eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
49.4هزار عکس
36هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
بدان اي اميرالمؤمنين كه قواي نفس تابع مزاجهاي بدنهاست، و مزاجهاي بدنها هم تابع تغييرات هواست، و با سرد و گرم شدن هوا بدنها و چهره‌ها تغيير مي‌كند پس هرگاه هوا يكسان و معتدل باشد بدن نيز اعتدال مي‌يابد; زيرا خداوند عزّوجلّ ساختمان بدن را بر پايه چهار طبع ساخته است: خون و بلغم و صفراء و سوداء، كه از اينها دو طبع گرمند و دو طبع ديگر سرد، و ميان هر دوتاي آنها از لحاظ ديگر اختلاف است: گرم و خشك، گرم و مرطوب، سرد و خشك، و سرد و مرطوب. هر يك از اين چهار طبع را ميان چهار قسمت (از اعضاي) بدن تقسيم كرده است: سر، سينه، بالاي شكم (پهلوها يا فم المعده) و قسمت پايين شكم. بدان اي اميرالمؤمنين كه سر و گوشها و چشمها و منخرين و بيني و دهان محل خون هستند، در سينه جايگاه بلغم و باد، و بالاي شكم محل تلخي صفراء، و پايين شكم جايگاه تلخي سوداء. بدان اي اميرالمؤمنين كه خواب بر مغز سلطنت مي‌كند و بدن را استواري و نيرو مي بخشد، پس هرگاه خواستي بخوابي ابتدا بر پهلوي راست دراز بكش، آن گاه به پهلوي چپ برگرد. هنگام بيدار شدن و برخاستن از بسترت نيز به همين ترتيب كه خوابيده اي ابتدا از طرف راست خود برخيز. خود را عادت بده كه، به اندازه يك سوم زماني كه مي‌خوابي، در (سر) شب بيدار نشيني، و دو ساعت از شب مانده بيدار شو و براي قضاي حاجت به بيت الخلاء برو و به اندازه قضاي حاجت درنگ كن و زياد طولش نده كه اين كار موجب بيماريهاي نشيمنگاهي مي‌شود. بدان اي اميرالمؤمنين كه بهترين وسيله براي مسواك زدن (چوبهاي تر با خاصيت قبض كنندگي) است ; زيرا اين گونه چوبها دندانها را جلا مي‌دهد، دهان را خوشبو مي‌سازد، لثه‌ها را محكم و چاق مي‌كند، و از سوراخ شدن دندانها جلوگيري مي‌نمايد. البته به شرطي اين فوايد را دارد كه با ميانه روي همراه باشد، اما اگر در مسواك زدن افراط شود دندانها را مي‌سايد و لق مي‌كند و ريشه آنها را سست مي‌گرداند. پس كسي كه مي‌خواهد دندانهايش را سالم نگه دارد، شاخ سوخته گوزن، و گزمازك۱۶، و سعد، و گل سرخ، و سنبل الطيب، از هر كدام به اندازه مساوي، تهيه كند و به اندازه يك چهارم يكي از اين مواد نمك تركي فراهم آورد و هر يك از اينها را جداگانه بكوبد و با آنها مسواك زند ; زيرا مسواك زدن با اينها دندانها را محكم و سالم نگه مي‌دارد، و كسي كه مي‌خواهد دندانهايش سفيد شود مقداري نمك تركي را با همان اندازه كف دريا مخلوط كند و نرم بكوبد و با ساييده آن دو مسواك بزند. امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺برنامه گامی به سوی ظهور 🔢 بخش دوم 📚استاد نصوری تعجیل در فرج امام زمان عج صلوات اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم 🌹🌹🌹🌹
🔰 سلسله 23 شماره 3⃣2⃣ 🔷 برای ظهورش قدمی برداریم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
Part15_قرارگاه محمود.mp3
12.67M
📗کتاب صوتی فصل 5⃣1⃣ " تلاقی عشق در مدار حرم"
روایت شلمچه.mp3
2.58M
غروب شلمچه انگار کوچۀ تنگِ آشتی‌کنون دلها با خدا.... https://eitaa.com/zandahlm1357
مراتب عبودیت قوله علیه السلام: وَ أَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُکَ وَ رَسُولُکَ [۳] أوّلاً بدان که: عبودیت اعلی مراتب درجات انسان است و به این لحاظ در تمام موارد تشهّد و غیره، او را مقدّم قرار داده اند بر مقام رسالت، چه عبودیت غایت خضوع و تذلّل است نسبت به مولی، و آن حاوی سه درجه است: اول آن که: لایری العبد لنفسه فی ما خوّله اللّه ملکاً، بل یرون المال، مال اللّه. و دیگر آن که: لایدبّر العبد لنفسه تدبیراً، أو جملة اشتغاله فیما أمره اللّه تعالی و نهاه. فإذا لم یر العبد فیما خوّله اللّه لنفسه ملکاً هان علیه الانفاق، و إذا فوّض العبد تدبیره علی مدبّره هانت علیه مصائب الدنیا ؛ و اذا اشتغل فیما أمره اللّه و نهاه فزع من المباهاة و المفاخرة الی الناس ؛ و لذا ورد فی الحدیث: « العبد و ما فی یده کان لمولاه » [۴]، أی من الوجود و توابعه ؛ زیرا که مقام عبودیت واقعی مقام فناء است که محو ذات و اثر است، کما قال تعالی فی حقه: « وَ مَا رَمَیْتَ إِذْ رَمَیْتَ وَ لَکِنَّ اللَّهَ رَمَی [۱] ». و باز چون مرتبه رسالت اشرف از مرتبه نبوّت است لهذا اطلاق بر پیغمبر صلی الله علیه و آله وسلم فرموده. ---------- [۳]: ۳ - اصل: + و خیرتک من خلقک. [۴]: ۴ - در مصادر معتبر یافت نشد، ولکن این عبارت مضمون احکام متعدّد فقهی درباره عبد است که بدین گونه بیان شده است. تذکرة الفقهاء، ج ۲، ص ۲۸۵ ؛ جواهرالکلام، ج ۲۴، ص ۱۷۴. [۱]: ۵ - سوره مبارکه انفال، آیه ۱۷. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357