بحث به زبان قوم
از شيوههايي كه امام در بحث خود به كار ميبرد اين بود كه او با هر قومي به زبان همان قوم سخن ميگفت و با طرفداران تورات از تورات و با طرفداران انجيل از متن انجيل حرف ميزد. حتي نوشتهاند او با صابئين به زبان عبريشان، با زردشتيها به زبان پارسي احتجاج ميكرد و آنها را در كار خود مجاب ميساخت. او حتي در سر سفرهاي كه در برابر اقوام مختلف قرار ميگرفت براي خوش آمد مهمانان مطايباتي داشت و اين مطايبات را به زبان آنان بيان ميكرد. حتي از او آمده است كه گاهي به زبان فارسي با ايرانيان حرف ميزد و اين امر براي آنان بسيار خوشايند بود و احساس انس و صفاي بيشتري با امام ميكردند.
.......:
#دانستنیهای امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#فیلم | 27 روز رکاب زنی از ارومیه تا مشهد بعد از 8 ماه دریانوردی!
🥇 تقدیم نشان دریانوردی دور کره زمین به حرم مطهر رضوی توسط سفیر ناو گروه 86 نیروی دریایی ارتش
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
💠 سلسله جلسات #سیر_مطالعاتی_آثار_علامه_مصباح_یزدی 4 🔰 جلسه 4️⃣ ✳️ #فصل_اول تدریس کتاب #نظر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سیر مطالعاتی آیت الله مصباح 5.MP3
5.89M
💠 سلسله جلسات #سیر_مطالعاتی_آثار_علامه_مصباح_یزدی 5
🔰 جلسه 5️⃣
✳️ #فصل_اول تدریس کتاب #نظریه_سیاسی_اسلام ( جلسه پنجم)
💠 موضوع : مشروعیت قوانین از کجاست؟
🎤 #استاد_عبادی
👈 با توجه به اهمیت کتب ایشان طبق بیانات رهبری معظم، این فایلها را حتی با نام و لینک خودتان نشر دهید 👉
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕌 #هوس_کربوبلا
📽 کلیپی زیبا و دیدنی از دوران دفاع مقدس با نوحه ای شنیدنی و خاطره برانگیز ( هرکه دارد هوس کرببلا ، بسم الله )
هرکه دارد به سرش شور و نوا ، بسم الله
هرکه دارد هوس کرببلا ، بسم الله
هر که لبیک به فرمان خمینی گوید
به خداوند قسم راه حسینی پوید
هر که فرمان برد از روح خدا ، بسم الله
هر که دیدار حسین بن علی می خواهد
هر که دیدار ائمه و علی می خواهد
بودش مهر و وفا عشق و صفا ، بسم الله
هرکه دارد هوس کرببلا ، بسم الله...
🏴 السلام علیک یا ابا عبدالله
با ما همراه باشید
@zandahlm1357
•┈┈••✾•🍃🌸🍃•✾••┈┈•
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
غلبه جنود عاقله در اولیاء و حزب ملائکه باری، در انبیاء و قاطبه اولیاء و اخیار علیهم السلام جنود عاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۷ - و کان من دعائه علیه السلام: اذا عرضت له مهمة أو نزلت به ملمة و عند الکرب
از بین رفتن مکاره و شداید به واسطه خداوند
قال علیه السلام: یَا مَنْ تُحَلُّ بِهِ عُقَدُ الْمَکَارِهِ، وَ یَا مَنْ یَفْثَأُ بِهِ حَدُّ الشَّدَائِدِ، وَ یَا مَنْ یُلْتَمَسُ مِنْهُ الْمَخْرَجُ إِلَی رَوْحِ الْفَرَجِ.
الانحلال: فکّ القید.
العقد: جمع العقدة، أعنی گره.
المکاره: جمع المکروه، و هی کلّ مایتنافر الإنسان منه.
الفثاء: الکسر و الانکسار.
الفل: السکون. یقال: فثأت القدر، أی سکنت غلیانها.
این بود لغات مفرده فقرات دعا، و ما حصل او: ای کسی که گسیخته و منحلّ کرده میشود به واسطه او گرههای مکاره ایام، که از جهات عدیده به انسان توجّه نموده و متراکم شده، موجب اضطراب و یأس انسان میگردد، به مقتضای: « أَمَّن یُجِیبُ الْمُضْطَرَّ إِذَا دَعَاهُ وَ یَکْشِفُ السُّوءَ
ای کسی که « یفثأ » یعنی: ساکن و منکسر میشود به سبب اسم او حدّت و سورت تمام شدائد و تعبات و نصبات، کما ورد فی الأدعیة النبویة: « باسم اللّه
الذی لایضرّ مع إسمه شی ء فی الأرض و لا فی السماء » [۱] .
« و یا من یلتمس منه المخرج »: یعنی: ای کسی که طلب میشود از او محلّ خروج از تمام بلیات، کما قال أمیرالمؤمنین علیه السلام: « و لو أنّ السماوات والارض کانتا علی عبد رتقاً ثم اتقی اللّه لیجعل [اللّه] له منهما مخرجاً » [۲] . و قال تعالی فی کلامه المجید: « وَ مَن یَتَّقِ اللَّهَ یَجْعَل لَّهُ مَخْرَجًا * وَ یَرْزُقْهُ مِنْ حَیْثُ لاَ یَحْتَسِبُ [۳] ».
----------
[۱]: ۱ - الأمان، ص ۶۱ ؛ وسائل الشیعة، ج ۲، ص ۴۲۳ (ط: آل البیت) ؛ مستدرک الوسائل، ج ۱۶ ؛ ۳۰۶.
[۲]: ۲ - نهج البلاغه، ص ۱۸۸ ؛ غررالحکم، ص ۲۷۲ ؛ بحارالأنوار، ج ۲۲، ص ۴۱۱.
[۳]: ۳ - سوره مبارکه طلاق، آیات ۲ و ۳.
«الی روح الفرج». الروح: الراحة، و الاستراحة: الفرج، کشف الغم، و إزالة الهم.
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
در دیوان امام علی علیه السلام آمده است: سختی و آسانی دو حال گوناگون هستند و نعمت و گرفتاری همواره بر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بنی تمیم
شاعری نزد ابودلف آمد، پرسید از کجایی! شاعر گفت: از بنی تمیمم، ابودلف این شعر را خواند: بنی تمیم ملامت را از مرغ قطا بهتر میدانند، آنان اگر راه خوب بروند گمراه شده اند.
تمیم بطرق اللؤم اهدی من القطا
و لو سلکت سبل المکارم ضلت
اسطرلاب
اسطرلاب ابزاری است از چند وسیله متحرک و برای تشخیص اوضاع فلکی بکار میرود.
از این ابزار برای بررسی احوال آسمان و تأثیر آن بر زمین استفاده میشود.
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نماهنگ بی نظیر و کودکانه شهادت حضرت رقیه🥀
شعر: #عارفه_دهقانی
تهیه شده در مرکز موشن گرافی بسیج صداو سیما.
@zandahlm1357
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
صفحه
من نهج البلاغه میخوانم
https://eitaa.com/zandahlm1357
🌴#کلمات_قصار_نهج_البلاغه
🌹#حکمت_شماره_256
و قال عليهالسلام
صِحَّةُ الْجَسَدِ، مِنْ قِلَّةِ الْحَسَدِ.
امام عليه السلام فرمود:
تندرستى، از كمى حسادت است.
شرح و تفسير
ترك حسد، و تندرستى
امام عليه السلام در اين كلام كوتاه و پرمعنا به نكتهاى دقيق از نظر روانشناسى اشاره مىكند و مىفرمايد:«تندرستى، از كمى حسادت است»؛ (صِحَّةُ الْجَسَدِ، مِنْ قِلَّةِ الْحَسَدِ) .
مىدانيم رابطۀ روح و جسم به قدرى زياد است كه هرگونه ناراحتى كه در روح ايجاد شود آثارى در جسم به جاى مىگذارد بهگونهاى كه بسيارى از بيمارىهاى جسمانى هيچ عاملى جز ناراحتى روح ندارند؛ زخم معده به گفتۀ پزشكان در بسيارى از موارد، ناشى از استرسها و نگرانىهاست، بيمارىهاى مغز و اعصاب، سكتههاى قلبى و مغزى و دردهاى عضلانى در بسيارى از موارد از ناراحتىهاى روحى سرچشمه مىگيرند.
حسد در ميان بيمارىهاى روحى يكى از بدترين آنهاست؛ حسد گاه چنان شخص حاسد را ناراحت مىكند كه نه روز استراحت دارد و نه شب و در آتشى كه خود در درون خود برافروخته مىسوزد و آثارش در بدن او روز به روز نمايانتر مىشود.
خطيب رحمه الله در مصادر كلامى از يكى از روانشناسان معروف به نام پيتر اشتاينكرون نقل مىكند كه خلاصهاش چنين است: ممكن نيست انسان زندگى سعادتمندانهاى داشته باشد در حالى كه حسد در درون جانش رخنه كرده است. حسد تمام مجارى حيات را مسموم مىكند. بسيارى از بيمارىهاى خونى به خصوص زخم معده ناشى از حسد است؛ هر كجا زخم معدهاى يافتيد تحقيق كنيد ببينيد، در ريشههاى آن حسد وجود دارد. حسد شبيه افسونگرى است كه داراى سه سر باشد كه هر گاه يكى از آنها در جايى نمايان بشود دو تا ديگر نيز نمايان مىشوند و حسد در ميان آنها قرار دارد؛ هرجا حسد پيدا شد كينه و تعصب در كنار آن خواهند بود. ١
در قرآن مجيد و روايات اسلامى نيز مطالب فراوانى دربارۀ نكوهش حسد ديده مىشود؛ از جمله خداوند به پيامبرش دستور مىدهد كه از شرّ حاسدان به او پناه برد «قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ الْفَلَقِ ... وَ مِنْ شَرِّ النَّفّاثاتِ فِي الْعُقَدِ* وَ مِنْ شَرِّ حاسِدٍ إِذا حَسَدَ». ٢
قرآن انگيزۀ بسيارى از كارهاى زشت دشمنان را حسد مىشمارد: «وَدَّ كَثِيرٌ مِنْ أَهْلِ الْكِتابِ لَوْ يَرُدُّونَكُمْ مِنْ بَعْدِ إِيمانِكُمْ كُفّاراً حَسَداً مِنْ عِنْدِ أَنْفُسِهِمْ مِنْ بَعْدِ ما تَبَيَّنَ لَهُمُ الْحَقُّ؛ بسيارى از اهل كتاب، از روى حسد - كه در وجود آنها ريشه دوانده - آرزو مىكردند شما را پس از اسلام و ايمان، به حال كفر بازگردانند؛ با اينكه حق براى آنها كاملاً روشن شده است». ٣
در حديثى از امام صادق عليه السلام مىخوانيم كه مىفرمايد:
«آفَةُ الدِّينِ الْحَسَدُ وَ الْعُجْبُ وَ الْفَخْرُ؛ آفت دين انسان، حسد، خودبينى و فخر فروشى است». ٤
در جاى ديگر مىفرمايد:
«إِنَّ الْحَسَدَ يَأْكُلُ الإِيمَانَ كَمَا تَأْكُلُ النَّارُ الْحَطَبَ؛ حسد، ايمان انسان را مىخورد همانگونه كه آتش، هيزم را مىخورد و نابود مىكند». ٥مىدانيم حسد عبارت از اين است كه انسان نمىتواند نعمتهايى را كه خدا به ديگران داده ببيند و تحمل كند و پيوسته زوال آن نعمتها را آرزو مىكند، بنابراين او در واقع به حكمت خدا اعتراض دارد همانگونه كه در حديثى از رسول خدا صلى الله عليه و آله مىخوانيم كه خداى متعال به موسى بن عمران عليه السلام فرمود:
«يَا ابْنَ عِمْرَانَ لا تَحْسُدَنَّ النَّاسَ عَلَى مَا آتَيْتُهُمْ مِنْ فَضْلِي وَ لا تَمُدَّنَّ عَيْنَيْكَ إِلَى ذَلِكَ وَ لا تُتْبِعْهُ نَفْسَكَ فَإِنَّ الْحَاسِدَ سَاخِطٌ لِنِعَمِي صَادٌّ لِقَسْمِيَ الَّذِي قَسَمْتُ بَيْنَ عِبَادِي وَ مَنْ يَكُ كَذَلِكَ فَلَسْتُ مِنْهُ وَ لَيْسَ مِنِّي؛ اى فرزند عمران! به مردم دربارۀ آنچه از فضلم به آنها دادهام حسادت مكن و چشم به آنها مدوز و نفس تو به دنبال آن نرود، زيرا حسود در واقع دشمن نعمتهاى من است و مانع از قسمتى است كه بين بندگانم كردهام و هركس چنين باشد من از او نيستم و او هم از من نخواهد بود». ١
در ذيل حكمت ٢٢٥ نيز توضيحات بيشترى در اين زمينه آمده است.
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صفحه
گلدان من🌳🌳🌳🌳
با ما همراه باشید👇👇👇
.......:
@zandahlm1357
💐گل سنبلک
نام دیگر این گل زیبا کلاغک است. گلهای زیبای این گیاه مانند خوشه انگور از ساقه محکم آن آویزان هستند و از این لحاظ مانند گیاهان دیگر نیست.
سنبلک را میتوان در محیطهایی کاملا نورگیر قرار داد اما با کمی سایه نیز مشکلی ندارد.
با توجه به ویژگیهای سنبلک اگر برای خرید گیاه دنبال دنبال گیاهی با گلهای خاص هستید سنبلک پیشنهادی عالی است.
@zandahlm1357
💐برگهای زرد شده گیاهانتان را جدا کنید
🍁 🍁
برگهای زرد گیاه را هرس کنید. این موضوع یکی از اصول نگهداری از گیاهان آپارتمانی است کمک میکند که گیاه سالم بماند و بیماری گیاه گسترش پیدا نکند.
🍂
حتما برگهایی را که زرد، قهوهای یا پژمرده شدهاند از گیاه جدا کنید.
#نکات_آموزشی
@zandahlm1357
✍هوا گرم است نکات زیر را برای شادابی گلها رعایت کنید👇
• باد کولر ممنوع
• تابش مستقیم خورشید به گلها ممنوع
• سریعا بعد از خشک شدن خاک گل ها آبیاری انجام شود
• صبح زود یا عصرها پنجره هارابازکنید
👈برای ایجاد رطوبت به جای اسپری برگها، از جزیره زیر گلدون استفاده کنید(طبق تجربه فقط کاج مطبق احتیاج به اسپری اب داره)
@zandahlm1357
༅࿐ྀུ༅࿇🦋🌼🦋࿇༅࿐
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
معارف و معاريف جلد سوم ۹۴ ۱۰۹۲ ۲۵ شخصي در حضور امام صادق (ع) گفت «اللهم اِني اسئلك رزقاً حلالاً طي
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
رزق حلال هديه الهي است به بندگان خود
در سفر معراج حضرت رسول اكرم صلي الله عليه و آله مشاهده كردند بعضي مشغول خوردن گوشتهاي فاسد و متعفنند در حالي كه گوشتهاي تازه و تميز در آن طرف موجود است. سؤال كردند اين گروه چه كساني هستند. گفتند اينها كساني هستند كه با وجود كسب حلال و مباح مشغول كسب حرام بودند و درآمدهاي حلال خود را به حرام تبديل ميكردند.
كشاورزي و دامپروري از بهترين شغلهاست و همانند مدرس بودن از جمله شغل اكثر انبياء و اولياء الهي است و كماكان پيامبران به شغل دامپروري يا كشاورزي هم مشغول بوده اند.
چون صبر و حوصله انسان را زياد ميكند و علاوه بر خدمت به خلق، فكر انسان را متوجه خالق خواهد نمود كه هيچ كاري بدون
خواست خداوند محقق نخواهد شد.
خلاصه المکاسب📚
نويسنده: عباسعلي حقيقي زاده✍
https://eitaa.com/zandahlm1357