‌شود حداقل‌های زندگی را بدون اشتغال غیر‌طلبگی تامین کرد مساجد و تکایا و حسینیه‌های شما به راه است احترام شما در جامعه محفوظ است به جای برخورد با مظاهر دینی، با مظاهر ضد دینی بر‌خورد می‌کنند کشوری مستقل و سرپا دارید که وابستگی سیاسی و اقتصادی و نظامی به کشورهای دیگر ندارد دولتمردان شما سالانه میلیاردها تومان برای دین مردم هزینه می‌کنند حوزه های علمیهٔ فعالی دارید و طلاب بدون اینکه خطر جانی برایشان باشد می‌توانند به کتب و منابع دینی دسترسی داشته باشند و تحصیل کنند صدا و سیما و رادیو و رسانه‌های مختلف و فضای مجازی، برای حضور شما آماده است در همه عرصه های تبلیغی و هنری امکانات حضور شما فراهم است اینها فرصت‌های طلایی هستند که ما آرزوی داشتن یکی از این امکانات را داریم ای کاش و ای کاش ما نیز اینچنین امکاناتی در اختیار می‌داشتیم می‌دانیم گروهی از شما، دریای فرصتها را ندیده گرفته و از راه تبلیغ دین رویگردان شده‌اید و به فکر زرق و برق دنیا افتاده‌اید و گروهی از شما نیز مسیر خود را مطابق با وظیفه صنفی خود انتخاب کرده‌اید اما از همهٔ توانایی‌ها و ظرفیت‌های خود استفاده نمی‌کنید قدر این فرصت‌ها را بدانید که اگر ندانید و مشغول دنیای خود شوید و به جای دین مردم به فکر زندگی خود باشید و چنین حکومت و سیستمی را از دست بدهید کفران نعمت بزرگی کرده‌اید که شاید صدها سال دیگر، آیندگان، شما را برای این قدرنشناسی لعن و نفرین کنند یک هملباس از ایران آینده آینده‌ای که گذشتگانش قدر فرصتهایشان را ندانستند @yousofnaseri
من هم یک روحانی هستم سفری در دل تاریخ خواندن اخباری از آینده، به قلم کسی که در آینده زندگی می‌کند، تاثیر عمیقی بر جانمان خواهد گذاشت برای خواندن این مطلب، وارد کانال @yousofnaseri شوید مطلب به کانال سنجاق شده است
🔹حوزه علمیه از آموزش تا بکارگیری🔹 ♦️همه موسسات و مراکز آموزشی در دنیا تنها وظیفهٔ آموزش دانشجویان خود را دارند و نهایتا از قسمت‌های بکارگیرنده، نیازسنجی می‌کنند تا ظرفیت هر رشته را متناسب با نیازها تعیین نمایند ♦️در واقع هیچ موسسه و مرکز آموزشی، تعهدی نسبت به آیندهٔ شغلی خروجی‌های خود ندارد و تنها نخبگان را جهت تدریس استخدام کرده و خود را نسبت به تأمین معیشت آنها متعهد می‌دانند 🔷اما گویا حوزهٔ علمیه به عنوان یک مرکز آموزشی، استثناء شده است و همه انتظار دارند معیشت خروجی‌های خود در مراحل بلند مدت آموزش تا پروسهٔ بکارگیری را بر عهده داشته باشد؛ در حالی که حوزهٔ علمیه برای انجام این تکلیف سنگین، نه جایگاه سازمانی در نظام اداری کشور دارد و نه بودجهٔ کافی برای تأمین این هزینه‌ها. 🔹مثلا چند وقت پیش خبردار شدیم که سازمان تبلیغات اسلامی، روحانیون مستقر خود را به معاونت تبلیغ حوزهٔ علمیه معرفی کرده است تا از این پس، تحت عنوان طرح هجرت از حوزهٔ علمیه حقوق دریافت کنند یعنی سازمان تبلیغات به عنوان متولی تبلیغ دین به جای تحت پوشش قرار دادن روحانیون طرح هجرت در قالب روحانی مستقر و تأمین معاش و بیمه و سایر مزایای ایشان و برداشتن این بار از دوش حوزهٔ علمیه، این حرکت عجیب را انجام داده است 🔴همه می دانیم که بودجهٔ حوزه برای تامین هزینهٔ وظایف محوله ناکافیست اوج بضاعت مالی حوزهٔ علمیه، تأمین حداقل‌های معیشت طلاب محصل، اساتید و پژوهشگران حوزویست و نه حمایت مادام العمر از همهٔ طلاب 🔵لازم است اکثر حوزویان بعد از سطح۱، در رشتهٔ تخصصی مناسب با استعداد و علاقه و نیاز جامعه تحصیل کرده و از حوزه منفک شوند و معاش خود را با فعالیت در همان رشتهٔ تخصصی تأمین نمایند 🔵طلابی که مشغول تبلیغ می‌شوند نیز باید توسط سازمانها و مراکز بکارگیرنده حقوق و مزایا و بیمه و ... خود را دریافت کنند حوزهٔ علمیه موظف است تنها طلاب مستعد و علاقه‌مند به تدریس یا فعالیتهای پژوهشی را از سایر طلاب جدا کرده و با آموزشهای تکمیلی، ایشان را در این مسیر هدایت کند و معاش ایشان را نیز بر عهده بگیرد تا آیندهٔ علمی حوزه با خطر مواجه نشود ♦️اگر این قدم بزرگ و مهم در هماهنگی حوزه علمیه با ارگانها و سازمانهای بکارگیرنده برداشته شود، حوزهٔ علمیه میتواند با تمرکز بر بخش آموزشی خود، خروجی‌های باکیفیت‌تری را به این سازمانها تحویل نماید @yousofnaseri
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ورود به برخی مقوله‌ها باعث می‌شود از همه جهات مورد حمله قرار بگیری مثلا نقد کردن فرمایشات استاد بزرگوار آقای پورازغدی، در مقابل علاقه‌مندان ایشان که خود نیز یکی از آنها هستم چیزی از راه رفتن در میدان مین کم نداره احتمالا فرمایشات ایشون در کلیپ فوق رو همه دیدن ایشون چندتا درشت بار وزیر علوم میکنن ۱. نفهم ۲. مزخرف‌گو ۳. الاغ و نهایتا میفرمایند که اگر ایشون رو ببینم یه کتکی بهش میزنم به نظر شما بزرگواران، این نوع انتقاد، انتقاد تراز انقلاب اسلامی و نیروهای انقلابیه؟ این انتقاد، انتقاد تأثیرگذار هست؟ این مطالبه به سرانجام میرسه؟ آیا عصبانیت و ناراحتی سبب میشه حتی یک شخص عادی رو نفهم و الاغ و مزخرف‌گو خطاب کنیم؟ اگر همین حرفها رو مثلا پزشکیان به همین وزیر علوم می‌گفت چه عکس‌العملی داشتیم؟ استاد پورازغدی انسانی فاضل و وارسته‌ای هستند و همیشه از سخنرانیهای ایشون استفاده کردیم اما دلیل نمیشه اشتباه ایشون رو ندیده بگیریم و بالعکس تبلیغش کنیم اگر ما طرفداران ایشون به این ادبیاتشون انتقاد کنیم قطعا تأثیرگذاری بهتری خواهد داشت در پایان نظر شما رو به بخشی از فرمایشات حضرت آقا در خصوص چگونگی انتقاد کردن جلب میکنم خدمات دولتی‌ها و قضائی‌ها و مجلسی‌ها را در طول این زمان هرچه بوده، باید انسان سپاسگزاری کند، شکرگزاری کند؛ غالب هم خدمتگزاران هستند. صدمات را هم بایستی انتقاد کرد، نقد کرد؛ منتها نقد منصفانه و نقد مسئولانه، نه نقد همراه با فحاشی و تهمت. @yousofnaseri
پیامهای مختلفی در گروهها یا به صورت شخصی در خصوص انتقادم به استاد رحیم‌پور‌ازغدی دریافت کردم که تعدادی رو آوردم توهینهایی که دریافت کردم رو فیلتر کردم در ابتدای متن هم عرض کردم که این پیام بنده قدم گذاشتن در میدان مین هست اما واقعیتی هست که باید در انتقاداتمون بهش توجه کنیم و اما جواب این عزیزان: حضرت آقا می فرمایند: خدمات دولتی‌ها و قضائی‌ها و مجلسی‌ها را در طول این زمان هرچه بوده، باید انسان سپاسگزاری کند، شکرگزاری کند؛ غالب هم خدمتگزاران هستند. صدمات را هم بایستی انتقاد کرد، نقد کرد؛ منتها نقد منصفانه و نقد مسئولانه، نه نقد همراه با فحاشی و تهمت. خوبه به حضرت آقا برسونید که این فرمایششون رو قید بزنن مثلا به امور زیر مقید کنن اگر خوب میشناختی میتونی فحش بدی اگه محترمانه نقد کردی و جواب نگرفتی میتونی فحش بدی اگه سابقه فحش دادن به دولت غیر همسو رو داشتی میتونی دولت همسو رو هم فحش بدی اگه انتقادت وارد بود میتونی فحش بدی اگه فحش به دولت غیر همسو رو شنیدی و چیزی نگفتی میتونی فحش بدی دوستان بزرگوار چرا از کار اشتباه دفاع میکنید؟ استاد به گردن همه ما حق دارن و باید احترامشون حفظ بشه اما انتقاد محترمانه به ایشون رو چرا روا نمیدونید؟ دوستان دارن جوری دفاع میکنن که نتیجش این میشه که فرمایش حضرت آقا باید مقید بشه و در کلیتش اشتباهه اما حاضر نیستن اشتباه بودن این توهین‌های استاد رو قبول کنن انتقاد وقتی با توهین درآمیخته بشه، جهت انتقاد رو به طرف ما میچرخونه و حواشی رو زیاد می‌کنه طوری که دیگه کسی به اصل انتقاد توجه نمیکنه یا علی @yousofnaseri