هر روز با امام رضا
@zandahlm1357
@HashtominEmam
آرشیو
مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
وجود و شناخت صفات خدا جهان آخرت يكي از منكران وجود خدا، نزد حضرت رضا عليه السّلام آمده، گروهي در مح
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ورود به بصره براي پاسخگوئي به سئوالات
محمد بن فضل هاشمي ميگويد: هنگامي که حضرت موسي بن جعفر عليه السلام شهادت يافت، وارد مدينه شدم و خدمت حضرت رضا عليه السلام رسيدم و به آن حضرت
به عنوان “ ولي امر “ سلام کردم و تمام اموالي را که نزدم بود به آن حضرت تقديم داشتم. سپس از حضرت راجع به نشانههاي امامت سؤال کردم تا براي اهل بصره بيان کنم.
حضرت ودايع امامت را که از رسول خدا صلي الله عليه و آله و سلم در نزدشان بود، به من نشان دادند و فرمودند: به شيعيان ما در بصره و اطراف آن بگو که من نزد آنها خواهم آمد. عرض کردم: “ چه موقع؟ “ فرمود: “ سه روز بعد از رسيدن شما به بصره. “ من وارد بصره شدم و جريان را براي شيعيان شرح دادم. چون روز سوم شد، حضرت رضا عليه السلام وارد بصره شدند و به منزل حسن بن محمد رفتند.
ايشان فرمودند: “ تمام کساني که به ديدن محمد بن فضل آمده اند و شيعيان ديگر و همچنين “ جاثليق “ (بزرگ نصراني ها) و “ رأس الجالوت “ (بزرگ يهوديان) را حاضر کن تا هر کس هر سؤالي دارد، بپرسد “.
بحارالانوار، ج ۴۹، ص ۷۳، ح ۱. از الخرائج و الجرائح/ ۲۰۴ تا ۲۰۶
#دانستنیهای امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
روایتی از خاص ترین کاشی تصویری حرم مطهر رضوی که کمتر شناخته شده است/ کمینِ دوشیر در ایوان نقاره خانه
🔺شگفتیهای نقش و رنگ ایوان نقارهخانه که با خطوط اسلیمی هزاررنگ و هزار نقشش، تصویری از باغهای جنان را پیشِ چشم تماشا نشانده، بسیار است. این ایوانِ مرمری که با ارتفاع 26متر در ضلعشرقی صحنِ عتیق به قدقامت ایستاده و هر روز نقارههای رضا(ع)گویش، آیههای رحمت در گوش شهر زمزمه میکنند، اما یک نقش منحصر به فرد را در پیچ و تابِ شاخ و برگهای سنگیِ سبز ولاجورد و اُخرایی رنگش ماندگار کرده که به «نقش دو شیر» معروف است.
🔺 نقاش این اثر که به گفته پژوهشگران قدمتی قاجاری دارد، مشخص نیست اما روایتها میگویند، این نقش که مانند نقاشیهای قهوهخانهای نگارگری شده، تنها کاشی تصویری حرم مطهر رضوی و یگانه نقاشی از روایت دوشیر در همه ایران است که بر روی کاشی کشیده شده است.
🔺 ناگفته نماند که این نقش کتیبهای دارد که نام «محمدحسن رضوان» خوشنویس معروف آستان قدسرضوی به سال ۱۴۱۵ هجری قمری (۱۳۷۳ خورشیدی) بر روی آن ثبت شده و «محمدتقی کاشی پز» هم در سال ۱۲۶۱ هجری قمری (۱۲۲۳ خورشیدی) آن را بر روی سنگ کاشی ثبت کرده است.
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
❇️ تدریس کتاب #خدمات_متقابل_اسلام_و_ایران 19 ❇️ جلسه 19( جلسه 19 کتاب خدمات متقابل) 🎤 با توضیحات ا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
طرح مطالعاتی شهید مطهری 20.mp3
6.25M
❇️ تدریس کتاب #خدمات_متقابل_اسلام_و_ایران 20
❇️ جلسه 20( جلسه 20 کتاب خدمات متقابل)
🎤 با توضیحات استاد احسان عبادی از اساتید مهدویت و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ
👌 کتب شهید مطهری، راهی عالی برای قوی شدن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#عید
🔻 فلسفه و منطق گرفتن عید و جشن در اسلام...
⬅️ در اسلام هر هفته عید داریم ولی مراقب باشیم دچار غفلت و گناه نشویم...
استاد رحیمپور ازغدی
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
📗کتاب صوتی #دلیران_تنگستانی قسمت 1⃣@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Part02_دلیران تنگستانی.mp3
4.91M
📗کتاب صوتی
#دلیران_تنگستانی
قسمت 2⃣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅آقا جان
✅ولی ما
✅امام ما
🎥هنوز هم تو بهترین دوربین کش خط مقدمی
📡هنوز هم تو بهترین گرا دهنده و ورصد کننده و ثبت کننده ی حرکات دشمنی
🌛عمرت به درازای ظهور حجت(عج)
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
سرّ تعلق روح به بدن بالجمله، پس اشاره به همین تأویل حدیث شریف است ما ورد فی کلام الهی: « نَحْنُ خَل
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
واسطه آن که آن روح لطیف از باب ارتباط به محلّ علوی خود قطع علاقه و ارتباط از این هیکل مظلمه و اعراض از محل کثیف مستعار خود ننماید مربوط و مستحکم کرده ایم اسارت و قید او را به تن که فی الحقیقه اسیروار مقیّد باشد، کما قیل:
جان گشاده سوی بالا بالها تن زره اند و زمین چنگالها [۱]
چار مرغ اند این عناصر بسته پا مرگ و رنجوری و علّت پا گشا [۲]
« وَ إِذَا شِئْنَا بَدَّلْنَا أَمْثَالَهُمْ تَبْدِیلاً [۳] » یعنی: زمانی که خواسته و تقدیر کرده ایم که انتهای اجلّ مسمی است، تبدیل مینمائیم امثال و صور و هیاکل آنها را [۴] یک نوع تبدیل ؛ زیرا که مثل، چنان که اطلاق میشود بر شبیه و نظیر، کما یقال: و فیکم مثله، أی شبیهه و نظیره. و اطلاق میشود بر صفت، کما قال تعالی: « لِلَّذِینَ لاَیُؤْمِنُونَ بِالاْءَخِرَةِ مَثَلُ السُّوءِ [۵] »، أی الصفة الذمیمة.
همچنین اطلاق میشود بر صور و هیاکل، کما قال تعالی: « مَا هَذِهِ التَّمَاثِیلُ الَّتِی أَنْتُمْ لَهَا عَاکِفُونَ [۶] »، أی ما هذه الصور و الهیاکل، چنان که در ما نحن فیه مراد از « أمثالهم » هیاکل است، یعنی زمانی که خواسته ایم تبدیل مینمائیم امثال و صور آنها را به این که صورت دنیویه را از آنها به سبب موت گرفته، و صورت مثالی اخروی به آنها میدهیم، ولی مثلی است که به اعتباری عین او است - چه شیئیت شی ء به صورت او است، نه به مادّه او - و به اعتباری غیر او است، چه آن
----------
[۱]: ۱ - مثنوی معنوی، مولوی، د ۴، ص ۹۱۴، « چالیش عقل با نفس... ».
[۲]: ۲ - مثنوی معنوی، مولوی، د ۳، ص ۷۸۶، « جذب هر عنصری جنس خود را ».
[۳]: ۳ - سوره مبارکه انسان، آیه ۲۸.
[۴]: ۴ - اصل: و.
[۵]: ۵ - سوره مبارکه نحل، آیه ۶۰.
[۶]: ۶ - سوره مبارکه انبیاء، آیه ۵۲.
خصایص و اوصاف سخیفه دنیویه در آن صورت مثالی اخروی نیست، از قبیل
کون و فساد، امراض و اسقام، کسالت و کثافت قذارت، و نوم [۱] و غیره.
از اینجا است که وارد شده « أهل الجنة جُردٌ مُردٌ » [۲] ؛ زیرا که معرّا و مبرّا و مجرّدند از عموم این عوارضات دنیویه ؛ پس به لحاظی بعینها همان است، نهایت کامل تر شده، چنان که سابقاً فهمیدی از حدیث که چون روح مؤمن را از بدن دنیوی قبض نماید محشور مینماید او را در آخرت به بدنی که هر کسی او را ملاقات نماید گوید: « هو و اللّه فلان بن فلان ».
باری، مقصود این است که وثوق و ارتباط بیشتر برای نفس مؤمن است که چون عالم و عارف به نشانه بهتر از این عالم است « لولا وثّقه اللّه لم یستقرّ فی الدنیا طرفة عین » ولی به خلاف کافر و جاهل که چون سوای این عالم محسوس عالمی را به یقین معتقد و قائل نیست، لهذا دنیای را که مزبله عارفین است جنّت خود قرار داده، و کمال کراهت را از موت و ترک علاقه از محبوب خود دارد، کما قال تعالی: « وَ لَن یَتَمَنَّوْهُ أَبَدًا بِمَا قَدَّمَتْ أَیْدِیهِمْ وَ اللَّهُ عَلِیمٌ بِالظَّالِمِینَ [۳] »، هر چند که او را در این غفلت و جهالت نخواهند گذاشت طوعاً راغب نیست لابد کُرهاً، کما قال تعالی: « قُلْ إِنَّ الْمَوْتَ الَّذِی تَفِرُّونَ مِنْهُ فَإِنَّهُ مُلاَقِیکُمْ ثُمَّ تُرَدُّونَ إِلَی عَالِمِ الْغَیْبِ وَ الشَّهَادَةِ فَیُنَبِّئُکُم بِمَا کُنتُمْ تَعْمَلُونَ [۴] ».
----------
[۱]: ۱ - هکذا در اصل / شاید: کسالت و نوم و کثافت و قذارت.
[۲]: ۲ - الاختصاص، ص ۳۱۸ ؛ بحارالأنوار، ج ۱۶، ص ۲۹۴.
[۳]: ۳ - سوره مبارکه بقره، آیه ۹۵.
[۴]: ۴ - سوره مبارکه جمعه، آیه ۸.
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
درو کن بدی را از سینه دیگران با کندن آن از سینه خودت. تلفظ غلط در کتاب «ادب الکتاب» آمده است: از ج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
وفای انسان
گفته شده: هرکه از شما دور شد، او را از خاطر میبرید در حالی که دل او در گرو شماست.
شما در وفا به هم مانند مسافر کشتی هستید، با پیاده شدن، کشتی از یادتان میرود.
من غاب عنکم نسیتموه
و قلبه عندکم رهینه
وجدتکم فی الوفاء ممن
صحبته صحبة السفینة
تفسیر آیه لایقبل منها عدل
قرآن میفرماید: لاٰ یُقْبَلُ مِنْهٰا عَدْلٌ [۱]، مراد از عدل، فدیه است.
دوست
در غررالحکم از امام علی علیه السلام نقل شده است که: دوست آدمی خود اوست مگر اینکه غیر توست.
----------
[۱]: ۱) - بقره، ۱۲۳. واژههای آیه و ترجمه آن در متن کشکول اشتباه تایپ شده است.
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
این قدر با بچه ها بحث کلامی نکنید. من خیلی دیدم که بچه ی دوساله را می نشانند روی صندلی و یا میگن برو
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بچه ها باید عمل کنند بنابراین فضای عمل برای بچه ها ایجاد کنیم، یعنی بازی ها. کودک باید عمل را شروع کند، کار کند و والدین باید تأیید کنند. نکته ی مهم این جاست، اگر نقد و اصلاحی هم داشته باشیم در قالب تأیید باید باشد. والدین نباید به هیچ عنوان بچه ها را تکذیب کنند، ایراد بگیرند و عیب کارشان را بگویند. بچه ها یکسره تا 12 سالگی باید تأیید بشوند به خصوص زیر 6 سال ها. تربیت اصلاً این نیست که دائم نکات منفی کودک را به رخ او بکشیم و بگوییم.
تحت عنوان نکته ی بسیار مهم می گویم که بچه ها باید اجازه ی اشتباه کردن داشته باشند، به بچه ها فضای اشتباه بدهید و اشتباهش را تأیید کنید. یک دردسری که ما با نسل شما والدین امروزی داریم و برای خودتان هم دردسر می سازید این است که شما نسلی هستید که به هیچ عنوان به خودتان اجازه ی اشتباه نمی دهید و یکی از بزرگترین مسائل و معضلات ما در مشاوره ها همین مسئله است.
نسل شما اجازه ی اشتباه به خودش نمی دهد و وقتی اشتباه می کند، داغون می شود و درک مقصر شروع می شود بعد به درک مظلوم و ..... به بچه ها باید اجازه ی اشتباه بدهیم و اشتباهشان را تأیید کنیم. در کنار انجام اشتباه به کودک مسئولیت بدهید، مسئول جبران می کند. توانایی کودک را زیر سوال نبرید. (ادامه دارد...)
#شخصیت {قسمت75}
[مباحث کودک متعادل ]
@zandahlm1357
توانایی کودکان را زیر سوال نبریم.
مادری امد دید کودکش بطری شیر را زمین انداخته و شکسته و تمام سطح آشپزخانه را شیر برداشته، واکنش این مادر چی بود؟ ذوق کرد وای خدای من دریاچه ی شیر، مامان جان صبر کن من شیشه خرده ها را جمع کنم بعد باهم دریاچه بازی کنیم و مادر شیشه را جمع می کند و با فرزندش چند دقیقه چلپ و چلوپ بازی می کند و لذت می برد، عجب کیفی کردیم حالا بریم تمیز کنیم.
این جا نقد شروع می شود. و این مادر در حال تشکیل دیدگاه مسئول در فرزندش است به او مسئولیت می دهد برو عزیزم اون سطل را بیاور دستمال هم بیاور من از این طرف جارو می کنم تو از ان طرف بشور، آخی با هم آشپزخانه را شستیم به به چه تمیز شد خوب حالا یه بطری آب بهت می دم تا تمرین کنی و دفعه ی بعد از دستت نیفته، با این کار مادر توانایی کودک را زیر سوال نبرده.
حالا اگر مادر با غیض می گفت: کی به تو گفته به یخچال دست بزنی و بطری شیر رو برداری؟ آخه نیم وجبی صد دفعه نگفتم تو نمی تونی تو کار بزرگترها فضولی نکن.
در حالت اول مادر به کودک می گوید بیا تمرین کن و یاد بگیر به این می گویند تأیید اشتباه. نمی آییم بگیم به به چه کار خوبی کردی اصلاً مامان جان میرم 12 تا بطری دیگه میارم تو بزن بشکون و کیف کن !! این میشه لوس کردن و تخریب کودک من این حالت را تأیید نمی کنم. کودک می خواهد برای خودش شیر بریزد این یک کار سازنده است، بلد نبوده ولی تواناییش را قبول داشته، نتوانسته دچار اشتباه شده و بطری افتاده و شکسته، حالا مادر به عنوان حامی وارد می شود و فضایی را ایجاد می کند که کودک در عمل بتواند تمرین کند یعنی آن قسمتی که مادر بطری آب به کودک داد تا تمرین کند. قربونت برم سه سالت که بشه حسابی یاد می گیری.
بچه ها باید به کامیابی برسند و مدام تأیید بشوند و مرتب کامیاب شوند. علت این که بچه ها دربزرگسالی ناهنجاری رفتاری دارند این است که در کودکی شان ناکام بوده اند و انتقاد مخرب شده اند. (ادامه دارد...)
#شخصیت {قسمت76}
[مباحث کودک متعادل ]
@zandahlm1357
📚 معرفی کتاب مهارتهای ارتباط موثر در سیره امام رضا (ع)
مهارتهای ارتباط موثر در سیره امام رضا (ع) اثر علی جانفزا کتابی اخلاقی و تربیتی است که در آن مهارتهای ارتباط موثر با دیگران از دیدگاه امام هشتم شیعیان، امام رضا (ع) بیان شده است.
درباره کتاب مهارتهای ارتباط موثر در سیره امام رضا (ع)
بدون تردید ،معصومان(ع) که تبیینکنندگان کلام وحی هستند، از بهترین ابزارهای ارتباطی برای انتقال پیام الهی به مخاطبان گوناگون خود، از مخاطب ساده گرفته تا عمیق ،در شرایط مختلف زمانی و مکانی بهره گرفته اند.
در این کتاب ،نویسنده با بررسی ابواب مختلف حدیثی امام هشتم(ع) مثالهایی از احادیث رضوی در فضای ارتباطی آن حضرت آورده و سعی کرده است علاوه برآوردن احادیث، تحلیلهایی نیزبه آن بیافزاید تا با بررسی احادیث امام رضا(ع) به اهداف و روشهایی در مباحث ارتباطی دست پیدا کند.
خواندن کتاب مهارتهای ارتباط موثر در سیره امام رضا (ع) را به چه کسانی پیشنهاد میکنیم
تمامی خانوادهها و جوانانانی که به تربیت اسلامی و مذهبی اهمیت می دهند مخاطبان این کتاباند.
👇👇👇
@zandahlm1357
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
کتاب کتاب.pdf
859.7K
📥دریافت کتاب "مهارت های ارتباط موثر در سیره امام رضا علیه السلام"
@zandahlm1357
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فایل صوتی شماره 20 #نی_نی_و_سنجاب_کوچولو🐿🤗 موضوع: محبت و توجه @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
gheseh shab yalda.mp3
5.79M
فایل صوتی شماره 21
#قصه🌺
موضوع :مهربانی 🌻
@zandahlm1357