eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.6هزار دنبال‌کننده
49هزار عکس
35.6هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
سیر مطالعاتی آیت الله مصباح 13.MP3
5.62M
💠 سلسله جلسات 13 🔰 جلسه 3️⃣1️⃣ ✳️ تدریس کتاب ( جلسه سیزدهم) 🎤 ⬅️ سخنرانی هایی مفید برای تقویت مبانی دینی و نقد فلسفه غرب ➡️ 👈 با توجه به اهمیت کتب ایشان طبق بیانات رهبری معظم، این فایلها را حتی با نام و لینک خودتان نشر دهید 👉 @zandahlm1357
12.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
عج 🔻 یک طرز فکر غلط در سیستم آموزشی پژوهشی کشور... 🔻 کاری که ما کردیم هرگز کشورهای توسعه یافته نکرده و نمی کنند❗️ اونا پروژه تعریف می کنند... ⬅️ قابل توجه مسئولین محترم وزارت علوم و ارگان‌های وابسته... استاد ازغدی @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥داستان سوم ؛ دنیا برای آخرت! 💢اهمیت شهید حججی به نماز اول وقت... 📌 مجموعه کلیپ‌های «حکایت سر» برش‌هایی پرجاذبه و زیبا از زندگانی شهیدِ بی سر محسن حججی @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 ۹ مرداد ۶۶ - ۶ ذيحجّه سال ۱۴۰۷ قمري - سالروز کشتار خونین حجاج در مکه 📹☝️ روایت شهید آوینی از ۱۳۶۶ @zandahlm1357
14.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بیوگرافی شهید آیت الله شیخ فضل الله نوری به بهانه سالروز شهادت ایشان 🆔️ @zandahlm1357
دفع شداید توسط حضرت حقّ قوله علیه السلام: لاَ یَنْدَفِعُ مِنْهَا إِلاَّ مَا دَفَعْتَ. دفع: بمعنی ازاله و ردّ شدن چیزی است از چیزی. و مرجع ضمیر « منها » مهمّات است. و اندفاع: به معنی سرعت. یقال: اندفع الفرس أی أسرع فی سیره. ما حصل فقره دعا آن که: آنچه را از مهمّات و ملمّات تو امر به رد و دفع او فرموده به سرعت و فوریت، زایل و ردّ می‌شود، نه چون امر مخلوق که بطیئة [۳] الزوال و تدریجی الحصول باشد، چنان که خود از سرعت نفوذ امر خود خبر می‌دهد: « وَ مَآ أَمْرُنَآ إِلاَّ وَاحِدَةٌ کَلَمْحٍ بِالْبَصَرِ [۴] » أو هو أقرب [۵] . ---------- [۳]: ۳ - کذا اصحّ: بطی ء. [۴]: ۴ - سوره مبارکه قمر، آیه ۵۰. [۵]: ۵ - بسنجید کریمه نحل، ص ۷۷: « وَ ما أَمْرُ السّاعَةِ اِلاّ کَلَمْحِ الْبَصَرِ أَوْ هُوَ أَقْرَبُ ». ظهور بلایا توسّط حضرت حقّ قوله علیه السلام: وَ لاَ یَنْکَشِفُ مِنْهَا إِلاَّ مَا کَشَفْتَ. الکشف: بمعنی الاظهار، و یجی ء بمعنی الدفع و الرفع و الازالة. ولی در ما نحن فیه همان معنی حقیقی او که اظهار و ابراز باشد انسب است ؛ زیرا که اگر به معنی دفع باشد با فقره قبل از دعا تکرار می‌شود، و نیز در « یا کاشف البلایا » [۱] چون در مقام مدح و امتنان است لهذا به معنی اظهار است، نه ازاله ؛ لأنّ البلاء للولاء کما فی الدعاء: « نحمدک علی بلائک کما نشکرک علی آلائک » [۲] . پس مفاد فقره دعا آن که: ظاهر و آشکار نمی شود « منها »، یعنی از آن مهمّات و بلیّات در وجود عبدی از عباد، الاّ آن چیزی که تو از آن در او ظاهر نمودی، کما ورد: « ان اللّه اذا أحبّ قوما فابتلاهم » [۳] . ---------- [۱]: ۱ - مصباح الکفعمی، ص ۲۴۷ ؛ البلد الأمین، ص ۴۰۳ ؛ بحارالأنوار، ج ۹۱، ص ۳۸۵. [۲]: ۲ - در منابع معتبر یافت نشد، شرح الاسماء الحسنی، ج ۱، ص ۵۵. [۳]: ۳ - مشکاة الأنوار، ص ۵۱۷ ؛ مسند أحمد، ج ۵، ص ۴۲۷ ؛ سنن ابن ماجة، ج ۲، ص ۱۳۳۸. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
تفسیر آیه ان السمع والبصر کشاف در تفسیر آیه إِنَّ السَّمْعَ وَ الْبَصَرَ وَ الْفُؤٰادَ کُلُّ أُولٰئِکَ کٰانَ عَنْهُ مَسْؤُلاً [۱] آورده است: عنه در محل رفع است برای مسئول، مانند غیرالمغضوب علیهم که علیهم در محل رفع است. بسیاری از مفسران به او اعتراض کرده اند و گفته اند: فاعل و هرچه جای آن بنشیند، بر فعل مقدم نمی شود چگونه در اینجا بر مسئول مقدم شده است. پند ابن عباس می‌گوید: پس از ارتحال پیامبر، هیچ موعظه ای در من مؤثرتر از نامه امام علی علیه السلام نبود. امام نوشته بودند: اما بعد، انسان از بدست آوردن آنچه از دست داده خشنود می‌شود و از دست دادن آنچه بدست می‌آورد ناراحت. تو به آنچه از دنیا در اختیار توست خرسند نباش و از آنچه از کف می‌نهی ناراحت نشو. از آنان نباش که بی عمل به آخرت چشم دوخته اند و با آرزوی دراز توبه را به عقب می‌اندازند والسلام. ای بندگان خدا، آگاه باشید، آگاه باشید، بخدا آنقدر عیب پوشانده که گویا از عیب همه چشم پوشیده و آنقدر مهلت داده که گویا همه را به خود واگذاشته است. عده ای از خدا یاری می‌طلبند که به زبان خدا را ستایش می‌کنند و به دل هم با او آشنایند، اما با عملشان مخالفت می‌ورزد. ---------- [۱]: ۱) - اسراء، ۳۶. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357