#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
۸- نظر مقام معظّم رهبری درباره ی تعارض ولایت فقیه با جامعه ی مدنی و جمهوریّت و سوءاستفاده ی برخی از
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۹- اشکالات و ضوابط ناهماهنگ دانشگاه آزاد اسلامی و نظر مقام معظّم رهبری درباره ی راه برون رفت از این بن بست
بنده دانشجوی رشته ی حقوق بین الملل از دانشگاه آزاد اسلامی؛ از نشریه ی گزارش کانون هستم. ضمن تشکّر از این که دوباره فرصتی پیدا شد که ما خدمتتان باشیم. شانزده سال از تشکیل دانشگاه آزاد اسلامی - که حضرت عالی عضو مؤسّس و هیئت امنای آن هستید - میگذرد. با توجّه به آیین نامه ی تشکیل دانشگاههای غیرانتفاعی و این که مطابق اساسنامه ی دانشگاه آزاد اسلامی، هیئت امنا و ریاست دانشگاه و همچنین شورای فرهنگی آن، نظارت فائقه دارند، برای رفع کاستیهای مدیریّت اداری، مالی، آموزشی و فرهنگیِ این دانشگاه چه باید کرد؟ من توضیحاً داخل پرانتز عرض میکنم که اعمال سیاستها و ضوابط خاصّ ناهماهنگ با نظام یکپارچه ی آموزش عالی کشور و بعضاً حتّی ناقض اساسنامه ی دانشگاه، از مصادیق بارز این کاستیهاست که منجر به ایجاد فضای تقریباً بسته ی فکری و غیرقابل انتقاد به سایر مراکز آموزش عالی و نتیجتاً و به تبع آن، نوعی تبعیض میان دانشجویان و دانشگاهها به ویژه در جذب و اشتغالشان و تخصیص امکانات آموزشی و کمک آموزشی شده است. در واقع محور صحبت ما این فاصله ای است که بین دو بخش بزرگ آموزش عالی دولتی و غیردولتی - که غیردولتی، عمده اش دانشگاه آزاد اسلامی است و حضرت عالی هم از مؤسّسان و بنیانگذاران آن بوده اید - به وجود آمده است. این نکته ای که عرض کردم، مشکل شخصی نیست؛ دیگر دانشجویان هم همین عقیده را دارند. حاج آقای معزّی و دیگر آقایان هم در این جلسه حضور دارند.
من خواهش میکنم روی این مسأله یک بررسی کامل صورت گیرد. الان واقعاً دود این مشکل به چشم دانشجویان میرود. متأسّفانه ما با تمام تلاشی که کردیم و حرفهایی که زدیم، تقریباً نتیجه ای دربر نداشته است. به نظر حضرت عالی برای بُرون رفت از این بن بست چه کار باید بکنیم؟
خلاصه ی این «بن بست»ی که مطرح میکنید چیست؟
اشکالاتی هست؛ یک مقدار عدم شفّافیّت هست و یک مقدار هم در واقع فضای بسته...
مگر مقرّرات ندارد؟
بله دارد؛ من به خاطر همین عرض میکنم.
الان رسمی است که.
رسمی بودنش که مسلّماً رسمی است؛ منتها تفاوت فضا، امکانات و شرایطی که بین دانشگاه آزاد اسلامی و سایر دانشگاهها - به ویژه دانشگاههای دولتی - وجود دارد، یک مقدار باعث شده که تبعاتی ناخواسته به همراه داشته باشد. نمونه ی بارزش مثلاً نوع فعّالیتهای تشکّلها یا فعّالیتهای فرهنگی و سیاسی است که اینها در واقع خیلی منطبق بر ضوابط نیست؛ یا حتّی اگر ضوابطی هم وجود داشته باشد، متأسّفانه براساس آن ضوابط کاملاً رعایت نمی شود.
ببینید عزیزم! اگر دانشگاه آزاد اسلامی نبود، شما حالا باید بیکار میبودید؛ یعنی درس هم نباید میخواندید. این حقیقتی است. شمای نوعی را میگویم؛ یعنی همان صد و چند هزار نفری که در دانشگاه آزاد اسلامی هستید. دانشگاههای دولتی ظرفیّت نداشتند. ما که نمی توانستیم معجزه کنیم ناگهان ظرفیّت دانشگاه دولتی را مثلاً از دویست هزار به چهارصدهزار نفر ببریم؛ این که نمی شود. دانشگاه آزاد اسلامی اساساً برای این تشکیل شد. البتّه این که میگویید من عضو هیئت مؤسّس و هیئت امناء هستم، نه؛ من شاید ده، دوازده سال بیشتر است که حتّی در یک جلسه ی هیئت امنا هم نبودهام و الان هم هیچ اطّلاعی ندارم که چطور میگذرد. بله، از اوّل اسم ما
را هم همان طور تبرّکاً در هیئت امنا گذاشتند! من اصلاً یادم نمی آید که از همان اوّل یک جلسه یا دو جلسه در هیئت امنا شرکت کردم یا نه. بنابراین، در سیاستگذاریِ آن جا من دخالتی ندارم. البتّه آقای دکتر جاسبی با ما ارتباط دائم داشته، الان هم ایشان این جا گاهی رفت و آمد دارند؛ لیکن در مورد دانشگاه اگر ما به ایشان حرفی بزنیم، توصیههایی است که به ایشان میکنیم. مثلاً شکایتهایی که میشود، به وسیله ی دفتر به ایشان تذکّر میدهند. در کار دانشگاه من هیچ دخالتی ندارم.
شما توجّه داشته باشید که دانشگاه آزاد اسلامی از سرمایههای مردم به وجود آمد. مثلاً فرض کنید در شهر دور افتاده ای که اصلاً امکان نداشت که دولت بتواند یک دانشگاه در آن جا درست کند، مردمِ آن جا آمدند خودشان پولی جمع کردند و بنای کوچکی که مثلاً باب یک دبیرستان بود، در اختیار گذاشتند و یک دانشگاه درست شد. خیلی خُب؛ مسلّماً این دانشگاه، معیارهای یک دانشگاه واقعی را در مورد فضای آموزشی، در مورد آزمایشگاه و سایر امکانات نداشت؛ امّا به از هیچ بود. بنابراین، مسأله را بایستی این گونه ملاحظه کرد.
من آرزو میکنم که روزی دانشگاه ما - چه دانشگاه دولتی، چه دانشگاه آزاد - به حدّی برسد که دانشجو در آن جا غرق در امکانات باشد. حقیقتاً ما باید برای این تلاش کنیم. الان دانشجویان دانشگاه دولتی ما متأسّفانه امکانات زیادی ندارند.
خیلی از دانشگاههای دولتی ما - مثل همین دانشگاه الزّهرا که چند روز قبل از این در این جا صحبت این دانشگاه بود - چقدر از لحاظ امکانات، از لحاظ فضای آموزشی و چیزهای دیگر مشکل دارند. خیلی از دانشگاههای دیگر هم همین طورند و این واقعیتی است. این مشکلات باید برطرف شود و یواش یواش باید این مسائل را دنبال کرد. دانشگاه آزاد هم همین طور است؛ آن هم امکانات کمی دارد. البتّه اخیراً محلّی را در غرب تهران گرفتند؛ ما صبحها که برای راهپیمایی گاهی به کوه میرویم، یک وقت رفتیم آن جا را دیدیم. جای خیلی مفصّلی را درست کرده اند، که این
امکانات در اختیار شماست؛ شما آقایانی که در تهران مشغول درس خواندن هستید و نمی دانم از آن محیط استفاده میکنید یا خیر. به هرحال این گونه است که دانشگاه آزاد روزبه روز رشد و گسترش پیدا میکند.
البتّه از طرف آدمهای دلسوز - نه مغرض - یک مخالفت جدّی با دانشگاه آزاد وجود دارد؛ با این ادّعا که ما چون استاد کم داریم، دانشگاه آزاد استادان را جذب میکند و وقت استادان پُر میشود و به کار نمی رسند. این را چنین کسانی میگویند؛ از اوّلی هم که دانشگاه آزاد تشکیل شد، میگفتند. البتّه چند سالی است که ما این حرف را کمتر میشنویم؛ چون ظاهراً حالا اساتید بیشتری هستند؛ لیکن به هرحال اشکالات این طوری دارند. آنچه که واقعیّت است، این است که این دانشگاه توانسته تقریباً معادل دانشگاههای دولتی کشور، دانشجو جذب کند. این چیز خیلی خوبی است. اگر این نبود، شما مجبور بودید که در همان سطح بعد از دبیرستان بمانید و دنبال کار در آن سطح بگردید؛ امّا حالا با یک تخصّصی دنبال کار میگردید. به هر تقدیر، این برای کشور مفیدتر است. البتّه عیوبی که دارد باید برطرف شود و من از شما الان میخواهم اگر واقعاً گزارشی مستند و دقیق و متّکی به آمار دارید، به من بدهید؛ من به دفتر خودم میدهم و میگویم با مسؤولان در میان بگذارند؛ از آنها بخواهند که یا پاسخی بدهند، یا اگر اشکالی دارد، اصلاح کنند.
#پاسخ پرسشهای دانشجویان
✍مقام معظم رهبری
https://eitaa.com/zandahlm1357
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
کتاب صوتی " روایت رهبری" اثر سید یاسر جبرائیلی
تولید : ایران صدا
#روایت_رهبری
#سید_یاسر_جبرائیلی
#تاریخ_معاصر #انقلاب_اسلامی
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
📗کتاب صوتی #روایت_رهبری قسمت 7️⃣2️⃣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Part28_روایت رهبری.mp3
14.37M
📗کتاب صوتی
#روایت_رهبری
قسمت 8️⃣2️⃣
💠اگر بنا باشد که انسان به اسم روزه دهان را از مطعومات ببندد و به غیبت مردم باز کند و شب های ماه مبارک رمضان، که مجالس شب نشینی گرم و دایر بوده وقت و فرصت بیشتری است، با غیبت، تهمت و اهانت به مسلمانان به سحر انجامد، چیزی عاید او نمی شود و اثری بر آن مترتب نمی گردد.
#امام_خمینی
#ماه_مبارک_رمضان
📚جهاد اکبر، صفحه ۴۴
2876932.mp3
1.09M
صفحه 1 سوره مبارکه (فاتحه)
قاری : سیدمحمد کرمانی
❣اثبات مثبت اندیشی
مراحل هفت گانه قانون جذب در #قرآن:
نمونه بارز قانون جذب در قرآن سوره مبارکه #حمد است که برعکس بسیاری از سوره ها این انسان است که با خداوند صحبت می کند.
1⃣ ابتدا با نام پروردگار شروع میکنیم؛
(بسم الله)
2⃣ سپس او را شکر می گوییم و سپاسگزار می شویم؛
(الحمدالله رب العالمین)
3⃣ از او به نیکی یاد می کنیم که بخشنده و مهربان است؛
(الرحمن الرحیم)
4⃣باور داریم همه چیز از آن اوست شکی در آن نیست؛
(مالک یوم الدین)
5⃣ خلوص و ارادت خود را به او ابراز می نماییم؛
(ایاک نعبد و ایاک نستعین)
6⃣ اصل درخواست را مطرح می کنیم؛
(اهدنا الصراط المستقیم)
7⃣ جزئیات درخواست را نیز مطرح می کنیم؛
(صراط الذین انعمت علیهم…)
این نشانه خود کافیست تا ما کلیه امور جهان هستی را با آموزه های قرآن بسنجیم و با رعایت همین 7 اصل -اگر در کلیه خواسته هایمان اعمال نماییم، بدون شک قانون جذب را توانسته ایم اجرا کنیم و به نتیجه دلخواه برسانیم.
همه چیز دقیق گفته شده ...