eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
49.9هزار عکس
36.5هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥داستان بیست و دوم ؛ برای علی! 💢 جوری زندگی کن که خدا عاشقت بشه! 📌 مجموعه کلیپ‌های «حکایت سر» برش‌هایی پرجاذبه و زیبا از زندگانی شهیدِ بی سر محسن حججی @zandahlm1357
4.mp3
4.08M
📗کتاب صوتی "زندگینامه داستانی شهید رجایی" قسمت 4⃣
تطهیر نفس از نجاستهای هجده گانه و تطهیر نفس به علم و عمل به واسطه این است که چنان که برای نفس به اعتبار بدن نجاسات مختلفه و مطهّرات عشره است از ماء و استحاله و انقلاب و غیره که در کتب فقهاء رضوان اللّه علیهم مفصّلاً مذکور است، نیز از برای نفس به اعتبار جهت روحانیت او نجاسات عشره ای است که روی آنها به حسب علم است و هشت دیگر به حسب عمل، امّا آن دو که از حیث علم است: جهل بسیط و جهل مرکب که اعظم نجاسات معنویه، و أم الخبائث است. و اما آن هشت که به حسب عمل است: جربزه و بلاهت که دو طرف افراط و تفریط قوّه ادراکیه است و اعتدال او حکمت. و دوی دیگر، شره و خمود است، که افراط و تفریط قوّه شهویّه باشد، که نجس معنوی است، و مُطهّر او عفّت است که حد وسط بین افراط و تفریط مذکور باشد. و دوی دیگر، از هشت نجاسات معنویه: تقتیر و تبذیر است که از جمله اخلاق خبیثه مذمومه است، و اعتدال او « سخاوت » است. چنان که هفتم و هشتم از اقسام نجاسات و خبائث معنوی تهوّر و جُبن است، و حدّ وسط بین این دو طرف افراط و تفریط « شجاعت » است که مُطهّر نفس و ممدوح خدا است، کما ورد « إنّ اللّه یحبّ الشجاع و لو بقتل حیة » [۱] . و چنان که مطهّرات بدنی تمام فی الحقیقه راجع به یکی است که آن ازاله نجاست باشد. و باقی دیگر از استحاله و انقلاب و غیره إمارات طهارت اند، هم چنین مطهرات معنویه راجع به مطهّر واحد است که علم توحید باشد، که: « التوحید إسقاط الاضافات » [۲] . و در مُطهّریت علم همین کافی است که کلب نجس العین همین قدر که معلَّم شده، و اثر علم از انسان در او ظهور و بروز نموده به طهارت نزدیک شده، و حکم او با سایر کلاب غیر معلّم تغییر می‌نماید، و آن که با وجودی که در « کلاب هفت صفت حسنه است از قناعت و حراست و شب زنده داری و حقوق نعمت شناسی »، و غیره، که اگر آن صفات در آن انسان باشد از اولیاء اللّه است، مع ذلک شرع مطهّر حکم به نجاست او نموده، به واسطه آن که با این صفات ممدوحه، چون قوه غضبیه به حدّ افراط بر او مستولی است و شیمه او اذیت است حکم به خباثت و نجاست او شده. ایماء به این که این صفت نجس معنوی و واجب الاحتراز است، چنان که نیز حکماء رسیده اند که در گوشت و پاره[ای] از اجزاء خنزیر خواصّ عدیده است برای دفع امراض و اصلاح مصالح حال بنی آدم، با این وجود شرع نیز حکم به نجاست و حرمت گوشت او نموده، برای آن که شهوت بر او مستولی است و گوشت او مولّد شهوت است، و از باب آن که شهوت نجس معنوی و واجب الاجتناب است حکم به نجاست و حرمت گوشت او شده که این صفت ذمیمه در اکل او بروز ننماید، قال العارف: نجاست اندر این عالم چهار است طهارت کردن از وی هم چهار است اول پاکی ست از احداث و انجاس و ارجاس [۱] دوم از معصیت و از شر وسواس سوم پاکی ز اخلاق ذمیمه است که با وی آدمی همچون بهیمه است چهارم پاکی سِرّ است از غیر که اینجا منتهی می‌گرددش سیر [۲] ---------- [۱]: ۱ - کنزالعمال، ج ۱۵، ص ۸۷۶ ؛ سبل الهدی و الرشاد، ج ۱۱، ص ۲۹۸: - و لو بقتل حیة. [۲]: ۲ - بسنجید: مجموعه و مصنّفات کاشانی، ص ۵۸۲ ؛ کشاف اصطلاحات الفنون، ج ۱، ص ۱۷۷ ؛ اشراق هیاکل النور، ص ۲۱۰. [۱]: ۱ - در مصدر: نخستین پاکی از احداث و انجاس. [۲]: ۲ - گلشن راز، شبستری، « سؤال از شرایط شناخت وحدت » (با اختلاف نقل در ابیات). .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
تفسیر آیه بقرات سمان و عجاف در تفسیر آیه إِنِّی أَریٰ سَبْعَ بَقَرٰاتٍ سِمٰانٍ یَأْکُلُهُنَّ سَبْعٌ عِجٰافٌ وَ سَبْعَ سُنْبُلاٰتٍ خُضْرٍ وَ أُخَرَ یٰابِسٰاتٍ [۳]، زمخشری می‌گوید: آیا فرق است در اینکه سمان صفت بقرات باشد نه برای سبع، یا فرقی نیست؟ گوییم اگر سمان صفت بقرات باشد سبع را به نوع بقر سمان تمیز داده ای، نه به جنس بقر سمان و اگر سمان صفت سبع باشد، سبع به جنس بقر تمیز داده شد، نه به نوع آن. نیز ایشان می‌گوید: اخر یابسات، عطف بر سنبلات خضر است که محلاً مجرور است یا نه؟ گوییم: این موجب تواضع می‌شود چرا که در این صورت باید در حکم آخر یابسات قرار گیرد و هر دو باید ممیز سبع باشند. در حالی که لفظ اخر، این معنا را می‌رساند که غیر از سبع باشد. مثلاً اگر بگویی نزد او هفت نفر ایستاده و نشسته هستند، یعنی برخی ایستاده و عده ای نشسته هستند، صحیح است ولی اگر بگویی نزد او هفت نفر ایستاده هستند و بقیه نشسته اند این تدافع را ایجاد می‌کند. چون آخرین غیر آن ایستاده‌ها می‌باشند. مسؤلیت کسی که گردن زیر افسار آورد، پایش می‌لغزد. ---------- [۳]: ۳) - یوسف، ۴۳. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
زمانه ات را بشناس 1.MP3
6.71M
🔰 سلسله سخنرانی های 1 🌀 بازخوانی تحلیل های مهم مقام معظم رهبری 🎬 جلسه 1️⃣ 🎤 با تدریس 👈برای آشنا شدن جوانان انقلابی با تحلیلی های رهبری عزیز، در نشر این فایلها حتی با لینک خودتان، همکاری بفرمایید @zandahlm1357