eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.7هزار عکس
34.7هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
شعيب (ع) متن حديث شُعيب عليه السلام الراوندى بإسناده عن الصدوق عن أبيه عن سعد عن أبى عيسي عن البزنطى قال: سألت الرضا عليه السلام عن قوله تعالي (إنّ أَبِى يَدْعُوْكَ لِيَجْزِيَكَ أَجْرَ ما سَقِيتَ لَنا) أهى الّتى تزوّج بها؟ قال: نعم، و لمّا قالت: (اِسُتَأْجِرْهُ إنّ خَيْرَ مَنِ اْسَتأجَرتَ الْقَوِىّ الْأَمِينُ) قال أبوها: كيف علمت ذلك؟ قالت: لمّا أتيته برسالتك فأقبل معى، قال: كونى خلفى و دلّينى علي الطريق، فكنت خلفه اُرشده، كراهة أن يرى منّى شيئاً، و لمّا أراد موسي عليه السلام الانصراف، قال شعيب: ادخل البيت و خذ من تلك العصىّ عصاً تكون معك تدرأ بها السباع. و قدكان شعيب اُخبر بأمر العصا الّتى أخذها موسي. فلمّا دخل موسي البيت وثبت إليه العصا فصارت فى يده، فخرج بها فقال له شعيب: خذ غيرها فعاد موسي إلي البيت فوثبت إليه العصا فصارت فى يده فخرج بها، فقال له شعيب خذ غيرها فوثبت إليه فصارت فى يده فقال له شعيب: ألم أقل لك خذ غيرها؟ قال له موسي: قدرددتها ثلاث مرّات كلّ ذلك تصير فى يدى، فقال له شعيب: خذها، و كان شعيب يزور موسي كلّ سنة، فإذا أكل قام موسي علي رأسه و كسر له الخبز. شعيب (ع) راوندي باسناد خود از صدوق، از پدرش، از سعد، از ابن عيسي، از برنظي نقل كرده كه از امام رضا (ع) پرسيدم: (پدرم تو را مي‌خواند تا پاداش آبكشي ات براي ما را بدهد) آيا او هماني است كه [ موسي ] (ع) با وي ازدواج كرد؟ فرمود: آري و چون گفت: (او را به مزدگير كه بهترين آنكه به مزدگيري شخصي نيرومند و امين است) پدرش گفت: چگونه اين را دانستي؟ گفت: چون پيام تو را به او رساندم به طرفم آمد و گفت: پشت سر من باش و راه را نشان ده، و من پشت سر او بودم چون ناخشنود داشت چيزي از مرا ببيند، و چون موسي (ع) آهنگ بازگشت نمود، شعيب گفت: وارد اتاق شو و از آن چوبدستيها يكي را بردار تا همراهت بوده، بدان درندگان را براني، در حالي كه شعيب موضوع آن چوبدست را كه موسي برداشته بود مي‌دانست، چون موسي وارد اتاق شد همان چوبدست پريد و در دست او قرار يافت و با آن خارج شد، شعيب گفت: چوبدستي ديگري بردار و موسي به اتاق بازگشت و همان چوبدست به طرف او پريد و در دستش قرار گرفت، شعيب گفت: آيا تو را نگفتم ديگري بردار؟! موسي گفت: سه بار آن را برگرداندم اما در هر سه بار همين به دستم بازگشت، پس شعيب گفت: همان را بردار و شعيب هر سال به ديدن موسي مي‌رفت و چون بر غذا مي‌نشست موسي روي سرش ايستاده و برايش نان مي‌شكست۱. منبع حديث ۱- قصص الأنبياء ۱۵۲، و آيات در سوره قصص / ۲۵- ۲۶. امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺برنامه گامی به سوی ظهور 🔢 بخش پانزدهم 📚استاد نصوری تعجیل در فرج امام زمان عج صلوات اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم 🌹🌹🌹🌹 https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 آقای دوباره گُل فرمایش کردند و درخواست اجرای اصل 59 قانون اساسی یعنی برگزاری انتخابات و درخواست نظر مردم برای امورات مهم اقتصادی و سیاسی را خواستار شدند !!!! ⁉️ چند سوال از شما آقایی که فرمودی حقوق دان هستی ⁉️ 1️⃣ صریحا در اصل 59 آمده که این درخواست برگزاری همه پرسی، باید به تصویب دو سوم نمایندگان مجلس برسد . جنابعالی 5 (پنج) دوره نماینده مجلس بودی!!!!!! چرا آن زمان به فکر این چیزها نبودی ⁉️ چرا در دورانی که نماینده بودی و می توانستی این طرح را تصویب کنی کاری نکردی ⁉️ 2️⃣ خود جنابعالی وقتی سال 82 در مذاکرات هسته ای با اروپایی ها ، تعلیق هسته ای را امضا کردی تا جایی که تاسیسات هسته ای ما پلمپ شد و دانشمندان هسته ای ما را سرشکسته کردی، از مردم نظرخواهی کردی و درخواست همه پرسی داشتی ⁉️⁉️ 3️⃣ خودت وقتی رئیس جمهور بودی و سال 98 یک شبه بنزین را گران کردی و آن اغتشاشات در کشور راه افتاد، قبل گران کردن بنزین که تاثیر مستقیم در زندگی مردم دارد، از مردم عزیز نظرخواهی کردی⁉️ 👈 این حرفهای جنابعالی شبیه جوک و خنده بازار است، ما اجازه نمی دهیم از فراموشی تاریخی عده ای استفاده کنی و با این موج سواری ها و مغالطه ها بخواهی خودت یا هم فکرانت دوباره در کشور حاکم شوید. ✍️ احسان عبادی 🔰انقلابی باید قوی شود🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎦 نماهنگ؛ «سلمان ارتش» 🔶 به گزارش گروه جهاد و مقاومت ، به‌مناسبت بیست‌وچهارمین سالگرد شهادت امیر سپهبد علی صیاد شیرازی، نماهنگ «سلمان ارتش» که به تحلیل فداکاری‌های این شهید والامقام می‌پردازد، تقدیم می‌شود. 🔷 گوینده: محمدرضا بانصری @zandahlm1357
🗓 ولادت : ۲۳ خرداد ۱۳۲۳ استان خراسان رضوی، شهرستان درگز، روستای کبودگنبد 🗓 شهادت : ۲۱ فروردین ۱۳۷۸ ⏰ساعت ۴۵ : ۶ صبح 👈ترور ناجوانمردانه توسط گروهک منافقین با اصابت چند گلوله کلت به صورت حین سوارشدن خودرو مقابل منزل در جلو چشمان فرزندش 📍 مزار : تهران، گلزار شهدای بهشت زهرا، قطعه ۲۹ سلام و درود خدا بر شهدا @zandahlm1357
💢 قسمتی از پیام رهبرانقلاب: رحمت و فضل بیکران الهی بر روح شهید عزیزمان علی صیاد شیرازی و لعنت و نفرین خدا و فرشتگان و بندگان صالحش بر ایادی منفور و مطرود استکبار. ۱۳۷۸/۰۱/۲۱ @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 ۲۱ فروردین سالروز شهادت شهید سپهبد علی صیاد شیرازی خوشحالی به خاطر رضایت نایب امام زمان 🔵 فرزند شهید صیاد شیرازی می‌گوید: روز عید غدیر پدرم درجه سرلشكری‌اش را از دستان حضرت آقا گرفتند. وقتی به منزل رسیدند، دورش را گرفتیم و گفتیم؛ بابا باید سور بدی. گفت؛ یك چلوكباب مهمان من تا شما برنج رو درست كنید، من هم الان می‌آیم. وقتی رفت و برگشت دیدم در یك دستش چلوكباب و در دست دیگرش یك گلدان بزرگ است. 🔹 به پدر گفتیم؛ راستش را بگو خیلی خوشحالی درجه سرلشكری گرفتید؟ جوابی نمی‌داد، طفره می‌رفت و شوخی می‌كرد. 🔹 خیلی كه اصرار كردیم گفت؛ آره، خیلی خوشحالم ولی خدا شاهد است، خوشحالی من به خاطر این درجه نیست، برای من درجه سرهنگی، سرتیپی و سرلشكری و سپهبدی هیچ تفاوتی ندارد، 🔹 خوشحالی من به این خاطر است كه مقام معظم رهبری به نیابت از امام عصر(عج) از عملكرد من راضی هستند و این درجه را به من دادند. خوشحالی من به خاطر رضایت ایشان است و نه چیز دیگری است. @zandahlm1357
سرّ احاطه تصرف ربوبی قوله علیه السلام: أَوْ کَیْفَ یَسْتَطِیعُ أَنْ یَهْرُبَ مِنْکَ مَنْ لاَ حَیَاةَ لَهُ إِلاَّ بِرِزْقِکَ. استطاعت: به معنی توانائی و قدرت بر فعل و بر ترک است. و الهرب: الفرار و المهرب: الموضع الذی یهرب إلیه. معنی فقره دعا آن که: چگونه توانائی و طاقت فرار دارد از تحت تصرّفات ربوبیت تو، کسی که حیات دنیویه او موقوف به وصول رزق تو است، کما ورد فی الدعاء: « لا مهرب من حکومتک و لا منجی من نقماتک و لا ملجأ من سطواتک » [۱]، لذا رسیده است از متقدّمین حکماء [۲]: « الأفلاک قسی و الحوادثات [۳] سهام، والانسان هدف ؛ [الرامی [فأین المفر » [۴] . ---------- [۱]: ۲ - در مصادر معتبر یافت نشد. [۲]: ۳ - بنگرید: أفلاطون فی الاسلام، ص ۲۴۵، به نقل از أفلاطون. [۳]: ۴ - کذا در اصل / صحیح: الحوادث. [۴]: ۵ - بنگرید: أفلاطون فی الاسلام، ص ۲۴۵، به نقل از أفلاطون. فأجاب علی علیه السلام: «فَفِرُّواْ إِلَی اللَّهِ [۵] »، چنان که حق تعالی از قهاریت و غلبه خود و مقهوریت عباد در تحت نفوذ اوامر و نواهی تکوینی ازلی خبر می‌دهد: « یُرْسَلُ عَلَیْکُمَا شُوَاظٌ مِّن نَّارٍ وَ نُحَاسٌ فَلاَ تَنتَصِرَانِ [۶] »، که یکی از وجوه تفسیر و تأویل آیه مبارکه آن که: ای قاطبه جنّ و انس که خود را به حسب بشریت و امر تکلیف خارج از تحت نفوذ امر ما دانسته[اید] و در دنیای غرور و مخالفت و مخاصمت می‌نمایید [۱]، به مقتضای: « أَ وَ لَمْ یَرَ الاْءِنسَانُ أَ نَّا خَلَقْنَاهُ مِنْ نُطْفَةٍ فَإِذَا هُوَ خَصِیمٌ مُبِینٌ [۲] »، پس آیا نمی فهمید و نمی بینید ابتداء خلقت خود را که به این توهّم سخیفه خود را مستقلّ در اثر و منعزل از فرمان ما دانسته اید، « و لیس الأمر کما تزعمون ». زیرا که ما می‌فرستیم بر شما لهبی از نار، که مقصود رقیقه او در دنیا فتنه و عقوبات است، و در آخرت حقیقت او صورت نار ؛ چنانچه از این حدیث استنباط می‌شود: « اطفؤوا نائرة الضغائن باللحم و الثرید » [۳]، چه نائره: فاعله از نار است، و اطفاء نائره عبارت از تسکین فتنه است ؛ یعنی آن فتنه و عقوبات و صدمات و زحمات که بین خودتان ناشی می‌شود، از کینه و احقاد و عداوتها که اسباب رنج و تعب و ابتلاءات که هر یک از متخاصمین به واسطه عداوت از هم به خود جلب می‌نماید، آن نارها را خاموش نمائید به لحم و ثرید. ---------- [۵]: ۶ - سوره مبارکه ذاریات، آیه ۵۰. [۶]: ۷ - سوره مبارکه رحمن، آیه ۳۵. [۱]: ۱ - اصل: می‌نماید. [۲]: ۲ - سوره مبارکه یس، آیه ۷۷. [۳]: ۳ - الکافی، ج ۶، ص ۳۱۸ ؛ وسائل الشیعة، ج ۲۵، ص ۶۶ ؛ بحارالأنوار، ج ۵۹، ص ۲۸۱. یعنی به ضیافت و انعام و احسان به یکدیگر ؛ چه انسان به همان دشمن مهلک خود که انعام نمود از باب آن که: « الإنسان عبید الاحسان » [۴] لابد آن آتش عداوت فی ما [۵] بین ما خاموش شده، دوست شوند ؛ چنان که مؤیّد او این حدیث است: « الغضب شعلة من نار تلقی صاحبها فی النار » [۶]، که مراد همان عقوبات و زحماتی است که از نتیجه غضب برای او تولید می‌شود. بالجمله، نحاس در آیه شریفه از نحوست و شؤومت است، و انتصار به معنی امتناع است. ---------- [۴]: ۴ - بسنجید: بحارالانوار، ج ۷، ص ۱۱۷ ؛ شرح اصول الکافی، ج ۱۱، ص ۲۵۰ (این عبارت حدیث نیست). [۵]: ۵ - اصل: بین ما. [۶]: ۶ - مجمع البحرین، ج ۳، ص ۳۱۵. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
از عربی پرسیدند: لذت بخش ترین دنیا چیست؟ گفت: شوخی با محبوب و دوری از رقیب. نفس محقق گوید: نفس، جوهری روحانی است، جسم و جسمانی نبوده، نه داخل بدن و نه خارج از آن است. علاقه آن به جسم چون علاقه عاشق به معشوق است. همین نظریه دیدگاه غزالی در برخی کتاب‌های اوست. روح و جسم امام امیرالمؤمنین علیه السلام فرموده است: روح در جسم چون معنی در لفظ است. صفدی گوید: مثالی زیباتر از این ندیدم، از یکی از متکلمین از روح و نفس سؤال شد. گفت: روح باد است و نفس همان نَفَس است. پرسید: پس انسانی که نفس می‌کشد، نَفَس وی خارج می‌شود؛ و چون باد معده اش خارج شود، روح او به در آید، مجلس به خنده آمد. .......: شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
صفحه تربیت فرزند👇👇👇👇 @zandahlm1357 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
پدر و مادرهایی که عصبی هستند و خشونت دارند و بچه را اذیت می کنند، بچه این درک را پیدا می کند که: "من که بد بودم ولی حالا تو هم بدی. تو هم منو اذیت می کنی." این حالت وقتی ادامه پیدا می کند وقتی کودک راه افتاد دچار حالت لجبازی می شود و می گردد تا یک چیزی پیدا کند و مادرش را بچزاند و حرص دهد، بعد کودک دوباره من بدم اش تقویت می شود و دچار احساس گناه می شود  و وارد یک چرخه ی مخرب می شود. پس این حالت « من بدم – تو بدی » است. حالت دیگر اگر خشونت ها از یک حدی بگذرند حالت « من خوبم – تو بدی » به وجود می آید. زمانی که خشونت ها با رفتار بچه در هماهنگی نیست. این حالت بیشتر در مناطق حاشیه و  محروم و کودک آزاری و تنبیه های شدید بدنی و ..... به وجود می آید و از عوامل ایجاد درک مظلوم است. این حالت خطرناک  است درک مظلوم هم اگر به این حد برسد خطرناک است و زیر بنای جرم و جنایت است. تمام مجرمین این زیربنا را دارند و می خواهند انتقام بگیرند. بهترین حالت، « من خوبم – تو خوبی» است. چه جوری به فرزندمان نگاه می کنیم؟ به عنوان یک مجرم بالفطره، "این بچه ذاتش خرابه، ولش کنم زندگی را بهم ریخته" "باز تو چی کار کردی؟؟؟" "نیم ساعته صداش در نمیاد حتماً یه جایی داره خرابکاری می کنه، امکان نداره این ساکت باشه" وقتی با نگاه خرابکار به فرزندمان نگاه می کنیم، او هم خرابکار بار می آید. عکس این حالت هم صادق است مثل: "این بچه ی من اونقدر ساکته اصلاً جنب نمی خوره" خب بنده ی خدا اگر بچه هم بخواد که یک تکانی بخوره دیگه با این حرف ها از جایش تکان نمی خوره؛ چون این جوری دیده شده، خودش نیست. (ادامه دارد...) {قسمت57} [مباحث کودک متعادل ]
بیاییم بر پایه ی باورهای جدید، یک نگاه جدید به کودک خود کنیم و نحوه ی دیدنمان را عوض کنیم. ببینیم که بچه ی ما کار مثبت می کند، همان کار خوب و مثبت او را ببینیم به جای این که صرف کارهای منفی را ببینیم. یاد بگیریم کارهای کودک را توصیف  کنیم، تفسیر نکنیم. کاری که انجام داده را می بینیم و توصیف می کنیم و واکنش نشان می دهیم. نگاه و واکنش ما مهم است. مثل: "عزیزم یک لیوان آب به من بده"، کودک این کار را انجام می دهد......"آخی الهی قربون دستت برم اگه تو نبودی من چی  کار می کردم" نه این که بگیم "فرشته ی من بی نظیر من اصلاً تو دنیا مثل تو نیست" یا این که از فرزندمان می خواهیم که از بالکن دوتا سیب زمینی بیاورد، شب هم که پدرش آمد ندا را می دهیم که پدر سر شام بگوید: امشب غذا یک جور دیگه است عجیب خوشمزه شده، و بعد مادر بگه که : آخه تو نمی دونی چرا، چون سیب زمینی اش را مثلاً سهیلا آورده، اِه عجب می بینم اصلاً  مزه ی غذا چه خوشمزه شده. نه این که نمی دونی سهیلا چه خانمی شده، بی نظیر، اگه تو دنیا یک ملکه بخوان انتخاب کنند، سهیلا را باید انتخاب کنن، چرا؟ چون دو تا سیب زمینی آورده!!! این حالت خود شیفتگی ایجاد می کند. (ادامه دارد...) {قسمت58} [مباحث کودک متعادل ]
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥نماهنگ سرود روزه اولی🌺 خوشبختی یعنی، روزه اولی باشی عاشق علی باشی، ماه رمضون باشه 🌸🌱🌸🌱 خوشبختی یعنی، نون حلال بابا مِهر حضرت زهرا، تو خونه‌مون باشه برای دوستان خودفورواردکنید🙏 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•