eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
49.5هزار عکس
36.2هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
و به خاطر فرموده ابوجعفر (ع) كه: خداوند عزّ و جلّ به خاطر خوردن مال يتيم دو عقوبت را وعده نموده ، عقوبتي در دنيا و عقوبتي در آخرت. زيرا باقي داشتن يتيم و استقلال او، و رهايي اش از تنگناهاي پيش رو در زندگي، در حرام دانستن مال اوست كه خدا بدان وعده عقوبت داده، انتقام جويي از سوي يتيم را در پي دارد، كه روزي بر اين توانا خواهد شد و كينه و بغض و دشمني را موجب مي‌شود، تا هر دو راهي ديار نيستي شوند. علت تحريم فرار از ميدان جنگ و فرار از ميدان جنگ را حرام نمود كه موجب رخنه و سستي در دين، كوچك شمردن پيامبران و پيشوايان دادگر، ترك ياري آنان عليه دشمن و فروگذاري تنبيه آنان به خاطر انكار دعوت پيامبران و اعتراف به ربوبيت پروردگار، آشكار نمودن عدالت و ترك ظلم و ميراندن تباهي و فساد است همچنين اسباب گستاخي دشمن عليه مسلمانان، و به دنبال آن اسارت و كشتن آنان و از ميان بردن دين خداي عزّ و جلّ، و ديگر فسادها را فراهم مي‌آورد. علت تحريم بازگشت به باديه و جاهليت و بازگشت به باديه و جاهليت، پس از هجرت حرام شده است زيرا [ در حقيقت ] بازگشت از دين و ترك ياري پيامبران و حجّت‌هاي الهي بوده، تباهي و از ميان بردن حقّ هر صاحب حقّي در آن است، نه از آن جهت كه سكونت در باديه را برگزيده، چرا كه اگر حقّ و حقوق را هم شناخت و دين را كاملا" دريافت باز هم حقّ ندارد با مردم جاهل و بي فرهنگ آميزش داشته باشد، زيرا ايمن از اين نيست كه تدريجا" دانش خود را كنار گزارد و با مردم جاهل در آميزد و از آنها هم جاهلتر شود. وجوب ذكر نام خداوند در هنگام ذبح و آنچه به جز با نام او كه خداوند عزّوجلّ اقرار بدان و ياد نامش را بر آن واجب ساخته است، ذبح شود، حرام شده است، تا آنچه بدان نزد خدا نزديكي جويند با آنچه براي شيطان و بتها قرباني مي‌شود، يكسان تلقي نشود. كه در ذكر بسم الله، اعتراف به ربوبيت و توحيد اوست. ديگر آن كه ذبح با غير نام خدا، شرك و نزديكي به غير اوست، بنابر اين لازم است هنگام ذبح ياد خدا و بسم الله گفته شود، تا حلال و حرام خدا از يكديگر باز شناخته شوند. تحريم پرندگان و چرندگان نجاست خوار و همه پرندگان و چرندگان وحشي را حرام فرمود كه مردار، گوشت انسان و مدفوع و مانند آن مي‌خورند. خداوند عزّ و جلّ دليل‌هاي حلال و حرام شمردن چرنده و پرنده را بيان فرموده، چنان كه پدرم (ع) گفته است: هر نيش داري از چرندگان و چنگال داري از پرندگان حرام است و هر پرنده چينه دان دار حلال. علت ديگر كه تفاوت ميان پرنده حلال گوشت از حرام گوشت را شناساند اين فرموده آن حضرت (ع) است كه: هر پرنده اي كه پياپي بال مي‌زند، بخور و هر آنچه در پرواز بال نمي زند ، مخور. علت تحريم خرگوش و خرگوش را حرام كرد زيرا چون راسو بوده، چنگالهايي مانند او دارد و چرندگان وحشي نيز با وجود آلودگي شان، مانند آن هستند. همچنين آنچه از آنها از خون باشد، آن گونه كه از زنان است، زيرا مسخ شده است. علت تحريم ربا و علت حرام كردن ربا آن كه خداوند به دليل تباهي ثروتها آن را نهي فرمود. همچنين اگر انسان درهمي را به دو درهم بخرد، بهاي درهم يك درهم است و بقيّه آن باطل (حرام). بنابر اين فروش به ربا در هر حال به زيان خريدار و فروشنده است. و خداوند تبارك و تعالي ربا را به جهت تباهي ثروتها حرام نمود، آن گونه كه حرام نمود مال سفيه به خود او داده شود، زيرا بيم تباه كردن آن بر او مي‌رود، به اين سبب خداوند ربا و فروش درهمي به دو درهم را به صورت مبادله مستقيم حرام كرده است. و به تحريم ربا، پس از آشكاري آن، به كارگيري حرام، يعني ارتكاب كبيره پس از روشن شدن حقيقت آن و علم به تحريم خداي تعالي است و مرتكب آن جز كوچك شمردن تحريم كاري نكرده، و آن كه چنين كند به حوزه كفر در آمده است. علت تحريم رباي نسيه نيز از بين رفتن كار نيك، از ميان رفتن ثروتها، علاقه مند شدن مردم به رباخواري و كنار گذاشتن سنّت قرض و كار پسنديده است، همچنين تباهي ثروت ، ستم و نابودي اموال را موجب مي‌شود. علت تحريم خوك و خوك را حرام نمود كه مسخ شده، خداوند عزّ و جلّ آن را مايه پند و عبرت و بيم و نشاني بر مسخ آفريده خود قرار داده، همچنين غذايش آلوده ترين چيزهاست، و علت‌هاي بسيارِ ديگر. همچنين ميمون را حرام نمود زيرا او نيز چون خوك مسخ شده و آن را مايه عبرت خلق و نشاني بر مسخ آفريده اش قرار داده. از سويي شباهت چهره او به انسان براي آن است كه نشان دهد از آفريده‌هايي است كه مورد خشم الهي قرار گرفته است. علت تحريم مردار و مردار حرام شده است، زيرا فساد بدن و آفات آن در آن است، و خداوند عزّ و جل ّ خواست ذكر نام خويش به هنگام صيد يا بريدن سر آن، موجب حلال شدن آن شود، تا فرق حلال از حرام باقي ماند. خداوند عزّ و جلّ خون را نيز چون مردار حرام نمود كه در آن نيز فساد بدن بوده، به ارث گذار زردآب، تباه كننده فهم و بد بو كننده باد (خارج شده از انسان) است.
همچنين اخلاق را به بدي سوق داده، موجب سنگدلي و كمي رحمت و دلسوزي مي‌شود، تا آنجا كه بيم آن رود پدر و رفيق خود را نيز بكشد. طحال را حرام نمود زيرا در آن خون است و علت تحريم آن، خون و مردار يكي است كه از نظر فساد چون آن دو است.... امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
32.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ مدرسه کادرسازی ، دوره هایی برای تربیت نیروهای تراز انقلاب 💠 دوره 11 🔰 با یادگیری این مبانی ، سیاست را بهتر تحلیل کنیم 🎤 با تدریس 🎬 جلسه 1️⃣1️⃣ 🔴 ادامه بحث مغالطات سیاسی🔴 ✴️ انتشار فایلها بلا مانع است
🔰 سلسله 18 شماره 8⃣1⃣ 🔷 برای ظهورش قدمی برداریم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357