📌ساندیس خورها و پایان روحانی
🔹فریب خورده کسی است که بخواهد روی دیوار افراطیون مدعی اصلاحات یادگاری بنویسد. تا بتوانند به حساب او، از مناصب و بیت المال کام جویی می کنند، وقتی هم خرشان از پل گذشت، با یک تیپا دور می اندازند و همه خسارت ها و خیانت ها را پای او می نویسند.
♦️تیر ماه ۹۲ «عابد توانچه» عضو سابق دفتر تحکیم و انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر، درباره نسبت روحانی و اصلاح طلبان گفته بود: «اصلاح طلبان، نگاه ابزاری دوگانه به روحانی دارند. از یک طرف او را پس میزنند تا هزینهای پرداخت نکنند. از طرف دیگر تأیید میکنند... آنها به روحانی مثل ساندیسی نگاه میکنند که تا زمانی که آخرین قطره ممکن در او را میک نزنند، لوله ساندیس را از آن بیرون نخواهند کشید. وقتی مطمئن شوند دیگر نمیتوانند از روحانی استفادهای کنند، همان کاری را که با هاشمی کردند با او میکنند... اصلاحطلبان ميخواهند نهايت استفاده را بکنند اما جوابگوي کارنامه او نباشند.»
🔹افراطیون مدعی اصلاحات، پس از انتخابات سال ۹۲ گفتند دولت روحانی، رحم اجاره ای ماست. و سال ۹۶ گفتند ما اصلاح طلبان تضمین وعده های روحانی هستیم. نه عارف در سال ۹۲ و نه جهانگیری در سال ۹۶، بیش از ۸ تا ۱۰ درصد رای نداشتند که بخواهند به واسطه حمایت از آن دو، در انتخابات پیروز شوند.
♦️اما حالا همان ها می گویند "موضوع کاندیدای اجاره ای، توهین به اصلاحات است"! مفهوم این جمله آقای عارف که تا همین اواخر رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان بوده، این می شود که آقای روحانی در هفت سال سپری شده، مایه وهن و توهین بوده است!
🔹طبعا اولین شاکی و طلبکار از مدعیان اصلاح طلبی باید ملت و نظام باشند که چنین توهینی را به مدت هشت سال بزک و تحمیل کرده اند.
✍ محمد ایمانی
✨ 🌺 ✨ بشری
🌺 @zanan_enghelaby
🔺رونمایی از کتاب «عمویم سلیمانی» در ونزوئلا/سه بار تجدید چاپ طی دو هفته
🔹همزمان با برگزاری مراسم بزرگداشت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در ونزوئلا، طی مراسمی با حضور مسئولان شهری کاراکاس پایتخت این کشور کتاب «عمویم سلیمانی» رونمایی شد.
🔸کتاب عمویم سلیمانی به نوشته محمدعلی جابری از آثار منتشره انتشارات "کتابک" است که از سوی انتشارات بینالمللی "فانوس دریایی" به زبانهای اسپانیایی و فرانسوی منتشر شده است.
🔹گفتنی است، این کتاب طی دو هفته گذشته، سه بار در منطقه آمریکای لاتین به چاپ رسید و تاکنون در کشورهای کلمبیا، اکوادور و ونزوئلا عرضه شده است.
✨ 🌺 ✨ بشری
🌺 @zanan_enghelaby
⭕️ همزمانی مرگ سوپر سرمایه دارهای صهیونیست در چند روز گذشته طبیعی نیست!
شلدون ادلسون، بنجامین روتچیلد (ایست قلبی) و دونالد تابر (خودکشی)
به نظر می رسد در پس پرده، بین صهیونیستهای گلوبالیست (جهان وطن) و صهیونیست های اورشلیمی جنگ عظیمی برپاست!
اللهم اشغل الظالمين بالظالمين...
💬 علی اکبر رائفی پور
✨ 🌺 ✨ بشری
🌺 @zanan_enghelaby
🔳 فرازهایی از #خطبه_فدکیه حضرت زهرا سلام الله علیها
◾️هنگامی که خداوند برای پیامبرش صلی الله علیه و آله سرای آخرت و جایگاه ابدی پیامبران و برگزیدگان گذشتهاش را اختیار کرد، (ناگاه) خارهای پنهان دورویی و نفاق در بین شما آشکار گشت و جامه دین (در نظرها) کهنه شد و آن خشم فرو خورده (لب فرو بسته) گمراهان به سخن آمد.
🔹آن گمنام (بیخاصیت) فرومایگان (اظهار وجود کرد و) آشکار شد و نازپرورده اهل باطل زمزمه سر داد و به صدا درآمد و آنگاه در میدانهای (زندگی و افکار و دلهای) شما به جولان پرداخت و شیطان هم که از مخفیگاه خود سر بر آورد و شما را صدا زد، دید شما دعوتش را اجابت می کنید و فریبش را میپذیرید و برای فریب خوردن چشم به او دوخته اید!
◾️سپس از شما خواست تا به پاخیزید! و دید که شما برای این کار سبک بال و چالاکید! شما را به هیجان آورد و آتش خشم شما را برافروخت، پس شما را خشمگین و غضبناک یافت و در نتیجه این شتابزدگی (و فریب و غضب شیطانی)، شتر (خلافت) را نشان کردید که از آن شما نبود و نیست و بر آبشخوری وارد شدید که سهم شما نبود و نیست...
✨ 🌺 ✨ بشری
🌺 @zanan_enghelaby
وحی.pdf
405.2K
🔰#کتاب_مناسبتی🔰
📚عنوان: یورش به خانه وحی
✍نویسنده: آیت الله مکارم شیرازی
📖موضوع: اهل بیت
📄تعداد صفحات: ۱۴ صفحه
📆به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)
#اهل_بیت
#یورش_به_خانه_وحی
✅ کتابیتا
✨ 🌺 ✨ بشری
🌺 @zanan_enghelaby
بشری
📌زن از منظر علامه مصباح یزدی 🔻قسمت دوازدهم 🔹توازن حقوق و تکالیف؛ شرط برقراری عدالت 🔸متعادل بود
📌زن از منظر علامه مصباح یزدی
🔻قسمت سیزدهم (آخر)
♻️تفاوت هایی که سبب اختلاف در حقوق و تکالیف میشود
🔺اصولا چه نوع اختلافهايى بين زن و مرد سبب تفاوت حقوق مىشود و آيا زن و مرد با يكديگر تفاوتى اساسى دارند؟
❓برای پاسخ به این سوال باید دید قوام زن بودن زن به چه امری است؟
اختلاف مرد و زن در جهاز تناسلی گرچه یک امر ساده بنظر میرسد که نمیتواند منشأ اختلافی در وظایف و حقوق ایشان بشود ولی بادقت بیشتر روشن میگردد که ممکن است این اختلاف تأثیر بسزائی در تفاوت موقعیت اجتماعی ایشان و حقوق و تکالیف مربوط بزناشوئی داشته باشد. بلکه اگر کسی ادعا کند که محور اختلافات دیگر زن و مرد از قبیل اختلافات جهاز عصبی و امتیازات روانی همین اختلاف در جهاز تناسلی میباشد، سخنی بگزاف نگفته است.
📚 زن یا نیمی از پیکره اجتماع، ۹
♦️اين اختلافهاى جسمى و روحى، كم و بيش سبب آثار اجتماعى گوناگون مىشود؛ از اين رو قانونگذار در مقامِ وضع قانون، سه راه بيشتر ندارد: يا همه اختلافها را در نظر بگيرد يا از همه اختلافها صرفنظر كند يا پارهاى از اختلافها را ملاحظه كند و از پارهاى ديگر چشم بپوشد.
🔺{بطلان فرض اول و دوم با اندکی تامل روشن می شود، بنا برین قانونگذار لاجرم باید} فرض سوم را مدّ نظر قرار دهد و بعضى از اختلافها را در نظر گيرد و از بقيه چشم بپوشد. در اين صورت، جاى اين پرسش هست كه چه نوع اختلافهايى بايد سبب اختلاف در قوانين شود و چه قسم اختلافهايى نبايد چنين باشد.
🔻به نظر مىرسد براى آن كه اختلاف تكوينى، سبب پيدايش قوانين و مقرّرات گوناگون شود، بايد سه ويژگى داشته باشد:
1⃣دائمى باشد
2⃣ غالبى يا عمومى باشد
3⃣ در امور اجتماعى مؤثّر باشد.
💠 به نظر ما، زن و مرد داراى يك سرى اختلافهاى تكوينى هستند كه مقتضىِ حقوق و تكاليف متفاوت است. در هر جامعهاى و در طول تاريخ، زنان با مردان اختلافهايى دارند كه داراى سه ويژگى ذيل است:
🔅اوّلا ثابت و دائمند؛ چرا كه در طول تاريخ بشرى به ندرت پيش آمده است كه تغيير جنسيتى حاصل، و مردى زن يا زنى مرد شود و اين اختلافات در طول زندگى افراد باقى مىماند.
💠 ثانياً عموميّت دارند؛ زيرا هريك از دو قشر زن و مرد، به طور تقريبى نيمى از جامعه بشرى را تشكيل مىدهند.
ثالثاً منشأ آثار گوناگون در زندگى اجتماعى مىشوند.
🔰 {بنابر این لازم است قانون گذار درصدد وضع قوانین در این جهت برآمده و تکالیف و حقوق زنان را بر اساس تفاوت های تکوینی آنان وضع کند}
📚 پرسشها و پاسخها، ۲۸۸ _۲۸۹
✅ کانال مطالعات اسلامی زنان
✨ 🌺 ✨ بشری
🌺 @zanan_enghelaby
🍀#هر_شب_با_حاج_قاسم_۹۷
🌹خیلی ها به او می گفتند: دعا کنید شهید شوم.
🌷پاسخش اما این بود که دعا میکنم خدا این حال را از شما نگیرد؛ اگر از این حال مغموم باشید و بمیرید هم به مرگ شهادت رفته اید.
✨ 🌺 ✨ بشری
🌺 @zanan_enghelaby
بشری
📌زندگینامه آیت الله مصباح یزدی 🔻قسمت پانزدهم ♻️ آقای بیات فرمودند: در این مدت بیست سال اگر با حا
📌زندگینامه آیت الله مصباح یزدی
🔻قسمت شانزدهم
♻️ آقای بیات فرمودند: حاج آقا هیچگاه به کارهای حاشیه نمی پرداخت و برای هر کار خود حجت شرعی داشتند. ایشان اگر در جلسهای مینشستند تا از وی سوال نمی کردند، حرف نمیزد و خودش هم میگفت: من خیلی اهل گپ زدن و گرم کردن مجلس نیستم از اینرو در مجالسی که برای گپ زدن و وقتگذرانی تشکیل میشد، شرکت نمیکردند.
📚 حقیقت شرق نوشته حسینعلی عربی
✨ 🌺 ✨ بشری
🌺 @zanan_enghelaby
📚#هر_شب_یک_صفحه_کتاب
🍀#آذرخشی_دیگر_از_آسمان_کربلا_۹۸
📌مصاديق امر به معروف و نهى از منكر به معنى عام
♦️امر به معروف و نهى از منكر به معناى عام آن يعنى هر گونه تلاشى كه شخص به منظور اثر گذاردن در ديگرى انجام مىدهد، به گونه اى كه او را وادار به انجام كار واجب كند يا از كار حرام باز دارد. اين تلاش ممكن است از طرق مختلف مانند تعليم حكم يا موضوع عمل مورد، نظر انجام شود. يعنى اين كه به كسى بياموزند كه فلان امر در اسلام واجب است يا كيفيت انجام آن واجب چگونه است. ممكن است «تعليم» مهم ترين مصداق امر به معروف و نهى از منكر به معناى عام باشد. از طرف ديگر كارى مانند حركت سيدالشهداء(عليه السلام) كه منجر به شهادت آن حضرت(عليه السلام) شد نيز يكى از مصاديق امر به معروف و نهى از منكر به معناى عام است. بنا بر اين از جهت مصاديق مىتوان سه دسته مصداق براى امر به معروف. نهى از منكر در نظر گرفت.
1⃣ تعليم جاهل
💠 اولين مصداق امر به معروف و نهى از منكر از قبيل تعليم است؛ گاهى فردى به دلايل مختلف از قبيل اين كه تازه به تكليف رسيده، يا به مقتضاى محيطى كه در آن زندگى مىكند نتوانسته احكام اسلام را ياد بگيرد، مثل اين كه از مركز اسلام دور بوده و يا در منطقه اى تحت تسلط كفار زندگى مىكرده، و اين فرد به اصطلاح نسبت به احكام اسلام جاهل قاصر است؛ يعنى كسى است كه حكم يا راه اجراى آن را نمىداند و در بى اطلاعى خود مرتكب تقصير نشده است. به اين معنى كه، براى او شرايط فراگرفتن احكام اسلام فراهم نشده است، و او در اين امر كوتاهى نكرده است. تعليم احكام اسلام به چنين فردى واجب است. اما اين كه تعليم اين گونه افراد بر چه كسانى واجب است؟ يا چند نوع تعليم داريم؟ آيا تعليم بايد فردى يا اجتماعى باشد؟ به صورت رسمى يا غير رسمى باشد؟ و مواردى از اين قبيل، سؤال هايى است كه پاسخ گفتن به آن ها موجب گسترده شدن بحث مىشود، و در توان اين جلسه نيست.
🔰 اجمالا اين مسأله مسلّم است كه تعليم جاهل قاصر، واجب است. چنين تعليمى بايد با كمال نرمى، ملايمت و مهربانى انجام گيرد، چون طرف در جهل خود تقصيرى نداشته است. همچنين در اين تعليم به مقتضاى سن، شرايط زندگى و مرتبه استعداد و فهم شخص، بايد سعى كرد از شيوه هاى مناسب آموزشى استفاده كرد تا او بهتر ياد بگيرد. مثلاً براى نوجوانى كه تازه به سن تكليف رسيده نمىتوان همان روش آموزشى كه براى افراد بزرگسال استفاده مىشود به كار برد. و به همين ترتيب روش آموزش بر حسب مراتب استعداد و معلومات افراد نيز فرق مىكند. اين يك قسم امر به معروف و نهى از منكر است.
✍ مرحوم آیت الله مصباح یزدی (ره)
✨ 🌺 ✨ بشری
🌺 @zanan_enghelaby
🍀#انسان_۲۵۰_ساله_۶۸
🌹در شوراي شش نفره بعد از درگذشت خليفه دوم، اميرالمؤمنين را دعوت کردند. امام قهر نکرد و وارد شد. نگفت که من با اينها همرديف نيستم. طلحه و زبير کجا، عبدالرحمان بن عوف کجا، عثمان کجا، من کجا. طبق وصیت عمر، شش نفر را به عنوان شورا گذاشتند که در بين خودشان يک نفر را به عنوان خليفه انتخاب کنند.
🌷در بين اين شش نفر شانس او براي
خلافت از همه بيشتر بود و عبدالرحمان عوف رأيش تعيين کننده بود، یعنی اميرالمؤمنين دو راي داشت، خودش و زبير. عثمان هم دو رأي داشت، خودش و طلحه. عبدالرحمان بن عوف هم دو رأي داشت، خودش و سعدبن ابی وقاص؛ عبدالرحمان بن عوف رأيش تعيين کننده بود. اگر با امیرالمؤمنین بيعت میکرد او خليفه ميشد، اگر با عثمان بيعت ميکرد او خليفه ميشد. اول رو کرد به امیرالمؤمنین و به او پيشنهاد کرد که با کتاب خدا و سنت پیغمبر و سيره شيخين ـ يعني دو خلیفه قبلی ـ حرکت کند.
🌹[حضرت] فرمودند: «نه، من کتاب خدا و سنت پیغمبر [را قبول ميکنم]، سیره شیخین را من کاری ندارم، من اجتهاد خودم را عمل ميکنم و به اجتهاد آنها کاري ندارم». ميتوانست با کوچکترين اغماضي از آنچه که صحيح و حق ميدانست، حکومت را به دست بگيرد و قدرت را قبضه کند. امیرالمؤمنین يک لحظه به اين فکر نيفتاد و حکومت را از دست داد و قدرت را از دست داد. اينجا هم ايثار کرد و خود و منّيت را مطلقًا مطرح نکرد و زير پا له کرد. اينگونه احساسات از اميرالمؤمنين اصلا از اول بروز نمي کرد.
✨ 🌺 ✨ بشری
🌺 @zanan_enghelaby
🌹امام علی(علیه السلام):
🌷زخم زبان از زخم نیزه نیز عمیقتر و برندهتر است.
📙غررالحکم، ص۲۲۳
#حدیث_روز
✨ 🌺 ✨ بشری
🌺 @zanan_enghelaby
🍃از کوثرم گذشتم
🌹یک دختر دو ساله به نام کوثر داشت؛ دخترش را خیلی دوست داشت طوری که هر بار به پدر یا دوستانش زنگ می زد، کلی از کوثر تعریف می کرد.
🌷یک بار که از منطقه برگشته بود گفت:
«بعضی وقت ها که در تیررس تکفیری ها گیر می افتیم، مجبوریم مسافتی از یک دیوار تا دیوار دیگر را بدویم. در آن مسافت چند متری کوثر می آید جلوی چشمم».
🌹فهمیده بود که با این وابستگی ها کسی شهید نمی شود. دفعه آخری که میخواست به عملیات برود به دوستش گفته بود: «این بار دیگر از کوثرم گذشتم…»
#شهید_محمودرضا_بیضایی🌹
#هر_روز_با_شهدا
✨ 🌺 ✨ بشری
🌺 @zanan_enghelaby