eitaa logo
ضامن اشک بر امام حسین ع مادرش فاطمه س است.
6.5هزار دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
2.4هزار ویدیو
908 فایل
السلام علیک یاابا عبدالله کانال ویژه مقتل امام حسین ع با متن عربی و ترجمه از منابع معتبر و پاسخ به شبهات مقتل است ایتا @zameneashk1 تلگرام @zameneashk باب الحسین ع https://t.me/Babolhusein آی دی پاسخ به سوالات @m_h_tabemanesh تبادل @m_h_tabemanesh
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از کتابخانه مقتل امام حسین ع و معصومین ع
9692-fa-asrar ale mohammad alayhem assalam.pdf
6.44M
📚اسرار آل محمد نوشته: سلیم بن قیس هلالی در ارتباط با ایام پس از شهادت رسول الله(ص)،سقیفه و شهادت حضرت زهرا(س) و.... کانال کتابخانه ی مقتل امام حسین ع @zameneashkbook کتابخانه ضامن اشک ایتا @zamenashkbook1
#شب_جمعه است سلام همه نوکرها به شه "کرب و بلا" پادشه بی‌سرها و بگویید به "ارباب" که مهمان دارد به فدای قدمِ "مادر تو" مادرها .... @zameneashk1
هدایت شده از کتابخانه مقتل امام حسین ع و معصومین ع
کتابها با موضوع حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در کانال کتابخانه ضامن اشک ایتا قرار گرفت: بیش از 50 جلد کتاب را با موضوع حضرت زهرا(س) در کتابخانه با این هشتک ها جستجو کنید:   کانال کتابخانه ی مقتل امام حسین ع @zameneashkbook کتابخانه ضامن اشک ایتا @zamenashkbook1
❖﷽❖ 🕊أَلَمْ تَرَ إِلَى الَّذِينَ قِيلَ لَهُمْ كُفُّوا أَيْدِيَكُمْ وَأَقِيمُوا الصَّلَاةَ وَآتُوا الزَّكَاةَ 🔺 فَلَمَّا كُتِبَ عَلَيْهِمُ الْقِتَالُ إِذَا فَرِيقٌ مِّنْهُمْ يَخْشَوْنَ النَّاسَ كَخَشْيَةِ اللَّهِ أَوْ أَشَدَّ خَشْيَةً وَقَالُوا رَبَّنَا لِمَ كَتَبْتَ عَلَيْنَا الْقِتَالَ لَوْلَا أَخَّرْتَنَا إِلَىٰ أَجَلٍ قَرِيبٍ قُلْ مَتَاعُ الدُّنْيَا قَلِيلٌ وَالْآخِرَةُ خَيْرٌ لِّمَنِ اتَّقَىٰ وَلَا تُظْلَمُونَ فَتِيلًا ﺁﻳﺎ ﻧﺪﻳﺪﻱ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﺭﺍ ﻛﻪ [ ﭘﻴﺶ ﺍﺯ ﺍﻋﻠﺎم ﺣﻜﻢ ﺟﻬﺎﺩ ] ﺑﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﮔﻔﺘﻪ ﺷﺪ : [ ﭼﻮﻥ ﺯﻣﻴﻨﻪ ﺟﻨﮓ ﻓﺮﺍﻫﻢ ﻧﻴﺴﺖ ]ﺩﺳﺖ ﺍﺯ ﺟﻨﮓ ﺑﺎﺯﺩﺍﺭﻳﺪ ﻭ [ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺷﺮﺍﻳﻂ ] ﻧﻤﺎﺯ ﺭﺍ ﺑﺮ ﭘﺎ ﺩﺍﺭﻳﺪ ، ﻭ ﺯﻛﺎﺕ ﺑﭙﺮﺩﺍﺯﻳﺪ . ﻭﻟﻲ ﻫﻨﮕﺎﻣﻰ ﻛﻪ ﺟﻨﮓ ﺑﺮ ﺁﻧﺎﻥ ﻟﺎﺯم ﻭ ﻣﻘﺮّﺭ ﺷﺪ ، ﻧﺎﮔﺎﻩ ﮔﺮﻭﻫﻲ ﺍﺯ ﺁﻧﺎﻥ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺗﺮﺱ ﺍﺯ [ ﻋﻘﻮﺑﺖ ] ﺧﺪﺍ ﻳﺎ ﺗﺮﺳﻲ ﺳﺨﺖ ﺗﺮ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺍﺯ ﻣﺮﺩمِ [ ﻣُﺸﺮﻙ ] ﺗﺮﺳﻴﺪﻧﺪ ﻭ ﮔﻔﺘﻨﺪ : ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺍ ! ﭼﺮﺍ ﺟﻨﮓ ﺭﺍ ﺑﺮ ﻣﺎ ﻟﺎﺯم ﻭ ﻣﻘﺮّﺭ ﻛﺮﺩﻱ ؟ ﻭ ﭼﺮﺍ ﻣﺎ ﺭﺍ ﺗﺎ ﺯﻣﺎﻧﻲ ﻧﺰﺩﻳﻚ [ ﻛﻪ ﺯﻣﺎﻥ ﻣﺮﮒ ﻃﺒﻴﻌﻲ ﺍﺳﺖ ] ﻣﻬﻠﺖ ﻧﺪﺍﺩﻱ ؟ ﺑﮕﻮ : ﻣﺘﺎﻉ ﺩﻧﻴﺎ ﺍﻧﺪﻙ ، ﻭ ﺁﺧﺮﺕ ﺑﺮﺍﻱ ﺁﻧﺎﻥ ﻛﻪ ﺗﻘﻮﺍ ﻭﺭﺯﻳﺪﻩ ﺍﻧﺪ ﺑﻬﺘﺮ ﺍﺳﺖ ; ﻭ ﺑﻪ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﺭﺷﺘﻪ ﻣﻴﺎﻥ ﻫﺴﺘﻪ ﺧﺮﻣﺎ ﻣﻮﺭﺩ ﺳﺘﻢ ﻗﺮﺍﺭ ﻧﻤﻰ ﮔﻴﺮﻧﺪ . 🔅ایه (٧٧) سوره نساء ✨✨✨✨✨✨✨✨ 📜٥٠٦-محمّد بن يحيى عن أحمد بن محمّد عن محمّد بن سنان عن أبي الصّبّاح بن عبد الحميد عن محمّد بن مسلم عن أبي جعفر عليه السّلام قال: و اللّه للّذي صنعه الحسن بن عليّ‌ عليه السّلام كان خيرا لهذه الأمّة ممّا طلعت عليه الشّمس و اللّه لقد نزلت هذه الآية ✨ أَ لَمْ‌ تَرَ إِلَى الَّذِينَ‌ قِيلَ‌ لَهُمْ‌ كُفُّوا أَيْدِيَكُمْ‌ وَ أَقِيمُوا الصَّلاةَ‌ وَ آتُوا الزَّكاةَ‌ إنّما هي طاعة الإمام و طلبوا القتال فلمّا كتب عليهم القتال مع الحسين عليه السّلام قالوا:ربّنا لم كتبت علينا القتال لو لا أخّرتنا إلى أجل قريب نجب دعوتك و نتّبع الرّسل أرادوا تأخير ذلك إلى القائم عليه السّلام. 📝محمد بن مسلم گويد:امام باقر عليه السّلام فرمود: ❇️به خدا سوگند كارى را كه حسن بن على عليهما السّلام(صلح با معاويه)انجام داد براى اين امت بهتر بود از آنچه خورشيد بر آن مى‌تابد به خدا سوگند مراد از اين آيه:«مگر نمى‌نگرى كسانى را كه به ايشان گفته شد دست باز داريد و نماز به پا داريد و زكات بپردازيد»(نساء/٧٧)اطاعت از امام است(از امام حسن عليه السّلام كه با معاويه صلح نمود) اصحابش درخواست كردند بجنگند 💔ولى زمانى كه جنگيدن در ركاب امام حسين عليه السّلام بر ايشان واجب شد سر باز زدند و گفتند:پروردگارا چرا جنگ را بر ما واجب نمودى كاش آن را تا وقتى نزديك تأخير مى‌انداختى آن‌گاه دعوتت را اجابت و از فرستاده‌ات پيروى مى‌كرديم،مرادشان اين بود كه قيام امام حسين عليه السّلام تا قيام حضرت قائم عليه السّلام تأخير مى‌افتاد. 📚الروضة من الکافی، صفحه 655 محمدبن یعقوب کلینی کانال قران و امام حسین ع @qoranvamamhoosein کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا👇👇 http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
❖﷽❖ وَجَعَلَهَا كَلِمَةً بَاقِيَةً فِي عَقِبِهِ لَعَلَّهُمْ يَرْجِعُونَ 🔅ایه (٢٨) سوره زخرف ✨🌤✨🌤✨🌤 📜٩ - حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ‌ إِبْرَاهِيمَ‌ بْنِ‌ إِسْحَاقَ‌ رَضِيَ‌ اللَّهُ‌ عَنْهُ‌ قَالَ‌ أَخْبَرَنَا أَحْمَدُ بْنُ‌ مُحَمَّدٍ الْهَمْدَانِيُّ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا عَلِيُّ‌ بْنُ‌ الْحَسَنِ‌ بْنِ‌ عَلِيِّ‌ بْنِ‌ فَضَّالٍ‌ عَنْ‌ أَبِيهِ‌ عَنْ‌ هِشَامِ‌ بْنِ‌ سَالِمٍ‌ قَالَ‌: قُلْتُ‌ لِلصَّادِقِ‌ جَعْفَرِ بْنِ‌ مُحَمَّدٍ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ الْحَسَنُ‌ أَفْضَلُ‌ أَمِ‌ الْحُسَيْنُ‌ فَقَالَ‌ الْحَسَنُ‌أَفْضَلُ‌ مِنَ‌ الْحُسَيْنِ‌ قَالَ‌ قُلْتُ‌ فَكَيْفَ‌ صَارَتِ‌ الْإِمَامَةُ‌ مِنْ‌ بَعْدِ الْحُسَيْنِ‌ فِي عَقِبِهِ‌ دُونَ‌ وُلْدِ الْحَسَنِ‌ فَقَالَ‌ إِنَّ‌ اللَّهَ‌ تَبَارَكَ‌ وَ تَعَالَى أَحَبَّ‌ أَنْ‌ يَجْعَلَ‌ سُنَّةَ‌ مُوسَى وَ هَارُونَ‌ جَارِيَةً‌ فِي الْحَسَنِ‌ وَ الْحُسَيْنِ‌ عَلَيْهِمَا السَّلاَمُ‌ أَلاَ تَرَى أَنَّهُمَا كَانَا شَرِيكَيْنِ‌ فِي النُّبُوَّةِ‌ كَمَا كَانَ‌ الْحَسَنُ‌وَ الْحُسَيْنُ‌ شَرِيكَيْنِ‌ فِي الْإِمَامَةِ‌ وَ إِنَّ‌ اللَّهَ‌ عَزَّ وَ جَلَّ‌ جَعَلَ‌ النُّبُوَّةَ‌ فِي وُلْدِ هَارُونَ‌ وَ لَمْ‌ يَجْعَلْهَا فِي وُلْدِ مُوسَى وَ إِنْ‌ كَانَ‌ مُوسَى أَفْضَلَ‌ مِنْ‌ هَارُونَ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ قُلْتُ‌ فَهَلْ‌ يَكُونُ‌ إِمَامَانِ‌ فِي وَقْتٍ‌ وَاحِدٍ قَالَ‌ لاَ إِلاَّ أَنْ‌ يَكُونَ‌ أَحَدُهُمَا صَامِتاً مَأْمُوماً لِصَاحِبِهِ‌ وَ الْآخَرُ نَاطِقاً إِمَاماً لِصَاحِبِهِ‌ فَأَمَّا أَنْ‌ يَكُونَا إِمَامَيْنِ‌ نَاطِقَيْنِ‌ فِي وَقْتٍ‌ وَاحِدٍ فَلاَ قُلْتُ‌ فَهَلْ‌ تَكُونُ‌ الْإِمَامَةُ‌ فِي أَخَوَيْنِ‌ بَعْدَ الْحَسَنِ‌ وَ الْحُسَيْنِ‌ عَلَيْهِمَا السَّلاَمُ‌ قَالَ‌ لاَ إِنَّمَا هِيَ‌ جَارِيَةٌ‌ فِي عَقِبِ‌ الْحُسَيْنِ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ كَمَا قَالَ‌ اللَّهُ‌ عَزَّ وَ جَلَّ‌: وَ جَعَلَها كَلِمَةً‌ باقِيَةً‌ فِي عَقِبِهِ‌ثُمَّ‌ هِيَ‌ جَارِيَةٌ‌ فِي الْأَعْقَابِ‌ وَ أَعْقَابِ‌ الْأَعْقَابِ‌ إِلَى يَوْمِ‌ الْقِيَامَةِ‌. 📝 هشام بن سالم گويد: به امام صادق عليه السّلام گفتم: حسن افضل است يا حسين‌؟ فرمود: حسن از حسين افضل است. ❓گويد گفتم: پس چگونه است كه امامت پس از حسين در فرزندان وى است و نه در فرزندان حسن‌؟ 🌠فرمود:خداى تعالى خواسته است كه روش موسى و هارون را در حسن و حسين عليهما السّلام جارى سازد آيا نمى‌بينى كه آن دو در نبوّت شريك بودند همچنان كه حسن و حسين در امامت شريك بودند و خداى تعالى نبوّت را در فرزندان هارون قرار داد نه در فرزندان موسى، گرچه موسى افضل از هارون بود، ❓ گفتم: آيا ممكن است در يك زمان دو امام باشند؟ ✅ فرمود: خير، مگر آنكه يكى از آن دو خاموش باشد و از ديگرى پيروى نمايد و ديگرى ناطق و پيشواى وى باشد، امّا در يك زمان دو امام ناطق نخواهد بود، ❓ گفتم: آيا مى‌شود پس از حسن و حسين عليهما السّلام دو برادر امام باشند ✴️فرمود: خير و امامت در عقب حسين عليه السّلام جارى است همچنان كه خداى تعالى فرموده است: ✨«وَ جَعَلَها كَلِمَةً‌ باقِيَةً‌ فِي عَقِبِهِ‌»، بعد از آن نيز در فرزندان و فرزندان فرزندان او تا روز قيامت جارى است. 📚 كمال الدين و تمام النعمة - جلد2، باب 39/حدیث9 ابن بابویه کانال قران و امام حسین ع @qoranvamamhoosein کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا👇👇 http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
❖﷽❖ 🔰سرّ اين كه حضرت امام حسن صلوات اللّه عليه با معاوية بن ابى سفيان صلح و مداهنه نمود و مجاهدت نفرمود : 📜حَدَّثَنَا عَلِيُّ‌ بْنُ‌ أَحْمَدَ بْنِ‌ مُحَمَّدٍ رَحِمَهُ‌ اللَّهُ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ‌ مُوسَى بْنِ‌ دَاوُدَ الدَّقَّاقُ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا الْحَسَنُ‌ بْنُ‌ أَحْمَدَ بْنِ‌ اللَّيْثِ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ‌ حُمَيْدٍ قَالَ‌ حَدَّثَنَا يَحْيَى بْنُ‌ أَبِي بُكَيْرٍ قَالَ‌ حَدَّثَنَا أَبُو الْعَلاَءِ الْخَفَّافُ‌ عَنْ‌ أَبِي سَعِيدٍ عَقِيصَا قَالَ‌: قُلْتُ‌ لِلْحَسَنِ‌ بْنِ‌ عَلِيِّ‌ بْنِ‌ أَبِي طَالِبٍ‌ يَا ابْنَ‌ رَسُولِ‌ اللَّهِ‌ لِمَ‌ دَاهَنْتَ‌ مُعَاوِيَةَ‌ وَ صَالَحْتَهُ‌ وَ قَدْ عَلِمْتَ‌ أَنَّ‌ الْحَقَّ‌ لَكَ‌ دُونَهُ‌ وَ أَنَّ‌ مُعَاوِيَةَ‌ ضَالٌّ‌ بَاغٍ‌ فَقَالَ‌ يَا أَبَا سَعِيدٍ أَ لَسْتُ‌ حُجَّةَ‌ اللَّهِ‌ تَعَالَى ذِكْرُهُ‌ عَلَى خَلْقِهِ‌ وَ إِمَاماً عَلَيْهِمْ‌ بَعْدَ أَبِي عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ قُلْتُ‌ بَلَى قَالَ‌ أَ لَسْتُ‌ الَّذِي قَالَ‌ رَسُولُ‌ اللَّهِ‌ صَلَّى اللَّهُ‌ عَلَيْهِ‌ وَ آلِهِ‌ لِي وَ لِأَخِي الْحَسَنُ‌ وَ اَلْحُسَيْنُ‌ إِمَامَانِ‌ قَامَا أَوْ قَعَدَا قُلْتُ‌ بَلَى- قَالَ‌ فَأَنَا إِذَنْ‌ إِمَامٌ‌ لَوْ قُمْتُ‌ وَ أَنَا إِمَامٌ‌ إِذْ لَوْ قَعَدْتُ‌ يَا أَبَا سَعِيدٍ عِلَّةُ‌ مُصَالَحَتِي لِمُعَاوِيَةَ‌ عِلَّةُ‌ مُصَالَحَةِ‌ رَسُولِ‌ اللَّهِ‌ صَلَّى اللَّهُ‌ عَلَيْهِ‌ وَ آلِهِ‌ لِبَنِي ضَمْرَةَ‌ وَ بَنِي أَشْجَعَ‌ وَ لِأَهْلِ‌ مَكَّةَ‌ حِينَ‌ انْصَرَفَ‌ مِنَ‌ اَلْحُدَيْبِيَةِ‌ أُولَئِكَ‌ كُفَّارٌ بِالتَّنْزِيلِ‌ وَ مُعَاوِيَةُ‌ وَ أَصْحَابُهُ‌ كُفَّارٌ بِالتَّأْوِيلِ‌ يَا أَبَا سَعِيدٍ إِذَا كُنْتُ‌ إِمَاماً مِنْ‌ قِبَلِ‌ اللَّهِ‌ تَعَالَى ذِكْرُهُ‌ لَمْ‌ يَجِبْ‌ أَنْ‌ يُسَفَّهَ‌ رَأْيِي فِيمَا أَتَيْتُهُ‌ مِنْ‌ مُهَادَنَةٍ‌ أَوْ مُحَارَبَةٍ‌ وَ إِنْ‌ كَانَ‌ وَجْهُ‌ الْحِكْمَةِ‌ فِيمَا أَتَيْتُهُ‌ مُلْتَبِساً أَ لاَ تَرَى اَلْخَضِرَ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ لَمَّا خَرَقَ‌ السَّفِينَةَ‌ وَ قَتَلَ‌ الْغُلاَمَ‌ وَ أَقَامَ‌ الْجِدَارَ سَخِطَ‍‌ مُوسَى عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ فِعْلَهُ‌ لاِشْتِبَاهِ‌ وَجْهِ‌ الْحِكْمَةِ‌ عَلَيْهِ‌ حَتَّى أَخْبَرَهُ‌ فَرَضِيَ‌ هَكَذَا أَنَا سَخِطْتُمْ‌ عَلَيَّ‌ بِجَهْلِكُمْ‌ بِوَجْهِ‌ الْحِكْمَةِ‌ فِيهِ‌ وَ لَوْ لاَ مَا أَتَيْتُ‌ لَمَا تُرِكَ‌ مِنْ‌ شِيعَتِنَا عَلَى وَجْهِ‌ الْأَرْضِ‌ أَحَدٌ إِلاَّ قُتِلَ‌ . 📝 على بن احمد بن محمّد رحمة اللّه عليه از محمّد بن موسى بن داود دقّاق از حسن بن احمد بن ليث از محمّد بن حميد،از يحيى بن ابى بكر از ابو العلا خفاف،از ابى سعيد عقيصا نقل كرده كه وى گفت: ❓محضر مبارك حسن بن على بن ابى طالب عرض كردم:اى فرزند رسول خدا براى چه با معاويه مداهنه و صلح نموديد و حال آن كه مى‌دانستيد حقّ‌ مال شما است نه مال او و نيز مى‌دانستيد كه معاويه گمراه و ستمگر است‌؟ ✅حضرت فرمودند:آيا بعد از پدرم عليه السّلام من حجّت خدا بر مردم و امام ايشان نيستم‌؟ عرضه داشتم:چرا؟ فرمود:آيا مگر من نه آن كسى هستم كه رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله در باره من و برادرم فرمودند:حسن و حسين دو امام بوده چه قيام كرده و چه بنشينند؟ عرض كردم:آرى همين طور است. ✴️فرمود:پس من امام بوده چه قيام كنم و چه بنشينم،اى ابا سعيد به همان علّتى كه پيامبر خدا صلّى اللّه عليه و آله با بنى ضمره و بنى اشجع و با اهل مكّه هنگام برگشت از حديبيّه صلح فرمودند من نيز با معاويه صلح نموده‌ام، آنها كه رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله با ايشان صلح فرمود بنصّ‌ كتاب كافر بودند و معاويه و اصحابش به مقتضاى تأويل قرآن كافر مى‌باشند، ✅اى ابا سعيد وقتى من امام از جانب خدا بودم نبايد رأى مرا تخطئه كنى و عملى را كه انجام داده‌ام چه مهادنه و صلح بوده و چه محاربه و جنگ باشد مى‌بايد بپذيرى اگر چه حكمت كردار من بر تو مخفى و مشتبه باشد، 🔅مگر نمى‌بينى جناب خضر عليه السّلام وقتى كشتى را شكافت و جوان را كشت و ديوار را تعمير كرد و بپا داشت موسى به غضب آمد و از كردارش سخت برآشفت، جهت غضبناك شدن موسى اين بود كه حكمت عمل خضر بر او مخفى بود تا آن كه خضر عليه السّلام آن را بازگو كرد و موسى راضى گشت، ✅عمل و كردار من نيز همين طور مى‌باشد يعنى از عمل و فعل من خرسند نبوده بلكه غضبناك هستند زيرا حكمت آن بر شما پنهان مى‌باشد و آن اين است كه اگر من غير از اين مى‌نمودم يك نفر از شيعيان ما روى زمين باقى نمى‌ماند مگر آن كه او را مى‌كشتند. 📘علل الشرایع -جلد 1، صفحه 683 باب 159/حدیث2 ابن بابویه کانال قران و امام حسین ع @qoranvamamhoosein کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا👇👇 http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
❖﷽❖ 📜 روایت شده است که وقتى وفات امام حسن(ع) نزدیک شد و سم در بدن ایشان اثر کرد و رنگش سبز شد، امام حسین(ع) گفت: چرا رنگت سبز شده است و بعد گریه کرد. امام حسن گفـت: اى برادر حدیث جدم درباره من و تو صدق کرد: سپس امام حسـین(ع) را در آغوش گرفت و به شدت گریه کرد. در این باره از امام حسن(ع) سؤ ال کـرد؛ ایشان گفتند: 🌠جدم به من خبر داد که وقتى شب معراج وارد بهشت شدم دو قصر عالى مجاور هم و شبیه به هم دیدم که یکى از زبرجـد سـبز بـود و دیگـرى از یاقوت سرخ، ❓از جبرئیل سؤ ال کردم، گفت: یکى از آنها به حسن(ع) و دیگـرى بـه حسین(ع) تعلق دارد، 💔 زیرا حسن به واسطه سم از دنیا مى رود و رنگـش سـبز مـى شود، 💔 اما آنکه سرخ است، قصر حسین است، چون کشته مى شود و چهره اش به خون آغشته مى گردد. 💦 در آن هنگام، پیامبر و جبرئیل گریه کردنـد و فرشـتگان حاضر در آنجا به گریه و ناله ضجه زدند. 📚خصائص الحسینیه شیخ جعفر شوشتری کانال قران و امام حسین ع @qoranvamamhoosein کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا👇👇 http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
4_5929175409798153513.mp3
27.91M
‍ قَالَ الصَّادِقِ ع الْبَكَّاءُونَ خَمْسَةٌ آدَمُ وَ يَعْقُوبُ وَ يُوسُفُ وَ فَاطِمَةُ بِنْتُ مُحَمَّدٍ وَ عَلِيُّ بْنُ الْحُسَيْنِ ع 3 شرح و تفسیر : روضه گریه کنندگان عالم 1- ل، [الخصال‏] ابْنُ الْوَلِيدِ عَنِ الصَّفَّارِ عَنِ ابْنِ مَعْرُوفٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ سُهَيْلٍ الْبَحْرَانِيِّ يَرْفَعُهُ إِلَى أَبِي عَبْدِ اللَّهِ الصَّادِقِ ع قَالَ الْبَكَّاءُونَ خَمْسَةٌ آدَمُ وَ يَعْقُوبُ وَ يُوسُفُ وَ فَاطِمَةُ بِنْتُ مُحَمَّدٍ وَ عَلِيُّ بْنُ الْحُسَيْنِ ع فَأَمَّا آدَمُ فَبَكَى عَلَى الْجَنَّةِ حَتَّى صَارَ فِي خَدَّيْهِ أَمْثَالُ الْأَوْدِيَةِ وَ أَمَّا يَعْقُوبُ فَبَكَى عَلَى يُوسُفَ حَتَّى ذَهَبَ بَصَرُهُ وَ حَتَّى قِيلَ لَهُ تَاللَّهِ تَفْتَؤُا تَذْكُرُ يُوسُفَ حَتَّى تَكُونَ حَرَضاً أَوْ تَكُونَ مِنَ الْهالِكِينَ وَ أَمَّا يُوسُفُ فَبَكَى عَلَى يَعْقُوبَ حَتَّى تَأَذَّى بِهِ أَهْلُ السِّجْنِ فَقَالُوا لَهُ إِمَّا أَنْ تَبْكِيَ بِاللَّيْلِ وَ تَسْكُتَ بِالنَّهَارِ وَ إِمَّا أَنْ تَبْكِيَ بِالنَّهَارِ وَ تَسْكُتَ بِاللَّيْلِ فَصَالَحَهُمْ عَلَى وَاحِدَةٍ مِنْهُمَا باب 7- ما وقع عليها من الظلم و بكائها و حزنها و شكايتها في مرضها إلى شهادتها بحارالأنوار ج : 43 ص : 156 روضه بالا مقدمه و پیش منبری برای ورود به روضه اشکهای حضرت زهراء س در بیت الاحزان است. ضمنا دوستان ذاکر حتما آیات سوره ی یوسف را در باره فراق حضرت یوسف و اشکهایش حتما مطالعه بفرمائید.
4 شرح و تفسیر روضه بیت الاحزان اعتراض بزرگان مدینة به اشک و بکاء حضرت زهراء س وَ اجْتَمَعَ شُيُوخُ أَهْلِ الْمَدِينَةِ وَ أَقْبَلُوا إِلَى أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ ع فَقَالُوا لَهُ يَا أَبَا الْحَسَنِ إِنَّ فَاطِمَةَ ع تَبْكِي اللَّيْلَ وَ النَّهَارَ فَلَا أَحَدٌ مِنَّا يَتَهَنَّأُ بِالنَّوْمِ فِي اللَّيْلِ عَلَى فُرُشِنَا وَ لَا بِالنَّهَارِ لَنَا قَرَارٌ عَلَى أَشْغَالِنَا وَ طَلَبِ مَعَايِشِنَا وَ إِنَّا نُخْبِرُكَ أَنْ تَسْأَلَهَا إِمَّا أَنْ تَبْكِيَ لَيْلًا أَوْ نَهَاراً فَقَالَ ع حُبّاً وَ كَرَامَةً بزرگان اهل مدينه اجتماع كردند و بحضور امير المؤمنين: على عليه السّلام مشرف شدند و گفتند: يا ابا الحسن! فاطمه شب و روز گريه ميكند، هيچ كدام از ما شب در رختخواب بخواب نميرويم، روزها بعلت مشغله و طلب وسائل زندگى قرار و آرام نداريم، ما از تو تقاضا ميكنيم كه فاطمه شب يا روز گريه كند. حضرت امير فرمود: مانعى ندارد. جواب فاطمة س در مقابل اعتراض بزرگان به اشک و حزنش فَأَقْبَلَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ ع حَتَّى دَخَلَ عَلَى فَاطِمَةَ ع وَ هِيَ لَا تُفِيقُ مِنَ الْبُكَاءِ وَ لَا يَنْفَعُ فِيهَا الْعَزَاءُ فَلَمَّا رَأَتْهُ سَكَنَتْ هُنَيْئَةً لَهُ فَقَالَ لَهَا يَا بِنْتَ رَسُولِ اللَّهِ ص إِنَّ شُيُوخَ الْمَدِينَةِ يَسْأَلُونِّي أَنْ أَسْأَلَكِ إِمَّا أَنْ تَبْكِينَ أَبَاكِ لَيْلًا وَ إِمَّا نَهَاراً فَقَالَتْ يَا أَبَا الْحَسَنِ مَا أَقَلَّ مَكْثِي بَيْنَهُمْ وَ مَا أَقْرَبَ مَغِيبِي مِنْ بَيْنِ أَظْهُرِهِمْ فَوَ اللَّهِ لَا أَسْكُتُ لَيْلًا وَ لَا نَهَاراً أَوْ أَلْحَقَ بِأَبِي رَسُولِ اللَّهِ ص فَقَالَ لَهَا عَلِيٌّ ع افْعَلِي يَا بِنْتَ رَسُولِ اللَّهِ مَا بَدَا لَكِ وقتى على عليه السّلام متوجه فاطمه اطهر شد ديد آن بانوى معظمه از گريه ساكت نميشود، و تسليت گفتن براى او ثمرى ندارد، هنگامى كه چشم آن بانو بحضرت امير افتاد لحظه‏اى ساكت شد. على عليه السّلام به وى فرمود: اى دختر پيغمبر خدا صلى اللَّه عليه و آله و سلم بزرگان مدينه از من خواسته‏اند كه از تو بخواهم: شب براى پدر بزرگوارت گريه كنى يا روز. فاطمه اطهر عليها السّلام گفت: يا ابا الحسن! من چندان مكثى در ميان اين مردم نخواهم كرد، بزودى من از ميان اين مردم ميروم، يا على بخدا قسم من شب و روز از گريه آرام نخواهم شد تا اينكه به پدرم ملحق شوم. حضرت امير فرمود: باشد، هر منظورى كه دارى انجام بده. ساختن بیت الاحزان برای فاطمة س ثُمَّ إِنَّهُ بَنَى لَهَا بَيْتاً فِي الْبَقِيعِ نَازِحاً عَنِ الْمَدِينَةِ يُسَمَّى بَيْتَ الْأَحْزَانِ وَ كَانَتْ إِذَا أَصْبَحَتْ قَدَّمَتِ الْحَسَنَ وَ الْحُسَيْنَ ع أَمَامَهَا وَ خَرَجَتْ إِلَى الْبَقِيعِ بَاكِيَةً فَلَا تَزَالُ بَيْنَ الْقُبُورِ بَاكِيَةً فَإِذَا جَاءَ اللَّيْلُ أَقْبَلَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ ع إِلَيْهَا وَ سَاقَهَا بَيْنَ يَدَيْهِ إِلَى مَنْزِلِهَا على عليه السّلام بعد از اين جريان اطاقى خارج از شهر مدينه براى حضرت زهراى اطهر ساخت كه آن را بيت الاحزان ميگفتند. موقعى كه صبح ميشد فاطمه اطهر حضرت حسن و حسين عليهما السّلام را برميداشت و متوجه بقيع و خارج از مدينه ميشد «1» و همچنان تا شب مشغول گريه بود. موقعى كه شب فرا ميرسيد حضرت امير مى‏آمد و فاطمه اطهر را بمنزل خويش باز ميگردانيد. با عرض سلام خدمت ذاکرین سید الشهداء س ادامه پست قبل گریز از بیت الاحزان حضرت یعقوب ع به بیت الاحزان حضرت زهراء س و اشکهای حضرت یوسف ع به حضرت زهراء س و شکایت اهل زندان و اهل مدینه است. پست بعد انشاء الله پاسخ به شبهه اشک حضرت زهراء س در مدینه است. محل جلسه : مجمع الذاکرین جواد الائمه ع،جلسه مقتل سه شنبه شب ای دی برای ارسال سوالات مقتل @m_h_tabemanesh1 کانال مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع @zameneashk لینک گروه مقتل متضمن البکاء مخصوص پرسش از سوالات مقتل امام حسین ع https://t.me/joinchat/CQ5QIjy-YrD-rSAOIK0SWg ضامن اشک ایتا @zameneashk1
4_5929468103229441319.mp3
34.65M
101 5 آیا اشک های حضرت زهراء س که مردم مدینه شکایت به امیر المومنین ع بردند باعث حق الناس شد با توجه به اینکه حضرت زهراء س معصوم است؟ ادامه مطلب👇👇
101 5 آیا اشک های حضرت زهراء س که مردم مدینه شکایت به امیر المومنین ع بردند باعث حق الناس شد با توجه به اینکه حضرت زهراء س معصوم است؟ پاسخ کوتاه و اجمالی : خیر نه تنها حق الناس نبود بلکه عین دستور خداوند بود پاسخ کوتاه این است : اولا عمل معصوم عین دستور خداست و ما فقه یعنی حلال و حرام را براساس عمل معصوم می فهمیم و عمل می کنیم. ثالثا : اشک حضرت زهراء س اشک سیاسی و مبارزه با ظالم بود و معلوم است دشمن می خواهد سلاح را از ما بگیرد دادن سلاح به دشمن مخالف عقل است . و سلاحها بکاء اشک امام سجاد ع و حضرت یوسف ع و حضرت زهراء س اسلحه و شمشیر برنده علیه ظلم و دشمن بود که یقینا دشمن می خواهد آن در اختیار ما نباشد . شرح تفصیلی پاسخ را در فایل صوتی می شنویم. مکان : مجمع الذاکرین جواد الائمه جلسات سه شنبه شب:ایام فاطمیه 97=11-2 ای دی برای ارسال سوالات مقتل @m_h_tabemanesh1 کانال مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع @zameneashk لینک گروه مقتل متضمن البکاء مخصوص پرسش از سوالات مقتل امام حسین ع https://t.me/joinchat/CQ5QIjy-YrD-rSAOIK0SWg ضامن اشک ایتا @zameneashk1