🍁زخمیان عشق🍁
خواستم فراموشت کنم؛ و بعد.. خنده ات به یادم آمد گفتم که: اگر بودی، باز دوستت می داشتم #جمال_ثریا ✍
یکی از بچهها به شوخی پتو رو پرت کرد طرفم....
اسلحه از دوشم افتاد و خورد تو سر کاوه. کم مونده بود سکته کنم؛ سر محمود شکسته بود و داشت خون میآمد.
با خودم گفتم: الانه که یه برخورد ناجوری با من کنه. چون خودم رو بی تقصیر میدونستم، آماده شدم که اگر حرفی، چیزی گفت، جوابش رو بدم .
دیدم یه دستمال از تو جیبش در آورد، گذاشت رو زخم سرش و بعد از سالن رفت بیرون! این برخورد از صد تا سیلی برام سخت تر بود !
در حالی که دلم میسوخت، با ناراحتی گفتم: آخه یه حرفی بزن، همونطور که میخندید گفت: مگه چی شده؟
گفتم: من زدم سرت رو شکستم، تو حتی نگاه نکردی ببینی کار کی بوده!
همونطور که خونها رو پاک میکرد، گفت: این جا کردستانه، از این خونها باید ریخته بشه، این که چیزی نیست .
چنان من رو شیفته خودش کرد که بعدها اگه میگفت: بمیر، میمردم .
#سردار_شهید_محمود_کاوه ❤️
نشر معارف شهدا در ایتا @zakhmiyan_eshgh
#استاد_خاکریزها....
🌷عطاءالله از نظر نزديك شدن به دشمن و خاكريز زدن، نابغه بود. بچه ها مى گفتند: خاكريزى كه عطا مى زند، طورى است كه مى شود از پشت آن با سنگ توى سر عراقى ها زد.
🌷....در فاصله صد مترى، صد و پنجاه مترى دشمن، خاكريز را مى زد. او و بقيه بچه ها در ميدان تير آبادان چنان خاكريزى زدند كه دشمن مجبور شد به خاطر نزديك بودن خاكريز ما به نيروهايش بيست كيلومتر عقب نشينى كند!!
🌹خاطره اى به ياد شهید عطاءالله مرادی
#شهدا_را_ياد_كنيم_با_ذكر_صلوات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#شهیدذوالفقاری
چه آرزویی داری؟
یاد شهدا با ذکر #صلوات
حبیبالله حسینی پدر بزرگوار سه شهید گرانقدر دوران دفاع مقدس به فرزندان شهیدش پیوست.
شهیدان حسن، علی و مهدی سه دسته گلی بودند که حبیبالله حسینی از روستای نوق بهرمان توابع رفسنجان تقدیم اسلام و قرآن کرد.
4_5859671448695604838.mp3
3.6M
✅ #خداوند شمارا به هر خواسته ای
که میخواهید میرساند :
🔰به شرط اعتقاد
به شرط پاکی دل
به شرط طهارت روح
به شرط پرهیز از معامله با ابلیس
نشر معارف شهدا در ایتا @zakhmiyan_eshgh @zakhmiyan_eshgh
⚫مشروح خطبه های عبادی سیاسی نمازجمعه این هفته بخش زیدون (۹۸/۸/۳) :
🔺امام جمعه زیدون در خطبه عبادی نمازجمعه این هفته پس از حمد و ثنای الهی و سلام و صلوات بر حضرت محمد (ص) و امامان معصوم (ع) و بعداز توصیه به رعایت تقوای الهی بانقل حدیثی مفصل از ماجرای پرسش عقبه از امام صادق (ع) و بابیان اینکه یکی از نشانه های پرهیزگاران بشارت در زندگی دنیا و آخرت است و نیز با تبیین این مسئله که شرط پذیرش اعمال در روز قیامت ولایت امیر المومنین (ع) است و همچنین انسان مومن در لحظه های احتضار و جان دادن وجود مقدس حضرت پیامبراعظم (ص) و حضرت علی (ع) را می بیند، در بخشی از سخنان خود در خطبه اول اظهار داشت: امام صادق (ع) فرمود: 《... لایقبل الله من العباد یوم القیامه الا هذا الامر الذی انتم علیه... لن تموت نفس مومنه ابدا حتی تراهما...
... ای عقبه! خداوند در روز قیامت، هیچ چیز را از بندگان نمی پذیرد مگر این امر (ولایت) را که شما (شیعیان) بر آن هستید... ای عقبه! هیچ مومنی نمی میرد مگر این که آنها (رسول خدا (ص) و امیر المومنین (ع)) را می بیند... 》
🔻خطیب نمازجمعه زیدون در خطبه سیاسی نمازجمعه این هفته باعرض تسلیت به مناسبت رحلت جانسوز پیامبر اعظم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) و بابیان اینکه رحلت پیامبر اعظم (ص) ، سرآغاز حرکت انسان ۲۵۰ساله است، و نیز بااشاره به تفاوت های اصلی عصر تنزیل و عصر تاویل، دربخشی از سخنان خود در خطبه دوم بیان داشت: با ارتحال نبی مکرم اسلام (ص) و شروع امامت امیر المومنین (ع) عصر تنزیل (دوران نبوت) خاتمه یافت و عصر تاویل (دوران امامت) و حرکت 《انسان ۲۵۰ساله》 آغاز شد. ظهور سازمان یافته جریان نفاق، بروز و ظهور شبهه وار جریان باطل در جامعه و ایجاد زمینه های بروز و ظهور جنگ های مذهبی، اصلی ترین پیامدهای فقدان پیامبر اعظم (ص) بود.
🔺حضرت حجت الاسلام والمسلمین یزدانفر تصریح کرد: امیر المومنین (ع) درباره بروز و ظهور جنگ های مذهبی میفرماید: 《وقد فتح باب الحرب بینکم و بین اهل القبله ولا یحمل هذا العلم الا اهل و البصر و الصبر و العلم بمواضع الحق؛ بین شما و اهل قبله باب جنگ گشوده شده است، و بدانید تنها کسانی توان به دوش کشیدن پرچم حق را در این شرایط دارند که اهل بصیرت و استقامت و آگاه به جایگاه های حق باشند.》
🔻امام جمعه زیدون گفت: مقام معظم رهبری در تبیین این ویژگی می فرماید: 《دوران دشوار هر انقلابی، آن دورانی است که حق و باطل در آن ممزوج بشود. ببینید امیر المومنین (ع) از این می نالد. در دوران امیرالمومنین قضیه سخت است... در دوران شبهه و در دوران جنگ با کافر غیر صریح، جنگ با کسانی که میتوانند شعارها را بر هدف های خودشان تطبیق کنند، بسیار بسیار دشوار است. باید هوشیار بود.》
🔺خطیب نمازجمعه زیدون باتاکید بر این که الگوی روش امام حسن مجتبی (ع) در تبیین چرائی صلح، روشی کارآمد در فن تحلیل سیاسی است، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در تبیین دوران سخت امامت امام حسن مجتبی (ع) می فرماید: 《بنده در قضایای تاریخ اسلام، این مطلب را مکرر گفته ام، که چیزی که امام حسن مجتبی (ع) را شکست داد، نبودن تحلیل سیاسی در مردم بود و اِلا همه مردم که بی دین نبودند، تحلیل سیاسی نداشتند.》
🔻حضرت حجت الاسلام والمسلمین یزدانفر ادامه داد: از استدلالات شخصیت مبارک امام مجتبی (ع) برای تبیین چرائی انعقاد صلح با معاویه نیز به خوبی متوجه می شویم که حضرت در صدد تقویت تحلیل سیاسی جامعه بودهاند. به طور مثال فرایند صلح را با دو پدیده تاریخی تشبیه نموده اند؛ یکی از این پدیده ها مربوط به قرآن و دیگری مربوط به سنت نبوی (ص) است.
🔺امام جمعه زیدون اضافه کرد: در تمثیل اول امام بعد از تصریح به اینکه جامعه امروز نمیتواند به درستی این واقعه را تحلیل نماید، می فرماید: 《ما تدرون ما عملت》، امام سپس به این نکته اشاره میکند و می فرماید: 《و الله الذی عملت خیر لشیعتی مما طلعت علیه الشمس او غربت؛ به خدا قسم آنچه انجام دادم برای شیعیانم بهتر و نیکوتر از هرچیزی است که خورشید بر آن طلوع و غروب میکند.》 امام در نهایت اقدام خود را شبیه اقدامات حضرت خضر (ع) دانستند و فرمودند: 《اما علمتم ان الخضر لما خرق السفینه و اقام الجدار و قتل الغلام کان ذالک سخطا لموسی بن عمران اذ خفی علیه وجه الحکمه فی ذالک و کان ذالک عند الله حکمه و صوابا؛ آیا این داستان را از یاد بردهاید که حضرت خضر (ع) وقتی کشتی را سوراخ کرد و دیوار را برپای داشت و تعمیر کرد و پسر را کشت، این کار او باعث شد که موسی بن عمران (ع) بر او خشم گیرد، چراکه حکمت آن را نمی دانست، درحالی که این کار نزد خدا عین حکمت و صواب بود؟》
🔻خطیب نمازجمعه زیدون افزود: در تمثیل دوم، حضرت با استناد به سیره نبوی فرمودند: 《عله مصالحتی لمعاویه، عله مصالحه رسول الله لبنی ضمره و بنی اشجع و لاهل مکه حین انصرف من الحدیبیه، اولئک و اصحابه کفا