ایات مهدوی 18.mp3
2.36M
💠 سلسله مباحث #آیات_مهدوی 18
❇️جلسه 18
🎤 با توضیحات حجت الاسلام و المسلمین #استاد_محمدرضا_نصوری ( معاونت مرکزتخصصی مهدویت کشور و معاونت فرهنگ ، آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) کشور)
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
آخرین خاکریز.pdf
1.26M
══ 🕊 🌿🌹🌿 🕊 ══ ══
📘 آخرین خاکریز
📝نویسنده: میکائیل احمدزاده
اين كتاب در بر گيرنده خاطرات آزاده سر افراز ميكائيل احمد زاده است كه با قلم خويش به رشته تحرير در آمده است؛وي دوران حضورش در جبهه هاي جنگ و سپس دوران اسارتش در زندان هاي عراق را با قلمي شيوا و روان به تصوير مي كشد كه در بر گيرنده اطلاعاتي در مورد كشور عراق و عمليات كربلاي 6 و نيز دوران اسارت تا آزادي و بازگشت به ايران است.
@zandahlm1357
══ 🕊 🌿🌹🌿 🕊 ══ ══
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
سلطنت الهی و قدرت و نفوذ اوامر او قوله علیه السلام: سُبْحَانَکَ مَا أَعْظَمَ شَأْنَکَ، وَ أَقْهَرَ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اقسام اوامر الهی
بعد بدان که: امر خدا نسبت به مخلوقین او دو نوع است:
[۱]: امر تکلیفی تشریعی.
[۲]: و امر تکوینی.
که آن اوّل خاصّ به بنی نوع انسان، و از حقّ تعالی صدور او به توسّط انبیاء از اوّل خلقت است ؛ و آن نیز دو قسمت از امور اصلیه که خمسه است از قبیل: توحید، مبدأ و معاد، إثبات انبیاء و اولیاء، و عدل. و از امور فرعیه که مهمات آنها
هشت است، و فروع بر آنها غیر محصور است.
و امور اصلیه مطلقا از ابتدای ارسال رُسل، و انزال کتب ابداً در هیج قرنی از قرون برای هیچ أمتی از امم ماضیه اختلاف نداشته. ولی امور فرعیه در هر قرنی به حسب اقتضای اهالی آن عصر از جانب خدا تغییر مینماید، کما أنّ حکم القتل کان فی زمن موسی علیه السلام منحصرة فی القصاص من دون أخذ الدیة و حکم الحج مخصوصة بزیارة بیت المقدس ؛ و فی زمان خاتم الأنبیاء کان ولی المقتول مخیراً بأخذ الدیة والقصاص، و حجّه زیارة بیت اللّه الحرام. و الصوم فی الأمم الماضیة کان ثلاثة أشهر دون شهر واحد. إلی غیر ذلک.
این بود مجملی از امور فرعیه تشریعی.
امّا امر تکوینی او که عامّ است و تمام ذرات موجودات را شامل و تمام مأمور به آن امرند، و ابداً قابل اِباء و عصیان نیست آن امر وجودی است، المعبّر عنه بکلمة « کن »، چنان که در کلام مولانا أمیرالمؤمنین علیه السلام که اقتباس از آیه کریمه فرموده اند میفرماید: « انّما أمره إذا أراد شیئاً أن یقول له کن فیکون، لا بصوت
یقرع و لا بنداء یسمع ؛ بل انّما کلامه سبحانه فعله » [۱] ؛ چه همان افعال خدا که ایجاد ممکنات و موجودات باشد از مکامن غیب بعینه امر خدا و کلام او است.
زیرا که امر و خطاب و کلام چیزی است که معرب و مشعر عمّا فی الغیب باشد، و هر یک از موجودات که امر خدا و کلمه حقّ اند به واسطه آن است که به وجودشان حکایت از مقام غیب الغیوبی مینمایند، یعنی آن اسماء و صفاتی که در مقام ذات مستور بود این موجودات عالم ظهور هر یک به قدر خودش ابراز و اظهار مینماید، به همین لحاظ هم بر هر یک از آنها آیه تکوینی اطلاق شده که:
و فی کلّ شی ء له آیة تدلّ علی أ نّه واحد [۲]
چه آیت علامت ذو الآیه است.
----------
[۱]: ۱ - نهج البلاغه، ص ۲۷۲ (خطبه ۱۸۶) ؛ شرح نهج البلاغه، ج ۱۳، ص ۸۱.
[۲]: ۲ - نیز بنگرید: عدة الداعی، ص ۲۳۱ ؛ شرح نهج البلاغه، ج ۶، ص ۴۱۲.
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هرمس هرمس حکیم، ایجاد کننده دانش هیئت و نجوم و قوانین محاسبات است. وی همان ادریس پیامبر علیه السلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اصلاح باطن
حارث همدانی از علی علیه السلام نقل میکند که پیامبر خدا صلی الله علیه و آله فرمود: بنده ای نیست مگر اینکه باطنی و ظاهری دارد، هرکس باطن خود را اصلاح کند، خدا ظاهرش را اصلاح میکند، و هرکه باطن خود را ویران کند، خداوند ظاهرش را فاسد میگرداند.
حلاج
وقتی حلاج را برای اعدام بردند، دست راست و سپس چپ و سپس پایش را قطع کردند.
ترسید که رویش از کم خونی زرد شود، دست قطع شده اش را به صورتش زد تا خون آلود شود و زردی آن دیده نشود.
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357