eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
55.1هزار عکس
40.9هزار ویدیو
1.8هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
و خويشتن را گرفتار عذابي دائم نمودند (كاش در مي‌يافتند) كه خود را به عذاب فروخته اند اما نمي دانند به خاطر كفرشان به او بوده است. و چون حجّت‌هاي خدا را ناديده انگاشتند، تا حقيقت را دريابند، خداوند به اعتقاد باطل و انكارشان نسبت به حق، عذابشان نمود۱. ۲- صدوق گويد: عبدالله بن محمد بن عبدالوهاب قرشي ما را حديث كرد كه منصور بن عبدالله اصفهاني صوفي، از علي بن مهرويه قزويني، از سليمان غازي نقل كند كه گفت: از علي بن موسي الرضا (ع) شنيدم كه مي‌فرمود: از پدرش موسي بن جعفر، از پدرش جعفر بن محمد درباره اين آيه (از سخن او لبخندي زد) و فرمود: چون آن مور گفت: (اي موران به داخل خانه‌هاي تان برويد كه سليمان و سپاهيانش ناآگاهانه شما را درهم نكوبند) ۲ باد صداي مور را به سليمان (ع) كه در هوا بر باد سوار بود رساند، ايستاد و گفت آن مور را نزد من آوريد، چون آورده شد سليمان گفت: اي مور آيا نمي داني كه پيامبر خدايم و به كسي ستمي روا ندارم؟ مور گفت: آري، سليمان (ع) گفت: پس چرا آنان را از ستم من پرهيز دادي و گفتي: (اي موران به خانه‌هاي تان درآييد)؟ مور گفت: بيم داشتم زينت تو را ديده و فريفته شوند و غير خدا را بپرستند، سپس مور گفت: تو بزرگتري يا پدرت داوود؟ سليمان گفت: البته پدرم داوود، مور گفت: پس چرا حروف نام تو بر حروف نام پدرت داوود بيشتر است، سليمان گفت: نمي دانم، مور گفت: زيرا پدرت داوود (ع) خود زخم خويش را مداوا كرد و بدان داوود ناميده شد در حالي كه تو سليماني [ پر از سلامتي ] و اميد دارم به پدرت ملحق شوي. مور گفت: آيا مي‌داني چرا از ميان همه قدرتها، باد مسخّر تو شد؟ سليمان گفت: نمي دانم، مور گفت: يعني آن كه اگر خداوند عزّوجلّ همه قدرتها را به فرمان تو مي‌آورد چنانكه اين باد را مطيع تو نمود، نيستي اش به دست تو چون نيستي باد بود و آنگاه بود كه سليمان از گفته او لبخندي زد۳. منبع حديث ۱- عيون أخبار الرضا ۱/ ۲۶۶ و آيه در سوره بقره /۱۰۲. ۲- نمل/ ۱۸- ۱۹. ۳- علل الشرائع ۱/ ۷۲. امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
1.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📺برنامه گامی به سوی ظهور 🔢 بخش چهاردهم 📚استاد نصوری تعجیل در فرج امام زمان عج صلوات اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم 🌹🌹🌹🌹 https://eitaa.com/zandahlm1357
🔰 سلسله 36 شماره 6⃣3⃣ 🔷 برای ظهورش قدمی برداریم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
مظاهر اسم مدبّر الکائنات باری، مظهر این اسم « یا مدبّر الکائنات » در عالم ظهور نفوس کلیه سماویه اند که از آنها به ملائکه « مدبّرات » و « زاجرات » [۴] تعبیر شده کما قال تعالی: « فَالْمُدَبِّرَاتِ أَمْرًا [۵] »، لذا قیل: الأفلاک یقع فیها أمراللّه، فیجری به القضاء فی الدنیا. قال علی علیه السلام: « المراد بذلک جبرائیل و میکائیل و اسرافیل و عزرائیل، یدبّرون أمر الدنیا و یدبّرون أمر العباد من السنة إلی السنة » [۶] . چنان که نزد اولواالالباب مکشوف است که مدبّر و ربّ الارباب از باب آن که در عالم اسباب « لاتجری الأمور إلاّ بأسبابها » [۷]، لهذا به توسّط نفوس افلاک که موجب تحریک اجرام عظیمه افلاک اند، و به ترتیب و تدبیر حرکات کواکب خصوص شمس که سیّد کواکب و ربّ ادنی است، چگونه بسایط اربعه را ترتیب نموده، و به تدبیر آنها مرکّبات معدنیه انشاء و ایجاد نماید. ---------- [۴]: ۸ - بنگرید کریمه صافات، آیه ۲. [۵]: ۹ - سوره مبارکه نازعات، آیه ۵. [۶]: ۱ - بسنجید: مجمع البحرین، ج ۲، ص ۸. [۷]: ۲ - بسنجید الکافی، ج ۱، ص ۱۸۳، بصائر الدرجات، ص ۵۰۵: «أبی اللّه أن یجری الأشیاء إلاّ بأسبابها». و بعد، در مرتبه ثانی آنها را ترقّی داده به مقام نباتات رسانیده، و نفس نباتی از مبدأ فیاض بر آنها فایض نماید. و به وسایط ترتیب آنها در درجه ثالث به مقام حیوانیت رسانیده، و نفس حیوانی که مبدأ آثار سمع و بصر و حسّ و حرکت است بر آن مادّه مرکبه فایض شود. و از آن مرتبه به تدبیر خود ترقّی داده به مرتبه انسانیت رساند، و صفات ربوبیت از علم و قدرت و حیات و اراده از مبدأ بر او فایض گردد که از جامعیت او، صفات اللّه را مسمّی به خلیفة اللّه شده. چنان که تمام این درجات ترقّیات مذکوره، در همان انسان واحد ظاهر است، چه مقام تربیت او ابتداءِ امر او است به مقتضای: « هُوَ الَّذِی خَلَقَکُمْ مِنْ تُرَابٍ [۱] »، زیرا که تکوّن ماده انسان أوّلاً از عناصر اربعه است به غلبه جزء ارضی، که به تدبیر خدا و تأثیر افلاک مرکب شده اغذیه نباتیه، چون حبوب و فواکه و حیوانیه، چون گوشت و روغن و سایر فروعات او حاصل شود، و اغذیه در معده انسان که به منزله قرع و انبیق است، بعد از کیلوس و کیموس ذوب شده، طبیعت جزء کثیف او را دفع نموده، لطیف او را خون نماید. چنان که باز جزء کثیف خون را گرفته اَلطف او را منی و نطفه نماید، و نطفه را در رحم علقه، و علقه را مضغه، و مضغه را جنین نموده، ثمّ یخرجکم طفلاً حتی أن یبلغه بمقام العقل الذی منه بدأ و الیه یعود، بمفاد: « کَمَا بَدَأَکُمْ تَعُودُونَ [۲] ». و مظهر تدبیر خدا در عالم کبیر نفس ناطقه انسان است در عالم صغیر خود. از اینجا است که حکماء او را نور مدبّر و نور اسپهبد نامیده اند، یعنی سپهسالار ؛ چه، تدبیر بدن مادام الحیوة با او است که هر یک از اخلاط اربعه که بر بدن او غلبه نماید تدبیر به ضدّ می‌نماید، و الاّ عن قریب بدن هلاک شود. ---------- [۱]: ۳ - سوره مبارکه غافر، آیه ۶۷. [۲]: ۱ - سوره مبارکه اعراف، آیه ۲۹. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357