10.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#غدیر
#عید_غدیر
🔻 سخنی زیبا از حضرت امیر سلام الله علیه در مورد چگونگی جمع بین دنیا و آخرت...
⬅️ غدیر آمده تا همین رو به ما یاد بده...
استاد حسن رحیمپور ازغدی
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
📗کتاب صوتی #شاهرخ_حر_انقلاب قسمت 1⃣1⃣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شاهرخ حر انقلاب 12.mp3
25.67M
📗کتاب صوتی
#شاهرخ_حر_انقلاب
قسمت 2⃣1⃣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شیرزن اهل فراشبند استان فارس، خانواده هفت شهید: ما این انقلاب رو به قیمت خون به دست آوردیم...
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
مرگ و تحلیل آن در تأویل این حدیث شریف، وجوهی از معانی مستنبطه است، من جمله آنچه را که گفته اند بعض
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اتحاد مرگ و خواب
و نیز از جمله آیاتی که دلالت میکند بر اتحاد نوم و موت آیه شریفه: « اللَّهُ یَتَوَفَّی الاْءَنفُسَ حِینَ مَوْتِهَا وَ الَّتِی لَمْ تَمُتْ فِی مَنَامِهَا فَیُمْسِکُ الَّتِی قَضَی عَلَیْهَا الْمَوْتَ وَ یُرْسِلُ الاْءُخْرَی إِلَی أَجَلٍ مُّسَمًّی [۲] » است، یعنی خدا میمیراند و قبض روح مینماید نفوس را در حین موت، یعنی وقت انقضای اجل محدود.
« وَ الَّتِی لَمْ تَمُتْ فِی مَنَامِهَا »، یعنی و نیز خدا آن نفسی را که « لم تمت » یعنی نیامده و نرسیده انقضای اجل طبیعی او قبض روح مینماید در نوم.
پس نفس، در نوم و موت طبیعیِ حتمی در هر دو صورت در قطع علاقه از بدن دنیوی به وجهی واحد است، نهایت فرقی که دارند آن است که در موت طبیعی « فَیُمْسِکُ »، یعنی: پس نگاه میدارد آن نفسی را به کلّی قطع علاقه از بدن نموده، « وَ قَضَی عَلَیْهَا الْمَوْتَ » یعنی: گذشته است بر او موت محدود.
----------
[۲]: ۷ - سوره مبارکه زمر، آیه ۴۲.
« وَ یُرْسِلُ الاْءُخْرَی »یعنی: ارسال مینماید دیگری را که نفس نائمه باشد در نوم دنیا، که نوم در نوم است در روز، و یقظه به بدن خود.
« إِلَی أَجَلٍ مُّسَمًّی » تا انتهای اجل محدود معیّن.
و آن که در حدیث وارد است: « النوم أخ الموت » [۳] . برادر او است نه عین او، به واسطه این است که در موت نفس از باب عدم استعداد بدن به کلّی از او قطع علاقه نموده، حتی آن قوای ضعیفه خسیسه خود را که به امر خدا مستخدم و مادام الحیاة بر بدن گماشته شده اند، از قبیل قوه لامسه و ماسکه و هاضمه و دافعه که
----------
[۳]: ۱ - مستدرک الوسائل، ج ۵، ص ۱۲۳.
قوای نباتیه اند، هم بالتبع نفس قطع علاقه مینمایند، ولی در نوم اگر چه اکثر قوی و جنود نفس از قبیل قوّه سامعه و باصره و شامه و ذائقه و حسّ مشترک و واهمه و خیال و حافظه با نفس قطع علاقه کرده اند، ولی هنوز آن قوای طبیعیه که ذکر شد از جانب نفس به امر خدا در بدن باقی اند برای حفاظت او، و الاّ باید چنان که بدن در نوم نمی بیند و نمی شنود نیز هضم غذای مأکول و نگاه داری او در معده هم ننماید، نمی بینی که اگر سر خاری در نوم به بدن برسد لامسه درک نموده، انسان متنبّه و متألم میشود، پس به این جهت « نوم أخ الموت » است، نه عین او.
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
صالحان در کتاب عدةالداعی از امام صادق علیه السلام آمده است وی به مفضل بن صالح فرمود: خدا را بندگانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
محاسبه
گویند عارفی پارچه ای با دقت تمام بافت. موقع فروش، خریدار چند عیب گرفت.
فروشنده گریست، خریدار چون صحنه را چنین دید، گفت: ناراحت نباش، من پارچه را با این عیبها قبول دارم. فروشنده گفت: گریهام برای این نیست که کالایم را بفروشم، گریهام برای این است که در پارچه ای که این همه دقت کردم، این عیبها وجود دارد، ناراحتم که
گناه چهل سالهام را خداوند چگونه قضاوت میکند.
نگاه به زندگی
از عارفی پرسیدند: چگونه صبح کردی؟ گفت: از دیروز خود متأسف هستم و از امروز کراهت دارم و از فردا در رنجم.
.......:
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357