#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: تبعیت از بیعت و اجتناب از بدعت قوله علیه السلام: وَ اتِّبَاعِ السُّنَنِ. یعنی: ما را موفّ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
.......:
[شرح صحیفه سجادیه - تبعیت از بیعت و اجتناب از بدعت - صفحه ۱۹۱]
تبعیت از معروف و دوری از منکر
قوله علیه السلام: وَ الاْءَمْرِ بِالْمَعْرُوفِ، وَ النَّهْیِ عَنِ الْمُنْکَرِ.
المعروف: کل فعل مشتمل علی رجحان من الواجب و المندوب، و بمعنی الإحسان الی الناس.
و المنکر: الأمر القبیح المکروه و من صفات المؤمن من الآمرون بالمعروف و الناهون عن المنکر، کما قیل: صنایع المعروف یدفع میتة السوء و یقی مصارع الهوان.
و المعروف: من المعرفة، و هو معرفة اللّه و أسمائه و صفاته و أفعاله و ملائکته و کتبه و رسله و الیوم الآخر.
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: صدای سقف مردی به صاحب خانه گفت: چوبهای سقف خانه ات را اصلاح کن صدای شکستگی میدهد. صاحبخان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
روزی
پادشاهی به وزیرش گفت: بهترین روزی خدا به بنده اش چیست؟ گفت: عقلی که با آن زندگی کند، پرسید اگر نبود؟ گفت: مالی که او را حفظ کند، پرسید اگر نبود؟ گفت: رعد و برقی که او را بسوزاند و بندگان و شهرهارا از دستش آسوده نماید.
وزیر خلیفه
گویند: هرگاه وزیر منصور، ابوایوب مرزبانی به حضور منصور میرسید چهره اش زرد میشد و بر خود میلرزید، و چون از حضورش بیرون میآمد رنگش باز میگشت. به او گفته شد تو با اینکه خیلی نزد امیر میروی چنین هستی؟ گفت: مَثَل من و مثل شما، مثل باز و خروس است که روزی باز به خروس گفت: حیوانی بی وفاتر از تو به صاحبش ندیده ام.
خروس گفت: چگونه بی وفاترم؟ باز گفت: تو تخم بودی که به دست صاحبت پرورش یافتی، ولی هر کدام به تو نزدیک شوند سروصدا میکنی و فرار مینمایی. ولی من با اینکه از کوهها شکار شدهام به خوراک کمی قناعت میکنم و شب به بی خوابی میگذرانم، برای صاحبم به شکار میروم، خروس گفت: دلیل تو ناکافی است، چرا که تو هرگز دو باز را در تاوه آتش ندیدی ولی من همیشه تاوههای پر خروس را بر آتش سوزان دیده ام.
.......:
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
❇️ سلسله جلسات کارگاه #مبانی_ولایت_فقیه 36 💠 جلسه 6️⃣3️⃣ ( پایان دوره ، الحمدلله) 🔰پاسخ به شبها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
19.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 مجموعه کلیپهای #مدیریت_رهبری 1 ( رهبری در این 32 سال چه کرده ❓)
✅ کلیپ هایی جهت آشنایی نسل جوان با نحوه مدیریت رهبری و نجات کشور از بحران ها
🎬 جلسه 1️⃣ ، بحران جنگ خلیج فارس
👈 در ابتدای رهبری امام خامنه ای، آمریکا در سال 68 به عراق حمله می کند، برخی از سران جناح چپ به رهبری پیشنهاد همکاری با عراق و صدام را علیه آمریکا می دهند، رهبری در جواب فرمودند....
🎤 با توضیحات #استاد_احسان_عبادی از اساتید مهدویت و پژوهشگر تاریخ
👈 در نشر این فایلها جهت دفاع از رهبری همکاری بفرمائید
#پاسخ_به_سوالات
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: تركيب شورا عمر شش تن از اصحاب پيغمبر (صلّى الله عليه وآله) را كه به زعم او، رسول خدا پيش ا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
بررسى علل وارد كردن على (عليه السّلام) به شورا
آيا عمر بن خطاب با تعيين على (عليه السّلام) در شوراى شش نفره، متوجه خطاهاى قبلى خود در ناديده گرفتن حق مسلّم آن حضرت شده بود، و مى خواست جبران كند، يا اين اقدام ترفند جديدى با ظاهر موجه قابل قبولى در جهت تخريب شخصيت اميرالمؤمنين (عليه السّلام) و آخرين ضربه اى بود كه عمر به هنگام مرگ خود به مقام والاى آن حضرت وارد آورد؟
با اندكى تأمّل در تركيب اعضاى شورا و ضوابط حاكم بر آن درمى يابيم كه عمر با زيركى خاصى تحت پوشش احترام به آن حضرت، در واقع بزرگ ترين ضربه را بر شخصيت ايشان پس از توطئۀ سقيفه وارد كرد.
اگر عمر، على (عليه السّلام) را در شورا وارد نمى كرد، خود را به شدت زير سؤال برده بود، و مظلوميت على (عليه السّلام) را كه براى سومين بار پس از پيغمبر (صلّى الله عليه وآله) كنار گذاشته مى شد، براى همۀ مردم نمايان مى كرد؛ زيرا على (عليه السّلام) به سبب ابعاد عظيم شخصيتى و دارا بودن جميع كمالات، در نظر همۀ مردم بدون ترديد نامزد اوّل خلافت بود. حال اگر خليفه او را حذف مى كرد، در حقيقت خود را مفتضح مى ساخت. اما عمر، على (عليه السّلام) را در شورا وارد كرد و بدين ترتيب جلوى بروز هرگونه انتقادى را گرفت. از سوى ديگر با وارد كردن كسانى كه عموماً به آن حضرت تمايلى نداشتند، يقين دانست كه خلافت به على (عليه السّلام) نخواهد رسيد.
اين اقدام خطرناك عمر يك روى سكه بود؛ روى ديگر سكه آن بود كه افرادى را با على (عليه السّلام) در اين شورا هم سنگ و برابر كرد كه هيچ كدام تا پيش از اين كار عمر، خود را هم سنگ آن حضرت نمى ديدند و به برترى بى چون و چراى او معترف بودند. عمر با اين عمل نه تنها مقام والاى على (عليه السّلام) را به شدت پايين آورد و او را هم رديف اين اشخاص قرار داد، بلكه عبدالرحمن بن عوف را نيز بر او برترى بخشيد.
حاصل اين عمل نكوهيدۀ عمر، تنها اين نبود كه على (عليه السّلام) خليفۀ سوم نگردد (كه نهايتاً هم نشد)، بلكه آثار و تبعات منفى و بدتر از آن، زمانى آشكار شدكه طلحه و زبير به اعتبار همين حضور در شورا و شايستگى خود براى خلافت از ديدگاه عمر، داعيۀ خلافت داشتند و از اين رو در برابر على (عليه السّلام) ايستادند و قائل به خلع او از خلافت شدند. سعدبن ابى وقاص نيز كه از اين پس خود را با على (عليه السّلام)
برابر مى دانست، جرأت پيدا كرد تا پس از بيعت همۀ مردم با آن حضرت، از بيعت با اميرالمؤمنين (عليه السّلام) سر باز زند.
#تاریخ تشیع
✍️استاد محمد حسین رجبی
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
کاتبان ایلامی در دربار هخامنشیان کوروش را مسخره میکردند چون سواد نداشت. 🚮جالب است که #کوروش_پرستان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
🔥دامن زنان پارسی آخرین راه نجات کوروش!
پس از خیانت #هارپاگ سپه سالار #آستیاگ، و نامه ی پنهانی او به #کوروش اول و دعوت وی به شورش علیه حکومت مرکزی ماد.
کوروش که در خیالش فکر رهایی از سلطه مادی هارا حتی متصور هم نبود و با زندگی در دربار #مادی ها نوکری آستیاگ را پذیرفته بود. در سودای حکومت با هارپاگ هم پیمان شد و شورش علیه حکومت آستیاگ آغاز شد.
آستیاگ از شورش آگاه شد، و سپاه عظیمی را به سمت #پاسارگاد مرکز قوم #پارس به حرکت در اورد.
سپاه آنقدر عظیم بود که پارسیان توان مقاومت نداشته و ناگزیر پا به فرار گذاشتند.
⚡️شرح این ماجرا را تاریخدان، زبان شناس معروف آلمانی #والتر_هینتس به زیبایی بیان کرده است : 👇
"پارس ها از برابر سپاه ماد که از نظر شمار سپاهی وضع بهتری داشته اند، گریخته اند، پارس ها پیش از نبرد زن های خود را بر کوهی پناه داده بودند. زن ها با دیدن موج مردان در حال فرار دامن های خود را بالا زده و بانگ برآوردند :
( کجا ترسو ها؟ می خواهید دوباره به جایی بخزید که از آن جا به دنیا آمده اید؟ )"
⚡️والتر هینتس در اثبات درستی این روایت توضیح جالبی را بیان میکند : 👇
"با این گزارش ها دست یافتن به جان سخن دشوار است.
اما این یک حقیقت است، که بنا بر سنت هربار که شاهنشاه #هخامنشی سر از پاسارگاد در می آورد، به هر زن پاسارگادی، به پاس رفتار زنان پیشین آن ها یک سکه ی زر می بخشید.
تنها #اردشیر سوم به گزارش #پلوتارخوس، از سرخست هموار پاسارگاد را دور میزد تا ناگزیر از دست دادن سکه نباشد.
از آنجا که #اسکندر نیز به این سنت وفادار ماند و حتی به زنان آبستن دو دریک ( نام سکه زر در دوره هخامنشی که توسط #داریوش اول ضرب گردید ) می داد،
باید که داستان (( زنان شجاع پاسارگاد )) زمینه ای تاریخی داشته باشد."
📖 والترهینتس، داریوش و ایرانیان، ترجمه پرویز رجبی، نشرماهی، صفحه
goo.gl/CXLyok 👈 اسکن کتاب
➕ در اثبات درستی این روایت، تاریخدان و نویسنده یکی از جامع ترین کتب پیرامون تاریخ قوم ماد یعنی #دیاکونوف نیز همین ماجرا در کتاب خود نقل میکند و به عنوان یک روایت صحیح قبول دارد.
📖 دیاکونوف، تاریخ ماد، ترجمه کریم کشاورز، صفحه ۵۱۷
goo.gl/3xCMAJ 👈 اسکن کتاب
⚠️ #نکته : در روایت تاریخی آمده است که مردان پارسی زنان خود را بر بالای کوهی پناه دادند. خب برای چه؟!
دلیل اینکار از دو حالت خارج نیست : 👇
1⃣ ترس از به کنیزی رفتن زنان توسط سپاه ماد
2⃣ ترس از اعدام و قتل عام زنان بی دفاع توسط سپاه ماد
💥 حال لازم است راجع به دین مادی ها بیشتر بدانیم :👇
💡در اینکه مادی ها پیرو دین #زرتشت بوده اند شکی نیست، و اینقدر این موضوع واضح است که واقعا نیازی به ارائه سند نیست.
اما از آنجایی که #باستانگرایان و #زرتشتی ها بدیهیات تاریخی را نمیدانند چند سند از هزاران سند بیان میکنم
📖 دیاکونوف، تاریخ ماد، ترجمه کریم کشاورز، صفحه ۴۵۷
goo.gl/qfwevf 👈 اسکن کتاب
📖 دیانت زرتشتی، پروفسور کاری یار، ترجمه فریدون وهمن، صفحه ۴۴
👈 اسکن کتاب yon.ir/Cxplr
✍ نویسنده: #محمد_پورعلی
➖➖➖➖➖➖➖➖➖