eitaa logo
ضامن اشک بر امام حسین ع مادرش فاطمه س است.
6.3هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
2.4هزار ویدیو
871 فایل
السلام علیک یاابا عبدالله کانال ویژه مقتل امام حسین ع با متن عربی و ترجمه از منابع معتبر و پاسخ به شبهات مقتل است ایتا @zameneashk1 تلگرام @zameneashk باب الحسین ع https://t.me/Babolhusein آی دی پاسخ به سوالات @m_h_tabemanesh تبادل @m_h_tabemanesh
مشاهده در ایتا
دانلود
‍ بسم الله الرحمن الرحیم 32 بوسه های پیامبرص بر فاطمة س 22- ما، [الأمالي للشيخ الطوسي‏] حَمَّوَيْهِ عَنْ أَبِي الْحُسَيْنِ عَنْ أَبِي خَلِيفَةَ عَنِ الْعَبَّاسِ بْنِ الْفَضْلِ عَنْ عُثْمَانَ بْنِ عُمَرَ عَنْ إِسْرَائِيلَ عَنْ مَيْسَرَةَ بْنِ حَبِيبٍ عَنِ الْمِنْهَالِ بْنِ عَمْرٍو عَنْ عَائِشَةَ بِنْتِ طَلْحَةَ عَنْ عَائِشَةَ قَالَتْ : در كتاب امالى ابن الشيخ از عايشه نقل ميكند كه گفت: مَا رَأَيْتُ مِنَ النَّاسِ أَحَداً أَشْبَهَ كَلَاماً وَ حَدِيثاً بِرَسُولِ اللَّهِ ص مِنْ فَاطِمَةَ من احدى را نديدم كه از لحاظ سخن گفتن از فاطمه بيشتر برسول خدا شباهت داشته باشد كَانَتْ إِذَا دَخَلَتْ عَلَيْهِ رَحَّبَ بِهَا وَ قَبَّلَ يَدَيْهَا وَ أَجْلَسَهَا فِي مَجْلِسِهِ هر گاه فاطمه بحضور پيامبر اعظم اسلام مى‏آمد پيغمبر اكرم به وى مرحبا و خوش آمد مي گفت، دست‏هاى فاطمه را مى‏بوسيده و او را بجاى خود مى‏نشانيد. فَإِذَا دَخَلَ عَلَيْهَا قَامَتْ إِلَيْهِ فَرَحَّبَتْ بِهِ وَ قَبَّلَتْ يَدَيْهِ هر گاه پيغمبر معظم اسلام نزد فاطمه ميرفت فاطمه از جاى خود بر ميخواست و به پدر خويش مرحبا ميگفت و دستهاى مباركش را مى‏بوسيد. باب 3- مناقبها و فضائلها و.. بحارالأنوار ج : 43 ص : 25 گریز روضه : 1. بی احترامی کردن به فاطمة س از طرف جانشینان غاصب رسول الله ص 2. شباهت علی اکبر به رسول الله 3. شباهت حسنین ع به رسول الله 4. بوسه های زینب س بر دستان امام حسین ع در وداع آخر 5. بوسه های امام حسین ع در صبح عاشوراء بر ایتام وسفارش به محبت به آنها و.. ای دی برای سوالات مقتل @m_h_tabemanesh1 لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع @zameneashk لینک گروه مقتل متضمن البکاء مخصوص پرسش از سوالات مقتل امام حسین ع https://t.me/joinchat/CQ5QIjy-YrCfVxk0vCn8Lg ضامن اشک ایتا @zameneashk1
116 33 فدک چيست؟ قسمت اول ، روستاي آباد و حاصل‏خيزي است که در سرزمين حجاز واقع شده و بين اين قريه تا مدينه‏ي منوره دو يا سه روز فاصله است. [1] بعضي آن مسافت را 140 کيلومتر نوشته‏اند. اين روستا داراي چشمه‏هاي جوشان و درختان فراواني بوده و بعد از خيبر، بالاترين تکيه‏گاه اقتصادي يهوديان حجاز به حساب مي‏آمده است. مشهور بين مورخان اين است که در سال هفتم هجرت، بعد از فتح خيبر و قلعه‏هاي يهودي‏نشين، وحشت و ترسي در دل اهل فدک به وجود آمد. رسول خدا صلي الله عليه و آله محيصة بن مسعود را جهت مذاکره با اهل فدک فرستاد، اهل فدک با محيصه به مذاکره پرداختند و گفته‏هاي وي را جهت مصالحه پذيرفتند، آن گاه نون بن يوشع و چند تن ديگر از رؤساي قبايل را، همراه محيصه، خدمت رسول خدا صلي الله عليه و آله فرستادند و قرارداد صلح را بر اساس واگذار نمودن نيمي از فدک به آن حضرت، امضا کردند. رسول خدا صلي الله عليه و آله قرارداد را امضا نمود و بدين ترتيب، فدک بدون درگيري و خونريزي فتح گرديد و يهوديان اهل فدک تسليم شدند و أمان گرفتند. [2] . خداوند منان، آيات ذيل را بر رسول خدا صلي الله عليه و آله نازل کرد: «و ما افاء الله علي رسوله منهم فما اوجفتم عليه من خيل و لا رکاب ولکن الله يسلط رسله علي من يشاء و الله علي کل شي قدير، ما افاء الله علي رسوله من اهل القري فلله و للرسول و لذي القربي... [3] ؛ و آنچه را که خداوند از آنان (يهود) به رسولش بازگرداند (و بخشيد)، چيزي است که شما براي به دست آوردن آن‏ها زحمتي نکشيده‏ايد، نه اسبي تاختيد و نه شتري، ولي خداوند پيامبران خود را بر هر کس بخواهد مسلط مي‏نمايد و خداوند بر هر چيزي تواناست. آنچه را خداوند از اهل اين آبادي‏ها به رسولش بازگرداند، از آن خدا و رسول و خويشاوندان او مي‏باشد.» و بدين سان فدک ملک خالص رسول خدا صلي الله عليه و آله گرديد، زيرا بدون هيچ گونه درگيري و جنگ به دست مسلمانان افتاد و چنين چيزي بنابر تصريح آيات گذشته به اتفاق همه‏ي مسلمانان، ملک مطلق پيامبر گرامي اسلام است و در اکثر کتب تفسيري و تاريخي ذيل آيات فوق، آن را نوشته‏اند. [1] معجم معالم الحجاز، ج 7، ص 23. [2] واقدي، مغازي، ص 706؛ ابن‏هشام، سيرة النبويه ج 3، ص 352؛ ابن‏اثير، الکامل في التاريخ، ج 2، ص 224، ابن‏اثير به جاي نون بن يوشع، يوشع بن نون يهودي را رئيس أهالي فدک معرفي کرده است. [3] حشر (59) آيه‏ي 7 - 6. ای دی برای سوالات مقتل @m_h_tabemanesh1 لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع @zameneashk ضامن اشک ایتا @zameneashk1
117 34 قسمت دوم چگونه ملک فدک به حضرت زهراء س رسید؟ واگذاري فدک به فاطمه س توسط رسول اکرم ص بسياري از اهل لغت، همانند ابن‏منظور [1] و علامه طريحي [2] و... و نيز مورخان نوشته‏اند که رسول خدا صلي الله عليه و آله در حيات خويش فدک را به دخترش فاطمه‏ي زهرا عليهاالسلام بخشيد و تا آخر عمر مبارکش در اختيار آن بانوي بزرگوار اسلام بود. مفسران در ذيل آيه‏ي شريفه‏ي «و آت ذاالقربي حقه» [3] نوشته‏اند: به مجرد نزول اين آيه، رسول خدا صلي الله عليه و آله فدک را به فاطمه‏ي اطهر عليهاالسلام بخشيد. جلال‏الدين سيوطي از علماي بزرگ اهل سنت چنين نگاشته که ابوسعيد خدري مي‏نويسد: آن‏گاه که آيه‏ي «و آت ذالقربي حقه» نازل شد، پيامبر صلي الله عليه و آله دخترش فاطمه را طلبيد و روستاي فدک را به وي بخشيد. [4] . و باز احمد بن حنبل از قول ابوسعيد خدري نقل کرده: پيامبر صلي الله عليه و آله پس از نزول آيه‏ي شريفه‏ي «و آت ذالقربي حقه» رو به خترش فاطمه نمود و فرمود: «يا فاطمة لک فدک [5] ؛ اي فاطمه، فدک از آن تو باشد.» و نيز مفسران شيعه، همچون طبرسي اين حديث را با سلسله سند کامل، از عطيه‏ي عوفي و ابوسعيد خدري نقل کرده است که گفت: رسول خدا صلي الله عليه و آله پس از نزول آيه‏ي «و آت ذالقربي حقه» فدک را به دخترش فاطمه عليهاالسلام بخشيد. [6] . و برتر از همه، شهادت و گواهي مولي الموحدين علي بن ابي‏طالب عليه‏السلام همراه ام‏ايمن همسر گرامي رسول خدا صلي الله عليه و آله بود که در حضور خليفه‏ي اول و ديگران هر يک گفتند: «اشهد ان الله - عزوجل - أوحي الي رسول الله صلي الله عليه و آله «و آت ذالقربي حقه.» فجعل فدکا لها طعمة بأمر الله [7] ؛ شهادت مي‏دهم که خداوند - عزوجل - آن گاه که آيه‏ي شريفه «و آت ذالقربي حقه» را بر رسول خود فرستاد، آن حضرت با فرمان پروردگارش فدک را از آن دخترش فاطمة ساخت.» همچنين علي عليه‏السلام جهت فراموش نشدن اين حقيقت تاريخي در نامه‏ي خود به عثمانبن حنيف نوشت: «بلي کانت في أيدينا فدک من کل ما أظلته السماء، فشحت عليها نفوس قوم و سخت عنها نفوس قوم آخرين، و نعم الحکم الله [8] ؛ آري از آنچه آسمان بر آن سايه افکنده، تنها فدک در دست ما بود که گروهي بر آن نيز بخل ورزيدند، در حالي که گروهي ديگر سخاوتمندانه از آن چشم پوشيدند و بهترين قاضي و داور خداوند است.» پس فدک، ملک فاطمه دختر رسول خدا صلي الله عليه و آله بود که بعد از شهادت پدر بزرگوارش، به ناحق از او گرفتند. بديهي است اگر فدک در دست فاطمه باقي مي‏ماند، در جهاتي که مصلحت امت اسلامي و مورد نيازمندي امام اميرالمؤمنين عليه‏السلام بود، مصرف مي‏شد. در هر حال نمي‏توان حکم به موقوفه بودن آن کرد و يا از اموال مسلمانان شمرد؛ اگر کسي غير از اين بگويد، نمي‏تواند نامه‏ي علي، اميرالمؤمنين عليه‏السلام به عثمان بن حنيف انصاري (فرماندار منصوب علي عليه‏السلام در بصره) را توجيه کند. اين نامه اشاره دارد به آن حرکت غير منطقي خليفه اول و دوم و... که مي‏خواستند علي بن أبي‏طالب و أهل‏بيت عليهم‏السلام را در مضيقه‏ي مالي قرار دهند و نگذارند آنان به حيات سياسي مستقل خود ادامه دهند و به درماندگان و بيچارگان و مبغوضين حکومت وقت کمک نمايند. بحث در مورد ، نيازمند فرصت گسترده‏تري است و از آن جا که بزرگان اهل قلم در زندگي دختر گرامي رسول خدا صلي الله عليه و آله آن را به صورت مشروح آورده‏اند، که بايد از آن‏ها تشکر نمود. در اين جا در راستاي مطلب فوق (اين که حکام بني‏اميه و بني‏العباس سعي داشتند از فدک به عنوان ابزار اقتصادي و سياسي، جهت تسليم ائمة اهل بيت عليهم‏السلام استفاده کنند) تحولات مربوط به فدک را به طور فشرده مي‏آوريم: [1] لسان العرب، ج 10، ص 473. [2] مجمع البحرين، ج 5، ص 283. [3] اسراء (17) آيه‏ي 26. [4] دعا رسول الله صلي الله عليه و آله فاطمة فأعطاها فدک «جلال الدين السيوطي، الدر المنثور، ج 4، ص 177؛ ذهبي، ميزان الاعتدال، ج 3، ص 135». [5] کنزالعمال، ج 3، ص 767، ش 8696. [6] مجمع البيان، ج 6 - 5، ص 411. [7] احتجاج، ج 1، ص 123 - 119. [8] نهج‏البلاغه، شرح و ترجمه‏ي فيض الاسلام، نامه 45. ای دی برای سوالات مقتل @m_h_tabemanesh1 لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع @zameneashk ضامن اشک ایتا @zameneashk1
118 35 قسمت سوم چرا و به چه دلیل فدک غصب شد و چه اهدافی را غاصبین فدک دنبال می کردند و بعدا سرنوشت فدک چه شد؟ فدک در طول تاريخ بودن فدک در دست علي بن ابي‏طالب و خاندان اهل‏بيت عليهم‏السلام مي‏توانست پشتوانه‏اي اقتصادي باشد تا آنان با توان سياسي و امکانات مالي بتوانند در گسترش ولايت گام بردارند، همچنان که در آغاز حرکت توفنده‏ي انقلاب اسلامي اموال خديجه بزرگ‏ترين پشتوانه، براي جذب مردم و رفع گرفتاري‏هاي آنان توسط رسول خدا صلي الله عليه و آله بود. از اين رو خلفاء غاصب بعد از پيامبر صلي الله عليه و آله پس از تصرف کرسي خلافت سعي کردند فدک را که روستاي حاصل‏خيز و پردرآمدي بود، با هر حيله‏اي از دسترس فاطمه‏ي أطهر عليهاالسلام و علي بن ابي‏طالب عليه‏السلام درآورند و آنان را از حق مسلم خود و ارث پدر محروم نمايند و از آن به عنوان ابزار سياسي استفاده کنند. مراحل غصب فدک و برگرداندن آن در دوره‏هاي مختلف به شرح زير است: الف) ابوبکر پس از نشستن بر کرسي خلافت، اين آبادي را تصرف و جزء اموال عمومي و ثروت ملي اعلان کرد و مأموران وي افراد منصوب شده از سوي فاطمه را از فدک بيرون راندند و تلاش‏هاي دختر رسول خدا صلي الله عليه و آله جهت برگرداندن فدک به جايي نرسيد. [1] . ب) خليفه دوم، پس از قرار گرفتن بر مسند خلافت، فدک را به ورثه‏ي رسول خدا صلي الله عليه و آله، نه اولاد فاطمه و علي عليهماالسلام [2] بازگرداند تا برايش کسب آبرويي شود و اعمال گذشته‏شان در مورد فدک و... به بوته فراموشي سپرده شود. پ) عثمان مجددا آن را گرفت و در اختيار مروان بن حکم به صورت قطيعه (زمين‏هايي که از آن ماليات و جزيه دريافت مي‏شود) قرار داد. ت) علي عليه‏السلام در زمان حاکميت خود نسبت به فدک بي‏اعتنا بود و در نامه‏ي خود به عثمان بن حنيف نوشت: «و ما أصنع بفدک و غير فدک و النفس مظانها في غد جدث [3] ؛ مرا با فدک و غير فدک چه کار؟ در حالي که فردا بدنمان به خاک سپرده خواهد شد.» حضرت با اين سخنان، نشان داد که فدک به عنوان يک هدف و منبع اقتصادي براي آنان مطرح نبوده است، بلکه طرح مسأله‏ي فدک براي اثبات ولايت و خلافت بعد از رسول خدا صلي الله عليه و آله بود تا از انحرافي که در مسأله‏ي جانشيني رسول خدا صلي الله عليه و آله به وجود آورده‏اند، جلوگيري شود. در دوران خلافت و حکومت علي عليه‏السلام وقتي در نزد آن حضرت، سخن از بازگرداندن فدک به ميان آمد، با بزرگواري تمام فرمود: «اني لاستحيي من الله أن أرد شيئا منع منه أبوبکر و أمضاه عمر [4] ؛ من از خدا شرم دارم، چيزي را که ابوبکر آن را بازداشت و عمر تأييدش نمود به صاحبان اصلي‏اش باز گردانم.» گويا علي بن ابي‏طالب عليه‏السلام در اين سخن خود مي‏خواهد مانعان و غاصبان اصلي اين حق را معرفي کند و چنانچه فدک در تصور ديگران به عنوان منبع اقتصادي است، او نسبت به فدک بي‏اعتنا باشد و ديگر اين که رسيدن وي به حکومت را رسيدن به آمال و آرزوهاي شخصي تصور نکنند تا اسباب ماجراجويي براي طرفداران غصب فدک به وجود نيايد. ث) جريان فدک تا زمان عمر بن عبدالعزيز همچنان ادامه داشت. اما از آن جا که او نسبت به اهل‏بيت عليهم‏السلام برخورد ملايم و مناسب در پيش گرفته بود، به فرماندار خود در مدينه «عمرو بن حزم» دستور داد تا را به فرزندان فاطمه عليهاالسلام بازگرداند و او چنين کرد. ج) يزيد بن عبدالملک از خلفاي بني‏اميه پس از چندي مجددا آن را غصب نمود. چ) پس از انقراض بني‏اميه، ابوالعباس سفاح، خليفه‏ي معروف عباسي فدک را به عبدالله بن حسن بن حسن بن علي عليه‏السلام باز پس داد، چون وي را نماينده‏ي بني‏فاطمه مي‏دانستند
ح) پس از مدتي کوتاه، ابوجعفر عباسي فدک را از بني‏الحسن گرفت، چون آنان قيامي را عليه بني‏عباس انجام دادند. خ) مهدي عباسي فرزند ابوجعفر عباسي بار ديگر آن را به بني‏فاطمه بازگرداند. د) موسي بن الهادي، خليفه ديگر عباسي باز فدک را غصب کرد و بعد از آن هارون الرشيد راه و رسم او را در اين امر ادامه داد. ذ) مأمون فرزند هارون براي چندمين بار، پس از استقرار بر کرسي خلافت (در سال 210 ه. ق.)، فدک را با احترامي خاص به بني‏فاطمه پس داد. او در اين زمينه نامه‏اي به فرماندار مدينه «قثم بن جعر» نوشت؛ از آن جا که نامه از اهميت ويژه‏اي برخوردار است و در آن، اقرار مأمون بر صدق و درستي ادعاي فاطمه اطهر عليهاالسلام است، متن آن را مي‏آوريم: «انه کان رسول الله صلي الله عليه و آله أعطي ابنته فاطمة عليهاالسلام فدک و تصدق عليها بها، و أن ذلک کان أمرا ظاهرا معروفا عند آله عليه الصلاة و السلام ثم لم تزل فاطمة تدعي منه بما هي أولي من صدق عليه، و أنه قد رأي ردها الي ورثتها و تسليمها الي محمد بن يحيي بن الحسين بن زيد بن علي بن الحسين بن علي بن أبي‏طالب و محمد بن عبدالله بن الحسين بن علي بن الحسين بن علي بن أبي‏طالب - رضي الله عنهم - ليقوموا بها لأهلها [5] ؛ همانا رسول خدا صلي الله عليه و آله فدک را به دخترش «فاطمه» عليهاالسلام بخشيد که اين مطلبي آشکار و روشن نزد أهل بيت رسول خداست. بعد همچنان فاطمه مدعي آن بود که فرمايش آن بانو سزاوارتر به تصديق و قبول است، پس مصلحت در اين است که فدک به ورثه‏ي فاطمه باز گردانده شود و به محمد بن يحيي و محمد بن عبدالله نوه‏هاي علي بن الحسين واگذار کنيد تا آن‏ها به اهلش برسانند.» اقرار و اعتراف به درستي ادعاي فاطمه‏ي زهرا عليهاالسلام در مورد مالکيت فدک موضوعي است که نه تنها مأمون بدان اعتراف کرد، بلکه دانشمندان منصفي از اهل سنت نيز آن را صحيح دانسته‏اند و اعتراف بر درستي سخنان دختر رسول خدا صلي الله عليه و آله در نوشته‏هاي آنان منعکس گرديده. «ابن‏ابي‏الحديد معتزلي» در شرح «نهج‏البلاغه» مي‏نويسد: من از (استادم) «علي بن عيسي فارقي» معلم مدرسه غربيه در بغداد پرسيدم: آيا فاطمة س در ادعاي مالکيت فدک صادق بود؟ جواب داد: آري. گفتم: پس چرا خليفه‏ي اول فدک را به او نداد، در حالي که فاطمه عليهاالسلام در ادعاي خود راستگو بود. او خنده‏اي بر لب آورد و سپس با کلام لطيف و زيبا و طنزگونه‏اي در حالي که کم‏تر عادت به شوخي داشت چنين گفت: «لو أعطاها اليوم فدک بمجرد دعواها لجاءت اليه غدا و ادعت لزوجها الخلافة، و زحزحته عن مقامه و لم يکن يمکنه الاعتذار و المدافعة بشي‏ء لأنه يکون قد أسجل علي نفسه أنها صادقة فيها تدعي کائنا ما کان من غير حاجة الي بينة و شهود؛ و هذا کلام صحيح و ان أخرجه مخرج الدعابة و الهزل [6] ؛ اگر ابي‏بکر آن روز «فدک» را به مجرد ادعاي فاطمه عليهاالسلام به او مي‏داد، فردا به سراغش مي‏آمد و ادعاي خلافت براي همسرش مي‏کرد و وي را از مقامش کنار مي‏زد و او هيچ گونه عذري و دفاعي از خود نداشت، زيرا با دادن «فدک» پذيرفته بود که فاطمه عليهاالسلام هرچه را ادعا کند راست مي‏گويد و نيازي به دليل و شاهد ندارد، سپس «ابن‏ابي‏الحديد» اضافه مي‏کند: اين يک حقيقت است، گرچه استادم آن را به عنوان مزاح مطرح کرد.» ر) متوکل عباسي فدک را در خلافت خود بار ديگر غصب کرد. ز) منتصر عباسي دستور داد آن را در سال 248 ه. ق. مجددا به فرزندان امام حسن و امام حسين عليهاالسلام بازگردانند. [7] . و بدين ترتيب فدک هر روز در دست گروهي قرار گرفت و ابزاري جهت اعمال سياست‏هاي حکام بني‏اميه و بني‏عباس شد که هرگاه مي‏خواستند دست بر روي آن مي‏گذاشتند و يا رهايش مي‏کردند که سرانجام ويران گرديد و درختانش خشک شد. و اين بود مختصري از مطالب پيرامون فدک و وقوفات و صدقاتي که در اختيار حسن بن علي عليه‏السلام گذارده شد و آن بزرگوار اداره‏ي امور آن‏ها را در دست داشت و در زمان حکومت پدر و بعد از ايشان به نحو شايسته از آن‏ها براي اسلام و مسلمانان استفاده نمود و با ضوابط دقيق به مصارف شرعي رساند. [1] براي آگاهي از مشروح گفتگوهاي بانوي بزرگ اسلام با خليفه اول و دوم و ايراد خطبه و استدلال‏هاي علي بن ابي‏طالب عليه‏السلام و... ر ک: احمد رحماني همداني، فاطمة الزهراء بهجة قلب المصطفي، ج 2، ص 439 - 389. و نيز ر ک: عوالم (سيدة النساء فاطمة الزهراء)، ص 441 - 418. [2] معجم معالم الحجاز، ج 7، ص 23. [3] نهج‏البلاغه، نامه 45. [4] شرح نهج‏البلاغه، ابن‏ابي‏الحديد، ج 16، ص 252. [5] معجم معالم الحجاز، ج 7، ص 27 - 26. [6] نهج‏البلاغه ابن‏ابي‏الحديد، ج 16، ص 284. [7] شرح نهج‏البلاغه، ابن‏ابي‏الحديد، ج 16، ص 216؛ الکامل في التاريخ، ج 2، ص 225 - 224. [8] حقایق پنهان [ صفحه 147] ای دی برای سوالات مقتل @m_h_tabemanesh1 لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع @zameneashk1
‍ بسم الله الرحمن الرحیم 36 عفاف و حجاب فاطمی س حجاب حضرت زهراء س از مرد کور نَوَادِرُ الرَّاوَنْدِيِّ، بِإِسْنَادِهِ عَنْ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ عَنْ آبَائِهِ ع قَالَ قَالَ عَلِيٌّ ع در كتاب: نوادر راوندى از حضرت موسی بن جعفرع از پدرانش از على بن ابى طالب عليه السّلام روايت مي كند كه فرمود: اسْتَأْذَنَ أَعْمَى عَلَى فَاطِمَةَ ع فَحَجَبَتْهُ فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص لَهَا لِمَ حَجَبْتِيهِ وَ هُوَ لَا يَرَاكِ يك وقت شخص كورى از فاطمه زهرا اجازه خواست كه بحضورش مشرف شود، فاطمه اطهر خود را از آن شخص كور پوشانيد. پيامبر ص به حضرت زهراء س فرمود: او كور بود، پس تو چرا خويشتن را از او پوشانيدى، در صورتى كه او ترا نمي ديد!؟ فَقَالَتْ ع إِنْ لَمْ يَكُنْ يَرَانِي فَإِنِّي أَرَاهُ وَ هُوَ يَشَمُّ الرِّيحَ فاطمه زهراء فرمودند : اگر چه او مرا نمي ديد ولى من او را مي ديدم، از طرفى بويم بمشام او مي رسيد! فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص أَشْهَدُ أَنَّكِ بَضْعَةٌ مِنِّي رسول خدا ص فرمود: شهادت ميدهم كه تو پاره تن من هستى. باب 4- بحارالأنوار ج : 43 ص : 91 نکات وگریزها 1- داستان مرد کور و فاطمة س 2- حجاب فاطمی س ، موارد حجاب 3- از مواردی که پیامبرص درباره فاطمة س فرمود : فاطمه پاره تن من است حجاب است. حجاب قسمت مهم دستورات اسلام و پیامبر ص است. فرد با حجاب عزیز قرآن و رسول الله است. 4- پوشش حضرت زهراء س قبل از ورود مرد نابینا 5- استشمام بوی زن توسط نامحرم از موارد عفاف و حجاب است. حجاب و چادر مانع رسیدن بوی طبیعی زن به مرد است. قران و عفاف و حجاب برای زن و مرد 6- در سوره نور آمده است قل للمومنات یغضضن من ابصارهن زنان مردان نامحرم را نگاه نکنند 31- وَ قُلْ لِلْمُؤْمِناتِ يَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصارِهِنَّ وَ يَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَ لا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا ما ظَهَرَ مِنْها و زنان مؤمن را بگو تا چشمها (از نگاه کردن ناروا به نامحرم ) بپوشند و فروج و اندامشان را (از عمل زشت) محفوظ دارند و زينت و آرايش خود جز آنچه قهرا ظاهر مى‏شود (بر بيگانه) آشكار نسازند، و بايد سينه و بر و دوش خود را به مقنعه بپوشانند و زينت و جمال خود را آشكار نسازند جز براى شوهران خود ... ( ترجمه الهی قمشه ای ) 7- متاسفانه عوام فکر می کنند مردان فقط باید زنان را نگاه نکنند ، باید زنان مانند مردان در برخورد با مردان نامحرم چشمان خود را فرو پوشند 8- دقیقا روایت تفسیر عملی حضرت زهراء س به آیات قرآن است. 9- چند نکته مهم در روایت است که کمتر مورد توجه قرار می گیرد  بوی زن ، خصوصا بوی خوش زن بر مرد نامحرم حرام است  استشمام بوی طبیعی زن هم بر مرد حرام است و حجاب مانع رسیدن بوی طبیعی زن به نامحرم است.  زن نباید مرد نامحرم را نگاه کند چون تاثیر منفی بر زن دارد و ربطی به کور بودن و یا بینا بودن مرد ندارد 10- عزیزان مداح مطالب را در منبر وجمع دوستان و خانواده مطرح بفرمائید. 11- روایت ریشه درآیات شریف سوره نور آیات 31 و 32 و 33 دارد. قل للمومنین .. قل للمومنات دوستان قبل از رفتن به منبر حتما به تفسیر آیه رجوع کنند. 12- دوستان برای مبارزه با فرهنگ مبتذل بیگانه و ترویج فرهنگ فاطمی س مطلب را گسترش دهید. ای دی برای سوالات مقتل @m_h_tabemanesh1 لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع @zameneashk لینک گروه مقتل متضمن البکاء مخصوص پرسش از سوالات مقتل امام حسین ع https://t.me/joinchat/CQ5QIjy-YrCfVxk0vCn8Lg ضامن اشک ایتا @zameneashk1
‍ بسم الله الرحمن الرحیم 37 داستان نورانیت چادر فاطمة س 36- قب، [المناقب لابن شهرآشوب‏] يج، [الخرائج و الجرائح‏] رُوِيَ أَنَّ عَلِيّاً اسْتَقْرَضَ مِنْ يَهُودِيٍّ شَعِيراً فَاسْتَرْهَنَهُ شَيْئاً فَدَفَعَ إِلَيْهِ مُلَاءَةَ فَاطِمَةَ رَهْناً وَ كَانَتْ مِنَ الصُّوفِ ابن شهر آشوب در كتاب: مناقب مينگارد: روايت شده كه امير- المؤمنين: على مقدارى جواز شخص يهودى قرض كرد، يهودى گفت: بايد چيزى را نزد من بعنوان رهن بگذارى. على عليه السّلام چادر فاطمه اطهر را كه از پشم بافته شده بود نزد او نهاد فَأَدْخَلَهَا الْيَهُودِيُّ إِلَى دَارٍ وَ وَضَعَهَا فِي بَيْتٍ فَلَمَّا كَانَتِ اللَّيْلَةُ دَخَلَتْ زَوْجَتُهُ الْبَيْتَ الَّذِي فِيهِ الْمُلَاءَةُ بِشُغُلٍ فَرَأَتْ نُوراً سَاطِعاً فِي الْبَيْتِ أَضَاءَ بِهِ كُلُّهُ يهودى آن چادر را بخانه برد و در ميان اطاق نهاد. وقتى كه شب شد و زن يهودى بمنظور كارى داخل آن اطاق شد نورى را ديد كه همه‏ اطاق بوسيله آن روشن شده!! فَانْصَرَفَتْ إِلَى زَوْجِهَا فَأَخْبَرَتْهُ بِأَنَّهَا رَأَتْ فِي ذَلِكَ الْبَيْتِ ضَوْءاً عَظِيماً فَتَعَجَّبَ الْيَهُودِيُّ زَوْجُهَا وَ قَدْ نَسِيَ أَنَّ فِي بَيْتِهِ مُلَاءَةَ فَاطِمَةَ فَنَهَضَ مُسْرِعاً وَ دَخَلَ الْبَيْتَ فورا نزد شوهر خويشتن آمد و او را از آن نورى كه ديده بود آگاه نمود. آن مرد يهودى كه چادر حضرت زهراء را فراموش نموده بود فوق العاده تعجب كرد! وقتى وى بسرعت برخاست و داخل اطاق شد فَإِذَا ضِيَاءُ الْمُلَاءَةِ يَنْشُرُ شُعَاعُهَا كَأَنَّهُ يَشْتَعِلُ مِنْ بَدْرٍ مُنِيرٍ يَلْمَعُ مِنْ قَرِيبٍ فَتَعَجَّبَ مِنْ ذَلِكَ فَأَنْعَمَ النَّظَرَ فِي مَوْضِعِ الْمُلَاءَةِ فَعَلِمَ أَنَّ ذَلِكَ النُّورَ مِنْ مُلَاءَةِ فَاطِمَةَ ناگاه با اين منظره مواجه گرديد كه نور آن چادر باعث روشنائى اطاق شده است، و گويا: آن چادر ماه شب چهارده‏اى باشد كه از نزديك ميدرخشد. فَخَرَجَ الْيَهُودِيُّ يَعْدُو إِلَى أَقْرِبَائِهِ وَ زَوْجَتُهُ تَعْدُو إِلَى أَقْرِبَائِهَا فَاجْتَمَعَ ثَمَانُونَ مِنَ الْيَهُودِ فَرَأَوْا ذَلِكَ فَأَسْلَمُوا كُلُّهُمْ يهودى كه دچار شگفت عجيبى شده بود وقتى كاملا در موضع نور توجه نمود ديد: نورها همه از آن چادر است، يهودى از اطاق خارج و بسرعت متوجه قوم و خويشان گرديد، زن وى نيز بسوى فاميلهاى خود شتافت، وقتى تعداد هشتاد نفر از يهود آمدند و با اين منظره مواجه شدند عموما اسلام اختيار كردند. باب 3- بحارالأنوار ج : 43 ص : 30 به نقل از ابن شهر آشوب ، الثاقب فی المناقب ص 301 ج 2 ، الخرائج ج 2537ح 13 ، قطرة ج 2 ص 424 ح 15/904 ، منتهی الامال شیخ عباس قمی... سلام علیکم ایام شهادت حضرت زهراء بر عزیزان مدافع عفاف و حجاب فاطمی تسلیت باد انشاء الله در این ایام پر برکت در مجالس از سیره و اخلاق فاطمة س درمنابر ذکر شود . نکات و گریزهای روایت 1. نورانیت چادر فاطمة س ، نورانیت حضرت زهراء س 2. گریز از داستان نورانیت چادر فاطمة س به نورانیت چادرهای سوخته اسراء در بازار کوفه و شام 3. برکات چادر حضرت فاطمة س ، اسلام آوردن یهودیان بواسطة چادر فاطمة س 4. نورانیت در جامعه بواسطه عفاف و حجاب فاطمی س توسط عاشقان حضرت زهراء س 5. حجاب و حیاء در سیره فاطمة س 6. گریزاز چادر فاطمة س به سیاهی و پرچم امام حسین ع که هردو نور برای هدایت هستند. 7. نکته ای لطیف برای عاشقانش ، جنس چادر مادرم فاطمة س ازپشم بود. ای دی برای سوالات مقتل @m_h_tabemanesh1 لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع @zameneashk لینک گروه مقتل متضمن البکاء مخصوص پرسش از سوالات مقتل امام حسین ع https://t.me/joinchat/CQ5QIjy-YrCfVxk0vCn8Lg ضامن اشک ایتا @zameneashk1
38 روضه بردن علی ع با ریسمان به مسجد و نفرین حضرت فاطمة س أَبُو جَعْفَرٍ الطُّوسِيُّ فِي اخْتِيَارِ الرِّجَالِ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع وَ عَنْ سَلْمَانَ الْفَارِسِيِّ أَنَّهُ لَمَّا اسْتُخْرِجَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ ع مِنْ مَنْزِلِهِ خَرَجَتْ فَاطِمَةُ حَتَّى انْتَهَتْ إِلَى الْقَبْرِ فَقَالَتْ خَلُّوا عَنِ ابْنِ عَمِّي ابو جعفر طوسى در كتاب اختيار الرجال از امام جعفر صادق عليه السّلام از سلمان فارسى روايت ميكند كه فرمود: در آن حينى كه امير المؤمنين على عليه السّلام را از خانه‏اش بطرف مسجد بردند فاطمه زهراء هم از خانه خارج شد و نزد قبر پدرش پيامبرص آمد و گفت: پسر عموى مرا رها نمائيد! فَوَ الَّذِي بَعَثَ مُحَمَّداً بِالْحَقِّ لَئِنْ لَمْ تُخَلُّوا عَنْهُ لَأَنْشُرَنَّ شَعْرِي وَ لَأَضَعَنَّ قَمِيصَ رَسُولِ اللَّهِ ص عَلَى رَأْسِي وَ لَأَصْرُخَنَّ إِلَى اللَّهِ بحق آن خدائى كه حضرت محمّد را بحق مبعوث كرده اگر على را رها نكنيد موى سرم را پريشان ميكنم و پيراهن پدرم رسول خدا را روى سرم ميگذارم و بخدا شكايت ميكنم، فَمَا نَاقَةُ صَالِحٍ بِأَكْرَمَ عَلَى اللَّهِ مِنْ وُلْدِي ناقه صالح نزد خدا از فرزندان من عزيزتر نبود. قَالَ سَلْمَانُ فَرَأَيْتُ وَ اللَّهِ أَسَاسَ حِيطَانِ الْمَسْجِدِ تَقَلَّعَتْ مِنْ أَسْفَلِهَا حَتَّى لَوْ أَرَادَ رَجُلٌ أَنْ يَنْفُذَ مِنْ تَحْتِهَا نَفَذَ فَدَنَوْتُ مِنْهَا سلمان ميگويد: بخدا قسم كه ديدم پايه‏هاى ديوارهاى مسجد از ريشه بطورى كنده شد كه اگر شخصى ميخواست داخل آنها شود ميتوانست. وَ قُلْتُ يَا سَيِّدَتِي وَ مَوْلَاتِي إِنَّ اللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى بَعَثَ أَبَاكِ رَحْمَةً فَلَا تَكُونِي نَقِمَةً فَرَجَعَتِ الْحِيطَانُ حَتَّى سَطَعَتِ الْغَبَرَةُ مِنْ أَسْفَلِهَا فَدَخَلَتْ فِي خَيَاشِيمِنَا و گفتم مولای من خدا پدرت را رحمت برای مردم قرار داد نفرین نکن پس دیوارها به حالت اول برگشت و غبار فرو نشست و ستونها در جای اول خود مسقر شد. باب 3- مناقبها و فضائلها و بعض أحوالها و معجزاتها صلوات الله عليها بحارالأنوار ج : 43 ص : 50-47 کلیدهای روضه برای گریز زدن ، فاطمة س و زینب س هردو بدنبال ولایت دویدند- حجاب فاطم س و اسراء ، پیراهن پیامبر ص و امام حسین ع ، فریاد حضرت زهراء زینب س برای ولایت ، دفاع هردو از ولایت، مثال ناقه صالح در فرزند فاطمة س محسن بن علی ع و شهادت علی اصغر ع که امام حسین علی اصغر ع را به ناقة صالح مثال زد،و.... 119 با عرض سلام خدمت ذاکرین محترم چگونه حجاب مقتل از عاشق امام حسین ع کنار می رود؟ روضه بالا گریزهای فوق العاده زیادی دارد برای فهم مقتل و پی بردن به گریزهای آن و زبان حال یک مقتل ، باید مقتل را مانند قرآن که سفارش به تکرار شده است مکررا تکرار کنیم بر اثر تکرار آیات و مقتل امام حسین ع و مقتل ائمه ع مطالب بر فرد آشکار می شود و حجاب از آن برداشته می شود. شما ابتدا که یک آیه را تلاوت می کنید گاهی آیة اصلا قابل فهم نیست و یا برای ما ساده به نظر می رسد بر اثر رجوع به تفسیر و تکرار آن مطالب زیادی را متوجه می شویم.البته به شرط تقوی و عشق به اهل بیت ع.که شرط اول و آخر است.مثلا درباره سوره اخلاص فرمودند هزار مرتبه کسی در روز عاشوراء بخواند به مقامات عرفانی عاشوراء می رسد. شما اگر روضه صحیح را (در روضه دروغ و کذب برعکس سقوط است) حتی چهله بگیرید و روضه ی مورد علاقه خود را چهل مرتبه بخوانید پرده های حجاب از روضه بر داشته می شود. متاسفانه بعضی از ذاکرین روضه ای را در مجلسی می شنوند و ساعت بعد همان را در مجلس خود تکرار می کننند بدون اینکه به صحت و سقم آن توجه کنند و یا اینکه آنچه شنیدن کامل است یا ناقص . خدایا کمک کن در نوکری به ارباب بدنبال شهرت، و ملاحظه کاری و جمع کردن جمعیت دور خودمان ،رسیدن به پول،ارضاء کردن تمایلات نفسانی نباشیم. روضه خود را به دنیا نفروشیم . یک ذاکر باید بداند مشتری روضه اش حضرت زهراء س است . در قیامت می فهمد که با فروختن روضه اش در دنیا چقدر ضرر کرده است.در احکام روضه یکی از مسائلش این است کسی روضه دروغ بخواند قیامت گرفتار است و اگر پولی گرفته باشد مدیون است.نعوذبالله.
اگر در مجلسی رفتیم به من بلند گو ندادند و یا فرد بهتری بود به او گفتند شما بخوانید و اگر جمعیت کم بود و آنجا مانند مجلس پر جمعیت خواندم اگر پول ندادند واگر تحقیر شدم و به اصطلاح به من راه ندادن و اگر حتی به من تو هین کردند... اگر ثابت قدم بودم ،ناراحت نشدم عزم و اراده ام سست نشد و طلبکار بانی و مستمع نبودم و خود را از دیگران بالاتر ندیدم به من در مقتل و روضه عنایت خواهد شد و کشف حجاب از مقتل برایم آشکار خواهد شد. نظر کرده حضرت زهراء می شوم و مانند ذاکرین مخلص فقط با سلام به امام حسین ع قبل از ورود به روضه مردم گریه خواهند کرد و مجلس اشکی خواهم داشت . خوشا به حال افرادی چون مقدس اردبیلی که حضرت حجت عج بر آنها روضه خواند و یا جابر که در روز اربعین امام سجاد برایش روضه خواند. خوشا به حال دعبل که امام رضا پای روضه اش اشک ریخت و پیراهنش را به او هدیه داد.... و خوشا به حال تو که اکثرا در ایام جوانی راوی بوی سیب درگودال و قصه گوی داستان پشت درب سوخته هستی . التماس دعا خادم الحسین / محمد حسین تابع منش 24/9/94 @m_h_tabemanesh1 لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع @zameneashk ضامن اشک ایتا @zameneashk1
39 روضه و مقتل صدیقة طاهرة وعلت شهادت محسن بن علی ع از روایت امام حسن ع 28- ج، [الإحتجاج‏] فِيمَا احْتَجَّ بِهِ الْحَسَنُ ع عَلَى مُعَاوِيَةَ وَ أَصْحَابِهِ أَنَّهُ قَالَ لِمُغِيرَةَ بْنِ شُعْبَةَ از جمله احتجاج و استدلال‏هائى كه امام حسن عليه السّلام بر معاويه و يارانش كرد اين بود كه آن حضرت به مغيرة بن شعبه فرمود: أَنْتَ ضَرَبْتَ فَاطِمَةَ بِنْتَ رَسُولِ اللَّهِ ص حَتَّى أَدْمَيْتَهَا وَ أَلْقَتْ مَا فِي بَطْنِهَا تو همان كسى هستى كه فاطمه دختر پيغمبر خدا را زدى و بدنش را خون- آلود نمودى. او بدين جهت جنين خود را سقط كرد. اسْتِذْلَالًا مِنْكَ لِرَسُولِ اللَّهِ ص وَ مُخَالَفَةً مِنْكَ لِأَمْرِهِ وَ انْتِهَاكاً لِحُرْمَتِهِ تو اين عمل را بعلت اينكه رسول خدا را ذليل شمردى و با امر آن حضرت مخالفت كردى و نسبت به آن بزرگوار هتك حرمت نموده باشى انجام دادى. وَ قَدْ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص أَنْتِ سَيِّدَةُ نِسَاءِ أَهْلِ الْجَنَّةِ در صورتى كه پيغمبر معظم اسلام صلى اللَّه عليه و آله و سلم بحضرت زهراى اطهر ميفرمود: انت سيدة نساء اهل الجنة يعنى اى فاطمه! تو بزرگترين زنان اهل بهشت ميباشى. وَ اللَّهُ مُصَيِّرُكَ إِلَى النَّارِ امام حسن ع فرمود: اى مغيره! بدان كه خدا تو را طعمه آتش جهنم خواهد كرد. باب 7- ما وقع عليها من الظلم و بكائها و حزنها و شكايتها في مرضها إلى شهادتها بحارالأنوار ج : 43 ص : 197 شاه کلید روضه : ای مغیره تو بدن فاطمة را خون آلود کردی خادم الحسین / محمد حسین تابع منش24/9/94 ای دی برای سوالات مقتل @m_h_tabemanesh1 لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع @zameneashk لینک گروه مقتل متضمن البکاء مخصوص پرسش از سوالات مقتل امام حسین ع https://t.me/joinchat/CQ5QIjy-YrCfVxk0vCn8Lg ضامن اشک ایتا @zameneashk1
بسم الله الرحمن الرحیم 40 برکات زیارت حضرت زهراء س 14- بَابُ اسْتِحْبَابِ زِيَارَةِ فَاطِمَةَ ع وَ مَوْضِعِ قَبْرِهَا أَنَّهَا مَعَ النَّبِيِّ ص فَنَقُولُ از امام هادی ع از پیامبر اکرم ص نقل شده است که اینگونه زیارت کنیم حضرت فاطمة س: السَّلَامُ عَلَيْكِ يَا سَيِّدَةَ نِسَاءِ الْعَالَمِينَ سلام بر تو ای بر گزیده زنان عالم از ابتدا تا آخر خلقت السَّلَامُ عَلَيْكِ يَا وَالِدَةَ الْحُجَجِ عَلَى النَّاسِ أَجْمَعِينَ سلام بر تو ای مادر حجت های خدا بر تمام مردم السَّلَامُ عَلَيْكِ أَيَّتُهَا الْمَظْلُومَةُ الْمَمْنُوعَةُ حَقُّهَا سلام بر تو ای مظلومه ای که از حقت محروم شدی ثُمَّ قُلِ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى أَمَتِكَ وَ ابْنَةِ نَبِيِّكَ وَ زَوْجَةِ وَصِيِّ نَبِيِّكَ ص سپس بگو: خدایا درود وبرکتت را بفرست بر کنیزت فاطمة س و دختر پیامبرت و همسر وصیت علی ع صَلَاةً تُزْلِفُهَا فَوْقَ زُلْفَى عِبَادِكَ الْمُكْرَمِينَ مِنْ أَهْلِ السَّمَوَاتِ وَ أَهْلِ الْأَرَضِينَ:. درود و صلواتی بالاترین منزلت و برکت که بر بندگان گرامیت می فرستی از اهل آسمانها و زمین فَقَدْ رُوِيَ: أَنَّ مَنْ‏ زَارَهَا بِهَذِهِ‏ الزِّيَارَةِ وَ اسْتَغْفَرَ اللَّهَ غَفَرَ اللَّهُ لَهُ وَ أَدْخَلَهُ الْجَنَّةَ:. پس روایت شده است کسی با این زیارت ، زیارت کند حضرت فاطمة س را و طلب استغفار کند خداوند او را بیامرزد و او را داخل بهشت گرداند. مستدرك الوسائل و مستنبط المسائل ؛ ج‏10 ؛ ص210 روایت11876 سلام علیکم خدمت عزیزان ذاکر لطفا به نکات زیر توجه بفرمائید: 1. سراسر زیارت روضه است و در ابتدا و اواسط و آخر منبر می توان از آن استفاده کرد. 2. در ابتدا ی روایت سه سلام بر حضرت زهراء آمده ، که هربندش روضه است 3. مهم ؛ صلوات مخصوصه بر حضرت زهراء س از طرف پیامبر اکرم ص است 4. روایت اهمیت زیارت حضرت زهرا س را می رساند لذا در باره اهمیت و برکات مجلس نشینی و زیارت حضرت فاطمة س به مستمعین از راه دور تذکر دهید ای دی برای سوالات مقتل @m_h_tabemanesh1 لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع @zameneashk ضامن اشک ایتا @zameneashk1
بسم الله الرحمن الرحیم 41 روضه اذیت فاطمة س اذیت خداست وَ قَدْ قَالَ النَّبِيُّ ص مَنْ آذَاهَا فِي حَيَاتِي كَمَنْ آذَاهَا بَعْدَ مَوْتِي وَ مَنْ آذَاهَا بَعْدَ مَوْتِي كَمَنْ آذَاهَا فِي حَيَاتِي باب 3- مناقبها و فضائلها و بعض أحوالها .. بحارالأنوار ج : 43 ص : 26 پيامبر اسلام صلى اللَّه عليه و آله فرموده: هر كس زهراء را در زمان زنده بودن من اذيت كند مثل اين است كه وى را بعد از موت من اذيت كرده باشد و هر كسى او را بعد از رحلت من اذيت كند مثل اين است كه وى را در زمان حيات من اذيت نموده باشد. لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع @zameneashk ضامن اشک ایتا @zameneashk1