eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.6هزار عکس
34.6هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
۵- راهبرد مناسب برای برون رفت از فضای رکود در دانشگاهها سه سؤال از محضر مبارکتان داشتم. اوّلاً بنده احساس میکنم رکود عجیبی فضای دانشگاه را فرا گرفته. به نظر حضرتعالی راهبرد مناسب برای برون رفت از این فضا چیست؟ تا آنجایی که من از دانشگاهها اطّلاع دارم، احساس رکود نکرده ام؛ به عکس، نشاط وجود دارد؛ هم نشاط سیاسی، هم نشاط علمی و درسی. اگر واقعاً در جایی احساس بشود که رکودی وجود دارد، باید مجموعه‌های جوان نگذارند، مانع بشوند. رکود در محیط جوان دانشجویی واقعاً به هیچ وجه مصلحت نیست. ۶- حدود و خط قرمز در جنبش عدالتخواهی دانشجویان ثانیاً حدود و خطوط قرمز ما در جنبش عدالت خواهی چیست؟ چون بعضاً در سخنرانیها و مواضعی که برخی مسؤولینِ رده پائین اعلام میکنند، رفتار ما را تخریبی و مغایر با منافع نظام تفسیر میکنند. نظر حضرتعالی چیست؟ ای کاش میگفتند که این رفتاری که به عنوان تخریبی معرفی میشود چیست تا من هم بگویم تخریبی است یا تخریبی نیست. من که نمیدانم چه جور رفتاری بوده که آنها آن را تخریبی دانسته اند. به هر حال ببینید؛ وقتی که در جمع دانشجو و خطاب به دانشجو گفته میشود جنبش عدالت خواهی، مقصود این است که این طلب، این خواسته، این خواهش، به عنوان یک خواسته ی عمده مطرح بشود. نباید بگذارید این مطالبه ی مهم از ذهنها دور بشود. عدالت بایستی آنچنان از طرف مردم و از طرف قشرها، بخصوص جوانها، مطالبه بشود که مسؤول - چه بنده و چه هر کس دیگری در هر جا مسؤول است - ناچار باشد به مقوله ی عدالت، ولو برخلاف میلش هم هست، بپردازد و برسد. یک وقت است ما مثلاً به وزارت اقتصاد و دارایی میگوئیم عدالت را رعایت کن، یا به قوّه ی قضائیّه میگوئیم عدالت را رعایت کن، آن یک معنای دیگری دارد - هر کدام یک معنای خاصّی دارد - امّا یک وقت به جوانها میگوئیم که شما عدالت را مطالبه کنید. مطالبه ی عدالت به معنای این است که این بشود گفتمان غالب در محیطهای جوان و دانشجویی؛ این را مطالبه کنند، این را بخواهند؛ از هر مسؤولی این را بخواهند. آنچه که توقّع است، این است. اگر غیر از این کاری صورت میگیرد، ممکن است کار درستی باشد، ممکن است کار غلطی باشد؛ که من چون نمیدانم، نظری نمیدهم. پرسشهای دانشجویان ✍مقام معظم رهبری https://eitaa.com/zandahlm1357
کارگاه انصاف_13.mp3
11.19M
۱۳ ▪️مهربان‌ترین‌ انسانها ؛ دستگیرترین‌شان هستند از دیگر بندگان خدا! -آنان که فقر بندگان خدا، چه فقر مادی و چه فقر روحی، برایشان ساده نیست، و برای رفع آنها، با تمام وُسعِشان، به میدان می‌آیند؛ می‌توانند در دریافت صفت موفق باشند. 🎤
🕌در محضر امام روح الله (۶۱) 📌امام خمینی (ره): شما در سوراخها خزیده و دست به جنایاتی ابلهانه زده‌اید که به خیال خام خود ملت شهیدپرور و فداکار را با این اعمال وحشیانه بترسانید. نمی‌دانید که در قاموس شهادت واژه وحشت نیست. 📚صحیفه نور ،جلد ١۵ ،صفحه ۵٢ 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر ، بدون ذکر منبع هم مجاز است. @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 💠🕋تلاوت کوتاه قاری بین‌المللی کشورمان استاد محمد کاظمی در جوار خانه خدا 📖آیات تلاوت‌شده: إِنَّ أَوَّلَ بَيْتٍ وُضِعَ لِلنَّاسِ لَلَّذِي بِبَكَّةَ مُبَارَكًا وَهُدًى لِّلْعَالَمِينَ﴿۹۶﴾ فِيهِ آيَاتٌ بَيِّنَاتٌ مَّقَامُ إِبْرَاهِيمَ ۖ وَمَن دَخَلَهُ كَانَ آمِنًا ۗ (سوره مبارکه آل‌عمران، آیات ۹۶ و ۹۷) ✳️استاد کاظمی عزیز به‌همراه چند تن دیگر از اساتید بین‌المللی کشورمان، در موسم حج امسال، نمایندگان جامعه بین‌المللی قرآنی جمهوری‌اسلامی‌ایران در سرزمین وحی هستند. 🗓فیلم مربوط (۲۳ خردادماه ۱۴۰۲) ►┅═۞﴾📖﴿۞═┅◄
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
عمران پس از مسلمان شدن حسن بن محمد نوفلي در ادامه ي روايت مي‌گويد: آن شب امام عليه السلام عمران را براي شام دعوت کرد. سپس يک دست لباس و يک مرکب با ده هزار درهم به عمران هديه کرد و او را سرپرست صدقات بلخ قرار داد. مأمون هم ده هزار درهم و فضل بن سهل نيز پول زيادي به او بخشيدند. از آن پس عمران در دفاع از اسلام با علماي اديان ديگر بحث مي‌کرد و آنها را شکست مي‌داد. بحار الانوار، ج ۴۹، ص ۱۷۳. ح ۱۲. از عيون اخبار الرضا، ج ۱، ص ۱۵۴-۱۷۸. اخبار و آثار حضرت امام رضا عل? ه السلام ص ۶۰۰ تا ۶۱۴. امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 وقتی منتقدان مسلمان‌تر از پیامبر(ع)، به امام رضا(ع) برای پذیرش ولایتعهدی تحمیلی ایراد می‌گیرند! ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ @zandahlm1357
طرح مطالعاتی شهید مطهری 2.MP3
4.05M
❇️ تدریس کتاب 2 ❇️ جلسه 2 ( جلسه 2 کتاب خدمات متقابل) 🎤 با توضیحات استاد احسان عبادی از اساتید مهدویت و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ 👌 کتب شهید مطهری، راهی عالی برای قوی شدن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نوای حاج صادق آهنگران در سال ۱۳۶۵ 🌴 کاروان الهی بر پا 🚩🚩 تازه شد نهضت عاشورا سروده: مرحوم حاج حبیب الله معلمی ا▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️ 🎞👆 این فیلم که پیش از سخنان حضرت امام در جمع رزمندگان ضبط شده، تا کنون در دسترس نبوده و برای اولین بار پخش می شود. @zandahlm1357
ربّ و ولی حقیقی قوله علیه السلام: سُوءَالَ مَنِ اسْتَکْثَرَ ذُنُوبَهُ، وَ اعْتَرَفَ بِخَطِیئَتِهِ، سُوءَالَ مَنْ لاَ رَبَّ لَهُ غَیْرُکَ، وَ لاَ وَلِیَّ لَهُ دُونَکَ. الربّ: المالک و المدبّر والسید والمربّی و المتمّم والمنعم و الصاحب. و هذا المعانی کلّها جایز إطلاقها علی اللّه تعالی. «الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ [۸] »، و هو توحید و تحمید و إقرار بأ نّه المالک للأشیاء لا غیر، و لایشارک أحد فی ربوبیته. الولایة بالفتح: الربوبیة، و بالکسر: التولیّة و السلطان. الولی من أسمائه تعالی، و هو المالک للموجودات، المتولّی لأمرها، المتصرّف فیها بالتدبیر و القدرة، قوله تعالی: « ذَلِکَ بِأَنَّ اللَّهَ مَوْلَی الَّذِینَ آمَنُوا [۱] »، أی ولیّهم والقائم بأمورهم، و کلّ من ولّی علیک أمرک فهو مولیک. پس مفهوم فقره دعاء آن که: سؤال و استغاثه می‌نمایم از تو استغاثه و ابتهال کسی که زیاد شمرده بر تو ذنوب و عصیان خود را، و اعتراف و اقرار کرده به جرم و خطاهای خود، سؤال کسی که نیست ربّ و مالک و مدبّر و سیّد و منعمی برای او غیر تو. «و لا ولی»، و نیست قائم به امر و أولی به تصرّف در ظاهر و باطن او سوای تو، که ربوبیت و ولایت را حصر فرموده اند بالحقیقة به حقّ سبحانه و تعالی، هر چند که در عالم ارباب مجازی که مظهر ربوبیت حق اند زیاد است، چون افلاک تسعه که آباء علویه اند، و چون کواکب سیّاره که ربوبیت در عالم ملک دارند، چنان که ارباب انواع که از عالم ملکوت اند، هر یک تربیت [۲] در افراد متعلقه خود دارند. زیرا که اوّلاً به تربیت و تأثیر و تدبیر حرکات افلاک و سیر کواکب است که ترتیب موالید ثلاثه - اعنی نبات و معدن و حیوان - حاصل شود، و به آثار و تربیت آنها است تکمیل مایحتاج انسان از فواکه و حبوب و کلّیه مأکولات و ملبوسات و مرکوبات. آیا مشاهده نمی نمائی که اگر تخمی را در جایی بکاری با وجود جمیع شرایط، ولی بعید باشد از اثر تابش شمس - که یکی از سیّارات است - ابدا به کمال نرسیده و ثمری بر او مترتّب نشود. ---------- [۸]: ۸ - سوره مبارکه فاتحه، آیه ۲. [۱]: ۹ - سوره مبارکه محمد، آیه ۱۱. [۲]: ۱ - اصل: ترتیب (و همچنین موارد بعد). چنان که به الهام ارباب انواع است حرکات و سکنات و نشو و نماء و بلوغ به کمال افراد هر نوعی از انواع ؛ زیرا که قدماء از حکماء متأ لّهین رسیده اند: « لکلّ نوع مادی طبیعی، فردٌ مجرد عقلانی فی عالم الإبداع مسمّی برب النوع »، [۱] چنان که در لسان شرع مطهّر هم اشاره به آن ارباب انواع شده، که من جمله خروسی است در عرش که از تسبیح او تمام افراد خروس عالم ملک به صدا و تسبیح آیند، و قال صلوات اللّه علیه: « ثور فی تحت العرش لایرفع رأسه استحیاءً من اللّه » [۲] . که اینها تماماً اشاره به همان ربّ النوع است. ---------- [۱]: ۲ - بسنجید: إشراق هیاکل النور، ص ۲۴۴ ؛ الشجرة الإلهیة، ج ۱، ص ۴۳۳. [۲]: ۳ - در منابع معتبر یافت نشد. پس اگرچه ارباب به امر خدا در عالم زیاداند ولی حق سبحانه و تعالی ربّ الأرباب است و سید السادات، یعنی تمام اربابان مجازی در تحت ربوبیت اویند و مجازاً مربّی و آلت تربیت اند، لذا قال تعالی: « أَ أَرْبَابٌ مُّتَفَرِّقُونَ خَیْرٌ أَمِ اللَّهُ الْوَاحِدُ الْقَهَّارُ [۳] »، قال المولوی [۴] قدس سره: آسمانها است در ولایت جان کار فرمای آسمان جهان ---------- [۳]: ۱ - سوره مبارکه یوسف، آیه ۳۹. [۴]: ۲ - کذا، مولانا این بیت را از حکیم سنایی نقل کرده است، مثنوی معنوی، د ۱، ص ۱۳۹، « تفسیر بیت حکیم سنایی ». .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
تفسیر آیه لا خوف علیهم و لا هم یحزنون گفته شده خوف بر چیزی است که انتظار آن می‌رود و حزن بر چیزی است که واقع شده است و البته این صحیح نیست چرا که در آیه لَیَحْزُنُنِی [۲] مراد از یحزننی در این آیه حزن برای امر قابل انتظار بکار رفته است. یعقوب می‌گوید: اگر یوسف را ببرید در انتظار آن دو هستم. نیز ممکن است آیه را چنین معنا کرد. من از قصد تو محزون هستم. در این صورت اعتراض ابن مالک به نحوی‌ها از بین می‌رود آنان لام لیحزننی برای ابتداء می‌دانند و مضارع را ویژه حال قرار می‌دهند و از اشتراک بین حال و استقبال خارج می‌کنند. ---------- [۲]: ۲) - یوسف، ۱۳. .......: شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357