eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.8هزار عکس
34.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕌در محضر امام روح الله (۶۴) 🎥توبه را برای زمان پیری نگذارید. 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر ، بدون ذکر منبع هم مجاز است. @zandahlm1357
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
قضيه حضرت داود (ع) اما قضيّه حضرت داود نظر پيشينيان شما در اين باره چيست؟ علي بن محمد بن جهم گفت: « ميگويند داود در محراب خود نماز ميخواند، شيطان بصورت پرنده زيبايي خود را به او نشان داد، داود نماز خود را قطع کرد و بدنبال پرنده رفت تا او را بگيرد، پرنده پريد، تا بالاخره داود به پشت بام رفت و چشمش به زن اوريا افتاد و شيفته جمال او شد. پس شوهر او را که در جبهه جنگ بود دستور داد تا در صف مقدم بگذارند... تا بالاخره او کشته شد و داود زن او را گرفت. » حضرت رضا عليه السلام از شنيدن اين سخنان بسيار ناراحت شد و دست مبارکش را به پيشاني اش زد و فرمود: « شما پيامبر خدا را به خوار داشتن نماز و سهل انگاري نسبت داده ايد. زهي ناداني و زهي نسبتهاي ناروا به معصومين! » علي بن جهم گفت: « پس تقصير داود چه بود؟ » حضرت فرمود: « داود چنين گمان داشت که در روي زمين کسي از او داناتر نيست، لذا خداوند دو فرشته را فرستاد و آنها از بالاي ديوار محراب نزد او رفتند و نزاعي کردند و از داود حکم خواستند. حضرت داود عليه السلام عجله کرد و بدون شاهد و بينه حکم خود را صادر نمود. مگر نشنيده اي که خداوند فرمود: « يا داود انا جعلناک خليفه في الارض فاحکم بين الناس بالحق » ؛ (اي داود ما تو را در زمين خليفه خود قرار داديم پس بين مردم به حق حکم کن) » علي بن جهم گفت: « پس قضيه اوريا چيست؟ » امام فرمود: « در زمان حضرت داود، هر گاه مردي از دنيا مي‌رفت، زنش هرگز شوهر نمي کرد. حضرت داود عليه السلام به امر خداوند اين ازدواج را مباح کرد و اين قضيه در نظر اوريا بسيار گران آمد. معلوم مي‌شود که اوريا خودش زنده بود. ببينيد چگونه تاريخ را تحريف مي‌کنند؟! امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| آغازی متبرّک به نام امام رضا علیه‌السلام/ وقتی عشق از بهشت آغاز می‌شود 🔹 گزارشی از تشرف زوج‌های جوان دانشگاه امام حسین(علیه‌السلام) به حرم مطهر رضوی
طرح مطالعاتی شهید مطهری 5.mp3
9.61M
❇️ تدریس کتاب 5 ❇️ جلسه 5 ( جلسه 5 کتاب خدمات متقابل) 🎤 با توضیحات استاد احسان عبادی از اساتید مهدویت و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ 👌 کتب شهید مطهری، راهی عالی برای قوی شدن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹اصلا چرا باید ازدواج کنیم و خانواده تشکیل بدیم؟ ⬅️سوالی که در تفکر مادی، جوابی ندارد❗️ ⬅️ نگاه متفاوت پسر و دختر به هم ... استاد_رحیمپور_ازغدی @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کتاب صوتی " شاهرخ حر انقلاب" زندگینامه و خاطرات شهید ناشر : نشر شهید هادی 👈تولید اختصاصی کانال کتابخانه صوتی خرداد ۱۴۰۲ با صدای
‍ سردار شهیدی که آیت الله بهاءالدینی او را سرباز امام زمان(عج) معرفی کرد 🔹️ وقتی پس از شهادت او، عکسش را به محضر آیت‌الله بهاءالدینی عرضه کردند، بی‌اختیار اشک از چشمان ایشان جاری و قطرات اشک روی عکس جلال افتاد. ◇ در همین حین ایشان گفتند: «امام زمان (عج) از من یک سرباز خواست، منهم صاحب این عکس را معرفی کردم.» 🔹️ واسطه ازدواجش، استاد مشترک شان بود ، در معرفی جلال به خانواده عروس گفت: او از مال دنیا چیزی ندارد، اما در آخرت خیلی چیزها دارد. ◇ مهریه مورد تقاضای عروس مهریه حضرت زهرا (س) بود، اما داماد، مهریه بیشتر را در قالب یک فقره چک، فی المجلس به عروس داد. عروس خانم، هم مهریه را به فرمانده سپاه پاسداران ، جهت مخارج پاسداران اهدا کرد. ◇ خرید ازدواج آنها عبارت بود از یک حلقه، قرآن، نهج البلاغه، یک دوره تفسیر المیزان و سفره عقدشان فقط قرآن بود و سجاده نماز. 🔹️ او زندگی را با وسایل ساده شروع کرد: یک یخچال، قفسه کتاب و یک موکت به جای فرش. ◇ در شب عروسی، جلال گفت: اول باید نماز جماعت بخوانیم. همه به صف جماعت ایستادند و بعد پذیرایی. 🔹️ فرازی از وصیت نامه سردار شهید جلال افشار : ◇ ‌ای عاشقان دنیا، عشق به دنیا پوچ شدن و بی‌ارزش نمودن خویش است. تا فرصت هست به ستایش و نیایش و اطاعت الله شناور شوید تا مفهوم حیات و لذت زندگی را بچشید. 📙برگرفته از کتاب پنجاه سال عبادت. @zandahlm1357
اسماء الهی و اقسام آن قوله علیه السلام: وَ بِاسْمِکَ الْعَظِیمِ الَّذِی أَمَرْتَ رَسُولَکَ أَنْ یُسَبِّحَکَ بِهِ. أوّلاً بدان که: اسماء اللّه کثیر است، به اعتباری سیصد و شصت، و به اعتباری تسعة و تسعین اسماً، و کلّها حسنی، کما قال تعالی: « وَ لِلَّهِ الاْءَسْمَآءُ الْحُسْنَی فَادْعُوهُ بِهَا [۱] » ؛ لکنّ بعضها حسن، و بعضها أحسن ؛ زیرا که پاره[ای] از آنها جامعه معانی کثیره اند، و بعضی دال بر معنی مفرده. آن که دلالت بر معانی متعدّده دارد، اسم اعظم است ؛ چون لفظ اللّه. و به وجهی دیگر اسماء او تعالی: [۱]: یا دلالت بر ذات می‌نماید فقط از دون اعتبار امری ؛ [۲]: یا دلالت بر ذات می‌کند به اعتبار امری ؛ [الف]: و آن امر یا اضافه است فقط [ب]: یا سلب فقط، [ج]: یا اضافه و سلب که بدواً چهار قسم می‌شود. اوّل: که دلالت بر ذات فقط نماید آن لفظ اللّه است که آن اسمی است موصوف به جمیع کمالات ربانیة، المنفرد بالوجود الحقیقی، به واسطه آن که هر موجودی سوای حقّ سبحانه غیر مستحقّ است از برای وجود بذاته، بلکه استفاده وجود از غیر می‌نماید. که در ورقه قبل مذکور شد ؛ و قریب به این اسم لفظ « حقّ » است در صورتی که اراده شود به او ذات من حیث هو واجب الوجود، چه معنی حقّ دائم الثبوت است، و الواجب أیضاً هو الثابت الدائم، غیر قابل للعدم و الفناء، فهو حقّ، بل أحقّ من کلّ حق. و ثانی: از اسماء که دلالت بر ذات نماید به اضافه، مثل: قادر، از باب آن که به اضافه به سوی مقدور فعلیت یابد قدرت به تأثیر. و العالم، فإنّه إسم للذات باعتبار انکشاف الأشیاء له. و الخالق، فإنّه اسم للذات باعتبار تقدیر الاشیاء. و الباری، أطلق علی الذات باعتبار اختراعه و إیجاده. والمصوّر، باعتبار أ نّه مرتّب صور المخترعات بأحسن ترتیب. ---------- [۱]: ۱ - سوره مبارکه اعراف، آیه ۱۸۰. و الکریم، باعتبار و إنه اسم للذات باعتبار إنّه اعطا السؤالات و العفو عن السیئات. والعلی [۱]، إسم للذات باعتبار أ نّه فوق سایر الذوات. و العظیم، إسم للذات باعتبار تجاوزه عن حدّ الإدراکات الحسّیة و العقلیة. و الأوّل، باعتبار سبقه علی الموجودات. والآخر، باعتبار صیرورة الموجودات الیه. والظاهر، إسم للذات باعتبار دلالة العقل علی وجوده. و الباطن، فإنّه إسم للذات باعتبار عدم ادراک الحسّ و الوهم له. ---------- [۱]: ۱ - اصل: + اسم. و ثالث: از اقسام أسماء: ما یدلّ علی الذات باعتبار سلب الغیر [۱] عنه، مثل لفظ: واحد، به اعتبار سلب شریک و نظیر. و الفرد، باعتبار سلب الحاجة. والقدیم، باعتبار سلب العدم. و السلام، باعتبار سلب العیوب و النقایص. والقدّوس، باعتبار سلب ما یخطر بالبال عنه. و رابع: از اقسام اسماء: به اعتبار اضافه و سلب با هم، چون اسم: حی، فإنّه مدرک الفعال الذی لاتلحقه الآفات. ---------- [۱]: ۲ - اصل: + الغیر. و الواسع، باعتبار سعة علمه و عدم فوت الشی ء منه. و العزیز، الغالب الذی لا نظیرله. والرحمن، اسم للذات باعتبار إعطاء الرزق بعموم خلقه بحیث لایخرج عن تحت شمول رزقه و إنعامه أحد. والرحیم، اسم للذات باعتبار إحاطة رحمته و عنایته بخلقه و إرادتها لهم الخیرات. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
گریه معشوق صلاح صفدی گوید: لا تحسبوا ان الحبیب بکا لی رقة یا بعد ما تحسبون فما بکی من رقة انما اراد ان یسقی سیف الجنون شریف تبریزی همین معنا را چنین بیان کرده است: نه از رخ است اگر تر ساخت جانان چشم فتان را برای کشتن من آب داده تیغ مژگان را ابوسعید اصفهانی ابوسعید اصفهانی شاعری نازک دل است که گوشش سنگین بود. هرکس با او حرف می‌زد می‌گفت فریاد بکش که سنگینی که در گوش من است چون سنگینی دل توست. ابوسعید از سرایندگان دربار صامت بن عباد است، این را ثعالبی در یتیمةالدهر آورده است. اشعار او در نهایت خوبی است. .......: شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357