بسم الله الرحمن الرحیم
#السلام_عليک_يا_ابن_فاطمة_الزهراء_سيدة_نساء_العالمين
#حضرت_زهراء_سلام_الله_علیها 32
#مقتل_حضرت_زهراء_س
#روضه_های_حضرت_زهراء_س_و_پیامبر_ص
بوسه های پیامبرص بر فاطمة س
22- ما، [الأمالي للشيخ الطوسي] حَمَّوَيْهِ عَنْ أَبِي الْحُسَيْنِ عَنْ أَبِي خَلِيفَةَ عَنِ الْعَبَّاسِ بْنِ الْفَضْلِ عَنْ عُثْمَانَ بْنِ عُمَرَ عَنْ إِسْرَائِيلَ عَنْ مَيْسَرَةَ بْنِ حَبِيبٍ عَنِ الْمِنْهَالِ بْنِ عَمْرٍو عَنْ عَائِشَةَ بِنْتِ طَلْحَةَ عَنْ عَائِشَةَ قَالَتْ :
در كتاب امالى ابن الشيخ از عايشه نقل ميكند كه گفت:
مَا رَأَيْتُ مِنَ النَّاسِ أَحَداً أَشْبَهَ كَلَاماً وَ حَدِيثاً بِرَسُولِ اللَّهِ ص مِنْ فَاطِمَةَ
من احدى را نديدم كه از لحاظ سخن گفتن از فاطمه بيشتر برسول خدا شباهت داشته باشد
كَانَتْ إِذَا دَخَلَتْ عَلَيْهِ رَحَّبَ بِهَا وَ قَبَّلَ يَدَيْهَا وَ أَجْلَسَهَا فِي مَجْلِسِهِ
هر گاه فاطمه بحضور پيامبر اعظم اسلام مىآمد پيغمبر اكرم به وى مرحبا و خوش آمد مي گفت، دستهاى فاطمه را مىبوسيده و او را بجاى خود مىنشانيد.
فَإِذَا دَخَلَ عَلَيْهَا قَامَتْ إِلَيْهِ فَرَحَّبَتْ بِهِ وَ قَبَّلَتْ يَدَيْهِ
هر گاه پيغمبر معظم اسلام نزد فاطمه ميرفت فاطمه از جاى خود بر ميخواست و به پدر خويش مرحبا ميگفت و دستهاى مباركش را مىبوسيد.
باب 3- مناقبها و فضائلها و.. بحارالأنوار ج : 43 ص : 25
گریز روضه :
1. بی احترامی کردن به فاطمة س از طرف جانشینان غاصب رسول الله ص
2. شباهت علی اکبر به رسول الله
3. شباهت حسنین ع به رسول الله
4. بوسه های زینب س بر دستان امام حسین ع در وداع آخر
5. بوسه های امام حسین ع در صبح عاشوراء بر ایتام وسفارش به محبت به آنها و..
#خادم_الحسین_علیه_السلام_تابع_منش
ای دی برای سوالات مقتل
@m_h_tabemanesh1
لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع
@zameneashk
لینک گروه مقتل متضمن البکاء
مخصوص پرسش از سوالات مقتل امام حسین ع
https://t.me/joinchat/CQ5QIjy-YrCfVxk0vCn8Lg
ضامن اشک ایتا
@zameneashk1
#پاسخ_به_سوالات_و_شبهات 116
#حضرت_زهراء_سلام_الله_علیها 33
#غصب_فدک
#استقامت_فاطمی_س
فدک چيست؟
قسمت اول
#فدک، روستاي آباد و حاصلخيزي است که در سرزمين حجاز واقع شده و بين اين قريه تا مدينهي منوره دو يا سه روز فاصله است. [1] بعضي آن مسافت را 140 کيلومتر نوشتهاند. اين روستا داراي چشمههاي جوشان و درختان فراواني بوده و بعد از خيبر، بالاترين تکيهگاه اقتصادي يهوديان حجاز به حساب ميآمده است.
مشهور بين مورخان اين است که در سال هفتم هجرت، بعد از فتح خيبر و قلعههاي يهودينشين، وحشت و ترسي در دل اهل فدک به وجود آمد. رسول خدا صلي الله عليه و آله محيصة بن مسعود را جهت مذاکره با اهل فدک فرستاد، اهل فدک با محيصه به مذاکره پرداختند و گفتههاي وي را جهت مصالحه پذيرفتند، آن گاه نون بن يوشع و چند تن ديگر از رؤساي قبايل را، همراه محيصه، خدمت رسول خدا صلي الله عليه و آله فرستادند و قرارداد صلح را بر اساس واگذار نمودن نيمي از فدک به آن حضرت، امضا کردند. رسول خدا صلي الله عليه و آله قرارداد را امضا نمود و بدين ترتيب، فدک بدون درگيري و خونريزي فتح گرديد و يهوديان اهل فدک تسليم شدند و أمان گرفتند. [2] .
خداوند منان، آيات ذيل را بر رسول خدا صلي الله عليه و آله نازل کرد:
«و ما افاء الله علي رسوله منهم فما اوجفتم عليه من خيل و لا رکاب ولکن الله يسلط رسله علي من يشاء و الله علي کل شي قدير، ما افاء الله علي رسوله من اهل القري فلله و للرسول و لذي القربي... [3] ؛ و آنچه را که خداوند از آنان (يهود) به رسولش بازگرداند (و بخشيد)، چيزي است که شما براي به دست آوردن آنها زحمتي نکشيدهايد، نه اسبي تاختيد و نه شتري، ولي خداوند پيامبران خود را بر هر کس بخواهد مسلط مينمايد و خداوند بر هر چيزي تواناست. آنچه را خداوند از اهل اين آباديها به رسولش بازگرداند، از آن خدا و رسول و خويشاوندان او ميباشد.»
و بدين سان فدک ملک خالص رسول خدا صلي الله عليه و آله گرديد، زيرا بدون هيچ گونه درگيري و جنگ به دست مسلمانان افتاد و چنين چيزي بنابر تصريح آيات گذشته به اتفاق همهي مسلمانان، ملک مطلق پيامبر گرامي اسلام است و در اکثر کتب تفسيري و تاريخي ذيل آيات فوق، آن را نوشتهاند.
[1] معجم معالم الحجاز، ج 7، ص 23.
[2] واقدي، مغازي، ص 706؛ ابنهشام، سيرة النبويه ج 3، ص 352؛ ابناثير، الکامل في التاريخ، ج 2، ص 224، ابناثير به جاي نون بن يوشع، يوشع بن نون يهودي را رئيس أهالي فدک معرفي کرده است.
[3] حشر (59) آيهي 7 - 6.
ای دی برای سوالات مقتل
@m_h_tabemanesh1
لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع
@zameneashk
ضامن اشک ایتا
@zameneashk1
#پاسخ_به_سوالات_و_شبهات 117
#حضرت_زهراء_سلام_الله_علیها 34
#غصب_فدک
#استقامت_فاطمی_س
قسمت دوم
چگونه ملک فدک به حضرت زهراء س رسید؟
واگذاري فدک به فاطمه س توسط رسول اکرم ص
بسياري از اهل لغت، همانند ابنمنظور [1] و علامه طريحي [2] و... و نيز مورخان نوشتهاند که رسول خدا صلي الله عليه و آله در حيات خويش فدک را به دخترش فاطمهي زهرا عليهاالسلام بخشيد و تا آخر عمر مبارکش در اختيار آن بانوي بزرگوار اسلام بود.
مفسران در ذيل آيهي شريفهي «و آت ذاالقربي حقه» [3] نوشتهاند: به مجرد نزول اين آيه، رسول خدا صلي الله عليه و آله فدک را به فاطمهي اطهر عليهاالسلام بخشيد.
جلالالدين سيوطي از علماي بزرگ اهل سنت چنين نگاشته که ابوسعيد خدري مينويسد: آنگاه که آيهي «و آت ذالقربي حقه» نازل شد، پيامبر صلي الله عليه و آله دخترش فاطمه را طلبيد و روستاي فدک را به وي بخشيد. [4] .
و باز احمد بن حنبل از قول ابوسعيد خدري نقل کرده: پيامبر صلي الله عليه و آله پس از نزول آيهي شريفهي «و آت ذالقربي حقه» رو به خترش فاطمه نمود و فرمود: «يا فاطمة لک فدک [5] ؛ اي فاطمه، فدک از آن تو باشد.»
و نيز مفسران شيعه، همچون طبرسي اين حديث را با سلسله سند کامل، از عطيهي عوفي و ابوسعيد خدري نقل کرده است که گفت: رسول خدا صلي الله عليه و آله پس از نزول آيهي «و آت ذالقربي حقه» فدک را به دخترش فاطمه عليهاالسلام بخشيد. [6] .
و برتر از همه، شهادت و گواهي مولي الموحدين علي بن ابيطالب عليهالسلام همراه امايمن همسر گرامي رسول خدا صلي الله عليه و آله بود که در حضور خليفهي اول و ديگران هر يک گفتند:
«اشهد ان الله - عزوجل - أوحي الي رسول الله صلي الله عليه و آله «و آت ذالقربي حقه.» فجعل فدکا لها طعمة بأمر الله [7] ؛ شهادت ميدهم که خداوند - عزوجل - آن گاه که آيهي شريفه «و آت ذالقربي حقه» را بر رسول خود فرستاد، آن حضرت با فرمان پروردگارش فدک را از آن دخترش فاطمة ساخت.»
همچنين علي عليهالسلام جهت فراموش نشدن اين حقيقت تاريخي در نامهي خود به عثمانبن حنيف نوشت:
«بلي کانت في أيدينا فدک من کل ما أظلته السماء، فشحت عليها نفوس قوم و سخت عنها نفوس قوم آخرين، و نعم الحکم الله [8] ؛ آري از آنچه آسمان بر آن سايه افکنده، تنها فدک در دست ما بود که گروهي بر آن نيز بخل ورزيدند، در حالي که گروهي ديگر سخاوتمندانه از آن چشم پوشيدند و بهترين قاضي و داور خداوند است.»
پس فدک، ملک فاطمه دختر رسول خدا صلي الله عليه و آله بود که بعد از شهادت پدر بزرگوارش، به ناحق از او گرفتند. بديهي است اگر فدک در دست فاطمه باقي ميماند، در جهاتي که مصلحت امت اسلامي و مورد نيازمندي امام اميرالمؤمنين عليهالسلام بود، مصرف ميشد. در هر حال نميتوان حکم به موقوفه بودن آن کرد و يا از اموال مسلمانان شمرد؛ اگر کسي غير از اين بگويد، نميتواند نامهي علي، اميرالمؤمنين عليهالسلام به عثمان بن حنيف انصاري (فرماندار منصوب علي عليهالسلام در بصره) را توجيه کند.
اين نامه اشاره دارد به آن حرکت غير منطقي خليفه اول و دوم و... که ميخواستند علي بن أبيطالب و أهلبيت عليهمالسلام را در مضيقهي مالي قرار دهند و نگذارند آنان به حيات سياسي مستقل خود ادامه دهند و به درماندگان و بيچارگان و مبغوضين حکومت وقت کمک نمايند.
بحث در مورد #فدک، نيازمند فرصت گستردهتري است و از آن جا که بزرگان اهل قلم در زندگي دختر گرامي رسول خدا صلي الله عليه و آله آن را به صورت مشروح آوردهاند، که بايد از آنها تشکر نمود. در اين جا در راستاي مطلب فوق (اين که حکام بنياميه و بنيالعباس سعي داشتند از فدک به عنوان ابزار اقتصادي و سياسي، جهت تسليم ائمة اهل بيت عليهمالسلام استفاده کنند) تحولات مربوط به فدک را به طور فشرده ميآوريم:
[1] لسان العرب، ج 10، ص 473.
[2] مجمع البحرين، ج 5، ص 283.
[3] اسراء (17) آيهي 26.
[4] دعا رسول الله صلي الله عليه و آله فاطمة فأعطاها فدک «جلال الدين السيوطي، الدر المنثور، ج 4، ص 177؛ ذهبي، ميزان الاعتدال، ج 3، ص 135».
[5] کنزالعمال، ج 3، ص 767، ش 8696.
[6] مجمع البيان، ج 6 - 5، ص 411.
[7] احتجاج، ج 1، ص 123 - 119.
[8] نهجالبلاغه، شرح و ترجمهي فيض الاسلام، نامه 45.
ای دی برای سوالات مقتل
@m_h_tabemanesh1
لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع
@zameneashk
ضامن اشک ایتا
@zameneashk1
#پاسخ_به_سوالات_و_شبهات 118
#حضرت_زهراء_سلام_الله_علیها 35
#غصب_فدک
#استقامت_فاطمی_س
قسمت سوم
چرا و به چه دلیل فدک غصب شد و چه اهدافی را غاصبین فدک دنبال می کردند و بعدا سرنوشت فدک چه شد؟
فدک در طول تاريخ
بودن فدک در دست علي بن ابيطالب و خاندان اهلبيت عليهمالسلام ميتوانست پشتوانهاي اقتصادي باشد تا آنان با توان سياسي و امکانات مالي بتوانند در گسترش ولايت گام بردارند، همچنان که در آغاز حرکت توفندهي انقلاب اسلامي اموال خديجه بزرگترين پشتوانه، براي جذب مردم و رفع گرفتاريهاي آنان توسط رسول خدا صلي الله عليه و آله بود.
از اين رو خلفاء غاصب بعد از پيامبر صلي الله عليه و آله پس از تصرف کرسي خلافت سعي کردند فدک را که روستاي حاصلخيز و پردرآمدي بود، با هر حيلهاي از دسترس فاطمهي أطهر عليهاالسلام و علي بن ابيطالب عليهالسلام درآورند و آنان را از حق مسلم خود و ارث پدر محروم نمايند و از آن به عنوان ابزار سياسي استفاده کنند.
مراحل غصب فدک و برگرداندن آن در دورههاي مختلف به شرح زير است:
الف) ابوبکر پس از نشستن بر کرسي خلافت، اين آبادي را تصرف و جزء اموال عمومي و ثروت ملي اعلان کرد و مأموران وي افراد منصوب شده از سوي فاطمه را از فدک بيرون راندند و تلاشهاي دختر رسول خدا صلي الله عليه و آله جهت برگرداندن فدک به جايي نرسيد. [1] .
ب) خليفه دوم، پس از قرار گرفتن بر مسند خلافت، فدک را به ورثهي رسول خدا صلي الله عليه و آله، نه اولاد فاطمه و علي عليهماالسلام [2] بازگرداند تا برايش کسب آبرويي شود و اعمال گذشتهشان در مورد فدک و... به بوته فراموشي سپرده شود.
پ) عثمان مجددا آن را گرفت و در اختيار مروان بن حکم به صورت قطيعه (زمينهايي که از آن ماليات و جزيه دريافت ميشود) قرار داد.
ت) علي عليهالسلام در زمان حاکميت خود نسبت به فدک بياعتنا بود و در نامهي خود به عثمان بن حنيف نوشت: «و ما أصنع بفدک و غير فدک و النفس مظانها في غد جدث [3] ؛ مرا با فدک و غير فدک چه کار؟ در حالي که فردا بدنمان به خاک سپرده خواهد شد.»
حضرت با اين سخنان، نشان داد که فدک به عنوان يک هدف و منبع اقتصادي
براي آنان مطرح نبوده است، بلکه طرح مسألهي فدک براي اثبات ولايت و خلافت بعد از رسول خدا صلي الله عليه و آله بود تا از انحرافي که در مسألهي جانشيني رسول خدا صلي الله عليه و آله به وجود آوردهاند، جلوگيري شود.
در دوران خلافت و حکومت علي عليهالسلام وقتي در نزد آن حضرت، سخن از بازگرداندن فدک به ميان آمد، با بزرگواري تمام فرمود:
«اني لاستحيي من الله أن أرد شيئا منع منه أبوبکر و أمضاه عمر [4] ؛ من از خدا شرم دارم، چيزي را که ابوبکر آن را بازداشت و عمر تأييدش نمود به صاحبان اصلياش باز گردانم.»
گويا علي بن ابيطالب عليهالسلام در اين سخن خود ميخواهد مانعان و غاصبان اصلي اين حق را معرفي کند و چنانچه فدک در تصور ديگران به عنوان منبع اقتصادي است، او نسبت به فدک بياعتنا باشد و ديگر اين که رسيدن وي به حکومت را رسيدن به آمال و آرزوهاي شخصي تصور نکنند تا اسباب ماجراجويي براي طرفداران غصب فدک به وجود نيايد.
ث) جريان فدک تا زمان عمر بن عبدالعزيز همچنان ادامه داشت. اما از آن جا که او نسبت به اهلبيت عليهمالسلام برخورد ملايم و مناسب در پيش گرفته بود، به فرماندار خود در مدينه «عمرو بن حزم» دستور داد تا #فدک را به فرزندان فاطمه عليهاالسلام بازگرداند و او چنين کرد.
ج) يزيد بن عبدالملک از خلفاي بنياميه پس از چندي مجددا آن را غصب نمود.
چ) پس از انقراض بنياميه، ابوالعباس سفاح، خليفهي معروف عباسي فدک را به عبدالله بن حسن بن حسن بن علي عليهالسلام باز پس داد، چون وي را نمايندهي بنيفاطمه ميدانستند
ح) پس از مدتي کوتاه، ابوجعفر عباسي فدک را از بنيالحسن گرفت، چون آنان قيامي را عليه بنيعباس انجام دادند.
خ) مهدي عباسي فرزند ابوجعفر عباسي بار ديگر آن را به بنيفاطمه بازگرداند.
د) موسي بن الهادي، خليفه ديگر عباسي باز فدک را غصب کرد و بعد از آن هارون الرشيد راه و رسم او را در اين امر ادامه داد.
ذ) مأمون فرزند هارون براي چندمين بار، پس از استقرار بر کرسي خلافت (در سال 210 ه. ق.)، فدک را با احترامي خاص به بنيفاطمه پس داد.
او در اين زمينه نامهاي به فرماندار مدينه «قثم بن جعر» نوشت؛ از آن جا که نامه از اهميت ويژهاي برخوردار است و در آن، اقرار مأمون بر صدق و درستي ادعاي فاطمه اطهر عليهاالسلام است، متن آن را ميآوريم:
«انه کان رسول الله صلي الله عليه و آله أعطي ابنته فاطمة عليهاالسلام فدک و تصدق عليها بها، و أن ذلک کان أمرا ظاهرا معروفا عند آله عليه الصلاة و السلام ثم لم تزل فاطمة تدعي منه بما هي أولي من صدق عليه، و أنه قد رأي ردها الي ورثتها و تسليمها الي محمد بن يحيي بن الحسين بن زيد بن علي بن الحسين بن علي بن أبيطالب و محمد بن عبدالله بن الحسين بن علي بن الحسين بن علي بن أبيطالب - رضي الله عنهم - ليقوموا بها لأهلها [5] ؛ همانا رسول خدا صلي الله عليه و آله فدک را به دخترش «فاطمه» عليهاالسلام بخشيد که اين مطلبي آشکار و روشن نزد أهل بيت رسول خداست. بعد همچنان فاطمه مدعي آن بود که فرمايش آن بانو سزاوارتر به تصديق و قبول است، پس مصلحت در اين است که فدک به ورثهي فاطمه باز گردانده شود و به محمد بن يحيي و محمد بن عبدالله نوههاي علي بن الحسين واگذار کنيد تا آنها به اهلش برسانند.»
اقرار و اعتراف به درستي ادعاي فاطمهي زهرا عليهاالسلام در مورد مالکيت فدک موضوعي است که نه تنها مأمون بدان اعتراف کرد، بلکه دانشمندان منصفي از اهل سنت نيز آن را صحيح دانستهاند و اعتراف بر درستي سخنان دختر رسول خدا صلي الله عليه و آله در نوشتههاي آنان منعکس گرديده. «ابنابيالحديد معتزلي» در شرح «نهجالبلاغه» مينويسد:
من از (استادم) «علي بن عيسي فارقي» معلم مدرسه غربيه در بغداد پرسيدم: آيا فاطمة س در ادعاي مالکيت فدک صادق بود؟ جواب داد: آري.
گفتم: پس چرا خليفهي اول فدک را به او نداد، در حالي که فاطمه عليهاالسلام در ادعاي خود راستگو بود. او خندهاي بر لب آورد و سپس با کلام لطيف و زيبا و طنزگونهاي در حالي که کمتر عادت به شوخي داشت چنين گفت:
«لو أعطاها اليوم فدک بمجرد دعواها لجاءت اليه غدا و ادعت لزوجها الخلافة، و زحزحته عن مقامه و لم يکن يمکنه الاعتذار و المدافعة بشيء لأنه يکون قد أسجل علي نفسه أنها صادقة فيها تدعي کائنا ما کان من غير حاجة الي بينة و شهود؛ و هذا کلام صحيح و ان أخرجه مخرج الدعابة و الهزل [6] ؛ اگر ابيبکر آن روز «فدک» را به مجرد ادعاي فاطمه عليهاالسلام به او ميداد، فردا به سراغش ميآمد و ادعاي خلافت براي همسرش ميکرد و وي را از مقامش کنار ميزد و او هيچ گونه عذري و دفاعي از خود نداشت، زيرا با دادن «فدک» پذيرفته بود که فاطمه عليهاالسلام هرچه را ادعا کند راست ميگويد و نيازي به دليل و شاهد ندارد، سپس «ابنابيالحديد» اضافه ميکند: اين يک حقيقت است، گرچه استادم آن را به عنوان مزاح مطرح کرد.»
ر) متوکل عباسي فدک را در خلافت خود بار ديگر غصب کرد.
ز) منتصر عباسي دستور داد آن را در سال 248 ه. ق. مجددا به فرزندان امام حسن و امام حسين عليهاالسلام بازگردانند. [7] .
و بدين ترتيب فدک هر روز در دست گروهي قرار گرفت و ابزاري جهت اعمال سياستهاي حکام بنياميه و بنيعباس شد که هرگاه ميخواستند دست بر روي آن ميگذاشتند و يا رهايش ميکردند که سرانجام ويران گرديد و درختانش خشک شد.
و اين بود مختصري از مطالب پيرامون فدک و وقوفات و صدقاتي که در اختيار حسن بن علي عليهالسلام گذارده شد و آن بزرگوار ادارهي امور آنها را در دست داشت و در زمان حکومت پدر و بعد از ايشان به نحو شايسته از آنها براي اسلام و مسلمانان استفاده نمود و با ضوابط دقيق به مصارف شرعي رساند.
[1] براي آگاهي از مشروح گفتگوهاي بانوي بزرگ اسلام با خليفه اول و دوم و ايراد خطبه و استدلالهاي علي بن ابيطالب عليهالسلام و... ر ک: احمد رحماني همداني، فاطمة الزهراء بهجة قلب المصطفي، ج 2، ص 439 - 389. و نيز ر ک: عوالم (سيدة النساء فاطمة الزهراء)، ص 441 - 418.
[2] معجم معالم الحجاز، ج 7، ص 23.
[3] نهجالبلاغه، نامه 45.
[4] شرح نهجالبلاغه، ابنابيالحديد، ج 16، ص 252.
[5] معجم معالم الحجاز، ج 7، ص 27 - 26.
[6] نهجالبلاغه ابنابيالحديد، ج 16، ص 284.
[7] شرح نهجالبلاغه، ابنابيالحديد، ج 16، ص 216؛ الکامل في التاريخ، ج 2، ص 225 - 224.
[8] حقایق پنهان [ صفحه 147]
ای دی برای سوالات مقتل
@m_h_tabemanesh1
لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع
@zameneashk1
بسم الله الرحمن الرحیم
#حضرت_زهراء_سلام_الله_علیها 36
#سیره_و_اخلاق_حضرت_زهراء_س
#عفاف_و_حجاب_در_سیره_حضرت_زهراء_س
#قرآن_و_حضرت_زهراء_س
عفاف و حجاب فاطمی س
حجاب حضرت زهراء س از مرد کور
نَوَادِرُ الرَّاوَنْدِيِّ، بِإِسْنَادِهِ عَنْ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ عَنْ آبَائِهِ ع قَالَ قَالَ عَلِيٌّ ع
در كتاب: نوادر راوندى از حضرت موسی بن جعفرع از پدرانش از على بن ابى طالب عليه السّلام روايت مي كند كه فرمود:
اسْتَأْذَنَ أَعْمَى عَلَى فَاطِمَةَ ع فَحَجَبَتْهُ فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص لَهَا لِمَ حَجَبْتِيهِ وَ هُوَ لَا يَرَاكِ
يك وقت شخص كورى از فاطمه زهرا اجازه خواست كه بحضورش مشرف شود، فاطمه اطهر خود را از آن شخص كور پوشانيد. پيامبر ص به حضرت زهراء س فرمود: او كور بود، پس تو چرا خويشتن را از او پوشانيدى، در صورتى كه او ترا نمي ديد!؟
فَقَالَتْ ع إِنْ لَمْ يَكُنْ يَرَانِي فَإِنِّي أَرَاهُ وَ هُوَ يَشَمُّ الرِّيحَ
فاطمه زهراء فرمودند : اگر چه او مرا نمي ديد ولى من او را مي ديدم، از طرفى بويم بمشام او مي رسيد!
فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص أَشْهَدُ أَنَّكِ بَضْعَةٌ مِنِّي
رسول خدا ص فرمود: شهادت ميدهم كه تو پاره تن من هستى.
باب 4- بحارالأنوار ج : 43 ص : 91
نکات وگریزها
1- داستان مرد کور و فاطمة س
2- حجاب فاطمی س ، موارد حجاب
3- از مواردی که پیامبرص درباره فاطمة س فرمود : فاطمه پاره تن من است حجاب است. حجاب قسمت مهم دستورات اسلام و پیامبر ص است. فرد با حجاب عزیز قرآن و رسول الله است.
4- پوشش حضرت زهراء س قبل از ورود مرد نابینا
5- استشمام بوی زن توسط نامحرم از موارد عفاف و حجاب است.
حجاب و چادر مانع رسیدن بوی طبیعی زن به مرد است.
قران و عفاف و حجاب برای زن و مرد
6- در سوره نور آمده است قل للمومنات یغضضن من ابصارهن زنان مردان نامحرم را نگاه نکنند
31- وَ قُلْ لِلْمُؤْمِناتِ يَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصارِهِنَّ وَ يَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَ لا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا ما ظَهَرَ مِنْها
و زنان مؤمن را بگو تا چشمها (از نگاه کردن ناروا به نامحرم ) بپوشند و فروج و اندامشان را (از عمل زشت) محفوظ دارند و زينت و آرايش خود جز آنچه قهرا ظاهر مىشود (بر بيگانه) آشكار نسازند، و بايد سينه و بر و دوش خود را به مقنعه بپوشانند و زينت و جمال خود را آشكار نسازند جز براى شوهران خود ... ( ترجمه الهی قمشه ای )
7- متاسفانه عوام فکر می کنند مردان فقط باید زنان را نگاه نکنند ، باید زنان مانند مردان در برخورد با مردان نامحرم چشمان خود را فرو پوشند
8- دقیقا روایت تفسیر عملی حضرت زهراء س به آیات قرآن است.
9- چند نکته مهم در روایت است که کمتر مورد توجه قرار می گیرد
بوی زن ، خصوصا بوی خوش زن بر مرد نامحرم حرام است
استشمام بوی طبیعی زن هم بر مرد حرام است و حجاب مانع رسیدن بوی طبیعی زن به نامحرم است.
زن نباید مرد نامحرم را نگاه کند چون تاثیر منفی بر زن دارد و ربطی به کور بودن و یا بینا بودن مرد ندارد
10- عزیزان مداح مطالب را در منبر وجمع دوستان و خانواده مطرح بفرمائید.
11- روایت ریشه درآیات شریف سوره نور آیات 31 و 32 و 33 دارد. قل للمومنین .. قل للمومنات دوستان قبل از رفتن به منبر حتما به تفسیر آیه رجوع کنند.
12- دوستان برای مبارزه با فرهنگ مبتذل بیگانه و ترویج فرهنگ فاطمی س مطلب را گسترش دهید.
ای دی برای سوالات مقتل
@m_h_tabemanesh1
لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع
@zameneashk
لینک گروه مقتل متضمن البکاء
مخصوص پرسش از سوالات مقتل امام حسین ع
https://t.me/joinchat/CQ5QIjy-YrCfVxk0vCn8Lg
ضامن اشک ایتا
@zameneashk1
بسم الله الرحمن الرحیم
#حضرت_زهراء_سلام_الله_علیها 37
#سیره_و_اخلاق_حضرت_زهراء_س
#عفاف_و_حجاب_در_سیره_حضرت_زهراء_س
#قرآن_و_حضرت_زهراء_س
داستان نورانیت چادر فاطمة س
36- قب، [المناقب لابن شهرآشوب] يج، [الخرائج و الجرائح] رُوِيَ أَنَّ عَلِيّاً اسْتَقْرَضَ مِنْ يَهُودِيٍّ شَعِيراً فَاسْتَرْهَنَهُ شَيْئاً فَدَفَعَ إِلَيْهِ مُلَاءَةَ فَاطِمَةَ رَهْناً وَ كَانَتْ مِنَ الصُّوفِ
ابن شهر آشوب در كتاب: مناقب مينگارد: روايت شده كه امير- المؤمنين: على مقدارى جواز شخص يهودى قرض كرد، يهودى گفت: بايد چيزى را نزد من بعنوان رهن بگذارى. على عليه السّلام چادر فاطمه اطهر را كه از پشم بافته شده بود نزد او نهاد
فَأَدْخَلَهَا الْيَهُودِيُّ إِلَى دَارٍ وَ وَضَعَهَا فِي بَيْتٍ فَلَمَّا كَانَتِ اللَّيْلَةُ دَخَلَتْ زَوْجَتُهُ الْبَيْتَ الَّذِي فِيهِ الْمُلَاءَةُ بِشُغُلٍ فَرَأَتْ نُوراً سَاطِعاً فِي الْبَيْتِ أَضَاءَ بِهِ كُلُّهُ
يهودى آن چادر را بخانه برد و در ميان اطاق نهاد. وقتى كه شب شد و زن يهودى بمنظور كارى داخل آن اطاق شد نورى را ديد كه همه اطاق بوسيله آن روشن شده!!
فَانْصَرَفَتْ إِلَى زَوْجِهَا فَأَخْبَرَتْهُ بِأَنَّهَا رَأَتْ فِي ذَلِكَ الْبَيْتِ ضَوْءاً عَظِيماً فَتَعَجَّبَ الْيَهُودِيُّ زَوْجُهَا وَ قَدْ نَسِيَ أَنَّ فِي بَيْتِهِ مُلَاءَةَ فَاطِمَةَ فَنَهَضَ مُسْرِعاً وَ دَخَلَ الْبَيْتَ
فورا نزد شوهر خويشتن آمد و او را از آن نورى كه ديده بود آگاه نمود. آن مرد يهودى كه چادر حضرت زهراء را فراموش نموده بود فوق العاده تعجب كرد! وقتى وى بسرعت برخاست و داخل اطاق شد
فَإِذَا ضِيَاءُ الْمُلَاءَةِ يَنْشُرُ شُعَاعُهَا كَأَنَّهُ يَشْتَعِلُ مِنْ بَدْرٍ مُنِيرٍ يَلْمَعُ مِنْ قَرِيبٍ فَتَعَجَّبَ مِنْ ذَلِكَ فَأَنْعَمَ النَّظَرَ فِي مَوْضِعِ الْمُلَاءَةِ فَعَلِمَ أَنَّ ذَلِكَ النُّورَ مِنْ مُلَاءَةِ فَاطِمَةَ
ناگاه با اين منظره مواجه گرديد كه نور آن چادر باعث روشنائى اطاق شده است، و گويا:
آن چادر ماه شب چهاردهاى باشد كه از نزديك ميدرخشد.
فَخَرَجَ الْيَهُودِيُّ يَعْدُو إِلَى أَقْرِبَائِهِ وَ زَوْجَتُهُ تَعْدُو إِلَى أَقْرِبَائِهَا فَاجْتَمَعَ ثَمَانُونَ مِنَ الْيَهُودِ فَرَأَوْا ذَلِكَ فَأَسْلَمُوا كُلُّهُمْ
يهودى كه دچار شگفت عجيبى شده بود وقتى كاملا در موضع نور توجه نمود ديد: نورها همه از آن چادر است، يهودى از اطاق خارج و بسرعت متوجه قوم و خويشان گرديد، زن وى نيز بسوى فاميلهاى خود شتافت، وقتى تعداد هشتاد نفر از يهود آمدند و با اين منظره مواجه شدند عموما اسلام اختيار كردند.
باب 3- بحارالأنوار ج : 43 ص : 30 به نقل از ابن شهر آشوب ، الثاقب فی المناقب ص 301 ج 2 ، الخرائج ج 2537ح 13 ، قطرة ج 2 ص 424 ح 15/904 ، منتهی الامال شیخ عباس قمی...
سلام علیکم
ایام شهادت حضرت زهراء بر عزیزان مدافع عفاف و حجاب فاطمی تسلیت باد
انشاء الله در این ایام پر برکت در مجالس از سیره و اخلاق فاطمة س درمنابر ذکر شود .
نکات و گریزهای روایت
1. نورانیت چادر فاطمة س ، نورانیت حضرت زهراء س
2. گریز از داستان نورانیت چادر فاطمة س به نورانیت چادرهای سوخته اسراء در بازار کوفه و شام
3. برکات چادر حضرت فاطمة س ، اسلام آوردن یهودیان بواسطة چادر فاطمة س
4. نورانیت در جامعه بواسطه عفاف و حجاب فاطمی س توسط عاشقان حضرت زهراء س
5. حجاب و حیاء در سیره فاطمة س
6. گریزاز چادر فاطمة س به سیاهی و پرچم امام حسین ع که هردو نور برای هدایت هستند.
7. نکته ای لطیف برای عاشقانش ، جنس چادر مادرم فاطمة س ازپشم بود.
ای دی برای سوالات مقتل
@m_h_tabemanesh1
لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع
@zameneashk
لینک گروه مقتل متضمن البکاء
مخصوص پرسش از سوالات مقتل امام حسین ع
https://t.me/joinchat/CQ5QIjy-YrCfVxk0vCn8Lg
ضامن اشک ایتا
@zameneashk1
#حضرت_زهراء_سلام_الله_علیها 38
#سیره_و_اخلاق_حضرت_زهراء_س
#استقامت_فاطمی_س
#مقتل_شناسی_امام_حسین_ع
روضه بردن علی ع با ریسمان به مسجد و نفرین حضرت فاطمة س
أَبُو جَعْفَرٍ الطُّوسِيُّ فِي اخْتِيَارِ الرِّجَالِ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع وَ عَنْ سَلْمَانَ الْفَارِسِيِّ أَنَّهُ لَمَّا اسْتُخْرِجَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ ع مِنْ مَنْزِلِهِ خَرَجَتْ فَاطِمَةُ حَتَّى انْتَهَتْ إِلَى الْقَبْرِ فَقَالَتْ خَلُّوا عَنِ ابْنِ عَمِّي
ابو جعفر طوسى در كتاب اختيار الرجال از امام جعفر صادق عليه السّلام از سلمان فارسى روايت ميكند كه فرمود: در آن حينى كه امير المؤمنين على عليه السّلام را از خانهاش بطرف مسجد بردند فاطمه زهراء هم از خانه خارج شد و نزد قبر پدرش پيامبرص آمد و گفت: پسر عموى مرا رها نمائيد!
فَوَ الَّذِي بَعَثَ مُحَمَّداً بِالْحَقِّ لَئِنْ لَمْ تُخَلُّوا عَنْهُ لَأَنْشُرَنَّ شَعْرِي وَ لَأَضَعَنَّ قَمِيصَ رَسُولِ اللَّهِ ص عَلَى رَأْسِي وَ لَأَصْرُخَنَّ إِلَى اللَّهِ
بحق آن خدائى كه حضرت محمّد را بحق مبعوث كرده اگر على را رها نكنيد موى سرم را پريشان ميكنم و پيراهن پدرم رسول خدا را روى سرم ميگذارم و بخدا شكايت ميكنم،
فَمَا نَاقَةُ صَالِحٍ بِأَكْرَمَ عَلَى اللَّهِ مِنْ وُلْدِي
ناقه صالح نزد خدا از فرزندان من عزيزتر نبود.
قَالَ سَلْمَانُ فَرَأَيْتُ وَ اللَّهِ أَسَاسَ حِيطَانِ الْمَسْجِدِ تَقَلَّعَتْ مِنْ أَسْفَلِهَا حَتَّى لَوْ أَرَادَ رَجُلٌ أَنْ يَنْفُذَ مِنْ تَحْتِهَا نَفَذَ فَدَنَوْتُ مِنْهَا
سلمان ميگويد: بخدا قسم كه ديدم پايههاى ديوارهاى مسجد از ريشه بطورى كنده شد كه اگر شخصى ميخواست داخل آنها شود ميتوانست.
وَ قُلْتُ يَا سَيِّدَتِي وَ مَوْلَاتِي إِنَّ اللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى بَعَثَ أَبَاكِ رَحْمَةً فَلَا تَكُونِي نَقِمَةً فَرَجَعَتِ الْحِيطَانُ حَتَّى سَطَعَتِ الْغَبَرَةُ مِنْ أَسْفَلِهَا فَدَخَلَتْ فِي خَيَاشِيمِنَا
و گفتم مولای من خدا پدرت را رحمت برای مردم قرار داد نفرین نکن پس دیوارها به حالت اول برگشت و غبار فرو نشست و ستونها در جای اول خود مسقر شد.
باب 3- مناقبها و فضائلها و بعض أحوالها و معجزاتها صلوات الله عليها بحارالأنوار ج : 43 ص : 50-47
کلیدهای روضه برای گریز زدن ، فاطمة س و زینب س هردو بدنبال ولایت دویدند- حجاب فاطم س و اسراء ، پیراهن پیامبر ص و امام حسین ع ، فریاد حضرت زهراء زینب س برای ولایت ، دفاع هردو از ولایت، مثال ناقه صالح در فرزند فاطمة س محسن بن علی ع و شهادت علی اصغر ع که امام حسین علی اصغر ع را به ناقة صالح مثال زد،و....
#پاسخ_به_سوالات_و_شبهات 119
#قرآن_و_امام_حسین_علیه_السلام
#سیره_و_مکارم_اخلاقی_محبان_امام_حسین_ع
با عرض سلام خدمت ذاکرین محترم
چگونه حجاب مقتل از عاشق امام حسین ع کنار می رود؟
روضه بالا گریزهای فوق العاده زیادی دارد برای فهم مقتل و پی بردن به گریزهای آن و زبان حال یک مقتل ، باید مقتل را مانند قرآن که سفارش به تکرار شده است مکررا تکرار کنیم بر اثر تکرار آیات و مقتل امام حسین ع و مقتل ائمه ع مطالب بر فرد آشکار می شود و حجاب از آن برداشته می شود.
شما ابتدا که یک آیه را تلاوت می کنید گاهی آیة اصلا قابل فهم نیست و یا برای ما ساده به نظر می رسد بر اثر رجوع به تفسیر و تکرار آن مطالب زیادی را متوجه می شویم.البته به شرط تقوی و عشق به اهل بیت ع.که شرط اول و آخر است.مثلا درباره سوره اخلاص فرمودند هزار مرتبه کسی در روز عاشوراء بخواند به مقامات عرفانی عاشوراء می رسد.
شما اگر روضه صحیح را (در روضه دروغ و کذب برعکس سقوط است) حتی چهله بگیرید و روضه ی مورد علاقه خود را چهل مرتبه بخوانید پرده های حجاب از روضه بر داشته می شود. متاسفانه بعضی از ذاکرین روضه ای را در مجلسی می شنوند و ساعت بعد همان را در مجلس خود تکرار می کننند بدون اینکه به صحت و سقم آن توجه کنند و یا اینکه آنچه شنیدن کامل است یا ناقص .
خدایا کمک کن در نوکری به ارباب بدنبال شهرت، و ملاحظه کاری و جمع کردن جمعیت دور خودمان ،رسیدن به پول،ارضاء کردن تمایلات نفسانی نباشیم. روضه خود را به دنیا نفروشیم .
یک ذاکر باید بداند مشتری روضه اش حضرت زهراء س است . در قیامت می فهمد که با فروختن روضه اش در دنیا چقدر ضرر کرده است.در احکام روضه یکی از مسائلش این است کسی روضه دروغ بخواند قیامت گرفتار است و اگر پولی گرفته باشد مدیون است.نعوذبالله.
اگر در مجلسی رفتیم به من بلند گو ندادند و یا فرد بهتری بود به او گفتند شما بخوانید و اگر جمعیت کم بود و آنجا مانند مجلس پر جمعیت خواندم اگر پول ندادند واگر تحقیر شدم و به اصطلاح به من راه ندادن و اگر حتی به من تو هین کردند... اگر ثابت قدم بودم ،ناراحت نشدم عزم و اراده ام سست نشد و طلبکار بانی و مستمع نبودم و خود را از دیگران بالاتر ندیدم به من در مقتل و روضه عنایت خواهد شد و کشف حجاب از مقتل برایم آشکار خواهد شد. نظر کرده حضرت زهراء می شوم و مانند ذاکرین مخلص فقط با سلام به امام حسین ع قبل از ورود به روضه مردم گریه خواهند کرد و مجلس اشکی خواهم داشت .
خوشا به حال افرادی چون مقدس اردبیلی که حضرت حجت عج بر آنها روضه خواند و یا جابر که در روز اربعین امام سجاد برایش روضه خواند.
خوشا به حال دعبل که امام رضا پای روضه اش اشک ریخت و پیراهنش را به او هدیه داد....
و خوشا به حال تو که اکثرا در ایام جوانی راوی بوی سیب درگودال و قصه گوی داستان پشت درب سوخته هستی . التماس دعا
خادم الحسین / محمد حسین تابع منش 24/9/94
@m_h_tabemanesh1
لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع
@zameneashk
ضامن اشک ایتا
@zameneashk1
#حضرت_زهراء_سلام_الله_علیها 39
#شهادت_حضرت_زهراء_س
#مقتل_حضرت_زهراء_س
#مقتل_محسن_بن_علی_ع
#حضرت_زهراء_س_و_امام_حسن_ع
روضه و مقتل صدیقة طاهرة وعلت شهادت محسن بن علی ع از روایت امام حسن ع
28- ج، [الإحتجاج] فِيمَا احْتَجَّ بِهِ الْحَسَنُ ع عَلَى مُعَاوِيَةَ وَ أَصْحَابِهِ أَنَّهُ قَالَ لِمُغِيرَةَ بْنِ شُعْبَةَ
از جمله احتجاج و استدلالهائى كه امام حسن عليه السّلام بر معاويه و يارانش كرد اين بود كه آن حضرت به مغيرة بن شعبه فرمود:
أَنْتَ ضَرَبْتَ فَاطِمَةَ بِنْتَ رَسُولِ اللَّهِ ص حَتَّى أَدْمَيْتَهَا وَ أَلْقَتْ مَا فِي بَطْنِهَا
تو همان كسى هستى كه فاطمه دختر پيغمبر خدا را زدى و بدنش را خون- آلود نمودى. او بدين جهت جنين خود را سقط كرد.
اسْتِذْلَالًا مِنْكَ لِرَسُولِ اللَّهِ ص وَ مُخَالَفَةً مِنْكَ لِأَمْرِهِ وَ انْتِهَاكاً لِحُرْمَتِهِ
تو اين عمل را بعلت اينكه رسول خدا را ذليل شمردى و با امر آن حضرت مخالفت كردى و نسبت به آن بزرگوار هتك حرمت نموده باشى انجام دادى.
وَ قَدْ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص أَنْتِ سَيِّدَةُ نِسَاءِ أَهْلِ الْجَنَّةِ
در صورتى كه پيغمبر معظم اسلام صلى اللَّه عليه و آله و سلم بحضرت زهراى اطهر ميفرمود:
انت سيدة نساء اهل الجنة يعنى اى فاطمه! تو بزرگترين زنان اهل بهشت ميباشى.
وَ اللَّهُ مُصَيِّرُكَ إِلَى النَّارِ
امام حسن ع فرمود: اى مغيره! بدان كه خدا تو را طعمه آتش جهنم خواهد كرد.
باب 7- ما وقع عليها من الظلم و بكائها و حزنها و شكايتها في مرضها إلى شهادتها بحارالأنوار ج : 43 ص : 197
شاه کلید روضه : ای مغیره تو بدن فاطمة را خون آلود کردی
خادم الحسین / محمد حسین تابع منش24/9/94
ای دی برای سوالات مقتل
@m_h_tabemanesh1
لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع
@zameneashk
لینک گروه مقتل متضمن البکاء
مخصوص پرسش از سوالات مقتل امام حسین ع
https://t.me/joinchat/CQ5QIjy-YrCfVxk0vCn8Lg
ضامن اشک ایتا
@zameneashk1
بسم الله الرحمن الرحیم
#حضرت_زهراء_سلام_الله_علیها 40
#زیارت_حضرت_فاطمة_زهراء_س_بنت_رسول_الله
برکات زیارت حضرت زهراء س
14- بَابُ اسْتِحْبَابِ زِيَارَةِ فَاطِمَةَ ع وَ مَوْضِعِ قَبْرِهَا
أَنَّهَا مَعَ النَّبِيِّ ص فَنَقُولُ
از امام هادی ع از پیامبر اکرم ص نقل شده است که اینگونه زیارت کنیم حضرت فاطمة س:
السَّلَامُ عَلَيْكِ يَا سَيِّدَةَ نِسَاءِ الْعَالَمِينَ
سلام بر تو ای بر گزیده زنان عالم از ابتدا تا آخر خلقت
السَّلَامُ عَلَيْكِ يَا وَالِدَةَ الْحُجَجِ عَلَى النَّاسِ أَجْمَعِينَ
سلام بر تو ای مادر حجت های خدا بر تمام مردم
السَّلَامُ عَلَيْكِ أَيَّتُهَا الْمَظْلُومَةُ الْمَمْنُوعَةُ حَقُّهَا
سلام بر تو ای مظلومه ای که از حقت محروم شدی
ثُمَّ قُلِ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى أَمَتِكَ وَ ابْنَةِ نَبِيِّكَ وَ زَوْجَةِ وَصِيِّ نَبِيِّكَ ص
سپس بگو: خدایا درود وبرکتت را بفرست بر کنیزت فاطمة س و دختر پیامبرت و همسر وصیت علی ع
صَلَاةً تُزْلِفُهَا فَوْقَ زُلْفَى عِبَادِكَ الْمُكْرَمِينَ مِنْ أَهْلِ السَّمَوَاتِ وَ أَهْلِ الْأَرَضِينَ:.
درود و صلواتی بالاترین منزلت و برکت که بر بندگان گرامیت می فرستی از اهل آسمانها و زمین
فَقَدْ رُوِيَ: أَنَّ مَنْ زَارَهَا بِهَذِهِ الزِّيَارَةِ وَ اسْتَغْفَرَ اللَّهَ غَفَرَ اللَّهُ لَهُ وَ أَدْخَلَهُ الْجَنَّةَ:.
پس روایت شده است کسی با این زیارت ، زیارت کند حضرت فاطمة س را و طلب استغفار کند خداوند او را بیامرزد و او را داخل بهشت گرداند.
مستدرك الوسائل و مستنبط المسائل ؛ ج10 ؛ ص210 روایت11876
سلام علیکم خدمت عزیزان ذاکر لطفا به نکات زیر توجه بفرمائید:
1. سراسر زیارت روضه است و در ابتدا و اواسط و آخر منبر می توان از آن استفاده کرد.
2. در ابتدا ی روایت سه سلام بر حضرت زهراء آمده ، که هربندش روضه است
3. مهم ؛ صلوات مخصوصه بر حضرت زهراء س از طرف پیامبر اکرم ص است
4. روایت اهمیت زیارت حضرت زهرا س را می رساند لذا در باره اهمیت و برکات مجلس نشینی و زیارت حضرت فاطمة س به مستمعین از راه دور تذکر دهید
ای دی برای سوالات مقتل
@m_h_tabemanesh1
لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع
@zameneashk
ضامن اشک ایتا
@zameneashk1
بسم الله الرحمن الرحیم
#حضرت_زهراء_سلام_الله_علیها 41
#روضه_های_حضرت_زهراء_س_و_پیامبر_ص
#احادیث_ائمه_علیه_السلام_درباره_حضرت_زهراء_س
روضه اذیت فاطمة س اذیت خداست
وَ قَدْ قَالَ النَّبِيُّ ص مَنْ آذَاهَا فِي حَيَاتِي كَمَنْ آذَاهَا بَعْدَ مَوْتِي وَ مَنْ آذَاهَا بَعْدَ مَوْتِي كَمَنْ آذَاهَا فِي حَيَاتِي
باب 3- مناقبها و فضائلها و بعض أحوالها .. بحارالأنوار ج : 43 ص : 26
پيامبر اسلام صلى اللَّه عليه و آله فرموده: هر كس زهراء را در زمان زنده بودن من اذيت كند مثل اين است كه وى را بعد از موت من اذيت كرده باشد و هر كسى او را بعد از رحلت من اذيت كند مثل اين است كه وى را در زمان حيات من اذيت نموده باشد.
لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع
@zameneashk
ضامن اشک ایتا
@zameneashk1