29.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ مدرسه کادرسازی #شهید_سلیمانی ، دوره هایی برای تربیت نیروهای تراز انقلاب
💠 دوره #روش_تحلیل_سیاسی 2
🔰 با یادگیری این مبانی ، سیاست را بهتر تحلیل کنیم
🎤 با تدریس #استاد_احسان_عبادی
🎬 جلسه 2️⃣
🔰 سلسله #پوسترهای_وظایف_منتظران 10
شماره 0⃣1⃣
🔷 برای ظهورش قدمی برداریم
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
📗کتاب صوتی #قرارگاه_محمود فصل 1⃣ "پای ارادت به امام هادی علیه السلام"
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Part02_قرارگاه محمود.mp3
23.68M
📗کتاب صوتی
#قرارگاه_محمود
فصل 2⃣
"فرشته نجات"
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: قدرت ردّ مخالفان و اعزاز حقّ قوله علیه السلام: وَ انْتِقَاصِ الْبَاطِلِ وَ إِذْلاَلِهِ، وَ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ارشاد گمراهان و یاری ضعیفان و مظلومان
قوله علیه السلام: وَ إِرْشَادِ الضَّالِّ، وَ مُعَاوَنَةِ الضَّعِیفِ.
یعنی مرا موفّق نما برای ارشاد و هدایت ضالّ، یعنی جاهل غافل، کما قال تعالی: « لَعَلَّهُمْ یَرْشُدُون [۲] »، أی لعلّهم یصیبون الحقّ و یهتدون الیه. و نیز توفیق بده بر معاونت ضعیف العقل کما قال: « تَعَاوَنُوا عَلَی الْبِرِّ وَ التَّقْوَی وَ لاَ تَعَاوَنُوا عَلَی الاْءِثْمِ وَ الْعُدْوَانِ [۳] »، همراهی بَر بِرّ، یعنی احسان بر عمل خیر و علی ما أمر اللّه به، و بر اتّقاء، یعنی بر آنچه منع و نهی نموده ایشان را از او.
العوان: الظهیر علی أمر الخیر، چنان که اعانت بر اثم یعنی بر فساد و عدوان که تعدّی و تجاوز از حدود الهیه باشد مذموم و منهی است.
قوله علیه السلام: وَ إِدْرَاکِ اللَّهِیفِ.
یعنی: نیز موفّق نما ما را بر اطلاع داشتن از حال لهیف، یعنی مظلوم مستغیث، چه من أعان مظلوماً أعانه اللّه علیه، و « من أعان ظالماً فقد سلّطه اللّه علیه » [۴] .
----------
[۲]: ۴ - همان، آیه ۱۸۶.
[۳]: ۵ - سوره مبارکه مائده، آیه ۲.
[۴]: ۱ - الخرائج والجرائح، ج ۳، ص ۱۰۵۸ ؛ بحارالأنوار، ج ۸۹، ص ۱۷۲.
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: مدت آبستنی در مدت حاملگی مریم اختلاف شده است، ابن عباس نه ماه چون زنان دیگر، عطاء و ابوالع
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آتش
آتش در عرب بر چهارده صنف است:
۱- آتش مزدلفه، آتشی که در مشعرالحرام روشن میکردند تا راه عرفه را بشناسند. گفته شده نخستین کسی که این آتش را برافروخت «قصی بن کلاب» بود.
۲- آتش استسقاء، در جاهلیت عرب پس از چند سال بی بارانی، گیاهان خشک را بر شاخ گاوها میگذاشتند و به بیابان میرفتند و بر کوه صعب العبوری آتش میافروختند و دعا و تضرع میکردند.
۳- آتش تحالف، جاهلان عرب هنگام برقرار عهد، آتش برمی افروختند و در آن نمک و کبریت میریختند و میگفتند این آتش گواه سوگند ماست.
۴- آتش غدر، مردی که همسایه آزاری کرده در موسم حج در منی آتش میافروخت و میگفت این آتش آزاری است که فلان کس افروخته است.
۵- آتش سلامت، برای مسافری که به سلامت از سفر بازگشته میافروختند.
۶- آتش زائر و مسافر، اگر نمی خواستند مسافر برگردد آتش میافروختند و درخواست هلاکت وی میکردند.
۷- آتش حرب، آتشی که که بر بلندیها میافروختند تا همه از وقوع جنگ آگاه شوند. آن را ناراللاهیة نیز گویند.
۸- آتش شکار، آتشی که برای نابینا ساختن صید و آسانی شکار میافروختند.
۹- آتش شیر، آتشی که موقع ترس از حمله شیر میافروختند تا مانع حمله شیر شوند.
۱۰- آتش سلیم، آتشی که برای مار گزیده و شب بیداری او میافروختند.
۱۱- آتش سگ، آتشی که برای اینکه خود بیدار بمانند، برمی افروختند.
۱۲- آتش فدا، قبیله ای که در جنگ شکست میخورد، و مردمش اسیر میشدند، آتش میافروختند و زنها را شبانه تسلیم دشمن میکردند.
۱۳- آتش نشانه، برای داغ کردن شتر و علامت گذاری وی میافروختند.
۱۴- آتش حرتین، آتشی که خالد بن سنان عبسی وارد آن شد و خدا آن را خاموش کرد و او به سلامت خارج گردید.
.......:
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
انسان با تفکر مثبت با داشته هایش زندگی می کند و داشته هایش در خدمت شدن هستند. انسان با تفکر منفی با
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا