پيام تسليت در پي حادثه ي مصيبت بار تروريستي در عراق
پيام تسليت در پي حادثه ي مصيبت بار تروريستي در عراق بسم الله الرحمن الرحيم
حادثه ي مصيبت بار تروريستي در عراق و شهادت مظلومانه ي زائران حسيني و راهيان حرم دوست، دلهايي را غمزده و عزادار كرد كه به عشق خاندان پيامبر ميتپد و سعادت و فلاح را در پيروي از محمد و آل محمد صلي الله عليه و عليهم ميداند. روسياهاني كه دست به خون اين مظلومان آغشته و مرتكب اين جنايت بزرگ شده اند بدانند كه رضايت شياطين انس و جن را بر خشنودي اولياء الهي ترجيح داده و خود را در آتش قهر و خشم خداي عزيز و قهار افكنده اند، و ان جهنم لَمُحيطه بالكافرين. دستهاي پليد و مغزهاي شريري كه اين تروريسم كور و بي مهار را در عراق بنيان نهاده
اند نيز بدانند كه آتش به دامان خود آنان خواهد گرفت و مانند برخي ديگر از كشورهاي اسلامي، نيت شوم آنان بيش از همه، گلوي خودشان را خواهد فشرد.
متهم اصلي در اين جنايت و نظائر آن، نيروهاي امنيتي و نظامي آمريكايند كه به بهانه ي مقابله با تروريسم، كشوري اسلامي را ستمگرانه اشغال كرده و دهها هزار انسان را در آن به خاك و خون كشيده و روز بروز ناامني را در آن افزايش داده اند. رشد علفهاي هرزه و زهرآگين تروريسم در عراق، بي گمان در سياهه ي جنايات امريكا نوشته ميشود و دستگاههاي اطلاعاتي امريكايي و اسرائيلي نخستين متهمان آنند.
انتظار ما از دولت عراق آن است كه با اين جنايات به مقابله يي جدي برخيزد و امنيت زائران عتبات عاليات را به طور كامل تأمين كند.
كشتگان اين حادثه، شهيدان زيارت بارگاه حسيني اند و پاداش آنان نزد خداي عزيز و رحيم است انشاءالله، ولي دلهاي بازماندگان و دوستداران، مالامال از غم است. اينجانب به همه ي داغداران اين حادثه بويژه خانوادهها و بازماندگان عرض تسليت ميكنم و شفاي مجروحان را از خداوند منان مسألت مينمايم.
سيدعلي خامنه اي
۴/ارديبهشت/۱۳۸۸
.......:
#پیامهای مقام معظم رهبری
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
۲۴- دلیل تأکید مقام معظّم رهبری بر رفع فقر و فساد فقط در سالهای اخیر سؤال اوّل: چندی است شما در سخن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۲۵- فقر نتیجه ی عملکرد مسؤولین و روحانیّت
سؤال دوّم: آیا فکر نمیکنید که عملکرد مسؤولین حکومتی با روحانیّت، باعث ایجاد فقر شده است؟
نمیدانم منظور از «عملکرد مسؤولین حکومتی با روحانیّت» چیست. اگر منظور این است که چون روحانیون مصدر کار قرار گرفتند، این موجب فقر شده است؛ نه، این غلط است. الان بخشهایی که مربوط به این کار هستند، هیچکدام مسؤولینش روحانی نیستند. در طول این چندساله، کدام روحانی مسؤول وزارت اقتصاد و دارایی، وزارت کشاورزی، وزارت صنایع، وزارت کار، وزارت تعاون بوده است؟ آن روحانیونی هم که به عنوان رئیس جمهور منصوب بودند - چه رئیس جمهور فعلی، چه رئیس جمهور قبلی - کسانی بودند که مردم به اینها رأی داده بودند و اینها را انتخاب کرده بودند، اینها را خواسته بودند. بنابراین روحانیّت اصلاً دخالتی در برنامه ریزیهای اقتصادی ندارد که بگوئیم فقر مربوط به آنهاست؛ نه، این مربوط به چیزهای دیگر است. البتّه عوامل موروثی فقر در جامعه زیاد است. تلاش سازمان یافته ی مفید، با آن اهتمام لازم، تحت تأثیر بعضی از جریانات دیگر قرار گرفته. مثلاً در دوره ی سازندگی، مسئله ی سازندگی کشور اهمیّت پیدا کرد و عمده
شد. خب، سازندگی به معنای از بین رفتن فقر نیست؛ سازندگی به معنای ایجاد فرصتهای جدید و رونق اقتصادی و اینهاست؛ ممکن است فقر هم در یک گوشه ای از جامعه باقی بماند. البتّه اگر سازندگی ادامه پیدا کند، بتدریج فقر را از بین خواهد برد؛ امّا اینجور نیست که تلاش برای سازندگی، در همان مقدّمات کار، به معنای نابود کردن فقر باشد. سازندگی باید استمرار پیدا کند؛ وقتی که استمرار پیدا کند، بتدریج فقر هم برطرف خواهد شد.
#پاسخ پرسشهای دانشجویان
✍مقام معظم رهبری
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#کارگاه_انصاف ۳ ▪️پذیرفتن هر رابطه، و ورود به آن، رعایتِ تمام قوانین و مسئولیتهای مربوط به آن رابط
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کارگاه انصاف_04.mp3
10.18M
#کارگاه_انصاف ۴
▪️بدون مهارتِ انصاف زندگی کردن ؛
انسان را در نزد دیگران منفور میسازد!
✘ خودبرتربینی، بزرگترین مانعِ رعایتِ انصاف در انسان است!
- اینکه تصور کنیم؛ ما همیشه در یک رابطه از دیگران برتر و داناتریم و حتماً حق باماست،
دروغ بزرگیاست که باورش میکنیم و نمیگذارد هرگز به رعایت انصاف موفق شویم.
#استاد_شجاعی 🎤
🕌در محضر امام روح الله (۵۳)
📌امام خمینی (ره):
ما این راه را که تا نیمه آمدهایم،تا آخر إنشاءالله برویم و اجازه ندهیم دیگران در مملکت ما دخالت کنند. و با مشت به دهان اشخاصی بزنیم که اجانب را میخواهند بر ما مسلط کنند.
📚صحیفه نور ،جلد ۶،صفحه ١٧
#جمهوری_اسلامی_حَرم_است
#امام_خمینی
#لبیک_یا_خامنه_ایی
#زن_عفت_افتخار
#مرد_غیرت_اقتدار
📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر #صلوات، بدون ذکر منبع هم مجاز است.
@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽فرازی زیبا ودلنشین از استاد حامد شاکر نژاد
🍃🔶➖🍃🔶➖🍃🔶➖
📖شاهکار سوره:طارق
🍃🔷➖🍃🔷➖🍃🔷➖
هر روز با امام رضا
@zandahlm1357
@HashtominEmam
آرشیو
مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
تکلم به زبان رومي و سندي و مسلمان شدن مرد نصراني جاريه اي خدمت حضرت رسيد و با زبان رومي با حضرت سخن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خدا در كجاست
يكي از منكران وجود خدا نزد امام رضا عليه السلام آمد، در حالي كه گروهي در محضر آن حضرت بودند. امام به او فرمود:
اگر حق با شما باشد كه نيست و خدايي وجود نداشته باشد، در اين صورت ما و شما برابريم و نماز و روزه و زكات و ايمان ما به ما زيان نخواهد رسانيد ولي اگر حق با ما باشد و خدايي باشد كه هست در اين صورت ما رستگار و شما زيانكار و در هلاكت و خسران خواهيد بود.
منكر خدا: به من بفهمان كه خدا چگونه است و در كجاست؟
امام عليه السلام
: واي بر تو، اين راهي كه ميروي غلط است، خدا چگونگي را چگونه كرد، بدون آن كه او به چگونگي، توصيف شود، و او مكان را مكان كرد، بي آنكه خود، داراي مكان باشد، بنابراين ذات پاك خدا با چگونگي و مكان شناخته نمي شود و با هيچ يك از نيروهاي حسّي، درك نمي شود، و به هيچ چيز تشبيه نمي گردد.
منكر خدا: اگر خدا با هيچ يك از نيروهاي حسّي، درك نمي شود، بنابراين او چيزي نيست.
امام عليه السلام: واي بر تو، اين كه نيروهاي حس تو از درك او عاجز هستند او را انكار كردي؟! ولي ما در عين آن كه نيروهاي حس ما از درك ذات پاك او عاجز است، به او ايمان داريم كه او پروردگار ماست و به چيزي شباهت ندارد.
منكر خدا: به من بگو خدا از چه زماني بوده است؟
امام عليه السلام: به من خبر بده كه خدا از چه زماني نبوده است، تا من به تو خبر دهم كه در چه زماني بوده است.
منكر خدا: دليل بر وجود خدا چيست؟
امام عليه السلام: من وقتي كه به پيكر خودم مينگرد، نمي توانم در طول و عرض آن چيزي بكاهم يا بيفزايم، زيانها و بدي هايش را از آن دور سازم و سودش را به آن برسانم. از همين موضوع يقين كردم كه اين ساختمان، داراي سازنده است. از
اين رو به وجود صانع، اعتراف كردم. به علاوه گردش سيارات، پيدايش ابرها، و ديدن بادها، سير خورشيد و ماه و ستارگان نشانة آن است كه اين گردنده ها، گرداننده دارد و اين موجودات داراي سازنده و پردازنده ميباشد.
#دانستنیهای امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
❇️ تدریس کتاب #حجاب ❇️ ( جلسه 9 کتاب حجاب) 🎤 با توضیحات استاد احسان عبادی از اساتید مهدویت و پژوه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
طرح مطالعاتی شهید مطهری 36.mp3
5.2M
❇️ تدریس کتاب #حجاب
❇️ ( جلسه 10 کتاب حجاب)
🎤 با توضیحات استاد احسان عبادی از اساتید مهدویت و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ
👌 کتب شهید مطهری، راهی عالی برای قوی شدن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#امام_زمان عج
🔻 تنها دوقطبی حقیقی در عالم که باید به آن دامن زد❗️
⬅️ پیروان حق باید جهان را به سمت حقیقت تک قطبی کنند، همانطور که پیامبران الهی اتحاد بر سر باطل را بر هم زدند...
استاد_رحیمپور_ازغدی
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🎧 کتاب صوتی : #پرنده_بیقرار4⃣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پرنده بیقرار۵ .mp3
28.53M
🎧 کتاب صوتی : #پرنده_بیقرار5⃣
28.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙 امضای خون
✅ ماجرای نامه نیروهای گروهان کمیل قبل از عملیات کربلای 5 + عکس
@zandahlm1357
•┈┈••✾•🍃🌸🍃•✾••┈┈•
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هلاکت و محرومیت به واسطه اعمال و شهوات عَمَلِی أَهْلَکَنِی، وَ هَوَایَ أَرْدَانِی، وَ شَهَوَاتِی حَ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
عدم تساوی زندگی اصل ایمان با فاسقان
و چون جهّال و طبیعیین و دهریین این اختلافات حالات مردم را از بلا و ابتلا
نسبت به اقتضای دهر داده و امور اتفاقیه فرض نمایند، لهذا حقّ تعالی بر ردّ عقیده باطله آنها خبر میدهد: « أَمْ حَسِبَ الَّذِینَ اجْتَرَحُوا السَّیِّئَاتِ أَن نَّجْعَلَهُمْ کَالَّذِینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَوَآءً مَّحْیَاهُمْ وَ مَمَاتُهُمْ سَآءَ مَا یَحْکُمُونَ [۱] »، یعنی: آیا گمان کرده اند کسانی که کسب اعمال سوء از فسق و فجور و معاصی منهیه نموده آن که ما قرار میدهیم آنها را با اهل ایمان و صاحبان اعمال صالحه مرضیه، مساوی محیا و ممات هر دو فرقه را؟
المحیا: هو عموم ما کان لهم من الخیرات و وجوه النعم و المنافع و ما یبقون به فی الدنیا، کالمعایش و ما یتعیّشون به من المسکن والمطعم والمشرب والملبوس والمرکوب والمنکوح و جمیع ما یحتاجون الیه فی حیاة الدنیا.
و الممات: هو ما یرد علی الإنسان قبل موته، و یکون بسببها موت الإنسان، کالآلام والأسقام والأوجاع.
که ما حصل کلام الهی آن که: باید این گمان را نکنند فسقه و عاصین که ما موازی قرار دادیم معایش و لوازم زندگی آنها را و اسباب موتشان را با اهل ایمان و اعمال صالحه بلا تفاوت ؛ چه این گمان و عقیده مطابق واقع نفس الامر نیست، بل « سَآءَ مَا یَحْکُمُونَ [۲] »، خیلی بد فهمیده و بد حکم میکنند.
زیرا ما آنها را که ایمان حقیقی و اعمال نیک که مأمورٌ به آنها است دارند، عموماً در تمام معایش و زندگیشان لذّت و راحت داده ایم به تهیه جمیع ملزومات، کما قال تعالی: « فَلَنُحْیِیَنَّهُ حَیَاةً طَیِّبَةً [۳] »، یعنی: زندگی با لذّت و وقت انقضاء اجل محدود هم آنها را از دنیا برده ایم به أدنی سببی و سهل سقمی، به خلاف اهل فسق و عصیان که اگر چه به ظاهر در او جمع اموال و اولاد و اثقال است، علاوه که از
آنها راحتی ندارند، آنها را اسباب رنج و عذابشان قرار داده ایم به مقتضای: « إِنَّمَا یُرِیدُ اللَّهُ لِیُعَذِّبَهُم بِهَا فِی الْحَیَاةِ الدُّنْیَا [۱] ».
چنان که ممات آنها یعنی آن اسبابی که قبل از موت بر آنها وارد میشود از
آلام و اسقام و اوجاع در کمال زحمت و مشقّت و طول مدت مرض، و اَلم ارواح خبیثه آنها از بدن عنفاً و قهراً نزع میشود، کما قال تعالی: « وَ النَّازِعَاتِ غَرْقًا [۲] »، نازعات: هی الملائکة التی ینزعون أرواح الکفّار عن أبدانهم بالشدّة. قال تعالی: « وَ مَنْ أَعْرَضَ عَن ذِکْرِی فَإِنَّ لَهُ مَعِیشَةً ضَنْکًا وَ نَحْشُرُهُ یَوْمَ الْقِیَامَةِ [۳] ».
اعنی اگر ایراد شود حدیث: « الدنیا سجن المؤمن و جنّة الکافر » [۴]، گوئیم: این اشاره به آن است که از برای مؤمن حقیقی در آخرت درجات و مقاماتی است که اگر آن مقایسه شود عیش و زندگی لذیذ او در دنیا آن همه لذت دنیویه او نسبت به او، عین جهنم و دوزخ است.
کما ورد: « اللّهم إنّ العیش عیش الآخرة »، [۵] چنان که برای کافر و منافق درکاتی است در آخرت که اگر قیاس شود به تعبات دنیویه او در کمال رنج و شدّت، باز زندگی دنیا برای او بهشت خواهد بود، کما قیل:
پس بد مطلق نباشد در جهان بد به نسبت باشد این را هم بدان [۶]
----------
[۱]: ۱ - سوره مبارکه جاثیه، آیه ۲۱.
[۲]: ۲ - همان.
[۳]: ۳ - سوره مبارکه نحل، آیه ۹۷.
[۱]: ۴ - سوره مبارکه توبه، آیه ۵۵.
[۲]: ۱ - سوره مبارکه نازعات، آیه ۱.
[۳]: ۲ - سوره مبارکه طه، آیه ۱۲۴.
[۴]: ۳ - الفقیه، ج ۴، ص ۳۶۲ ؛ أعلام الدین، ص ۱۹۲ ؛ وسائل الشیعة، ج ۱۶، ص ۱۷ و ج ۲۴، ص ۲۴۵.
[۵]: ۴ - بحارالانوار، ج ۲۰، ص ۲۳۸.
[۶]: ۵ - مثنوی معنوی، مولوی، د ۴، ص ۸۱۸، « تمامی حکایت آن عاشق که از عسس گریخت ».
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
شرح شعر سکاکی در باره ی بیت شعری از ابن تمام نظر داده و گفته شعر او مستهجن است. این بیت عبارت است ا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صبر
حکیمی گوید: صبر بر دو قسم است، صبر بر مکروهات طبیعی و صبر بر محبوبات بدیهی.
صبر دوم در نفس تأثیر بیشتری دارد.
دعای کافر
قطب الدین در شرح شهاب مینویسد: گویند دعای دو دسته مستجاب است، کافر باشد یا مؤمن. دسته اول ستمدیده و بیچاره است. چرا که خدا میفرماید: أَمَّنْ یُجِیبُ الْمُضْطَرَّ إِذٰا دَعٰاهُ... [۱] پیامبر صلی الله علیه و آله نیز میفرماید: دعای ستمدیده مستجاب است. اگر سؤال شود چگونه دعای کافر مظلوم مستجاب است با اینکه خدا میفرماید: وَ مٰا دُعٰاءُ الْکٰافِرِینَ إِلاّٰ فِی ضَلاٰلٍ [۲] گوییم: این آیه در باره ی دعای کافر در آتش است، در آنجا نه ترحمی وجود دارد و نه دعایی مستجاب میشود. اما این روایت که نقل کردم در باره ی دنیا است.
----------
[۱]: ۱) - نمل، ۶۲.
[۲]: ۲) - رعد، ۱۴.
.......:
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357