eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
50هزار عکس
36.5هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
طرح مطالعاتی شهید مطهری 14.mp3
6.83M
❇️ تدریس کتاب 14 ❇️ جلسه 14 ( جلسه 14 کتاب خدمات متقابل) 🎤 با توضیحات استاد احسان عبادی از اساتید مهدویت و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ 👌 کتب شهید مطهری، راهی عالی برای قوی شدن
13.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔞+ تحلیل علمی آثار مخرب برهنگی زنان بر اعصاب و روان مردان یک جامعه...🔞+ ⬅️ قابل توجه مدعیان روشنفکری ‌.‌‌.. @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
-سال 1360 🎥آیت الله خامنه ای درجبهه جنوب،خطاب به رزمنده‌ها: 💠شما را چیزی غیر از احساس تکلیف به جبهه نیاورده! ☀️اینجا چیزی نیست جز آفتاب گرم، هوای شرجی، ترکش توپ وخمپاره! @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پناه جستن و یاری جستن از خداوند قوله علیه السلام: وَ إِلَیْکَ أَلْجَأُ، وَ بِکَ أَثِقُ، وَ إِیَّاکَ أَسْتَعِینُ. أی أنت حصنی و حصن من سوای، یلجؤون إلیک و یتحصّنون فیک، و لا ملجأ و لا مخلص و لا مهرب و لا ملاذ لمن طلبه إلاّ إلیک. و ألجأ الیه: أی اعتصم به. و ألجأت ظهری إلیک: أی اعتمد فی أموری بظهره. أثق: من الوثوق، و هو کلّما یستوثق بها من الأمر ؛ المیثاق: الیمین المؤکّد و العهد، قوله تعالی: « وَ أَخَذْنَ مِنکُمْ مِیثَاقًا غَلِیظًا [۴] »، أی عهداً وثیقاً. و ورد: « کلّ یمین فیها کفّارة » [۵] إلاّ ما کان من عهد أو میثاق. أی إلاّ ما یتعهّد به الانسان و یلتزمه لغیره ؛ فإنّه لا کفّارة له سوی الوفاء به. و أیضاً: وثقت الشی ء توثیقاً إذا ربطته و شدّدته. و منه الحدیث: « إذا مات المؤمن وثّقه ملک الموت، و لو لا ذلک لم یستقرّ » [۶] . ---------- [۴]: ۳ - سوره مبارکه نساء، آیه ۲۱. [۵]: ۴ - وسائل الشیعة، ج ۲۳، ص ۲۴۹. [۶]: ۵ - بسنجید: الفقیه، ج ۱، ص ۱۳۵: « قال أمیرالمؤمنین علیه السلام: إنّ المؤمن إذا حضره الموت، وثّقه ملک الموت فلولا ذلک لم یستقرّ ». .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
بحث بلاغی در کتاب التبیان فی المعانی و البیان، آمده است: یکی از صنایع بدیعی که آن را قول موجب هم می‌نامند این است که کلامی به مخاطب القا شود که خلاف انتظار او باشد. مراد وی از این تلقین این است که به مخاطب بفهماند کلام او شایسته تر به منظور بوده است. قول موجب گویند وقتی حجاج بن یوسف، قبعثرا را تهدید به قتل کرد و به او گفت: تو را به زنجیر آهنین در بند می‌کنم (لا حملنک علی الادهم)، قبعثرا در پاسخ حجاج گفت: مثل الامیر یحمل علی الادهم و الاشهب، یعنی سزاوار است مانند امیر، افراد را بر اسب سیاه رنگ و سپید رنگ سوار کند. حجاج گفت: مرادم از ادهم، زنجیر است نه اسب، قبعثرا گفت: الحدید خیرٌ من البلید، یعنی انسان تیز هوش از کند ذهن برتر است. آیه شریفه إِنْ تَسْتَغْفِرْ لَهُمْ سَبْعِینَ مَرَّةً فَلَنْ یَغْفِرَ اللّٰهُ لَهُمْ [۱] نیز از همین صنعت بهره برده است چرا که مراد از عدد مزبور کثرت است. در حدیثی رسول خدا صلی الله علیه و آله فرموده است، بیش از هفتاد بار طلب آمرزش می‌کنم. ---------- [۱]: ۱) - توبه، ۸۰. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357