eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
49.3هزار عکس
35.9هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
از جشن بزرگ محفلی‌ها🎉 اجرای سرود «بابا رضا» توسط روح الله رحیمیان و هم‌خوانی آن در ورزشگاه امام رضا علیه‌السلام @zandahlm1357
طرح مطالعاتی شهید مطهری 11.mp3
7.04M
❇️ تدریس کتاب 11 ❇️ جلسه 11 ( جلسه 11 کتاب خدمات متقابل) 🎤 با توضیحات استاد احسان عبادی از اساتید مهدویت و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ 👌 کتب شهید مطهری، راهی عالی برای قوی شدن
9.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️استاد ازغدی: اگر امروز بسیاری از مسئولین ما ترور شود، هم به نفع خودشان است، هم به نفع انقلاب. @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
26.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷🌹🇮🇷🌹🇮🇷🌹🇮🇷🌹 🌺🎬 انیمیشن خاکریز های نمکی 🎥خاطرت طنز دوران دفاع مقدس به صورت انیمیشن زیبا 🇮🇷🌹🇮🇷🌹🇮🇷🌹🇮🇷🌹 @zandahlm1357
عبادت و رسوم آن العبادة: کمامرّ سابقاً هی غایة الخضوع و التذلّل، و هذا الحال لایلیق الی غیر اللّه، بل منحصرة فیه، کما استفاد من تقدیم ما هو حقّه التأخیر، أعنی ضمیر « إِیَّاکَ نَعْبُدُ [۱] » که مفعول، و حقّ او تأخیر از فعل است، و تقدیم او افاده حصر می‌نماید. و رسوم العبادة من العبد للّه ثلاثة أنواع: الأول: [۲] ما یجب علی الأبدان، کالصلاة و الصیام والسعی فی المواقف الشریفة لمناجاته تعالی، کالمعابد والکعبة و المشاهد المتبرّکة. و عبادت واقعی که نتیجه عبادات صوری است آن ذکر قلبی او است، چه اگر صورت اعمال مفروضه و مناسک واجبه باشد بدون تذکّر قلب، شَبح بی روح و شجر لا ثمر است، کما قال تعالی: « أَقِمِ الصَّلاَةَ لِذِکْرِی [۳] »، یعنی: علت غائی او ذکر است، لذا ورد « لا صلاة الاّ بالحضور » [۴]، أی حضور القلب که توجه و ذکر قلب است. السلا: بمعنی الکشف و الإزالة، یقال: سلانی من همّی، أی کشفه عنّی. والسلوی: النعمة و الرفاهیة، یقال: هو فی سلوة من العیش، أی فی رفاهیة و نعمة. و أیضاً سلوت: بمعنی صبرت ؛ ولی در ما نحن فیه معنی اخیر مناسب است. پس مفاد فقره دعا آن که: انصراف بده و کفایت و دفع نما مرا از توجّه به هر شی ء به اشتغال به عبادت خود از اهتمام به غیر، برای جلب نفع و دفع ضرر و تسلیه ؛ و صبوری بده نفس مرا از دنیا و حبّ شهوات به سبب ایجاد خوف خود در قلب من، یعنی خوف خود را حاجز و مانع من قرار بده از توجهات در طلب تمتّعات دنیا که داثر و زائل است ؛ چه طالب مولی و مُعرض از ما سوی، دنیا من غیر رامٍ بدّ لازم و ظلّ لاینفکّ او است، کما فی الحدیث القدسی: « یا دنیا اخدمی [۱] من خدمنی و اتعبی [۲] من خدمک » [۳] . به خلاف طالب دنیا و معرض از مولی که خاسر از هر دو، و « له معیشة ضنکاً » [۴] است. ---------- [۱]: ۲ - سوره مبارکه فاتحه، آیه ۵. [۲]: ۳ - کذا / در متن دو قسیم آن نیامده است. [۳]: ۴ - سوره مبارکه طه، آیه ۱۴. [۴]: ۱ - بسنجید: بحارالانوار، ج ۸۱، ص ۲۴۳: « لا صلاة الا باسباغ الوضوء و احضار النیة... و إفراغ القلب و ترک الأشغال ». [۱]: ۲ - اصل: اخدم. [۲]: ۳ - اصل: اخذل. [۳]: ۴ - بسنجید: عدّة الداعی، ص ۱۱۱: «هو تعالی یقول للدنیا: اخدمی... » ؛ و الفقیه، ج ۴، ص ۳۶۲: « یا علی أوحی اللّه تبارک و تعالی الی الدنیا اخدمی... ». [۴]: ۵ - اقتباس از کریمه: طه، آیه ۱۲۴: «فَإِنَّ لَهُ مَعِیشَةً ضَنْکاً». .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357