eitaa logo
ضامن اشک بر امام حسین ع مادرش فاطمه س است.
6.3هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
2.4هزار ویدیو
878 فایل
السلام علیک یاابا عبدالله کانال ویژه مقتل امام حسین ع با متن عربی و ترجمه از منابع معتبر و پاسخ به شبهات مقتل است ایتا @zameneashk1 تلگرام @zameneashk باب الحسین ع https://t.me/Babolhusein آی دی پاسخ به سوالات @m_h_tabemanesh تبادل @m_h_tabemanesh
مشاهده در ایتا
دانلود
نتایج شوم سقیفه بعد از شهادت رسول اکرم ص و برنامه های یهود برای نابودی اسلام از جمله: حذف فیزیکی امیر المومنین ع- تحریف قران-از بین بردن روایات پیامبر ص-خراب کردن تربیت یاران پیامبر ص جلسه3 استاد مهدی طائب @zameneashk1
۴نقش شهادت حضرت زهراء س در افشای سقیفه حضرت زهراء س برای اسلام چه کرد؟ جلسه چهارم - این جلسه بسیار مهم است. استاد مهدی طائب @zameneashk1
4 ماه رمضان 1 ـ مرگ زیاد بن ابیه زیاد بن ابیه در سال 53 هـ در کوفه به هلاکت رسید. (1) او مشهور به زیاد بن ابیه، زیاد بن امه، زیاد بن عبید، و زیاد بن سمیّه است؛ و چون پدر زیاد از کثرت معلوم نبود به او زیاد بن ابیه می گفتند. هنگامی که به معاویه پیوست به او زیاد بن ابی سفیان گفتند و برادر معاویه شد و زنای مادر خود را قبول کرد. سمیّه کنیز حارث بن کلده طبیب بود. حارث او را به چراندن گوسفندان وادار کرده بود ولی طبع زشت و شهوانی سمیّه آنقدر در صحرا ننگ به بار آورد که حارث او را از خود راند. از آن پس سمیّه اسماً خود را به عبید چوپان ثقفی چسباند و رسماً جزء فواحش طائف در آمد و حیثیت خاندان عبید را هم لکه دار کرد. برادری او با معاویه یکی از راه هایی بود که معاویه برای جلب زیاد به طرف خود به کار گرفت. او مجلسی ترتیب داد و از عدّه ای به عنوان شاهد در آن جا استفاده کرد که از جمله ابو مریم مشروب فروش طائف بود. او برخاست و به زیاد گفت : شبی ابوسفیان به طائف آمد و از من فاحشه ای خواست. در آن شب کسی جز سمیّه نبود. صبر کردیم تا رفت و آمد ها کم شد. سمیّه را برای او فرستادم. زیاد زنای مادر خود را قبول کرد و برادر معاویه شد ! معاویه هم برای باوراندن این نسب به او خواهرش را به خانه ی او فرستاد و دستور داد چادر از سر بر دارد که مَحرَم اوست !!! (2) زیاد بعد از برادری با معاویه برائت از حضرت امیر المؤمنین علیه السلام و قتل شیعیان علی بن ابی طالب علیه السلام و غارت اموال آنان را شروع کرد. دست بریدن، شکم پاره کردن، به دار آویختن، زنده به گور کردن، میل سرخ شده به چشمان شیعیان کشیدن، فرزندان را سر بُریدن، خانه خراب کردن و آتش زدن از جمله کارهای او بود. عبد الرّحمن بن حسّان را به جرم محبّت علی بن ابی طالب علیه السلام زنده در گور کرد. (3) در بصره و کوفه سیزده هزار نفر را به جرم شیعه بودن یا به احتمال شیعه بودن کشت، و بعد به معاویه نوشت : من تا به این حدّ خواسته تو را انجام دادم و این کارها با دست چپم بود. اگر حکومت حجاز به من واگذار شود با دست راستم که بیکار است همین عمل را انجام می دهم، و تصمیم دارم از مردم عراق در مسجد بخواهم که برائت از علی علیه السلام و مدح خاندان امیّه را علنی نمایند. هر کس قبول نکند او را بِکُشم و خانه ی او را خراب کنم. چون این خبر منتشر شد، امام حسن علیه السلام و شیعیان نفرین کردند و بعضی امیر المؤمنین علیه السلام را در خواب دیدند که او را نفرین کرد، و آن ملعون قبل از عملی کردن تصمیمش به مرض طاعُون مبتلا شد و به درکات جحیم واصل گردید. (4) 📚 منابع : 1. نفائح العلام : ص 114. و ... . 2. الغدیر : ج 10، ص 227 ـ 216. و ... . 3. شفاء الصدور : ج 1، ص 315، به نقل از ابن خلکان و ابن اثیر. و ... . 4. بحار الأنوار : ج 33، ص 214. و ... . @zameneashk1
‍ ❖﷽❖ در کتاب خصائص الحسینیه، مطالبی در خصوص نکات و نشانه هایی در مورد امام حسین (علیه السلام) در چند سوره از قرآن مجید ذکر کرده است. آنچه در ادامه می خوانید معرفی این سوره ها و آیات مربوطه است. 💠سوره رعد در این سوره از عبادت ویژه موجودات و از جمله عبادت رعد سخن به میان می آورد که: 🔅«وَیُسَبِّحُ الرَّعْدُ بِحَمْدِهِ وَالْمَلاَئِكَةُ مِنْ خِیفَتِهِ؛ و رعد با ستایش او، و فرشتگان از بیم او تسبیح می گویند.»(رعد/13) ⚡️در حدیثی نقل شده که هیچ ابری نیست که رعد و برق داشته باشد مگر اینکه قاتل امام حسین(علیه السلام) را لعنت می نماید. 💠سوره ابراهیم در این سوره شریفه، آیه 37 سرگذشت اسکان یافتن خانواده حضرت ابراهیم (علیه السلام) را در بیابان بدون آب و علف «بِوَادٍ غَیْرِ ذِی زَرْعٍ» بیان می کند که با نحوه اسکان یافتن خاندان امام حسین(علیه السلام) در کربلا مطابقت دارد و از موارد شگفت انگیز آن، خداحافظی و گفتگوی آن حضرت با خاندانش در واپسین لحظات حیات شریف ایشان است که پس از آن به سوی شهادتگاه خویش می شتابد. 💠سوره مدثر این سوره که با خطاب به پیامبر گرامی آغاز می گردد، در ضمن خود اشاراتی به آن حضرت دارد، زیرا باطن این سوره از آن جناب است و این معنا از ظاهر آیات آشکار بوده و بر همین اساس مدثر که پیامبر(صلی الله و علیه وآله) است از امام حسین(علیه السلام) و ایشان هم از مدثر است. 💠سوره کهف این سوره، یادآور سر بریده آن گرامی است که بر فراز نیزه دژخیمان، قرآن تلاوت می کرد. زید بن ارقم در کوفه شنید که زبان مبارک آن حضرت آیه ای از سوره کهف تلاوت می فرمود که: ✨«أَمْ حَسِبْتَ أَنَّ أَصْحَابَ الْكَهْفِ وَالرَّقِیمِ كَانُوا مِنْ آیَاتِنَا عَجَبًا؛ آیا پنداشته ای که اصحاب کهف و رقیم از نشانه های شگفت انگیز ما بوده اند؟(کهف/9) ✨گروهی دیگر از مردم در سرزمین شام شنیدند که می فرمود: «إِنَّهُمْ فِتْیَةٌ آمَنُوا بِرَبِّهِمْ وَزِدْنَاهُمْ هُدًى؛ آنان جوانمردانی بودند که به پروردگارشان ایمان آورده بودند و ما نیز بر هدایتشان افزودیم.»(کهف/13) تلاوت چنین آیاتی آن هم از سر بریده آن حضرت بر فراز نیزه های ظلم و ستم، بیانگر حکمت ویژه ای است و جای تعمق بسیار دارد، زیرا سرگذشت آن حضرت، شگفت انگیزتر از اصحاب کهف و رقیم است و شهدای کربلا از بارزترین مصادیق هدایت یافتگان هستند. 💠سوره مریم در حدیث زکریا اشاره شده 🌟«کهیعص»(مریم/1) مربوط به واقعه کربلا و شهادت خاندان پیامبر اسلام و بیدادگری حکومت یزید بود که آنان را در حال تشنگی و صبر به شهادت رساند. 💫در کتاب تهذیب و بحارالانوار از امام سجاد (علیه السلام) در تفسیر این آیه نقل شده که می فرماید: «فَحَمَلَتْهُ فَانْتَبَذَتْ بِهِ مَکاناً قَصِیًّا»(مریم/22) وقتی که مریم به او باردار شد، او را به مکانی دور افتاده برد، مریم از شهر دمشق خارج و به کربلا آمد، و عیسی (علیه السلام) را در محل شهادتگاه امام حسین (علیه السلام) به دنیا آورد و در همان شب بازگشت. 💠سوره طه در این سوره به مناسبت های مختلف، شباهت هایی میان امام حسین (علیه السلام) و داستان موسی (علیه السلام) بیان شده از جمله در آیه «إِذْ رَأى ناراً فَقالَ لِأَهْلِهِ امْکُثُوا إِنِّی آنَسْتُ ناراً»، زمانی که موسی آتشی را دید، به خانواده خود گفت: درنگ کنید، زیرا از دور آتشی را می بینم، شاید بتوانم برای شما شعله ای از آن بیاورم.(طه/10) 💫امام حسین (علیه السلام) نیز در حالی که در مدینه بود از جانب کربلا نوری را مشاهده کرد و به خاندان خویش فرمود: همراه من حرکت کنید. از او پرسیده شد چرا خانواده را با خود می برید، فرمود: «اراده الهی بر این امر تعلق گرفته که آنان را اسیر ببیند.» 📝نکات دیگری از سوره هایی که می توان در رابطه با جایگاه امام حسین (علیه السلام) بیان نمود، به طور خلاصه عبارتند از: سوره هایی که با حروف مقطعه ای مانند طس، طسم، حم، یس، ص، المر، ق و نون شروع می شوند، در این حروف تأثیرگذاری خاص و اشاراتی به اسماء الهی دارد و اسراری در خود نهفته دارد که شناخت آنها تنها برای پیامبر(علیه السلام) و امامان علیهم السلام میسر است که مخاطبان حقیقی کلام الهی هستند. به کانال قران و امام حسین ع بپیوندید👇👇👇👇 @qoranvamamhoosein
‍ ‍ ❖﷽❖ 📜[١٢٥٥]٣-محمّد بن يحيى،عن أحمد بن محمّد،عن الوشّاء و الحسين بن محمّد،عن معلّى بن محمّد،عن الوشّاء،عن أحمد بن عائذ،عن أبي خديجة، عن أبي عبد اللّه عليه السّلام قال: لمّا حملت فاطمة عليها السّلام بالحسين جاء جبرئيل إلى رسول اللّه صلّى اللّه عليه و اله و سلّم،فقال:إنّ‌ فاطمة عليها السّلام ستلد غلاما تقتله أمّتك من بعدك فلمّا حملت فاطمة بالحسين عليه السّلام كرهت حمله و حين وضعته كرهت وضعه،ثمّ‌ قال أبو عبد اللّه عليه السّلام:لم تر في الدّنيا أمّ‌ تلد غلاما تكرهه و لكنّها كرهته لما علمت أنّه سيقتل،قال:و فيه نزلت هذه الآية: وَ وَصَّيْنَا الْإِنْسانَ‌ بِوالِدَيْهِ‌ حسنا حَمَلَتْهُ‌ أُمُّهُ‌ كُرْهاً وَ وَضَعَتْهُ‌ كُرْهاً وَ حَمْلُهُ‌ وَ فِصالُهُ‌ ثَلاثُونَ‌ شَهْراً. 📝ابو خديجه از حضرت صادق عليه السّلام روايت كرده كه فرمودند:چون فاطمه عليها السّلام حسين را حامله شد،جبرئيل به سوى رسول خدا-درود خدا بر او و بر خاندانش-آمده،عرض كرد:فاطمه عليها السّلام پسرى به دنيا خواهد آورد كه پس از تو امّتت او را مى‌كشند. 🕊پس چون فاطمه عليها السّلام حسين عليه السّلام را حامله شد،از حامله‌بودن آن خوشحال نشد و وقتى او را به دنيا آورد،از به دنياآوردنش خوشحال نشد. 💎سپس حضرت صادق عليه السّلام فرمود:مادرى در دنيا ديده نشده كه پسرى به دنيا آورد و از آن خوشحال نباشد،ولى او از آن خوشحال نشد؛زيرا دانست كه او كشته خواهد شد. 💔و فرمود:و اين آيه دربارۀ او نازل شد:و ما به انسان نيكى به پدر و مادرش را سفارش كرديم.كه مادرش با ناراحتى او را حمل مى‌كند و با ناراحتى به دنيايش مى‌آورد.و دوران حمل و بازگرفتن‌اش[از شير]سى ماه است.[احقاف(٤٦)١٥] 📚اصول کافی -جلد 2، صفحه 435 محمد بن یعقوب کلینی به کانال قران و امام حسین ع بپیوندید👇👇 @qoranvamamhoosein
6 ماه رمضان 1 ـ ضرب سکّه به نام امام رضا علیه السلام در این روز در سال 201 هـ سکه طلا به نام مبارک حضرت رضا علیه السلام زدند. بنابر قولی این روز روز ولایت عهدی اجباری آن حضرت بوده است، و مردم با آن حضرت به ولایت عهدی بیعت نمودند. (2) 📚 منابع : 1. شرح الأخبار : ج 3، ص 342 ـ 341. و ... . 2. مسار الشیعة : ص 6. نفائح العلام : ص 115. @zameneashk
بسم الله الرحمن الرحیم وفات حضرت خدیجه س در دهم رمضان آن حضرت نخستین همسر پیامبر ص بود، و تا خدیجه سلام الله علیها زنده بود ، نبی گرامی اسلام ص همسري اختیار نفرمود. سبقت به اسلام و خدمات او به پیامبر ص زیاده از آن است که ذکر شود. در فضیلت آن حضـرت همین بس که والده ی مکرمه ی حضـرت صدیقه طاهره سلام الله علیها است، و همه ذراري پیامبر ص به ایشان منتهی می شوند. فیض العلام: ص 27 آن حضـرت هنگام رحلت چند وصـیت به پیامبر ص نمودند، و با آن همه فداکاري و انفاق مال، به پیامبر ص عرض کردند: 《یارسول الله، مراببخشـید که در حق شما کوتاهی کردم》 پیامبر ص فرمودند: 《حاشا و کلا! من از شـما تقصـیري ندیـدم، بلکه منتهاي سـعی و کوشـش خود را در حق من نمودي. شـما در خانه من زحمات زیادي را متحمل شدي. اموالت را در راه خدا بذل و بخشش نمودي》 آنگاه خدیجه سلام الله علیها عرض کرد: 《یا رسول الله، شما را وصیت می کنم به این دختر، و به حضـرت فـاطمه سـلام الله علیهـا اشاره نمود. این دختر بعـد از من یتیم و غریب است. کسـی از زنهاي قریش او را اذیت نکند. کسی به صورت او لطمه اي نزند، به روي او داد نزند و مکروهی نبیند.》 شجره طوبی: ج ،2ص 235 – 234 آن حضـرت اولین زنی است که پیامبر ص را تصدیق نمود، و اول زنی است که در مکه با رسول خداص نماز جماعت خواند، و اول زنی است که ایمان خود را در مکه در میان مشرکین اظهار نمود، و اول زنی است که در مقابل دشـمن از رسول خدا ص دفاع نمود و تمام اموال خود را به پیامبر ص بخشـید، و اول زنی است که ایمانش با قبول ولایت أمیرالمؤمنین علیه السلام به درجه ی کمال رسید. روزي پیامبر ص خـدیجه س را خواست و در کنار خود نشانیـد و فرمود: این جبرئیل است و می گوید: 《براي اسـلام شـروطی است که عبارتند از: اقرار به یگانگی خداوند متعال، اقرار به رسالت رسولان، اقرار به معاد و اصول این شریعت و احکام آن، اطاعت از اولی الامر و ائمه ی طاهرین از فرزندان او یکی بعد از دیگري با برائت از دشمنان ایشان.》 خدیجه س به همه ی آنها اقرار نمود و ائمه ی طاهرین به خصوص أمیر المؤمنین ع را تصدیق کرد. پیامبر ص فرمود: 《هو مولاك و مولی المؤمنین و امامهم بعدي》 (یعنی علی مولاي تو و مولاي مؤمنان بعد از من و امام ایشان است.) آنگاه از خدیجه س در قبول ولایت امیر المؤمنین ع عهد مؤکد گرفت. سپس رسول خدا ص یک یک از اصول و فروع دین حتی آداب وضو و نماز و روزه و حج و جهاد و صله ی رحم و واجبات و محرمات را بیان فرمود. سپس پیـامبر ص دست خود را بالاي دست أمیر المؤمنین ع نهاد و خـدیجه س دست خود را بالاي دست رسول خدا ص آله نهاد و به این ترتیب با امیر المؤمنین ع بیعت نمود. بحار الانوار: ج ،18ص ،232ج ،65ص تقویم شیعه ص 228 در زیارت وارث که اذن ورود به حرم امام حسین ع است می خوانیم السلام علیک یابن خدیجة الکبری سلام علیکم عزیزان امشب روضه های حضرت زهراء س توام با حضرت خدیجه فراموش نشود. یا علی التماس دعا محمد حسین تابع منش 95/3/25 ای دی برای ارسال مطالب و سوالات مقتل در تلگرام و اینستاگرام @m_h_tabemanesh1 @m_h_tabemanesh2 کانال مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع @zameneashk
بسم الله الرحمن الرحیم دهم رمضان سال 60 هجری قمری ▪️▪️ رسیدن نامه های کوفیان به امام حسین ع از کوفه و دعوت از حضرت به کوفه در سال 60 هجری‘ جمعی از کوفیان نامه هاي مردم کوفه را براي امام حسین علیه السلام در مکه مکرمه آوردند. که از جمله نام سـلیمان بن صـرد و مسیب بن نجبه و رفاعه بن شداد بجلی و حبیب بن مظاهر و جمعی از شیعیان آن حضرت در آنها بود که توسط عبدالله بن مسمع همدانی و عبدالله بن وال خدمت امام علیه السلام آورده شد. الوقایع و الحوادث: ج ،1ص .112بحار الانوار: ج 44 ص 333 ▪️متن نامه اهل کوفه به روایت سید بن طاووس ره قال: فکتبوا اليه: بسم الله الرحمن الرحيم، للحسين بن علي أميرالمؤمنين من سليمان ابن صرد الخزاعي، و المسيب بن نجبة، و رفاعة بن شداد، و حبيب بن مظاهر، و عبدالله ابن وائل، و شيعته من المؤمنين، سلام عليک، أما بعد، فالحمد لله الذي قصم عدوک و عدو أبيک من قبل الجبار العنيد، الغشوم الظلوم، الذي ابتز هذه الأمة أمرها، و غصبها فيئها، و تأمر عليها بغير رضي منها، ثم قتل خيارها، و استبقي شرارها، و جعل مال الله دولة بين جبابرتها و عتاتها، فبعدا له کما بعدت ثمود، ثم انه ليس علينا امام غيرک، فأقبل لعل الله يجمعنا بک علي الحق، و النعمان بن البشير في قصر الامارة، ولسنا نجمع معه في جمعة و لا جماعة، و لا نخرج معه في عيد، و لو قد بلغنا أنک أقبلت أخرجناه حتي يلحق بالشام، و السلام عليک و رحمة الله و برکاته يا ابنرسول الله و علي أبيک من قبلک و لا حول و لا قوة الا بالله العلي العظيم. ثم سرحوا الکتاب و لبثوا يومين، و أنفذوا جماعة معهم نحو مأة و خمسين کتابا من الرجل و الاثنين و الثلاثة و الأربعة، يسألونه القدوم عليهم و هو مع ذلک يتأني و لا يجيبهم — زيرنويس [المعالي: «هو لا يجيبهم»].، فورد عليه في يوم واحد ستمائة کتاب، و تواترت الکتب حتي اجتمع عنده في نوب متفرقة اثنا عشر ألف کتاب. قال: ثم قدم عليه عليهالسلام بعد ذلک هانئ بن هانئ السبيعي و سعيد بن عبدالله الحنفي بهذا الکتاب و هو آخر ما ورد علي الحسين عليهالسلام من أهل الکوفة. و فيه: بسم الله الرحمن الرحيم، للحسين بن علي أميرالمؤمنين عليهالسلام من شيعته، و شيعة أبيه أميرالمؤمنين عليهالسلام أما بعد، فان الناس ينتظرونک لا رأي لهم غيرک، فالعجل، العجل يا ابنرسول الله، فقد اخضر الجنات، و أينعت الثمار، و أعشبت الأرض، و أورقت الأشجار، فاقدم علينا اذا شئت، فانما تقدم علي جند مجندة لک، و السلام عليک و رحمة الله، و علي أبيک من قبلک. [راوي گويد: مردم کوفه، نامه اي بدين مضمون به حسين عليه السلام نوشتند: «به نام خداوند بخشنده ي مهربان، نامهاي است به حسين بن علي اميرالمؤمنين از سليمان بن صرد خزاعي و مسيب بن نجبة، و رفاعة بن شداد، و حبيب بن مظاهر، و عبدالله بن وائل، و شيعيانش از مؤمنين. سلام ما بر تو. و پس از تقديم سلام، سپاس خداوندي را که دشمن تو و دشمن پيشين پدرت را درهم شکست. همان دشمن ستمکار کينه جوي که زمام کار اين امت را به زور و قلدري به دست گرفت و بيت المال مسلمين را غاصبانه تصرف کرد، بدون رضاي ملت بر آنان حکومت نمود، از جنايات زمان حکومتش اين که نيکان اجتماع را کشت و افراد ناپاک را نگهداري نمود و مال خدا را به دست ستمگران و سرکشان اجتماع سپرد. از رحمت خدا دور باد همچنان که قوم ثمود دور شد. باري ما را پيشوايي به جز تو نيست. به سوي ما بشتاب! شايد خداوند به وسيله ي تو کانون حقي از ما گرد آورد. و نعمان بن بشير اکنون در کاخ فرمانداري است؛ ولي ما نه به نماز جمعه ي او حاضر ميشويم، نه به نماز جماعتش و در روزهاي عيد با او همراه نيستيم و اگر خبر حرکت شما به ما برسد، او را از کوفه بيرون خواهيم کرد تا راه شام در پيش گيرد. و سلام بر تو و رحمت و برکات خدا بر تو باد اي پسر پيغمبر، و بر پدر بزرگوارت که پيش از تو بود و حول و قوه اي به جز او رهگذر استمداد از خداي بزرگ و بزرگوار نيست.» نامه ي فوق را به خدمت حضرت فرستادند و دو روز بعد، جماعتي را به نمايندگي روانه کردند که حامل يکصد و پنجاه نامه بودند و هر نامه اي به امضاي يک و دو و سه چهار نفر بود که همگي از حضرت استدعا کرده بودند به کوفه تشريف بياورد. ولي با اين همه حسين عليهالسلام از پاسخ دادن به نامه ها خودداري ميکرد تا اين که در يک روز ششصد نامه از کوفه رسيد و نامه هاي ديگر پي در پي ميرسيد تا آن که جمع نامه ها که در چند نوبت آمده بود، به دوازده هزار نامه رسيد. راوي گويد: پيرو نامه ها، هاني بن هاني سبيعي و سعيد بن عبدالله حنفي نامه ي ذيل را که آخرين نامه ي رسيده به حسين بود، آوردند. در نامه اين چنين نوشته بود: «به نام خداوند بخشاينده ي مهربان! نامه اي است به حسين بن
علي اميرالمؤمنين، از شيعيانش و شيعيان پدرش امير المؤمنين. اما بعد همه ي مردم به انتظار ورود شما هستند و به جز تو به کسي رأي نميدهند. اي پسر پيغمبر! هر چه زودتر و هر چه زودتر تشريف بياوريد که باغها سرسبز و ميوه هاي درختان رسيده، بوستانها پر از گياه و درختها پربرگ است. اگر تصميم داريد، تشريف بياوريد که سپاهي آراسته، مقدمت را گرامي خواهند داشت. سلام و رحمت خداوند بر تو باد و بر پدرت که پيش از تو بود.! فهري ترجمه لهوف، / 36 - 33 ابنطاووس، اللهوف، / 36 – 33 سلام علیکم خدمت ذاکرین امام حسین ع مناسبت روضه : 1. شب عرفه خروج امام حسین ع از مکه مکرمه 2. ایام مسلمیه 3. روز عاشوراء ،خطاب امام حسین ع به دشمن و یاد آوری کردن نامه ها و دعوت کوفه 4. دهم ماه مبارک رمضان 5. بی وفایی مردم نسبت به ولایت و امام حسین ع یا علی التماس دعا ‍ ‍ ای دی برای ارسال مطالب و سوالات مقتل در تلگرام و اینستاگرام @m_h_tabemanesh1 @m_h_tabemanesh2 کانال مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع @zameneashk
بسم الله الرحمن الرحیم پاسخ امام حسین ع به نامه های اهل کوفه و ارسال مسلم بن عقیل ع به سمت کوفه ثم کتب مع هانئ بن هانئ و سعيد بن عبدالله، و کانا آخر الرسل: بسم الله الرحمن الرحيم من الحسين بن علي الي الملأ من المؤمنين و المسلمين، أما بعد، فان هانئا و سعيدا قدما علي بکتبکم، و کانا آخر من قدم علي من رسلکم، و قد فهمت کل الذي اقتصصتم و ذکرتم، و مقالة جلکم: انه ليس علينا امام، فأقبل لعل الله أن يجمعنا بک علي الحق و الهدي، و اني باعث اليکم أخي و ابنعمي و ثقتي من أهل بيتي مسلم بن عقيل ، فان کتب الي أنه قد اجتمع رأي ملئکم و ذوي الحجي و الفضل منکم علي مثل ما قدمت به رسلکم، و قرأت في کتبکم، فاني أقدم اليکم وشيکا ان شاء الله، فلعمري ما الامام الا الحاکم بالکتاب، القائم بالقسط، الدائن بدين الحق، الحابس نفسه علي ذات الله، و السلام. المفيد، الارشاد، 36 / 2 مساوي عنه: المجلسي، البحار، 335 - 334 / 44؛ البحراني، العوالم 184 - 183 / 17؛ الدربندي، أسرار الشهادة، / 218؛ القمي، نفس المهموم، / 82 - 81؛ الجواهري، مثيرالأحزان، / 12 - 11؛ مثله الفتال، روضة الواعظين، / 148؛ الأمين، أعيان الشيعة، 589 / 1، لواعج الأشجان، / 36؛ المازندراني، معالي السبطين، 229 - 228 / 1؛ السماوي، ابصار العين، / 5؛ الزنجاني، وسيلة الدارين، / 49. و دعا الحسين عليهالسلام مسلم بن عقيل، فسرحه مع قيس بن مسهر الصيداوي، و عمارة ابنعبدالله السلولي و عبدالرحمان بن عبدالله الأرحبي و أمره بالتقوي، و کتمان أمره و اللطف ، فان رأي الناس مجتمعين مستوثقين عجل اليه بذلک . المفيد، الارشاد، 37 / 2 مساوي عنه: المجلسي، البحار، 335 / 44؛ البحراني، العوالم، 184 / 17؛ الدربندي، أسرار الشهادة، / 218؛ القمي، نفس المهموم، / 82؛ الجواهري، مثيرالأحزان، / 14؛ المقرم، مقتل الحسين عليهالسلام، / 166 - 165؛ بحرالعلوم، مقتل الحسين عليهالسلام، / 153؛ مثله الفتال، روضة الواعظين، / 148؛ الأمين، أعيان الشيعة، 589 / 1، لواعج الأشجان، / 36؛ المازندراني، معالي السبطين، 229 / 1 سپس، به وسيله ي هاني بن هاني و سعيد بن عبدالله که آخرين فرستادگان مردم کوفه بودند، نامهاي بدين مضمون به آنها نوشت: «بسم الله الرحمن الرحيم نامه اي است از حسين بن علي به گروه مؤمنان و مسلمانان؛ اما بعد، همانا هاني و سعيد نامه هاي شما را به من رساندند، و اين دو آخرين فرستادگان شما بودند، و من همه ي آنچه داستان کرده ايد و يادآور شده ايد، دانستم. سخن بيشتر شما اين بود که: براي ما امام و پيشوايي نيست. پس به سوي ما بيا، شايد خداوند به وسيله ي تو ما را بر حق و هدايت گرد آورد. و من هم اکنون برادرم و پسرعمويم و آن کس که مورد اطمينان و وثوق من در ميان خاندانم ميباشد (يعني) مسلم بن عقيل را به سوي شما گسيل داشتم، تا اگر مسلم براي من نوشت که رأي و انديشه ي گروه شما و خردمندان و دانايانتان همانند سخن فرستادگان شما و آنچه من در نامه هاتان خواندم ميباشد، ان شاء الله بزودي به نزد شما خواهم آمد. به جان خودم سوگند امام و پيشوا نيست جز آن کس که به کتاب خدا در ميان مردم حکم کند، و به دادگستري و عدالت بپاخيزد، و بدين حق دينداري کند، و خود را در آنچه مربوط به خداست نگهداري کند. و السلام.» و حضرت عليه السلام مسلم بن عقيل را خواسته با قيس بن مسهر صيداوي، و عمارة بن عبدالله سلولي، و عبدالله و عبدالرحمان پسران شداد ارحبي به سوي کوفه فرستاد، و او را به پرهيزکاري، و پوشيده داشتن کار خود، و مدارا کردن با مردم دستور فرمود، و اگر ديد مردم گرد آمده و (چنانچه نوشته اند) فراهم شدند، بزودي به آن حضرت اطلاع دهد. رسولي محلاتي، ترجمه ارشاد، 37 - 36 / 2. مناسبت روضه : 1. ایام مسلمیه 2. روز عاشوراء ،خطاب امام حسین ع به دشمن و یاد آوری کردن نامه ها و دعوت کوفه ‍ ‍ ای دی برای ارسال مطالب و سوالات مقتل در تلگرام و اینستاگرام @m_h_tabemanesh1 @m_h_tabemanesh2 1_کانال مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع @zameneashk 2- گروه متضمن البکا فاطمه الزهرا :ویژه پرسش و پاسخ و ارسال مطالب مقتل در رابطه با مقتل امام حسین (علیه السلام ) https://t.me/joinchat/CQ5QIjy-YrD-rSAOIK0SWg