eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
49.2هزار عکس
35.9هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
6.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📻📻 📚 7⃣ فصل هفتم (۷) 📻 سرگذشت ، مبارزات و مجاهدت‌های شهید عبدالمحمد سالمی ، نیروی زبده اطلاعات عملیات که تا عمق عراق ، مانند شهرهای بغداد ، کاظمین ، نحف و کربلا نفوذ کرده بود و با لباس افسر ارتش عراق ، حتی افسران عراقی به او احترام می‌گذاشتند ، تا جایی که سیلی‌ای به صورت یک ارتشی عراقی زده بود !! 📻 تاریخ انتشار کتاب صوتی ؛ مرداد ماه ۱۴٠۲
خشوع ملائکه قوله علیه السلام: (فی الدعاء): الْخُشَّعُ الاْءَبْصَارِ. الخشوع: التواضع و التذلل. یعنی: آن ملائکه مذکورین ملأ اعلی از اقبالی که به مبدأ و اِعراضی که از ما سوی اللّه دارند خاشع الأبصارند، أی لایلتفتون یمیناً و شمالاً. قال تعالی: « خَاشِعَةً أَبْصَارُهُمْ [۱] »، أی لایستطیعون النظر من هول ذلک الیوم، فلا یکون فیهم غیر العبادة و المعبود. عدم نگاه برخی ملائکه به خدا و حال آنها ---------- [۱]: ۴ - سوره مبارکه قلم، آیه ۴۳. قوله علیه السلام: فَلاَ یَرُومُونَ النَّظَرَ إِلَیْکَ. یعنی: آن ملائکه قصد نمی کنند نظر کردن به سوی حقّ تعالی را به واسطه عصیان بنی آدم استحیاءً منه، کما ورد فی الحدیث: « ثور فی تحت العرش لا یرفع رأسه استحیاء من اللّه » [۲] . کما قال الداعی علیه السلام: النَّوَاکِسُ الاْءَذْقَانِ. ناکس: سر به زیر انداخته، المنکوس: المقلوب. و الذقن: تحت اللحیة، کنایه از وجه است کما قال تعالی: « یَخِرُّونَ لِلاْءَذْقَانِ [۳] »، أی یسقطون الوجه علی الأرض، که کنایه از حال رکوع و سجود آنها است. ---------- [۲]: ۱ - بسنجید: علل الشرایع، ج ۲، ص ۵۹۳ ؛ بحارالانوار، ج ۱۰، ص ۷۵: « سأله عن الثور، ما باله، غاض طرفه و لا یرفع رأسه الی السماء. قال: حیاء من اللّه تعالی ». [۳]: ۲ - سوره مبارکه اسراء، آیه ۱۰۹. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
اجزاء نبوت، مدارا، میانه روی، سکوت در کتاب الشهاب، از پیامبرخدا صلی الله علیه و آله نقل شده است که: مدارا، میانه روی و سکوت جزیی از بیست و شش جزء نبوت است. * قطب راوندی در شرح شهاب گوید: اگر سؤال شود چرا اجزاء نبوت ۲۶ جزء در نظر گرفته شده است؟ گوییم ابن بابویه در کتاب نبوت آورده است: وقتی جبریل به حضور پیامبر رسید و پیامبری او را اطلاع داد پیامبر چهل ساله بود. از آن پس بیست و سه سال زندگی کرد و سه سال پیش از بعثت، وحی به او رسید اما خاص خود او بود. پیامبر در آن سه سال احکام شرعیه را می‌شنید لذا نبوت ظاهری و باطنی پیامبر بیست و شش سال طول کشید. نیز گویند رسول خدا فرموده است: پیامبر در یک سال، غرض اصلی و فلسفه این سه خصلت را بیان کرده است و در این مدت جزء به این سه سفارش نمی کرد، پس در واقع اینها جزیی از اجزاء نبوت من بودند. .......: شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357