eitaa logo
ضامن اشک بر امام حسین ع مادرش فاطمه س است.
6.3هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
2.4هزار ویدیو
871 فایل
السلام علیک یاابا عبدالله کانال ویژه مقتل امام حسین ع با متن عربی و ترجمه از منابع معتبر و پاسخ به شبهات مقتل است ایتا @zameneashk1 تلگرام @zameneashk باب الحسین ع https://t.me/Babolhusein آی دی پاسخ به سوالات @m_h_tabemanesh تبادل @m_h_tabemanesh
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5791982085505815525.mp3
5.01M
❤️بیعت با امام حسن مجتبی ع ☘شکستن عهد و پیمان با امام حسن مجتبی ع ❤️رفتن به سمت معاوية لع ☘پیمان شکنی معاوية با امام حسن ع ❤️ دادن پول و خریدن لشکر امام حسن ع ☘امام حسن ع پایه گذار عاشورا و کشیده شدن بیعت به عاشورا و شب عاشورا ای دی استاد برای طرح سوالات مقتل @m_h_tabemanesh "باب الحسین ع" https://t.me/Babolhusein گروه و کلاس مقتل شناسی متضمن البکاء https://t.me/joinchat/1mMEyJCOrVMwYmI0
4_5791982085505815542.mp3
4.82M
☘بیعت با امام حسین ع از مدینه تا روز عاشورا 🌺بیعت نکردن امام حسین ع در مدينة و خروج از مدینه بدستور خدا ☘اقامت امام حسین ع در مکه و مخالفت با يزيد لع 🌺ارسال مسلم به کوفه و بیعت کوفه ☘خیانت کوفه در بیعت با مسلم و امام حسین ع 🌺ورود امام حسین ع دوم محرم به کربلا و پراکنده شدن چند هزار نفر که با امام حسین ع بودند ☘بیعت ۷۲ نفر در شب عاشورا و روز عاشورا ۱۴۵ نفر در بیعت امام حسین ع بودند ای دی استاد برای طرح سوالات مقتل @m_h_tabemanesh "باب الحسین ع" https://t.me/Babolhusein گروه و کلاس مقتل شناسی متضمن البکاء https://t.me/joinchat/1mMEyJCOrVMwYmI0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5791982085505815551.mp3
6.93M
❤️بیعت با امام حسین ع در شب عاشورا 💚تعداد بیعت کنندگان شب عاشورا ۷۱ نفر با حسین ع ❤️بیعت کنندگان با امام حسین ع به روایت امام باقرع ۱۴۵ نفر بودند 💚راوی بیعت در شب عاشورا، حضرت سکینه س بود ❤️برداشتن بیعت از همه یاران بعلت اینکه کوفیان بیعت را شکسته بودند 💚امام فرمود شما با علم اینکه کوفه با من بیعت کرده بیعت کردید اما کار برعکس شد و من بیعت را برداشتم ❤️ادامه توضیح بیعت امام حسین ع در شب عاشورا ای دی استاد برای طرح سوالات مقتل @m_h_tabemanesh "باب الحسین ع" https://t.me/Babolhusein گروه و کلاس مقتل شناسی متضمن البکاء https://t.me/joinchat/1mMEyJCOrVMwYmI0
سلام استاد خسته نباشید. خانمی در همسایگی ما هست که درباره حجاب می گوید لا اکراه فی الدین خدا گفته اجباری نیست. چی جواب بدم. . ممنون سلام علیکم با صلوات بر وجود مقدس امیرالمومنین ع یکی از تحریفاتی که دشمن و نا اشنایی دوست نسبت به قرآن و مقتل انجام می گیرد تسلط نداشتن به قرآن و مقتل است. ما باید تمام آیه و مقتل را در نظر بگیریم. حیله دشمن این است که یک قسمت از ایه را می گیرد و مابقی را رها می کند در صورتیکه آیه ادامه دارد .به آیه دقت کنیم. لَا إِكْرَاهَ فِي الدِّينِ قَد تَّبَيَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَيِّ فَمَن يَكْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَيُؤْمِن بِاللَّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَكَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَىٰ لَا انفِصَامَ لَهَا وَاللَّهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ / البقره ٢٥٦) ﺩﻳﻦ‌ﺩﺍﺭی ﻭﺍﺟﺐ ﺍﺳﺖ؛ ﺍﻣﺎ ﺩﻳﮕﺮﺍﻥ ﺭﺍ ﻧﻤﻲ‌ﺗﻮﺍﻥ ﻭ ﻧﺒﺎﻳﺪ ﺑﻪ‌ﺯﻭﺭ ﺩﻳﻦ‌ﺩﺍﺭ ﻛﺮﺩ؛ ﭼﻮﻥ‌ﻛﻪ ﺭﺍﻩ ﺍﺯ ﭼﺎﻩ ﻛﺎﻣﻠﺎً ﻣﺸﺨﺺ ﺍﺳﺖ. ﭘﺲ ﻫﺮﻛﻪ ﺩﺭ ﺯﻧﺪﮔﻲ ﺍﺯ ﺁﻧﭽﻪ ﺩﺭ ﺗﻌﺎﺭﺽ ﺑﺎ ﺧﺪﺍﺳﺖ، ﺩﻭﺭی ﻛﻨﺪ ﻭ ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﺑﺎﻭﺭ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ، ﺑﻪ ﭼﻨﺎﻥ ﺗﻜﻴﻪ‌ﮔﺎﻩ ﻣﻄﻤﺌﻨﻲ ﭘﻨﺎﻩ ﻣﻲ‌ﺑَﺮﺩ ﻛﻪ ﻫﻴﭻ ﺗﺰﻟﺰﻟﻲ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺭﺍﻩ ﻧﺪﺍﺭﺩ. ﺧﺪﺍ ﺷﻨﻮﺍی ﺩﺍﻧﺎﺳﺖ. آیه می فرماید دین مانند خورشید اظهر الشمس است. همانطور که کسی نمی تواند خورشید را منکر شود و در اثبات خورشید زور و اجباری نیست چون خورشید بر همه ثابت است. دین با دلایل متقن و آشکار بر اهل علم واضح است و در فهماندن دین زور واجباری نیست نه اینکه دلت خواست انجام بده دلت نخواست انجام نده.) اگر این حرف درست باشد که اعمال حرام و واجب دل بخواهی باشد مخالف آیات امر و نهی خداست. مثلا دزد بگوید اجباری نیست و دزدی کند و درقیامت بگوید خدایا خودت گفتی دلت خواست دزدی کن نخواستی دزدی نکن. تمام احکام از جمله حجاب این گونه است. قیامت خانم به خدا بگوید خودت گفتی و زوری نیست که با حجاب باشم یا بی حجاب و به بهشت برود در صورتیکه در آیات سوره نور و احزاب 11 آیه بر وجوب حجاب آمده است. حجاب امر خداست که ما باید باحجاب باشیم. بسیار مهم: با این منطق دل بخواهی در این صورت قرآن تضاد پیدا می کند از طرفی خدا می گوید اجباری نیست و دین داری دل بخواهی است و از طرفی ظالمین را وارد جهنم کند همه در قیامت بگویند درجواب خدا لا اکراه فی الدین. افراد جاهل و افرادی که اصلا با معنی قران کاری ندارند این مطالب را می گویند. در فلسفه ی حجاب،بی حجابی بزرگترین ظلم است. ظلم به جوانان در حال بلوغ که آنها را به خود ارضایی و تخریب روحیه و فکر و ضعف جسمانی جوان سوق دهد. هر بی حجاب شریک در تخریب و انحراف جوانان حتی افراد دارای خانواده است. بی حجاب و بی حیاء و بی عفت در قیامت جوانانی را که به واسطه او راه ملکوت بر آنها بسته شد را به او نشان می دهند یا مردانی که بواسطه ی او با تحریک شدن خانواد خود را رها کردند. بی حجابی و شهوت ایمان را از بین می برد چنانکه نمک عسل را از بین می برد.. شهوت و بی عفتی و بد حجابی در روایات مساوی با سرد شدن ایمان در قلب است.) اگر دین ازجمله حجاب اختیاری یبود جهنم باید تعطیل شود. مهم : در ادامه آیه می فرماید قبول اجباری نیست ( نه عمل به احکام ) چون بهشت (رشد) و جهنم (غی) بوضوح بیان شده است. اگر به طاغوت که شرک و گناه و حرام و آنچه خدا نهی کرده است کافر شوید و دوری کنید به عروه ی وثقی که امیر المومنین ع است چنگ زده اید و وارد بهشت می شوید. ما باید به شدت برای مبارزه با تمدن فاسد غرب که الان عده ای همان حرفی را می زنند که غرب و شیطان دیکته می کند با قرآن و مقتل امام حسین ع نزدیک و آین دو را درک کنیم. نتیجه: در فهم دین و قبول دین اجباری نیست . چون اگر دین زوری باشد اصلا فرد ایمان نیاورده و مشرک است و دین او مورد قبول خدا نیست. ایمان و اعتقاد به خدا باید با شناخت و عقل باشد. حکم اجرای احکام به آیه ربط ندارد و هرجا دستور خداست باید انجام داد از جمله حجاب که امر خداست یا امیر المومنین ع برای نشر معارف قرآنی حتما منتشر کنید و در ثواب آن شریک شوید. ❤️ مبلغ امام حسین ع باشیم ❤️ آیدی استاد برای طرح سوالات مقتل تلگرام @m_h_tabemanesh2 ایتا @m_h_tabemanesh ┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄ "کلاس آنلاین مقتل شناسی" https://t.me/joinchat/1mMEyJCOrVMwYmI0 "باب الحسین(ع)" https://t.me/Babolhusein ضامن اشک تلگرام https://telegram.me/zameneashk کانال ضامن اشک ایتا https://eitaa.com/zameneashk1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فدک چيست؟ قسمت اول فدک، روستاي آباد و حاصل‏خيزي است که در سرزمين حجاز واقع شده و بين اين قريه تا مدينه‏ي منوره دو يا سه روز فاصله است. [1] بعضي آن مسافت را 140 کيلومتر نوشته‏اند. اين روستا داراي چشمه‏هاي جوشان و درختان فراواني بوده و بعد از خيبر، بالاترين تکيه‏گاه اقتصادي يهوديان حجاز به حساب مي‏آمده است. مشهور بين مورخان اين است که در سال هفتم هجرت، بعد از فتح خيبر و قلعه‏هاي يهودي‏نشين، وحشت و ترسي در دل اهل فدک به وجود آمد. رسول خدا صلي الله عليه و آله محيصة بن مسعود را جهت مذاکره با اهل فدک فرستاد، اهل فدک با محيصه به مذاکره پرداختند و گفته‏هاي وي را جهت مصالحه پذيرفتند، آن گاه نون بن يوشع و چند تن ديگر از رؤساي قبايل را، همراه محيصه، خدمت رسول خدا صلي الله عليه و آله فرستادند و قرارداد صلح را بر اساس واگذار نمودن نيمي از فدک به آن حضرت، امضا کردند. رسول خدا صلي الله عليه و آله قرارداد را امضا نمود و بدين ترتيب، فدک بدون درگيري و خونريزي فتح گرديد و يهوديان اهل فدک تسليم شدند و أمان گرفتند. [2] . خداوند منان، آيات ذيل را بر رسول خدا صلي الله عليه و آله نازل کرد: «و ما افاء الله علي رسوله منهم فما اوجفتم عليه من خيل و لا رکاب ولکن الله يسلط رسله علي من يشاء و الله علي کل شي قدير، ما افاء الله علي رسوله من اهل القري فلله و للرسول و لذي القربي... [3] ؛ و آنچه را که خداوند از آنان (يهود) به رسولش بازگرداند (و بخشيد)، چيزي است که شما براي به دست آوردن آن‏ها زحمتي نکشيده‏ايد، نه اسبي تاختيد و نه شتري، ولي خداوند پيامبران خود را بر هر کس بخواهد مسلط مي‏نمايد و خداوند بر هر چيزي تواناست. آنچه را خداوند از اهل اين آبادي‏ها به رسولش بازگرداند، از آن خدا و رسول و خويشاوندان او مي‏باشد.» و بدين سان فدک ملک خالص رسول خدا صلي الله عليه و آله گرديد، زيرا بدون هيچ گونه درگيري و جنگ به دست مسلمانان افتاد و چنين چيزي بنابر تصريح آيات گذشته به اتفاق همه‏ي مسلمانان، ملک مطلق پيامبر گرامي اسلام است و در اکثر کتب تفسيري و تاريخي ذيل آيات فوق، آن را نوشته‏اند. [1] معجم معالم الحجاز، ج 7، ص 23. [2] واقدي، مغازي، ص 706؛ ابن‏هشام، سيرة النبويه ج 3، ص 352؛ ابن‏اثير، الکامل في التاريخ، ج 2، ص 224، ابن‏اثير به جاي نون بن يوشع، يوشع بن نون يهودي را رئيس أهالي فدک معرفي کرده است. [3] حشر (59) آيه‏ي 7 - 6. ای دی برای سوالات مقتل @m_h_tabemanesh لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع @zameneashk1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قسمت دوم چگونه ملک فدک به حضرت زهراء س رسید؟ واگذاري فدک به فاطمه س توسط رسول اکرم ص بسياري از اهل لغت، همانند ابن‏منظور [1] و علامه طريحي [2] و... و نيز مورخان نوشته‏اند که رسول خدا صلي الله عليه و آله در حيات خويش فدک را به دخترش فاطمه‏ي زهرا عليهاالسلام بخشيد و تا آخر عمر مبارکش در اختيار آن بانوي بزرگوار اسلام بود. مفسران در ذيل آيه‏ي شريفه‏ي «و آت ذاالقربي حقه» [3] نوشته‏اند: به مجرد نزول اين آيه، رسول خدا صلي الله عليه و آله فدک را به فاطمه‏ي اطهر عليهاالسلام بخشيد. جلال‏الدين سيوطي از علماي بزرگ اهل سنت چنين نگاشته که ابوسعيد خدري مي‏نويسد: آن‏گاه که آيه‏ي «و آت ذالقربي حقه» نازل شد، پيامبر صلي الله عليه و آله دخترش فاطمه را طلبيد و روستاي فدک را به وي بخشيد. [4] . و باز احمد بن حنبل از قول ابوسعيد خدري نقل کرده: پيامبر صلي الله عليه و آله پس از نزول آيه‏ي شريفه‏ي «و آت ذالقربي حقه» رو به خترش فاطمه نمود و فرمود: «يا فاطمة لک فدک [5] ؛ اي فاطمه، فدک از آن تو باشد.» و نيز مفسران شيعه، همچون طبرسي اين حديث را با سلسله سند کامل، از عطيه‏ي عوفي و ابوسعيد خدري نقل کرده است که گفت: رسول خدا صلي الله عليه و آله پس از نزول آيه‏ي «و آت ذالقربي حقه» فدک را به دخترش فاطمه عليهاالسلام بخشيد. [6] . و برتر از همه، شهادت و گواهي مولي الموحدين علي بن ابي‏طالب عليه‏السلام همراه ام‏ايمن همسر گرامي رسول خدا صلي الله عليه و آله بود که در حضور خليفه‏ي اول و ديگران هر يک گفتند: «اشهد ان الله - عزوجل - أوحي الي رسول الله صلي الله عليه و آله «و آت ذالقربي حقه.» فجعل فدکا لها طعمة بأمر الله [7] ؛ شهادت مي‏دهم که خداوند - عزوجل - آن گاه که آيه‏ي شريفه «و آت ذالقربي حقه» را بر رسول خود فرستاد، آن حضرت با فرمان پروردگارش فدک را از آن دخترش فاطمة ساخت.» همچنين علي عليه‏السلام جهت فراموش نشدن اين حقيقت تاريخي در نامه‏ي خود به عثمانبن حنيف نوشت: «بلي کانت في أيدينا فدک من کل ما أظلته السماء، فشحت عليها نفوس قوم و سخت عنها نفوس قوم آخرين، و نعم الحکم الله [8] ؛ آري از آنچه آسمان بر آن سايه افکنده، تنها فدک در دست ما بود که گروهي بر آن نيز بخل ورزيدند، در حالي که گروهي ديگر سخاوتمندانه از آن چشم پوشيدند و بهترين قاضي و داور خداوند است.» پس فدک، ملک فاطمه دختر رسول خدا صلي الله عليه و آله بود که بعد از شهادت پدر بزرگوارش، به ناحق از او گرفتند. بديهي است اگر فدک در دست فاطمه باقي مي‏ماند، در جهاتي که مصلحت امت اسلامي و مورد نيازمندي امام اميرالمؤمنين عليه‏السلام بود، مصرف مي‏شد. در هر حال نمي‏توان حکم به موقوفه بودن آن کرد و يا از اموال مسلمانان شمرد؛ اگر کسي غير از اين بگويد، نمي‏تواند نامه‏ي علي، اميرالمؤمنين عليه‏السلام به عثمان بن حنيف انصاري (فرماندار منصوب علي عليه‏السلام در بصره) را توجيه کند. اين نامه اشاره دارد به آن حرکت غير منطقي خليفه اول و دوم و... که مي‏خواستند علي بن أبي‏طالب و أهل‏بيت عليهم‏السلام را در مضيقه‏ي مالي قرار دهند و نگذارند آنان به حيات سياسي مستقل خود ادامه دهند و به درماندگان و بيچارگان و مبغوضين حکومت وقت کمک نمايند. بحث در مورد فدک، نيازمند فرصت گسترده‏تري است و از آن جا که بزرگان اهل قلم در زندگي دختر گرامي رسول خدا صلي الله عليه و آله آن را به صورت مشروح آورده‏اند، که بايد از آن‏ها تشکر نمود. در اين جا در راستاي مطلب فوق (اين که حکام بني‏اميه و بني‏العباس سعي داشتند از فدک به عنوان ابزار اقتصادي و سياسي، جهت تسليم ائمة اهل بيت عليهم‏السلام استفاده کنند) تحولات مربوط به فدک را به طور فشرده مي‏آوريم: [1] لسان العرب، ج 10، ص 473. [2] مجمع البحرين، ج 5، ص 283. [3] اسراء (17) آيه‏ي 26. [4] دعا رسول الله صلي الله عليه و آله فاطمة فأعطاها فدک «جلال الدين السيوطي، الدر المنثور، ج 4، ص 177؛ ذهبي، ميزان الاعتدال، ج 3، ص 135». [5] کنزالعمال، ج 3، ص 767، ش 8696. [6] مجمع البيان، ج 6 - 5، ص 411. [7] احتجاج، ج 1، ص 123 - 119. [8] نهج‏البلاغه، شرح و ترجمه‏ي فيض الاسلام، نامه 45. ای دی برای سوالات مقتل @m_h_tabemanesh لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع @zameneashk1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا