خبر از غيب و خريد كفن
علىّ بن احمد وشّاء - كه يكى از اءهالى كوفه و از دوستان و مواليان اهل بيت عصمت و طهارت عليهم السلام است - حكايت كند:
روزى به قصد خراسان عازم مسافرت شدم و چون بار سفر بستم، دخترم حُلّه اى آورد و گفت: اين پارچه را در خراسان بفروش و با پول آن انگشتر فيروزه اى برايم خريدارى نما.
پس آن حُلّه را گرفتم و در ميان لباسها و ديگر وسائل خود قرار دادم و حركت كردم، وقتى به شهر مرو رسيدم در يكى از مسافرخانهها اتاقى گرفتم و ساكن شدم.
هنوز خستگى راه از بدنم بيرون نرفته بود كه دو نفر نزد من آمدند و اظهار داشتند: ما از طرف حضرت علىّ بن موسى الرّضا عليهما السلام آمده ايم، چون يكى از دوستان ما فوت كرده و از دنيا رفته است، براى كفن او نياز به حُلّه اى داريم كه شما همراه آورده اى؟
و من به جهت خستگى راه آن را فراموش كرده بودم، لذا گفتم: من چنين پارچه و حُلّه اى همراه ندارم و آنها رفتند ؛ ولى پس از لحظاتى بازگشتند و گفتند: امام و مولاى ما، حضرت رضا عليه السلام سلام رسانيد و فرمود: حُلّه مورد نظر ما همراه تو است، كه دخترت آن را به تو داده تا برايش بفروشى و انگشتر فيروزه اى تهيّه نمائى ؛ و تو آن را در فلان بسته، كنار ديگر لباس هايت قرار داده اى.
پس آن را از ميان وسائل خود خارج گردان و تحويل ما بده ؛ و اين هم قيمت آن حُلّه است، كه آورده ايم.
پس پولها را گرفتم و آن حُلّه را بيرون آوردم و تحويل آنها دادم، آن گاه با خود گفتم: بايد مسائل خود را از آن حضرت سؤ ال نمايم و سؤ ال هاى خود را روى كاغذى نوشتم و فرداى
آن روز، جلوى درب منزل حضرت رفتم كه با جمعيّت انبوهى مواجه شدم و ممكن نبود كه بتوانم از ميان آن جمعيّت وارد منزل حضرت شوم.
در نزديكى منزل حضرت رضا عليه السلام كنارى ايستادم و با خود مى انديشيدم كه چگونه و از چه راهى مى توانم وارد شوم و نوشته خود را تحويل دهم تا جواب آنها را مرقوم فرمايد؟
در همين فكر و انديشه بودم، كه ناگهان شخصى كه ظاهرا خدمت گذار امام رضا عليه السلام بود نزديك من آمد و اظهار داشت:
اى علىّ بن احمد! اين جواب مسائلى كه مى خواستى سؤ ال كنى.
وقتى نوشته را دريافت كردم، ديدم جواب يكايك سؤ ال هايم مى باشد كه جواب آنها را برايم ارسال نموده بود، بدون آن كه آنها را تحويل داده باشم، حضرت از آنها اطّلاع داشته است حضرت خداحافظى كردم
#دانستنیهای امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
5.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#تیزر
🔸این روزا حال و هوای ایرانمون کم کم داره امام رضایی میشه ؟
🔸ما هم با یک پویش جدید اومدیم
🖤 پویش آرام جان ها 🖤
🔸 توی این پویش با امام رضا علیه السلام از مدینه تا خراسان همراه میشیم تا با بخشی از زندگی امام مهربونمون در ایران بیشتر آشنا بشیم .
🔹 دوست دارید توی این پویش شرکت کنید ؟
همین الان عدد 1️⃣ رو به 3️⃣0️⃣0️⃣3️⃣ ارسال کنید .
تا وارد پویش آرام جانها بشید و برنده جوایز ما باشید
🔹 ۸ کمک هزینه ۱۰ میلیون تومانی سفر به مشهد مقدس
🔹 ۲۰ کمک هزینه ۱ میلیون تومانی خرید کالا فرهنگی ویژه کودک و نوجوان
منتظرتونیم بچه ها ...
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🔰 سلسله جلسات #نحوه_ترغیب_فرزند_به_مطالعه 10 👌 جلساتی برای یادگیری شیوه های علاقه مند کردن فرزندانم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
7.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 سلسله جلسات #نحوه_ترغیب_فرزند_به_مطالعه 11
👌 جلساتی برای یادگیری شیوه های علاقه مند کردن فرزندانمان به کتاب و مطالعه
🔶 جلسه 1⃣1⃣
🎤 با توضیحات #استاد_احسان_عبادی
👈 مطالعه هدفمند و اصولی، آینده ای خوش عاقبت به همراه دارد 👉
@zandahlm1357
10.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#امام_زمان عج
#دولت_اسلامی
🔻بروکراسی علوی (۴)
⬅️ حقوقی که برخی مسئولین می گیرند حرام است❗️
⬅️ برخی مسئولین، خائن نیستند ولی عاجزند... اینا رو هم سریع باید عزل کرد❗️
⬅️ سریع زنگ بزن به مسئول مربوطه... اگه بهانه آورد بگیر بهانه رو ازش... اگرم واقعا مشکل داشت کمکش کن...
⬅️ کار امروز رو اگه به فردا بندازی یعنی یک کار مهم فردا رو ضایع کردی...
▪️▪️▪️▪️▪️▪️
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#حکایت_سر 🎥داستان بیست و یکم ؛ استقامت در انقلابی گری! 💢 هیچوقت از اصولش پایین نمیآمد! 📌 مجموعه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#حکایت_سر
🎥داستان بیست و دوم ؛ برای علی!
💢 جوری زندگی کن که خدا عاشقت بشه!
📌 مجموعه کلیپهای «حکایت سر»
برشهایی پرجاذبه و زیبا از زندگانی شهیدِ بی سر محسن حججی
@zandahlm1357
www.iranseda.ir4.mp3
زمان:
حجم:
4.08M
📗کتاب صوتی
#من_محمدعلی_رجایی
"زندگینامه داستانی شهید رجایی"
قسمت 4⃣
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
ارباب انواع چنان که حکماء الهی از متقدّسین و متأخّرین در کلمات خود عقلاً و نقلاً ثابت نموده اند که
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تطهیر نفس از نجاستهای هجده گانه
و تطهیر نفس به علم و عمل به واسطه این است که چنان که برای نفس به اعتبار بدن نجاسات مختلفه و مطهّرات عشره است از ماء و استحاله و انقلاب و غیره که در کتب فقهاء رضوان اللّه علیهم مفصّلاً مذکور است، نیز از برای نفس به اعتبار جهت روحانیت او نجاسات عشره ای است که روی آنها به حسب علم است و هشت دیگر به حسب عمل، امّا آن دو که از حیث علم است: جهل بسیط
و جهل مرکب که اعظم نجاسات معنویه، و أم الخبائث است.
و اما آن هشت که به حسب عمل است:
جربزه و بلاهت که دو طرف افراط و تفریط قوّه ادراکیه است و اعتدال او حکمت.
و دوی دیگر، شره و خمود است، که افراط و تفریط قوّه شهویّه باشد، که نجس معنوی است، و مُطهّر او عفّت است که حد وسط بین افراط و تفریط مذکور باشد.
و دوی دیگر، از هشت نجاسات معنویه: تقتیر و تبذیر است که از جمله اخلاق خبیثه مذمومه است، و اعتدال او « سخاوت » است.
چنان که هفتم و هشتم از اقسام نجاسات و خبائث معنوی تهوّر و جُبن است، و حدّ وسط بین این دو طرف افراط و تفریط « شجاعت » است که مُطهّر نفس و ممدوح خدا است، کما ورد « إنّ اللّه یحبّ الشجاع و لو بقتل حیة » [۱] .
و چنان که مطهّرات بدنی تمام فی الحقیقه راجع به یکی است که آن ازاله نجاست باشد.
و باقی دیگر از استحاله و انقلاب و غیره إمارات طهارت اند، هم چنین مطهرات معنویه راجع به مطهّر واحد است که علم توحید باشد، که: « التوحید إسقاط الاضافات » [۲] .
و در مُطهّریت علم همین کافی است که کلب نجس العین همین قدر که معلَّم شده، و اثر علم از انسان در او ظهور و بروز نموده به طهارت نزدیک شده، و حکم او با سایر کلاب غیر معلّم تغییر مینماید، و آن که با وجودی که در « کلاب هفت صفت حسنه است از قناعت و حراست و شب زنده داری و حقوق نعمت شناسی »، و غیره، که اگر آن صفات در آن انسان باشد از اولیاء اللّه است، مع ذلک شرع
مطهّر حکم به نجاست او نموده، به واسطه آن که با این صفات ممدوحه، چون قوه
غضبیه به حدّ افراط بر او مستولی است و شیمه او اذیت است حکم به خباثت و نجاست او شده.
ایماء به این که این صفت نجس معنوی و واجب الاحتراز است، چنان که نیز حکماء رسیده اند که در گوشت و پاره[ای] از اجزاء خنزیر خواصّ عدیده است برای دفع امراض و اصلاح مصالح حال بنی آدم، با این وجود شرع نیز حکم به نجاست و حرمت گوشت او نموده، برای آن که شهوت بر او مستولی است و گوشت او مولّد شهوت است، و از باب آن که شهوت نجس معنوی و واجب الاجتناب است حکم به نجاست و حرمت گوشت او شده که این صفت ذمیمه در اکل او بروز ننماید، قال العارف:
نجاست اندر این عالم چهار است طهارت کردن از وی هم چهار است
اول پاکی ست از احداث و انجاس و ارجاس [۱] دوم از معصیت و از شر وسواس
سوم پاکی ز اخلاق ذمیمه است که با وی آدمی همچون بهیمه است
چهارم پاکی سِرّ است از غیر که اینجا منتهی میگرددش سیر [۲]
----------
[۱]: ۱ - کنزالعمال، ج ۱۵، ص ۸۷۶ ؛ سبل الهدی و الرشاد، ج ۱۱، ص ۲۹۸: - و لو بقتل حیة.
[۲]: ۲ - بسنجید: مجموعه و مصنّفات کاشانی، ص ۵۸۲ ؛ کشاف اصطلاحات الفنون، ج ۱، ص ۱۷۷ ؛ اشراق هیاکل النور، ص ۲۱۰.
[۱]: ۱ - در مصدر: نخستین پاکی از احداث و انجاس.
[۲]: ۲ - گلشن راز، شبستری، « سؤال از شرایط شناخت وحدت » (با اختلاف نقل در ابیات).
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357