eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.9هزار عکس
34.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
1_2074040121.mp3
3.58M
ترتیل صفحه ۵ سوره مبارکه بقره (جزء اول) قاری : سیدمحمدکرمانی
2881142.mp3
2.55M
ترجمه صفحه ۵ سوره مبارکه بقره
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
ابراهيم و اسماعيل (ع) صدوق از احمد بن حسن قطّان، از احمد بن محمد بن سعيد كوفي از علي بن حسن بن علي بن فضال، از پدرش روايت كرده است كه گفت: از ابوالحسن علي بن موسي الرضا (ع) درباره معني اين فرموده پيامبر (ص) كه: من پسر دو ذبيحم، پرسيدم؟ فرمود: يعني اسماعيل بن ابراهيم خليل (ع) و عبدالله بن عبدالمطلب، اسماعيل همان پسر بردباري است كه خداوند بدان ابراهيم (ع) را بشارت داد (چون با او به سعي رسيد گفت: پسركم در خواب مي‌بينم تو را سر مي‌برم، بنگر تا چه مي‌بيني، گفت : اي پدر آنچه بدان مأمور شده اي به انجام رسان) - و نگفت: پدرم انجام ده آنچه ديده اي - (ان شاء الله مرا از صابران خواهي يافت). و چون عزم ذبح او نمود خداوند قوچ سياه و سفيدي را فديه او قرار داد كه در سياهي مي‌خورد، و در سياهي مي‌آشاميد، و در سياهي نگاه مي‌كرد، و در سياهي راه مي‌رفت، و در سياهي ادرار و پشكل مي‌كرد، و پيش از آن چهل سال در باغهاي بهشت مي‌چريد، و از رحم هيچ ماده اي خارج نشده بود، بلكه خداوند عزّوجلّ فرمود: (هست شو) و او هست شد تا فدايي اسماعيل شود، و هر آنچه در مِنا تا روز رستخيز قرباني شود، فديه اسماعيل است و اين يكي از آن دو ذبيح (قرباني) است، و آن ديگر عبدالمطّلب است كه به حلقه در كعبه آويخته بود و از خداوند مي‌خواست ده پسر روزي او كند و نذر كرد كه اگر دعايش مستجاب شود يكي از آنها را قرباني كند، به ده تا كه رسيدند عبدالمطلب گفت: خداوند عزّوجلّ به وعده وفا نمود پس من نيز وفا خواهم كرد، آنگاه پسرانش را وارد كعبه كرد و ميان ايشان قرعه كشيد، قرعه به نام عبدالله پدر پيامبر خدا اصابت كرد كه محبوب ترين فرزندانش نزد او بود، بار ديگر آن را (قرعه) گرداند و اين بار نيز قرعه به نام عبدالله خارج شد، سپس براي نوبت سوم آن را چرخاند باز هم قرعه به نام عبدالله خارج شد پس او را گرفت و نشاند و بر آن شد تا او را ذبح كند، قريش گرد او را گرفتند و او را از اين كار باز داشتند. زنان عبدالمطلب نيز جمع شده شروع به گريه و ناله كردند، آنگاه عاتكه گفت: پدر! ميان خود و خداوند عزّوجلّ به خاطر كشتن پسرت عذري بياور، گفت: دخترم چگونه عذر آورم كه تو مباركي؟ گفت: با آن شتران كه در (محدوده) حرم داري، قرعه ميان پسرت و شتران بزن و آن قدر بر تعداد شترها بيفزاي تا پروردگارت راضي شود. عبدالمطلب در پي شترانش فرستاد و آنها را حاضر نمودند، ده نفر از آنها را كنار گذاشت و قرعه كشيد و قرعه به نام عبدالله خارج شد و پيوسته ده ده بر آن مي‌افزود تا به يكصد رسيد و قرعه كشيد و قرعه به نام شتران خارج شد، قريش تكبيري زد كه كوه‌هاي تهامه از آن به لرزه آمد. عبدالمطلب گفت: نه، مگر آن كه سه بار قرعه كشم و سه بار قرعه كشيد و در هر سه بار قرعه شتران خارج شد، دربار سوم زبير، ابوطالب و برادرانش از زير دو پايش او را بلند كردند در حالي كه پوست رخسارش از سايش بر زمين آزرده شده بود، او را برداشتند و بوسيدند و غبار از او بر مي‌گرفتند. عبدالمطلب فرمان داد تا شتران را در حزوره نحر كرده، كسي را از برداشتن [ گوشت قرباني ] باز ندارندكه صد شتر بود، و عبدالمطلب را پنج سنّت بود كه خداوند آنها را در اسلام نيز جاري ساخت. او همسران پدران را بر پسران حرام كرده بود، ديه قتل را يكصد شتر قرار داده بود، و هفت دور بر گرد كعبه طواف مي‌نمود، و گنجي يافت و يك پنجم آن را خارج كرد (انفاق نمود) و چون زمزم را حفر نمود به قصد سيراب نمودن حاجيان حفر نمود آن را بدين نام خواند. و اگر عبدالمطلب حجّت نبود و تصميمش بر سر بريدن پسرش عبدالله با عزمي شبيه به ابراهيم در ذبح فرزندش اسماعيل نبود، بي شك پيامبر (ص) به انتساب به او فخر نمي كرد و آن دو، دو قرباني (ذبيح) در سخنش: أنا ابن الذبيحين اند. [ علت آن كه خداوند عزّوجلّ بدان، ذبح را از اسماعيل برداشت، همان است كه بدان ذبح را از عبدالله برداشت و آن وجود پيامبر (ص) و امامان معصوم: در پشت اين دو است، خداوند به بركت پيامبر و امامان (ع) قرباني شدن را از آن دو برداشت و كشتن فرزندان در ميان مردم سنت نشد و اگر چنين نمي شد، در هر عيد قرباني بر مردم واجب مي‌شد با كشتن فرزنداشان به خداوند نزديكي جويند و هر آنچه از قرباني‌ها تا روز رستخيز كه مردم بدان به خداوند عزّوجلّ نزديكي جويند، فديه اسماعيل است ] ۱. منبع حديث ۱- خصال ۵۵ - ۵۷، عيون أخبار الرضا۱/۲۱۰، و آيه در سوره صافّات/ ۱۰۲. امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺برنامه گامی به سوی ظهور 🔢 بخش هشتم 📚استاد نصوری تعجیل در فرج امام زمان عج صلوات اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم
🔰 سلسله 29 شماره 9⃣2⃣ 🔷 برای ظهورش قدمی برداریم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
نمایش صوتی "فراتر از فریاد " بر اساس داستان زندگی شهید در 7 قسمت تهیه شده در رادیو نمایش نویسنده
فراتر از فریاد 1.mp3
15.24M
نمایش فراتر از فریاد داستان زندگی قسمت اول
32.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 آقا مجید 📻 روایتی کوتاه از شهید مجید صنعتی به روایت حاج حسین یکتا | اسفند ۱۳۹۶
۵۲ - و کان من دعائه علیه السلام فی الإلحاح علی اللّه تعالی اشاره قوله علیه السلام: یَا اللَّهُ الَّذِی لاَ یَخْفَی عَلَیْهِ شَیْءٌ فِی الاْءَرْضِ وَ لاَ فِی السَّمَاءِ. اسماء جمالی و جلالی أوّلاً بدان که: از برای حق تعالی اسماء جلالیه متقابله است که هر یک از آنها به اعتباری بر او اطلاق می‌شود، کما قال: « هُوَ اللّهُ الْخالِقُ الْبَارِئُ الْمُصَوِّرُ لَهُ الاْءَسْمَآءُ الْحُسْنَی [۱] »، بعضی از آنها اسماء جمالیه ثبوتیه است، و بعضی اسماء جلالیه سلبیه [۲]، و پاره[ای] لطیفه و قهریه اند. اسم الهی و معنی آن و اسم آن ذات است مأخوذ به صفتی از صفات، و اسم در حقّ تعالی عین مسمّی، و صفات عین ذات است ؛ یعنی همان ذات به ملاحظه منکشف بودن اشیا نزد او علم است و عالم، و از جهت ظهور و بروز نور است، و از حیث توانائی او بر ایجاد قدیر و قادر است، و از باب آن که هستی عین او است موجود و حیّ، و به واسطه قوام و ثبوت و عدم تغییر قائم و قیّوم است الی غیر ذلک. و آن که در حدیث وارد است: « ان للّه تسعة و تسعین إسماً من احصاها دخل الجنة » [۱]، مقصود از احصاء تعداد لفظی و حفظ آنها نیست [۲] که موجب دخول جنّت شود، بلکه آن احصائی که باعث دخول جنّت است این است که انسان که خلیفة اللّه است متخلّق به آنها شده، و دانش حکایت از آنها نماید. ---------- [۱]: ۱ - سوره مبارکه حشر، آیه ۲۴. [۲]: ۲ - مؤلف درین تعبیر پنداشته است که هر اسم جلالی سلبی است، حال آن که در تفصیل دقیق، اسماء جلالی الزاماً سلبی نیستند، و بر همین بیان قید ثبوتی در اسماء جمالی. [۱]: ۳ - التوحید، ص ۱۹۵. [۲]: ۴ - اصل: است. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
اسامی ماه‌های سال عرب برای اسامی ماه‌های سال اسم‌های دیگری نیز آورده است مانند: محرم (مؤتمر)، صفر (ناجر) ربیع الاول (خوان)، ربیع الثانی (وبصان)، جمادی الاول (الحنین)، جمادی الآخر (رنی)، رجب (اصم)، شعبان (عاذل)، رمضان (ناتق)، شوال (وعل) یا (اغل)، ذی القعده (هواعا) یا (ورنه) ذی الحجه (برکا). اسماعیل بن عباد این نامها را به شعر در آورده است اردت شهور العرب فی جاهلیة فخذها علی سرد المحرم تشترک فمؤتمر یاتی و من بعدها ناجر و خوان مع وبصان تجمع فی شرک حنین و رنی والاصم و عاذل و ناتق مع وعل و هواع و ورنة مع برک شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357