eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
49.9هزار عکس
36.5هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
تکلم به زبان رومي و سندي و مسلمان شدن مرد نصراني جاريه اي خدمت حضرت رسيد و با زبان رومي با حضرت سخن گفت و ايشان هم با همان زبان پاسخ گفتند. سپس مردي از اهل سند هندوستان آمد و و حضرت راجع به حقانيّت اسلام بياناتي فرمود تا بالاخره به زبان سندي شهادتين را بر زبان جاري کرد و شالي را که به کمر بسته بود باز کرد. ديدند در زير آن، زُنّار (علامت نصرانيّت) بسته است. گفت: يا بن رسول الله شما به دست خودتان آنرا پاره کنيد! “ حضرت چاقويي خواستند و آن را پاره کردند و به محمد بن فضل فرمودند او را به حمّام ببر و پاک کن و براي او و عيالش لباس تهيه کن و آنها را جميعاً به مدينه بفرست. محمد بن فضل ميگويد: آن جماعت به امامت حضرت معتقد شدند. حضرت آن شب را نزد ما خوابيد و صبح با آن جماعت وداع کرد. من تا وسط قريه، آن حضرت را بدرقه کردم. سپس حضرت از راه به سويي رفت و چهار رکعت نماز گزارد و به من فرمود: اي محمد بازگرد! چشمهايت را ببند! من چشمهاي خود را بستم. سپس فرمود: باز کن! همين که چشمهايم را باز کردم ديدم در خانه خود در بصره‌ام و ديگر حضرت رضا عليه السلام را نديدم. بحارالانوار، ج ۴۹، ص ۷۳، ح ۱. از الخرائج و الجرائح/ ۲۰۴ تا ۲۰۶ امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
طرح مطالعاتی شهید مطهری 35.mp3
5.25M
❇️ تدریس کتاب ❇️ ( جلسه 9 کتاب حجاب) 🎤 با توضیحات استاد احسان عبادی از اساتید مهدویت و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ 👌 کتب شهید مطهری، راهی عالی برای قوی شدن
8.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
عج 🔻آقا ما مقصر نیستیم زمانه خراب شده... ⬅️ جالبه... همین حرف رو هزار سال پیش هم میزدن❗️ @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هلاکت و محرومیت به واسطه اعمال و شهوات عَمَلِی أَهْلَکَنِی، وَ هَوَایَ أَرْدَانِی، وَ شَهَوَاتِی حَرَمَتْنِی. اهلک: - بالتحریک - الشی ء الذی یهوی و یسقط، و الهلاک: العطب. و الهواء: مصدر، هواه إذا أحبّه، یقال: فلان اتّبع هواه، أی اتبع میل نفسه ؛ لأ نّه یهوی صاحبه فی الدنیا فی کلّ داهیة، و فی الآخرة إلی الهاویة. التردی: أیضاً السقوط. و فی الدعاء: « أعوذ بک من الهوی المردیة [۱] » [۲]، أی المهلکة. و « أعوذ بک من مردیات سخطک » [۳] . و الشهوة: هی اشتیاق النفس الی الشی ء، و فی الحدیث: الجهنم [۴] محفوفة باللذات و الشهوات. [۵] و أیضاً قال الداعی: - هضماً لنفسه - اعمال ناشایسته من مرا أوقفنی فی الهلکة، یعنی: هوا و میل نفسانی من مرا ساقط نموده است از مقامات عالیه مقرّبین، و اشتیاق نفس من به لذات فانیه دنیویه محروم و ممنوع کرده مرا از جوار ربّ العالمین، و وارد و قریب نموده است مرا به معاشرت و مجاورت جهّال و شیاطین متمرّدین. زیرا که هر عملی از اعمال شرّیه و خیریّه لازمه[ای] دارد که چون ظلّ لاینفکّ ملازم او است، کما ورد: « حُفّت الجنة بالمکاره و حفّت النار بالشهوات [۶] ». و قال تعالی: « فَمَن یَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ خَیْرًا یَرَهُ * وَ مَن یَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ شَرًّا یَرَهُ [۷] »، یعنی: جزای مناسب او را از مثوبت و عقوبت ملاحظه می‌نماید در دنیا و عقبی. پس بنابراین آنچه مشاهده می‌شود بر اشخاص از عزّت و ذلّت، و فقر و مسکنت، تعب و رفاهیت تمام مقتضای نتایج اعمال خود آنها است. ---------- [۱]: ۱ - در مصدر: اعوذ بک من التردی. [۲]: ۲ - بنگرید: مجمع البحرین، ج ۲، ص ۱۷۰. [۳]: ۳ - همان مصدر. [۴]: ۴ - اصل: جهنم. [۵]: ۵ - در چند سطر بعد متن کامل حدیث آمده است. [۶]: ۶ - روضة الواعظین، ج ۲، ص ۴۲۱ ؛ مجموعة ورام، ج ۱، ص ۱۹۰ ؛ بحارالأنوار، ج ۶۷، ص ۷۸. [۷]: ۷ - سوره مبارکه زلزله، آیات ۷ و ۸. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357