eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
50هزار عکس
36.5هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
وجه لقب قسيم النار و الجنه روزي مأمون از حضرت امام رضا عليه السلام پرسيد: « چرا علي عليه السلام را تقسيم کننده ي بهشت و دوزخ گفته اند؟ » حضرت رضا عليه السلام فرمود: « مگر نشنيده اي که رسول خدا صلي الله عليه و آله و سلم فرمود: « محبت علي عليه السلام، ايمان، و بغض علي، کفر است؟ » مامون گفت: « آري. » امام فرمود: « علي عليه السلام است که بهشت و دوزخ را قسمت مي‌کند. رسول خدا فرمود « اي علي، تو قسمت کننده ي بهشت و دوزخ اي. به آتش مي‌گويي اين را بگير و اين را به خاطر من رها کن. » اخبار و آثار حضرت امام رضا عليه السلام، ص ۶۴۶، ح ۹. امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
12.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| میهمانانِ ویژه حرم در عید ولایت / زائرانی که با خود بوی غدیر را به حرم می‌آورند 🔹 گزارشی از تشرف کاروان‌هایی از سادات سراسر کشور به حرم مطهر رضوی در ایام دهه ولایت
طرح مطالعاتی شهید مطهری 17.mp3
4.12M
❇️ تدریس کتاب 17 ❇️ جلسه 17( جلسه 17 کتاب خدمات متقابل) 🎤 با توضیحات استاد احسان عبادی از اساتید مهدویت و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ 👌 کتب شهید مطهری، راهی عالی برای قوی شدن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻همه کسانی که ادعای مذهبی بودن دارند، بدانند: خداوند از همه مرفهین درمورد گرسنگی گرسنگان سوال خواهد کرد... استاد رحیم‌پور ازغدی @zandahlm1357
35.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽گلعلی بابایی: احمد متوسلیان به شدت مردم دوست بود با ما همراه باشید @zandahlm1357 •┈┈••✾•🍃🌸🍃•✾••┈┈•
ملک الموت و شناخت او و دیگر از مقدّمات لازمه مربوطه به فهمیدن حدیث شریف آن که باید دانست که مراد به « ملک الموت » در حدیث که می‌فرماید: « و اذا مات المؤمن وثّقه ملک الموت » [۱] ملِک به کسر لام مقصود است، که اشاره به ذات مقدّس حق تعالی باشد، نه ملَک به فتح لام، بنابر همان آیه: « اللَّهُ یَتَوَفَّی الاْءَنفُسَ [۲] » که قبض نفوس را از ابدان نسبت به خود دهد، نه به ملَک به فتح لام. چنان که از کلمات علی علیه السلام است: « اعلم أنّ مالک الموت هو مالک الحیاة، و [أنّ [الخالق هو الممیت، [أنّ] المفنی [۳] و المبدء هو المعید » [۴] که مالک و ملک موت خود و حقّ است بالحقیقه، و نسبت دادن این فعل را به ملَک به فتح لام مجاز است و صحّت سلب دارد. پس بعد از اینها تأویل حدیث شریف مذکور آن که: « اذا مات المؤمن » یعنی زمان موت مؤمن که کون او است در حیات مجازی دنیا - که عین موت است - نسبت به حیات آخرت وقوف و بقای او به واسطه این است که « وثّقه » أی شدّد و ربط اللّه تعالی الذی هو مالک الموت و الحیاة روح بعلاقة البدن بالحکمة و التدبیر الی انقضاء أجل مسمّی، محبوسة فی سجن الدنیا، بنابر آن که « الدنیا سجن المؤمن [۱] » ؛ و ابقاؤه فی البدن بسبب الحیاة. « و لو لا ذلک »، یعنی: اگر نبود این وثوق و ارتباط از جانب حق تعالی، « لم یستقرّ » أی لایستقرّ أبداً ساعة فی الدنیا، لاشتیاق روحه بالملأ و لقاء اللّه، به واسطه درجه کمال یقین و معرفت مؤمن به آن عالم فوق و جنة المأوی. ---------- [۱]: ۱ - نیز بنگرید: مجمع البحرین، ج ۴، ص ۴۶۶. [۲]: ۲ - سوره مبارکه زمر، آیه ۴۲. [۳]: ۳ - اصل: - المفنی. [۴]: ۴ - نهج البلاغه، ص ۳۹۴ ؛ شرح نهج البلاغه، ج ۱۶، ص ۷۴ ؛ تحف العقول، ص ۷۱. [۱]: ۵ - الکافی، ج ۲، ص ۲۵۰ ؛ مجموعة ورام، ج ۲، ص ۲۰۳ ؛ الخصال، ج ۲، ص ۱۰۸. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357