eitaa logo
زمزم احکام
885 دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
373 ویدیو
6 فایل
🔸جهت ️ارتباط‌ با مدیر یا ارسال‌سوالات 👈 @pasokhgoo_ahkam @Amin_r147
مشاهده در ایتا
دانلود
📚 جا گرفتن در مسجد 💠 سؤال: کسی که در صف نماز جماعت، سجاده می‌گذارد و مثلا برای وضو گرفتن می رود، آیا حق او نسبت به آن مکان، تا شروع نماز است یا تا وقتی که امام جماعت به رکوع می‌رود؟ ✅ جواب: حق او تا زمان شروع نماز جماعت، باقی است. --------------- 📚 منبع: پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری -------------  زمزم احکام https://eitaa.com/zamzame_ahkam
📚 نماز فوت شده در بیهوشی ------------------  زمزم احکام https://eitaa.com/zamzame_ahkam
📚 وضو و غسل با وجود لاک ناخن ------------------  زمزم احکام https://eitaa.com/zamzame_ahkam
آن کـِه عالم همه در دست توانایش بود، مرکز دایره غم دل دانایش بود، هفتمین حجت معصوم ز ظلم هارون چارده سال به زندان ستم جایش بود، 🥀 (ع)🖤 🥀 -------------  زمزم احکام https://eitaa.com/zamzame_ahkam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌴داروی هر درد ما از دم تو می رسد 🌴حک شده بر سینه یا باب الحوائج مدد 🎙 شهادت حضرت موسی بن جعفر امام کاظم(علیه السلام) تسلیت باد. -------------  زمزم احکام https://eitaa.com/zamzame_ahkam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_1492506394.mp3
4.01M
🔳 مرثیه و روضه 🏴 🚩 السلام علیک الْمُعَذَّبِ فِی قَعْرِ السُّجُونِ ♦️مرثیه امام موسی بن جعفر سلام الله علیه علیه السلام علیه السلام -------------  زمزم احکام https://eitaa.com/zamzame_ahkam
🔷مسح دو پا با یک دست🔷 ❓سوال: آیا مسح هر دو پا را - بدون عذر –  می¬توان با یک دست انجام داد؟ ✅پاسخ: 🔵مقام معظم رهبری: اشکالی ندارد، هر چند احتیاط مستحب آن است که مسح پای راست با دست راست و پای چپ با دست چپ کشیده شود. [1] 🔴آیت الله مکارم شیرازی: احتیاط واجب آن است که پای راست با دست راست و پای چپ با دست چپ مسح شود. [2] 🔵آیت الله سیستانی: اشکال ندارد. [3] 🔴آیت الله شبیری زنجانی: اشکال ندارد. [4] 🔵آیت الله فاضل لنکرانی: احتیاط آن است که (درحال اختیار) مسح پای راست باید به ترتیب، با دست راست باشد و مسح پای چپ با دست چپ باشد. [5] --------------- 📚 منبع: 🔸[1]. استفتاء اینترنتی پایگاه اطلاع رسانی آیت الله خامنه ای، شماره استفتاء: FWRSB1oaaI. 🔹[2]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله مکارم، کد رهگیری: 9509260084. 🔸[3]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله سیستانی، کد استفتاء: 656020. 🔹[4]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله شبیری زنجانی، شماره سوال: 45400. 🔸[5]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله فاضل لنکرانی، کد رهگیری: 9611559. -------------  زمزم احکام https://eitaa.com/zamzame_ahkam
📚 تماس با میت چهار صورت دارد: ------------------  زمزم احکام https://eitaa.com/zamzame_ahkam
📚 حکم دست دادن و نگاه به موی خواهر زن ------------------  زمزم احکام https://eitaa.com/zamzame_ahkam
6.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌙 نگاه ابی عبدالله پناه دل بیچاره‌ست💔 کجا مثل حرم میشه برا کسی که آواره‌ست💔 صَلَّي اللَّهُ عَلَيْكَ يَا أَبَاعَبْدِاللَّهِ الحسین علیه السلام -------------  زمزم احکام https://eitaa.com/zamzame_ahkam
💠شرط ادا بودن نماز در تنگی وقت💠 ❓سوال: آیا اینکه گفته شده اگر یک رکعت از نماز در وقت انجام شود، حکم ادا دارد،‌ با نیت کردن، محقق می شود؟ یا باید یک رکعت کامل در وقت خوانده شود؟ ✅ پاسخ: ❇️ آیت الله خامنه ای: باید رکعت کامل باشد. [1] ❇️ آیت الله سیستانی: يعنى اگر در اخر وقت فقط به مقدار يك ركعت نماز باقى مانده نماز ادا است. [2] ❇️ آیت الله مکارم شیرازی: منظور این است که اگر به اندازه یک رکعت وقت باقی است همه نماز را باید به نیت ادا بخواند. [3] ❇️ آیت الله وحید خراسانی: کسى كه به اندازه خواندن يك ركعت نماز وقت دارد ، نماز او ادا است ، ولى نبايد عمداً نماز را تا اين وقت تأخير بيندازد. مثلاً كسى كه مسافر نيست، اگر تا غروب آفتاب به اندازه خواندن پنج ركعت نماز وقت دارد، بايد نماز ظهر و عصر هر دو را بخواند و اگر كمتر وقت دارد بايد فقط نماز عصر را بخواند و بعد نماز ظهر را قضا كند و همچنين كسى كه معذور نيست اگر تا نصف شب به اندازه خواندن پنج ركعت وقت دارد، بايد نماز مغرب و عشاء را بخواند و اگر كمتر وقت دارد بايد فقط عشاء را بخواند و بعد مغرب را و احتياط واجب آن است كه مغرب را به نيّت ما فى الذمّه بدون قصد ادا و قضا به جا آورد. مثلاً كسى كه مسافر است اگر تا غروب آفتاب به اندازه خواندن سه ركعت نماز وقت دارد بايد نماز ظهر و عصر را بخواند و اگر كمتر وقت دارد، بايد فقط عصر را بخواند و بعد نماز ظهر را قضا كند و همچنين مسافرى كه معذور نيست اگر تا نصف شب به اندازه خواندن چهار ركعت نماز وقت دارد، بايد نماز مغرب و عشاء را بخواند و اگر به آن اندازه هم وقت ندارد، ولى مى تواند با خواندن نماز عشاء يك ركعت از مغرب را قبل از نصف شب درك كند بايد اوّل عشاء را بخواند و بعد مغرب را فوراً به جا آورد ، و اگر كمتر از اين وقت دارد بايد عشاء را بخواند و بعد مغرب را به جا آورد و احتياط واجب آن است كه آن را به قصد ما فى الذمّه بدون قصد ادا و قضا بخواند و چنانچه بعد از خواندن عشاء معلوم شود كه از وقت به مقدار يك ركعت يا بيشتر به نصف شب مانده است ، نماز مغرب اداست و بايد فوراً آن را به جا آورد. [4] ❇️ آیت الله شبیری زنجانی: مراد بعد از سجده دوم رکعت اول است. [5] ❇️ آیت الله فاضل لنکرانی: اگر وقت نماز تنگ باشد و انسان بتواند یک رکعت کامل را در وقت نماز بخواند نماز به نیت اداء صحیح است و صرف نیت در وقت کفایت نمی کند بلکه یک رکعت کامل شود مثلا بعد از انجام هردو سجده اول و بلند شدن برای رکعت بعدی اگر وقت نماز تمام شود نمازی که می خواند ادا حساب می شود. [6] --------------- 📚 منبع: [1]. استفتاء اینترنتی پایگاه اطلاع رسانی آیت الله خامنه ای، شماره استفتاء: 1Lq6HYenwGg. [2]. استفتاء اینترنتی پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سیستانی، کد استفتاء: 579367. [3]. استفتاء اینترنتی پایگاه اطلاع رسانی آیت الله مکارم شیرازی، کد رهگیری: 9511240070. [4]. ]. استفتاء اینترنتی پایگاه اطلاع رسانی آیت الله وحید، کد رهگیری: 9511240070. [5]. استفتاء اینترنتی پایگاه اطلاع رسانی آیت الله شبیری، شماره سوال: 38552. [6]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله فاضل لنکرانی، کد رهگیری: 9503399. -------------  زمزم احکام https://eitaa.com/zamzame_ahkam