eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.6هزار عکس
34.6هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
بحث ادبی زمخشری در درةالغواص می‌گوید: هاوِن غلط است چون در کلام عرب فاعل که عین الفعل آن واو باشد استعمال نشده است. صحیح آن است که گفته شود هاوون بر وزن فاعول. زبان عاقل امیر المؤمنین علیه السلام می‌فرماید: زبان عاقل در پس قلب او و قلب نادان در پس زبان اوست. حلاج دانشمندان عراق اجماع بر مباح بودن خون حلاج کردند و اتفاق نظر یافتند، ولی او ریختن خون خود را حرام می‌دانست. او را به زندان بردند، مقتدر باللّٰه عباسی دستور داد هزار تازیانه بر او بزنند، اگر از دنیا نرفت هزار تازیانه دیگر بزنند، سپس گردنش را بزنند، وزیر او را به مأمور تسلیم کرد و به او گفت: اگر نمرد، دو دست و دو پایش را قطع کن، سرش را بردار بیاویز و جسدش را بسوزان، و خدعه هایش را نپذیر. مأمور او را گرفت و به مکانی آورد که عده ی بسیاری از مردم جمع شده بودند، هزار تازیانه به او زد و دست و پایش را قطع کرد و سرش را به دار آویخت و جسدش را سوزانید. سرش را بر پل نصب کردند. این واقعه مربوط به سال ۳۹۰ است. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
گرچه برخورداری از عدالت، و داشتن ملکه ترک گناه، از امور درونی افراد است، ولی با علائم و نشانه‌هایی که در زندگی و عمل افراد بروز می‌کند، می‌توان به بود و نبود آن در افراد، پی برد. در روایات، برخی از این علائم به چشم می‌خورد و بعضی ملاک‌ها بیان شده که با وجود آنها، می‌توان کسی را عادل شمرد. از امام صادق علیه السلام پرسیدند: عادل کیست؟ فرمود: «اِذا غَضَّ طَرْفَهُ مِنَ المَحارمِ وَلِسانهُ عَنِ الْمَأثِمِ و کَفَّهُ عَنِ الْمَظالِم» (۵۱۹) کسی که چشمش را از نامحرم، زبانش را از گناه، و دستش را از ظلم، حفظ کند. پیامبر خدا صلی الله علیه وآله نیز در حدیثی انسان جوانمرد و عادل را چنین معرّفی می‌کند: «مَنْ عامَلَ النّاسَ فَلَمْ یَظْلِمْهُمْ وَحَدَّثهُمْ فَلَمْ یَکْذِبْهُم وَ وعَدَهُم فَلَمْ یُخْلِفْهم فَهُوَ مِمَّنْ کَمُلَتْ مُرُوَّتُهُ وَ ظَهَرَتْ عَدالَتُهُ... » (۵۲۰) کسی که با مردم، در معاملات، ستم نکند و در سخن، دروغ نگوید و در وعده هایش تخلّف نکند، او از کسانی است که مروّتش کامل و عدالتش آشکار است. از امام صادق علیه السلام سؤال شد: عدالت انسان را از کجا بشناسیم؟ فرمود: همین که کسی اهل حیا و عفت باشد و در خوراک و گفتار و شهوت، خود را به گناه نیالاید، و از گناهان بزرگی مثل زنا، ربا، شراب، فرار از جنگ،... (که مورد تهدید قرآن است) بپرهیزد، و جز در مواردی که عذر دارد، از شرکت در جماعت مسلمین دوری نکند، چنین انسانی عادل است و تفتیش از عیوب او و غیبت او بر مردم حرام است... (۵۲۱) در روایات دیگری می‌خوانیم: به آن کس که نمازهای پنجگانه را به جماعت بخواند، خوشبین باشید و گواهی او را بپذیرید. (۵۲۲) شاید آنچه را که فقهاء، به عنوان «حُسن ظاهری» در عدالت بیان می‌کنند، همین باشد که با حضورش در مراسم و جماعت مسلمین و نبودنش در مراکز فساد و گناه، مایه اعتماد مردم شود و او را از این طریق، انسانِ عادل و درست کاری بشناسند. امام باقر علیه السلام در مورد عدالت زنان می‌فرماید: همین که اهل حجاب و از خانواده‌های محترم بود و از شوهر خویش اطاعت می‌کرد و از کارهای ناپسند و جلوه گری‌های ناروا پرهیز داشت، عادل است. (۵۲۳) در بعضی روایات، «فاسق» را کسانی می‌داند که به خاطر گناهان زشتِ علنی، در جامعه شلاّق خورده، یا میان مردم مشهور به خلاف و بدکاری یا مورد سوء ظن باشند. (۵۲۴) البته معنای عدالت در یک نفر، آن نیست که در طول عمر، مرتکب گناهی نشده باشد، چرا که این ویژگی، تنها در انبیاء و اولیاء معصوم است، ولی همین که ما در ظاهر، از او گناه بزرگی ندیده باشیم، کافی است. این نیز ناگفته نماند که: اگر کسی خود را عادل نمی داند، و حتّی به مردم بگوید که من عادل نیستم، امّا مردم او را عادل و با تقوا بشناسند، می‌تواند امام جماعت شود و مردم نیز می‌توانند به او اقتدا کنند و اگر مردم، مایل به اقتدا باشند، نباید سرپیچی کند. (۵۲۵) و حتّی اگر پس از نماز جماعت، معلوم شود که امام جماعت، عادل نبوده، نمازهایی را که پشت سر او خوانده اند صحیح است و اعاده لازم نیست. (۵۲۶) چرا بعضی به جماعت نمی روند؟ با همه پاداشها و آثاری که برای نماز جماعت وجود دارد، برخی از این فیض بزرگ محرومند و با تأسف، شاهدیم که بسیاری، به آن بی اعتنا و کم رغبت اند و حتی در همسایگی مسجد به سر می‌برند، ولی در جماعت مسلمین حاضر نمی شوند و مسجدها، گاهی به صورت ناراحت کننده و دردآوری خلوت است. علّت شرکت نکردن افراد در نمازهای جماعت، گوناگون است. بعضی واقعاً عذر دارند و دلیلشان پذیرفتنی است، ولی در بسیاری موارد، بهانه‌هایی پوچ، بیشتر نیست. مروری به اینگونه دلایل و بهانه‌ها می‌کنیم: بعضی، از پاداشهای نماز جماعت، غافلند. برخی، از بدرفتاری برخی نمازگزاران در مسجد، به نماز جماعت بی رغبت می‌شوند. بعضی، تنها بد اخلاقی امام جماعت را، بهانه عدم شرکت خود قرار می‌دهند و آنرا منافی با عدالت او به حساب می‌آورند. بعضی، بخاطر همفکر نبودن امام جماعت، با دیدگاههای سیاسی آنان نسبت به موضوعات و اشخاص و... از شرکت در جماعت، دوری می‌کنند. بعضی، بخاطر مشغولیت‌های اقتصادی واجتماعی وگرفتاریهای روزمرّه، از پاداشهای عظیم نماز جماعت محروم می‌شوند. بعضی، از برخورد سرد افراد مسجد، دلسرد شده ودیگر نمی روند. بعضی، عیب‌های بستگان و نزدیکان امام جماعت را به حساب او می‌گذارند و او را قبول ندارند. بعضی، شرکت خود در نماز جماعتی را، مایه تقویت و بزرگ شدن پیشنماز در جامعه می‌دانند و از آن پرهیز دارند، بی آنکه دلیلی روشن بر بی عدالتی امام جماعت داشته باشند.
بعضی، از روی غرور، حاضر نیستند در نماز جماعت یک امام جوان یا فقیر زاده، امّا پاک و متعهد و لایق، شرکت کنند. برخی، تن پرور و تنبل اند و در عبادات، بی حوصله و کسل اند و نماز جماعت را، بجای آنکه کار بدانند، بارمی دانند و به سختی حاضرند دست از کارهای دیگر بکشند و به جمع مسلمانان در نماز بپیوندند. بعضی نیز، از طول کشیدن نماز جماعت، از مسجد می‌گریزند. بعضی نیز، از متولّی یا دست اندرکاران مسجد، خوششان نمی آید، از این رو به نماز جماعت نمی آیند. اینها گوشه ای از علل سردی برخی نسبت به حضور در نماز جماعت بود. همانطور که دیدید، بیشتر اینها، بهانه‌هایی غیر قابل اعتناست. اگر آگاهی و رشد دینی مردم به حدّی برسد که عوامل یاد شده را کنار بگذارند، و با خلوص و همدلی، در صفوفی منظم کنار هم بنشینند، به پاداش‌های عظیم جماعت، توجّه داشته باشند، بد خلقی پیشنماز را، مغایر با عدالت او ندانند. گناه بستگان او را به حساب او نگذارند. و... به برکات و آثار مثبت فراوان این «گردهمایی دینی» بیندیشند، خواهیم دید که مساجد، رونق بیشتری خواهد یافت و خلوتی نمازهای جماعت، از میان خواهد رفت. البته، صلاحیت‌های علمی واخلاقی پیشنماز، ومحیط گرم و آموزنده بودن مساجد، وبرخورد شایسته واحترام آمیز با شرکت کنندگان در نماز، به خصوص با جوانان و نوجوانان، می‌تواند سهم عمده ای در جذب آنان به مسجد، این کانون وحدت ومعنویت داشته باشد. سهم مسئولان فرهنگی، تبلیغی و تربیتی کشور نیز در این زمینه، مهّم است. اگر مربیان محترم و معلّمان و پدران و مادران، خود در جماعت‌ها شرکت کنند و در برابر شاگردان و فرزندان به نماز بایستند، یا به مساجد بروند، الهام بخش دیگران نیز خواهند بود. اگر مدارس، در کنار مساجد ساخته شود، برای حضور دانش آموزان در نمازهای جماعت، تسهیلی به حساب می‌آید. از نماز ✍محسن قرائتی https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍️ پاسخ به شبهات دانش آموزی 4️⃣2️⃣ کسانی که در خارج هستند و حجاب ندارند، به جهنم می‌روند؟ 🔻 اول: غیر مسلمانانی که حقیقت دین اسلام به آن‌ها نرسیده است و یا تحقیق کرده‌اند که کدام دین حق است و دینی را انتخاب کرده‌اند، روز قیامت خداوند طبق آن دین اعمال آن‌ها را محاسبه می‌کند. اگر طبق آن دین عمل کرده باشند، از آن‌ها قبول می‌شود. ولی دین اسلام را به آن‌ها عرضه می‌شود و پس از آموزش، به بهشت فرستاده می‌شوند. ولی اگر طبق آن دین هم عمل نکرده باشند، مسلما جهنم فرستاده می‌شوند. 🔻 دوم: اما اگر بحث روی زنان مسلمان باشد که در خارج زندگی می‌کنند و حجاب را رعایت نمی‌کنند، باید بگوییم فرقی ندارد که زن مسلمان در کجا باشد و در کجا زندگی کند. اصل بر این است که حجاب خود را در برابر مرد نامحرم رعایت کند. اگر رعایت نکند، مرتکب حرام شده است. اما اینکه بهشت می‌رود یا جهنم، بستگی به بقیه اعمال او دارد که مختصر توضیح می‌دهیم. 🔸 اگر حقیقت بهشت و جهنم را بدانیم، به خوبی خواهیم فهمید که چرا خدا می‌خواهد ما را جهنم ببرد؟! 🔹 انسان وقتی غذای آلوده می‌خورد و بدنش بیمار می‌شود باید آن آلودگی و ویروس را از بدنش بیرون کند تا بدن سالم شود و بتواند دوباره غذا بخورد و لذت ببرد. گاهی آن ویروس با یک دارو و قرص درمان می‌شود. اما گاهی ویروس قوی‌ است و درمان آن سخت‌ است. 📝 ۲_ پاسخ تکمیلی در لینک زیر: 👇 https://btid.org/fa/news/190194 📎 📎 📎 📎
✍️ پاسخ به شبهات دانش آموزی 5️⃣2️⃣ چرا ما هرجا میریم اسم پدرمان را می‌پرسند؟ چرا توی فرم‌ها باید اسم پدرمان را بنویسیم؟ چرا برای اسم مادران احترام قائل نیستند؟ 🔷 اول: هر کشوری قانون خودش را دارد و برای معرفی مردمش از روش‌های خاصی استفاده می‌کنند مثلا برخی کشورها فرزندان را به اسم مادرانشان می‌شناسند و یا برخی کشورها وقتی ازدواج می‌کنند فامیل شوهرشان را برای آن‌ها انتخاب می‌کنند و این بستگی به قانون آن کشور دارد. 🔶 دوم: اما اینکه خدا فرزند را با پدر معرفی می‌کند به خاطر بحث ولایت و سرپرستی پدر بر فرزند است. چون پدر برخی ویژگی‌های او مثل تدبیر و مدیریت و قدرت جسمانی و عقلی او نسبت به مادر غالب‌تر است ولی مادر ویژگی‌های احساسی و عاطفی و ضعف جسمانی او غالب‌تر است به این خاطر سرپرستی و مدیرت فرزند به پدر داده شده است آن هم تا سن قانونی و شرعی و بعد از آن سرپرستی فرزند با خود اوست. البته فرزندان دختر تا زمانی که ازدواج کنند سرپرستی آن‌ها با پدر است و بعد از آن با خودشان است. 🔸 به این خاطر اسم پدر که ولایت بر فرزند دارد نوشته می‌شود. و دلیلی بر بی‌احترامی به مادر نیست. 🔷 سوم: در هیچ جایی مثل دین اسلام به مادر توجه نشده است. مادر در اسلام از چنان جایگاهی برخوردار است که بهشت را زیر پای او قرار داده است. ولی این امتیاز برای پدر نیست. 📝 پاسخ تکمیلی در لینک زیر: 👇 https://btid.org/fa/news/190340 📎 📎 📎 📎
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ببینید؛ریشه مشکلات دختران جوان امروزی چیست؟! 📻 تلویزیون اینترنتی پاسخ 💠 سرکار خانم زهرا فخرروحانی | استاد حوزه و دانشگاه @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ببینید؛ آموزش و پرورش چقدر در حل‌ معضلات نسل نو می‌تواند اثرگذار باشد؟! 🔺 باید این هزینه سنگین در حوادث اخیر در‌ کشور اتفاق می‌افتاد تا شاید متولیان آموزش و پرورش بفکر بیفتند! 📻 اختصاصی تلویزیون اینترنتی پاسخ 💠 سرکار خانم زهرا فخرروحانی | استاد حوزه و دانشگاه @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ببینید؛ ناگفته‌هایی از پروژه کشف حجاب در دوران پهلوی 🔸شروع پروژه کشف حجاب در ایران از دوره پهلوی نبوده است! 📺 تلویزیون اینترنتی پاسخ 💠 دکتر یعقوب توکلی | استاد حوزه و دانشگاه @zandahlm1357
فهرست کتب مرتبط با موضوع حجاب و عفاف - Copy.pdf
352K
🧕🏻 فهرست بیش از ۵۰ کتاب خوب مرتبط با عفاف و حجاب در ۴ دسته رمان، تاریخی، اندیشه ای و معرفتی و کودکانه ✔️ این فهرست را با دوستانتان به اشتراک بگذارید ⊰᯽⊱┈──♾🌷♾╌──⊰᯽⊱ @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
طرف میگه: هیچ جا قرآن مجازاتی برای بی حجابی نیاورده، همون طور که مجازاتی برای بی نمازی و غیبت کردن نیاورده... حجاب هم مثل دروغ و غیبت یک اصل اخلاقی و نمیشه مجبور کرد کسیو... و اما ببینیم جواب این سوال رو... @zandahlm1357
اینفو گرافی رابطه حجاب و جوانی جمعیت ✍️علی اکبر صیدی