📌چرا اصلاح طلبان در مقابل دولت رئیسی به نعل و به میخ میزنند؟
🔹دولت سیزدهم وارد دومین سال فعالیت خود شده است. رسانه های اصلاح طلب هم در طول یک سال گذشته و هم در یک سالگی دولت سعی کردند دولت سیزدهم را ناکام از نیل به دستاوردها نشان دهند.
رصد فعالیت رسانه ای جریان اصلاحات به عنوان حاضران و حامیان دولت قبل در مواجهه با دولت آیت الله رئیسی تا اینجای کار را می توان به دو دسته تقسیم کرد:
🔹دسته اول اصلاح طلبانی هستند که دولت رئیسی را سیاهی تمام عیار دیده و به مخاطبان خود معرفی می کنند. شدت این سیاه نمایی تا جایی است که این گروه حتی حاضر نیستند به بدیهیاتی از دستاوردها که حتی عموم جامعه بر آن صحه می گذارند اشاره کنند.
💠دسته دوم کسانی هستند که در میان روند انتقادی و تخریبگرانه خود به برخی موارد مثبت هم اشاره می کنند. در تحلیل این رفتار افراد و رسانه های جریان اصلاحات می توان اینگونه بیان کرد که چرایی اشاره به این روند مثبت ناشی از دو موضوع می تواند باشد؛ گروهی در برابر وجدان خود احساس شرم کرده و ناچارا به دستاوردهای دولت در یک سال گذشته اذعان می کنند.
🔺اما گروه دوم برای آنکه بتوانند تخریب های خود را موثرتر کنند، در میان سیاه نمایی ها و تخریب هایشان به نکات مثبت هم اشاراتی دارند تا به مخاطبان خود این القا را داشته باشند که اگر نکته مثبتی در میان عملکرد دولت باشد به آن اشاره خواهیم کرد اما با این حال روند کلی، سیاهی و ناکارآمدی است. چرا که احتمالا این اعتقاد را دارند که سیاه نمایی صرف، مخاطبان را از باور ذهنی صداقت به یک مجموعه سیاسی و خبری دلزده می کند.
♦️طرد کلی اصلاح طلبان از دولت، مجلس، شورای شهر و بالتبع شهرداری تهران توسط مردم یقینا باعث شده تا اصلاح طلبان روزشمار برگشت به قدرت در اولین بزنگاه یعنی انتخابات مجلس را در مقابل چشمان خود بگذارند و قطعا بهترین راه هم برای این موضع را تخریب جریان فعلی با محوریت دولت می دانند.
🔸دستاوردهای دولت(واکسیناسیون، سفرهای استانی، دیپلماسی فعال، بازتوزیع یارانهها، آزادسازی سواحل، نهضت ملی مسکن و... ) به نسبت عمر سپری شده یعنی یک سال، قابل قبول و در برخی موارد چشم گیر است. افکار عمومی هم به خوبی بر این موضوع اشراف دارد که آیت الله رئیسی چه دولتی از حسن روحانی تحویل گرفت؛ با این اوصاف اگر انتقادی هم به رفتار دولت در یک سال گذشته وارد باشد اما مردم بهتر میدانند که رئیسی میراث چه اوضاعی بوده که به برخی از آنها فقط عنوان «خرابه» را میتوان اطلاق کرد.
🔹برافراشتن پرچم مطالبه گری از بانیان وضع موجود قابل پذیرش نیست؛ به ویژه آنکه مردم تفاوت مسئول امیدوارِ پیگیر حل مشکلات را با مسئول یکجانشینِ بهانه تراش و پیگیر بازی سیاسی را در این یک سال خوب حس کردند.
✨ 🌺 ✨ بشری
🌺 @zanan_enghelaby
ایران بدون اسلام شیعه هرگز در مقام یک واحد ژیوپلیتیک وجود نداشته. ازینرو شک نکنید هرکس دنبال حذف اسلام و شیعه از ایران باشد نه فقط اسلامستیز بلکه عمیقاً ایران ستیز است. ملیگرایی اسلامستیز و باستانگرا از ابتدای تولدش در سالهای ۱۳۰۰ یک پروژه استعماری بود و ربطی به ایران نداشت
✨ 🌺 ✨ بشری
🌺 @zanan_enghelaby
ارمنی بود؛ می خواست زبان فارسی رو یادبگیره تصمیم گرفت یه کتاب فارسی رو انتخاب کنه و برای تمرین بخونه !
تصویر چهره نورانی ابراهیم روی جلدکتاب،چشمش رو گرفت
کتاب سلام برابراهیم روخوند !
مسلمون شد ...شیعه شد..طلبه شد
ساکن قم شد
این داستان یک خانم تازه مسلمانه
خانم نازلی مارگاریان
✨ 🌺 ✨ بشری
🌺 @zanan_enghelaby
▪️رابرت کارتر، روزنامهنگار و محقق در اتریش:
توهین به LGBTQ = همجنسگراستیزی
توهین به یهودیت = یهودی ستیزی
توهین به رنگ پوست = نژادپرستی
توهین به اسلام = آزادی بیان
✨ 🌺 ✨ بشری
🌺 @zanan_enghelaby
دیدید به حرف من رسیدید؟!
🔹یک معامله معیوب (نقد- نسیه) را تصور کنید: عضو خانواده با وجود هشدار های شما، دارایی گرانبهای خانواده (مثلا زمین و آپارتمان یا طلا و خودرو) را می فروشد، اما در مقابل، یک چک بی محل می گیرد.
♦️معامله را هم این گونه ترتیب می دهد که ابتدا، سند حقوقی فروش را امضا می کند و ما یملک را هم تحویل طرف مقابل می دهد، و سپس، چکی را می گیرد با این وعده که در آینده نقد خواهد شد. ضمنا، شرط های امکان نقد کردن چک را هم در اختیار خریدار قرار می دهد.
🔹تصور کنید هفت سال از این معامله گذشته و معلوم شده که چک، هم بی محل است و هم، گروگان خریدار کلاهبردار.
♦️حالا اگر شما برای زنده کردن اموال خانواده و جبران خسارت، یا وادار کردن طرف مقابل به نقد کردن چک، عرق ریختید و همت به خرج دادید، معنایش این است که نصیحت ناشنوی و خودرایی آن عضو خانواده درست بوده و شما اشتباه می کرده اید؟!
🔹برخی مدعیان اعتدال و اصلاحات، درباره فاجعه حقوقی- سیاسی برجام، دقیقا همین شگرد فرار به جلو را در پیش گرفته اند و با وقاحت می گویند: "مگر شما برجام را فاجعه نمی دانستید، پس چرا درباره آن مذاکره می کنید؟! دیدید از حرف خود برگشتید و به حرف ما رسیدید!".
♦️انگار نه انگار که این مالباختگی، دستپخت خود آنهاست و دیگران می خواهند سنگ انداخته شده در چاه را بیرون بیاورند!
🔹البته عضو عادی یک خانواده، معمولا در چنین معاملات خسارتباری، گرفتار نادانی و غرور و فریب خوردگی می شود. اما برخی از بانیان متعمّد برجام که با دیدن فجایع آن ژست طلبکاری می گیرند، فراتر از خطا و ندانم کاری، با طرف های غربی شراکت دارند، یا پادویی آنها را می کنند.
✍ محمد ایمانی
✨ 🌺 ✨ بشری
🌺 @zanan_enghelaby
🔰انتخابهای زینبکبری (سلاماللهعلیها)
🔸رهبرانقلاباسلامی: ارزش و عظمت زینب کبریٰ بهخاطر موضع و حرکت عظیم انسانى و اسلامى او بر اساس تکلیف الهى است. کار او، تصمیم او، نوع حرکت او، او را اینجور عظمت بخشید. هر کس چنین کارى را بکند، ولو دختر امیرالمؤمنین (علیه السّلام) هم نباشد، عظمت پیدا میکند؛ بخش عمدهى این عظمت از اینجا است. اوّلاً موقعیّت را شناخت؛ هم موقعیّت قبل از رفتن امام حسین (علیه السّلام) به کربلا، هم موقعیّت لحظات بحرانى روز عاشورا، هم موقعیّت حوادث کُشندهى بعد از شهادت امام حسین را، و طبق هر موقعیّتى یک انتخاب کرد. این انتخابها زینب را ساخت.
🗓 ۱۳۷۰/۰۸/۲۲
✨ 🌺 ✨ بشری
🌺 @zanan_enghelaby
7.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 مریم فرمانفرما از نوادگان فتحعلیشاه قاجار درباره انقلاب امام خمینی میگوید!
⭕️ انقلاب اسلامی و رهبری امام خمینی باعث سرنگونی حکومت دست نشانده انگلیس شد؛
سعی نکنید آنرا کوچک و کم اهمیت جلوه دهید!!
چرا به آن افتخار نکنم؟
✨ 🌺 ✨ بشری
🌺 @zanan_enghelaby
✳️ چرا امام، سلمان رشدی را مهدورالدم دانست؟
🔻 وقتی #سلمان_رشدی در کتاب #آيات_شيطانی به #رسول_خدا(ص) توهين کرد و امام او را مهدورالدم دانستند، عدهای گفتند اين کار در جهان مدرن با هيچ عرفی از مديريت جهانی هماهنگی ندارد، شايد هم راست میگفتند ولی امام خوب میدانند که اقتضای رجوع به فرهنگ اسلام اين است که مديريت جهان استکباری چنين عكس العملی را نشان دهد اما اينکه وظيفهی امام آن است که چنين حکمی را بدهند برايشان يک فرهنگ است تحتعنوان انجام #وظيفه_شرعی و اين #دنيای_مدرن است که بايد خود را با آن وظيفهی شرعی هماهنگ کند. معنی ارادهی معطوف به فرهنگ و وظيفهی شرعی همين معنا است و اصولگرايی واقعی بر آن تکيه دارد.
🔺 فرهنگ امام، فرهنگ ارادهی معطوف به قدرت و منصب نيست. اين فرهنگ مدرنيته است که به قول نيچه ارادهاش معطوف به قدرت و استکبارمنشی است. هدف ارادهی معطوف به فرهنگ آن است كه ملت را به اهداف متعالیاش نزديك كند و مسير رسيدن به آن اهداف را در امور فرهنگی ريلگذاری کند و از حركت در سطح زدوبندهای سياسی حذر نمايد. در ارادهی معطوف به فرهنگ، حرف اصلی را قدرت نرم میزند و شما در حرکات و برنامههای امام آن را بهخوبی لمس میکنيد ولی در ارادهی معطوف به قدرت، حرف اصلی را پول و تکنولوژی و عوامل فريب مردم میزنند و البته هميشه با ناکامی روبهرو بودهاند.
👤 #استاد_اصغر_طاهرزاده
📚 از کتاب «سلوک ذیل شخصیت امام خمینی»
✨ 🌺 ✨ بشری
🌺 @zanan_enghelaby
7.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍀#هر_شب_با_حاج_قاسم
🎥 ماجرای عفو عمومی از سوی سردار سلیمانی به روایت حسن پلارک، رییس سابق ستاد بازسازی عتبات عالیات
✨ 🌺 ✨ بشری
🌺 @zanan_enghelaby
🍀#حماسه_حسینی_۳۵۹
🌹ﻋﺎﻣﻞ اﻣﺮ ﺑﻪ ﻣﻌﺮوف و ﻧﻬﻲ از ﻣﻨﻜﺮ ﻫﻢ اﻳﻦ ﺗﻔﺎوت ﻋﻈﻴﻢ را ﺑﺎ ﻋﺎﻣﻞ ﺑﻴﻌﺖ دارد . در ﻋﺎﻣﻞ ﺑﻴﻌﺖ ﺗﻘﺎﺿﺎ از ﻃﺮف دﺷﻤﻦ اﺳﺖ ، ﻳﻌﻨﻲ در زﻣﻴﻨﻪ ﻳﻚ ﺗﻘﺎﺿﺎي ﻧﺎﻣﺸﺮوع و ﻧﺎروا اﺳﺖ ، ﻟﺬا اﻣﺎم در ﻣﻘﺎﺑﻞ اﻳﻦ ﺗﻘﺎﺿﺎ " ﻧﻪ " ﻣﻲﮔﻮﻳﺪ ، اﻣﺘﻨﺎع ﻣﻲورزد و ﻧﻤﻲ ﭘﺬﻳﺮد. اﮔﺮ ﺗﻨﻬﺎ اﻳﻦ ﻋﺎﻣﻞ را در ﻧﻈﺮ ﺑﮕﻴﺮﻳﻢ ﻣﻌﻨﻲ اش اﻳﻨﺴﺖ : اﮔﺮ آﻧﻬﺎ ﭼﻨﻴﻦ ﺗﻘﺎﺿﺎﻳﻲ از اﻣﺎم ﻧﻤﻲ ﻛﺮدﻧﺪ ، اﻣﺎ م در ﺑﺮاﺑﺮ آﻧﻬﺎ ﻗﺮار ﻧﻤﻲ ﮔﺮﻓﺖ، ﭼﻮن آﻧﻬﺎ ﭼﻨﻴﻦ ﺗﻘﺎﺿﺎﻳﻲ ﻛﺮدﻧﺪ اﻣﺎم ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﺷﺨﺼﻲ ﻛﻪ آن ﺗﻘﺎﺿﺎ را ﻧﻤﻲ ﭘﺬﻳﺮد، در ﺑﺮاﺑﺮ آﻧﻬﺎ ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺖ .و در ﻋﺎﻣﻞ اول ، دﻋﻮت، اﻣﺎم را در ﻣﻘﺎﺑﻞ آﻧﻬﺎ ﻗﺮار داد .اﻣﺎ اﮔﺮ ﻋﺎﻣﻞ ﺳﻮم را ﻛﻪ اﻣﺮ ﺑﻪ ﻣﻌﺮوف و ﻧﻬﻲ از ﻣﻨﻜﺮ اﺳﺖ در ﻧﻈﺮ ﺑﮕﻴﺮﻳﻢ ، ﻧﻪ دﻋﻮت ، اﻣﺎم را در ﺑﺮاﺑﺮ آﻧﻬﺎ ﻗﺮار ﻣﻲ دﻫﺪ، و ﻧﻪ ﺗﻘﺎﺿﺎي ﺑﻴﻌﺖ ، ﺑﻠﻜﻪ اﻳﻦ ﺧﻮد اﻣﺎم اﺳﺖ ﻛﻪ در ﺑﺮاﺑﺮ آﻧﻬﺎ ﻗﺮار ﻣ ﻲﮔﻴﺮد، و در واﻗﻊ ﻓﺴﺎد اوﺿﺎع ، ﺷﻴﻮع ﺑﺪﻳﻬﺎ و ﻣﻨﻜﺮات و ﺑﻪ ﺗﻌﺒﻴﺮ ﺧﻮد اﻣﺎم ﺣﻼل ﺷﺪن ﺣﺮاﻣﻬﺎ و ﺣﺮام ﺷﺪن ﺣﻼﻟﻬﺎ و ﺑﺎﻻﺧﺮه ﻣﺸﺎﻫﺪه وﺿﻊ ﻧﺎﺑﺴﺎﻣﺎن و ﻓﺎﺳﺪ اﺟﺘﻤﺎع ، اﻣﺎم را در ﺑﺮاﺑﺮ آﻧﻬﺎ ﻗﺮار ﻣﻲ دﻫﺪ و وادار ﺑﻪ ﻗﻴﺎم ﻣﻲ ﻛﻨﺪ. روي ﻫﻤﻴﻦ ﺟﻬﺖ ، ارزش ﻗﻴﺎم اﻣﺎم ﺑﺮ ﺣﺴﺐ اﻳﻦ ﻋﺎﻣﻞ ﺧﻴﻠﻲ ﺑﺎﻻ ﻣﻲ رود و اﻳﻦ درس ﺷﻜﻞ دﻳﮕﺮي ﺑﻪ ﺧﻮد ﻣﻲﮔﻴﺮد، ﺣﺴﺎب دﻳﮕﺮي ﺑﺎز ﻣﻲﻛﻨﺪ، و ﻋﻤﺪه ﺳﺐ و ﻋﻠﺘﻲ ﻛﻪ ﺑﻪ اﻳﻦ ﻧﻬﻀﺖ آن ﺷﺎﻳﺴﺘﮕﻲ را داده اﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﺮاي ﻫﻤﻴﺸﻪ در ﭘﻴﺸﺎﻧﻲ ﺗﺎرﻳﺦ ﺑﺪرﺧﺸﺪ، ﺑﺮاي ﻫﻤﻴﺸﻪ زﻧﺪه ﺑﻤﺎﻧﺪ، ﻳﻚ درس ﺟﺎوﻳﺪان و ﻳﻚ ﻧﻬﻀﺖ ﺑﻲ ﻧﻈﻴﺮ در دﻧﻴﺎ ﺑﺎﺷﺪ ﻫﻤﻴﻦ ﺟﻬﺖ اﺳﺖ، اﻟﺒﺘﻪ ﺑﻪ اﺿﺎﻓﺔ ﻳﻚ ﺧﺼﻮﺻﻴﺎﺗﻲ ﻛﻪ ﻋﺮض ﺧﻮاﻫﻢ ﻛﺮد .
✨ 🌺 ✨ بشری
🌺 @zanan_enghelaby
🍀#طرح_کلی_اندیشه_اسلامی_۷۹
🌹دقت کنید به این دو، سه جمله که برای مطلبی که بعدا محل شـاهدی اسـت. پـس ایمان را پیغمبران دارنـد، پیغمبر ما هم دارد، قالوا و مؤمنان و گرویدگان و پیوستگان به او هم، همه ایمان دارند. و قالوا گویند سمعنا و اطعنا شنیدیم، فهمیدیم، نیوشیدیم به گوشـمان خورد. سـمع، َسـمع یعنی شـنوایی؛ حالت شنوایی، غیر از گوش است، گوش به معنای این عضو جارحۀ خاص، با لفظ اذن عربی تعبیر میشـود. سـمع یعنی شـنوایی. شما در فارسی هم میبینید، فلان کس را میگویند حرف گوش کن اسـت، فلان کس حرف را میشـنود. شنیدی چه گفتم یا نه؟ به مخاطبتان میگویید، شنیدی چه گفتم؟ خب
معلوم اسـت، بین شـما نیممتر بیشـتر فاصله نبود، صدایت تا ده متری هـم میرفـت، معلوم اسـت که شـنیده. میخواهی بگویـی: فهمیدی چهگفتم؟ به مغزت فرو رفت؟ به خورد ذهنت رفت یا نرفت؟ اینها میگویند سمعنا مـا بـا تمـام وجود فهمیدیم آنچه را که خدا برای ما معین کرده واطعنا و اطاعـت کردیـم. یعنی چـه؟ یعنی اطاعت ماکورکورانه نبود، اطاعت ما از روی روشنی و آگاهی و سمع بود.
ِغفرانک ربنا آمرزشـت، مغفرتت پروردگار ما. پاداشـی که از تو میخواهیم خدایا، مغفرت توست و نه چیز دیگر و الیک المصیر بازگشت ما به سوی توست.
✨ 🌺 ✨ بشری
🌺 @zanan_enghelaby
✨ امام صادق عليه السلام:
🌱دل، حرم خداست. پس در حرم خدا، جز خدا را جاى مده
📚جامع الأخبارصفحه۵۱۸
#حدیث_روز
✨ 🌺 ✨ بشری
🌺 @zanan_enghelaby