#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
📻📻 #کتاب_صوتی #دفاع_مقدس #شهدا 📚 #نفوذی 9⃣ فصل نهم (۹). 📻 سرگذشت ، مبارزات و مجاهدتهای شهید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📻📻
#کتاب_صوتی
#دفاع_مقدس
#شهدا
📚 #نفوذی
0⃣1⃣ فصل دهم (فصل پایانی)
📻 سرگذشت ، مبارزات و مجاهدتهای شهید عبدالمحمد سالمی ، نیروی زبده اطلاعات عملیات که تا عمق عراق ، مانند شهرهای بغداد ، کاظمین ، نحف و کربلا نفوذ کرده بود و با لباس افسر ارتش عراق ، حتی افسران عراقی به او احترام میگذاشتند ، تا جایی که سیلیای به صورت یک ارتشی عراقی زده بود !!
📻 تاریخ انتشار کتاب صوتی ؛ مرداد ماه ۱۴٠۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #موشن
🔹 القاب فرماندهان ٨ سال دفاع مقدس
@zandahlm1357
📸 تصویری جدید و دیده نشده از شهید حاج قاسم سلیمانی در محضر مقام معظم رهبری
@zandahlm1357
┈•••✾••┈ ┈•••✾••
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
اجرای فرامین الهی توسّط ملائکه قوله علیه السلام: الْمُسْتَهْتَرُونَ [۱] بِذِکْرِ آلاَئِکَ، وَ الْمُ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حال ملائکه به هنگام نظاره بر اهل دوزخ
قال الداعی علیه السلام فی دعائه: وَ الَّذِینَ یَقُولُونَ إِذَا نَظَرُوا إِلَی جَهَنَّمَ تَزْفِرُ عَلَی أَهْلِ مَعْصِیَتِکَ سُبْحَانَکَ [مَا عَبَدْنَاکَ] حَقَّ عِبَادَتِکَ.
الزفر: إدخال النفس فی الباطن، کما أنّ الشهیق إخراجه مع الصوت، که کنایه از آه و ناله است به سبب اندوه و غم ؛ زیرا که در همّ و غمّ توجّه روح بخاری است متدرّجاً از ظاهر بدن به باطن، و به واسطه توجّه روح که منبع حرارت غریزیه است بر قلب، و تحلیل رطوبات بدن انقباضی در قلب و ظاهر بشره حاصل شود، لهذا نفس بالفطره به واسطه دفع اَلم حرارت مفرط حاصله از غمّ، هوای رطب خارج را فوق العاده جذب به باطن نماید که روح و انبساطی در قلب حاصل شود، و هوای حارّ مجاور قلب خارج گردد، پس ادخال او آه و زفیر است، و اخراج او ناله و شهیق، قال تعالی: « لَهُمْ فِیهَا زَفِیرٌ وَ شَهِیقٌ [۱] ».
و معنی دیگر « زفره » از نصرت و معاونت است و در فقره دعاء « تزفر علی أهل معصیتک » معنی ثانی مراد است، یعنی: آن ملائکه سکان سماوات حقایقی اند که هرگاه نظر نمایند به سوی دنیا که رقیقه جهنم است که اهل معصیت در آن مبتلا
به عقوبات الهی اند به واسطه نتایج اعمال، طلباً للرحمه عرض مینمایند « تزفر » یعنی: خدایا نصرت و رحمت نما به اهل معصیت خود به رحمت واسعه « الّتی وسعت کلّ شی ء » [۲] ؛ لأ نّک لاتضرّک المعصیة و تسرّک الطاعة.
کما أخبر اللّه تعالی عن حالهم « وَ الْمَلاَآئِکَةُ یُسَبِّحُونَ بِحَمْدِ رَبِّهِمْ وَ یَسْتَغْفِرُونَ لِمَن فِی الاْءَرْضِ [۳] »، یعنی: آن ملائکه بعد از تسبیح و تنزیه ربّ خود استغفار و طلب رحمت و نعمت و دفع نقمت مینمایند از برای کلّ اهالی ارض از مطیع و
عاصی، تقی و شقی. چنان که عمومیت از « من » موصوله استفاده میشود چه عالم ارض و دار طبیعت باطن جهنم است، به مفاد « وَ إِنَّ جَهَنَّمَ لَمُحِیطَةٌ بِالْکَافِرِینَ [۱] » ؛ زیرا که اجسام طبیعیه که ظلّ ذی ثلاث شُعب اند به اعتبار اَقطار و ابعاد ثلاثه آنها، از عرض و طول و عمق، چون مؤلّف از اضداد، و دائم در کون و فساد، و ذبول و فنا، مبتلا به ظلمات ثلاثه زمان و مکان و مادّه اند، لهذا نیست دنیا الاّ الشرور و الآفات و الابتلاء و النقصانات، کما قال مولانا امیرالمؤمنین علیه السلام فی حقّها:
----------
[۱]: ۵ - سوره مبارکه هود، آیه ۱۰۶.
[۲]: ۱ - اقتباس از سوره مبارکه اعراف، آیه ۱۵۶.
[۳]: ۲ - سوره مبارکه شوری، آیه ۵.
[۱]: ۳ - سوره مبارکه توبه، آیه ۴۹ ؛ سوره مبارکه عنکبوت، آیه ۵۴.
فصفوتها ممزوجة بکدورة و راحتها مقرونة بعناء [۲]
لذا ورد فی الحدیث: « من أراد الدنیا أصابه فقر لا غناء له، و سقم لا صحة فیه و ذلّ لا عزّة فیه » [۳] .
و فی حدیث آخر: « الدنیا غذائها سمام، و أسبابها رمام » [۴]، یقال: سممت الطعام أی: جعلت فیه السمّ.
بالجمله، چون دنیا باطن جهنم است، لهذا ورود بر نار در قول حق تعالی: « وَ إِن مِّنکُمْ إِلاَّ وَارِدُهَا کَانَ عَلَی رَبِّکَ حَتْمًا مَّقْضِیًّا [۵] » ورود بر دنیا است، چه « واردها » که اسم فاعل است به معنی حال است نه استقبال، این است که از شمول این آیه مبارکه از معصوم سؤال نمودند که آیا شما هم واردانید؟ فرمودند: « جزنا و
هی خامدة » [۶] .
« و سبحانک [ما عبدناک] حق عبادتک»: و در فقره دعا آن قول ملائکه بعد از
طلب مغفرت و رحمت برای عموم اهالی ارض به خصوص مکلّفین، به منزله معذرت خواهی برای عاصیان از بنی آدم است.
یعنی: خدایا آنها به واسطه استیلای شهوت و غضب و غلبه غفلت که لازمه اصلاح عالم و عماد عمارت دنیا است و ابتلاء آنها به نفس اماره بالسوء که تو لمصلحةٍ در آنها قرار داده[ای] کما هو حقّه از عهده وظایف طاعات و عبودیت تو بر نیایند از باب عدم مقتضی و وجود مانع، ما تسبیح و تنزیه و تقدیس پس مینمائیم حقّ عبادت و اطاعت اوامر و نواهی تو را، که ذاتاً منزّه و مبرائیم از آلایش شهوت و غضب که ملزوم عصیان است، کما قال فی حقّهم: « لاَّ یَعْصُونَ اللَّهَ مَا أَمَرَهُمْ وَ یَفْعَلُونَ مَا یُؤْمَرُونَ [۱] ».
----------
[۲]: ۴ - دیوان علی علیه السلام، ص ۳۶.
[۳]: ۵ - شرح الاسماء الحسنی، ج ۱، ص ۳۱.
[۴]: ۶ - مجمع البحرین، ج ۲، ص ۴۳۳ ؛ و بسنجید: نهج البلاغة، ص ۱۶۵.
[۵]: ۷ - سوره مبارکه مریم، آیه ۷۱.
[۶]: ۱ - بسنجید: بحارالأنوار، ج ۸، ص ۲۵۰ (با اختلافی در الفاظ).
[۱]: ۲ - سوره مبارکه تحریم، آیه ۶.
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
دنیا زندان مؤمن امام حسن مجتبی علیه السلام لباسی زیبا پوشیده بود. شخصی یهودی که لباس پستی پوشیده بو
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هجرت
قطب راوندی در شرح شهاب در باره ی
انما الاعمال بالنیات میگوید: وقتی پیامبر از مکه به مدینه هجرت کرد، عده ای از مسلمانان برای خدا هجرت کردند، عده ای به قصد تجارت و ازدواج هجرت کردند، خدا نیت مردم را به پیامبر اطلاع داد و فرمود: هر عملی به نیت آن بستگی دارد و هر کسی در گرو نیت خود است. هرکه هجرتش به سوی خدا و رسولش باشد هجرت وی به سوی خدا و رسول است، اما آنکه هجرتش برای دنیا یا ازدواج یا زنی باشد هجرت او برای آن کس است که به خاطر آن هجرت کرده است.
نور
در کتاب فتوحات مکی در باب شصت و نه که مخصوص بیان اسرار نماز است، آمده است:
نور جمیع ستارگان از خورشید است و در کتاب هیاکل سهروردی، همین مطلب آمده است و گفته شده است خورشید جرمی است که به همه اجرام نور میدهد و از آنها نور نمی گیرد.
محقق دوانی در شرح این سخن گوید: این دلالت میکند که نور جمیع ستارگان از خورشید است. این نظریه دیدگاه برخی از برجستگان فلسفه است.
کاتب این حروف گوید: این سخن درست است، من میگویم این سخن درستی است ولی من با مخالفانش حرفهایی دارم که میتوانید آن را از لابلای کشکول ببینید. مثنوی در مسئله ای حرف گذشته را تأیید میکند و ما آن را در جلد دوم کشکول آورده ایم.
نور میگرداند این استارها
جمله از خورشید و این دیوارها
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
حفظ خودباوری در مواقع شکست همواره تلاش کنید که خودباوری خود و همسرتان را حفظ کنید. خودباوری در مواق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۳. تغییر و تحولات در نظم شخصی و ارتباط با خود
بعضی افراد قبل از ازدواج، زندگیِ درهم ریخته و نابسامانی دارند. دیگران به آنها توصیه میکنند ازدواج کنند تا سامان پیدا کنند؛ چراکه ازدواج به خودیِ خود، به شما ساختار خواهد داد. البته افرادی هم هستند که در دوران مجردی، در بعضی از جنبهها برای خودشان برنامۀمنظمی دارند؛ مثلاً برنامۀ ویژۀ ورزشی، برنامۀ تفریحیِ منظم، برنامۀ درسی و مطالعاتیِ خاص یا برنامۀ تغذیۀ مشخصی دارند. گاهی ساختار ازدواج، این برنامههای آنها را به هم میریزد و احساس میکنند سیر رشد و تکامل دوران مجردی شان دچار خدشه شده است؛ حتی گاهی شنیده میشود کسانی که در دوران تجرّد، در امور عبادی، برنامۀ خاصی داشته اند، میگویند: «ازدواج کردیم که نصف دینمان کامل شود؛ [۱]
اما نصف دیگرش هم از دست رفت! »
طبیعی است که هر تحول اساسی در زندگی انسان، مانند مهاجرت و تغییر شغل و دیگر شکوفاییها یا شکستهای علمی و اقتصادی، قطعاً برنامههای منظم زندگی را تحت الشعاع خود قرار خواهد داد. ازدواج نیز به عنوان تحولی بزرگ، چنین اثری دارد. مهم این است که در وسط معرکۀ تحوّل، برنامۀ انسان تنظیم شدنی نیست: نه میتواند نظم قبلی را حفظ کند و نه میتواند نظم جدیدی ایجاد کند؛ بلکه باید فرصت بدهد تا هیجان و نقطۀ اوج مراحل اولیۀ این تحول بگذرد؛ سپس، پس از آشناشدن با وضعیت جدید و پایدار زندگی، به تدریج برنامههای قبلی خود را متناسب با این موقعیت،
بازتنظیم کند. در این صورت، روشن است که وقفۀ کوتاه مدتی در برنامۀ فرد ایجاد میشود؛ ولی خواهید دید اگر برنامۀ جدید درست طراحی شود، به سبب آرامش و استقلالی که با ازدواج به دست میآید، بازدهی برنامههای جدید او بسیار بیشتر از قبل خواهد بود.
----------
[۱]: نک: حسین نوری طبرسی (محدث نوری)، مستدرک الوسائل و مستنبط المسائل، ج۱۴، ص۱۵۴.
#تار_و_پود_عاشقی
@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#همسرداری #زندگیانسانی #نشاطدرزندگی
📹 کلیپ بسیار زیبا و نکته داردکتر داودی نژاد
با عنوان
📋 2 راز فوقالعاده زندگی مشترک❗️
📔 گاهی وقتا خودمون اسباب بی اعتمادی و فراهم میکنیم....
شما میتونین با نشر کلیپ ها نقشی موثر در کمک به #زندگیانسانی داشته باشین
پیش به سوی #نشاطدرزندگی
🌹🌹🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ_تصویری
🎥 "نقش صبر در مهارت آموزی به فرزندان"
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آموزش عروسک خرگوش های ملوس با جوراب کهنه🪡🧶🧦😍😍👌👌
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
💠💠 تأثیرات اقتصادی فراز و نشیبهای زندگی یهودیان (3) ✡ سلسله مقالات یهودیان و حیات اقتصادی مدرن (قسم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠💠 تأثیرات اقتصادی فراز و نشیبهای زندگی یهودیان (4)
✡ سلسله مقالات یهودیان و حیات اقتصادی مدرن (قسمت بیستوسوم)
1⃣ رخدادهای بعدی، کار پول #قرض_دادن را به یهودیان آموخت و آنها را به خبرگان این کار بدل ساخت. آوارگیهای پیاپی ایشان این الزام را به دنبال آورد که یهودیان همواره داراییهای خود را به صورت اموال ساده و قابل حمل و نقل درآورند و چه چیزی قابلحملتر از #پول و #جواهر پیدا میشد؟
2⃣ یهودیان یاد گرفتند که پول را عاشقانه دوست بدارند. میدیدند که فقط به مدد پول است که میتوانند قدرتهای جهان را #مطیع خود گردانند. مردمی که پایگاه اجتماعی نداشتند، به مدد استفادهی ماهرانه از پول قرض دادن، توانستند فئودالهای قدرتمند زمانه را تحت #کنترل خود درآورند.
3⃣ خب، این از نقش پول در توسعه و گسترش موقعیت اجتماعی و اقتصادی یهودیان. حال به مورد دیگری میرسیم که برخی آن را حتی از پول هم مهمتر میدانند. منظورم #گتو یا محلههای یهودینشین است.
4⃣ زندگی در گتوها پیآمدهای محسوسی به جا نهاد و رفتارهایی در آنها پدید آورد که همواره با آنها باقی ماند و بر فعالیتهای اقتصادی آنها اثر نهاد. مثلاً میتوان به کلکهای حقیرانه، مزاحمت، فقدان غرور فردی، بیملاحظگی و نظایر آن اشاره کرد. این عادات در فتح سنگرهای اقتصادی #فئودالیسم نقش مهمی ایفا کردند.
5⃣ گتو تأثیر دیگری هم به جا نهاد و بر نیروهای دوگانهای که در ثبات و یکنواختی ویژگیهای یهودیان نقش داشتند، تأکید نهاد. این ویژگیهای دوگانه عبارت بودند از: دین و تولید نسلهای خالص.
6⃣ #دین و #ازدواج_درونخانوادگی دو زنجیر آهنینی بودند که یهودیان را به هم پیوند میدادند و آنها را در طی سدهها یکپارچه نگاه داشتند.
7⃣ اگر این زنجیرها شل میشد، چه اتفاقی میافتاد؟ کار من در اینجا پاسخ دادن به این پرسش نیست. چون تا زمانی که میبینیم یهودیان #نفوذ خاص خود را بر حیات اقتصادی اعمال میکنند که کماکان چنین میکنند، میتوانیم فرض را بر این بگذاریم که این زنجیرها همچنان قوی و پابرجا هستند.
📚 ورنر سومبارت ، یهودیان و حیات اقتصادی مدرن ، ترجمه رحیم قاسمیان ، تهران، نشر ساقی، چاپ دوم.
📖 متن کامل مقاله در سايت اندیشکده:
👉 goo.gl/tuZ7vE
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هدف از رسالت پیامبر صلی الله علیه و آله ۱۹ رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله فرمود: اِنَّ اللّه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خرید و فروش و کسب با وسایل لهو
۲۲ رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود:
لا یَحِلُّ تَعْلیمُ الْمُغَنّیاتِ وَ لا بَیْعُهُنَّ وَ اَثْمانُهُنَّ حَرامٌ وَ قَدْ نَزَلَ تَصْدیقُ ذلِکِ فی کتابِ اللّهِ «وَ مِنَ النّاسِ مَنْ یَشْتَری لَهْوَالْحَدیثِ …»
آموزش دادن خوانندگان و خرید و فروش کنیزکان آوازه خوان حرام است و درآمدی که از این راه به دست میآید نیز حرام میباشد. گواه این مطلب آیه ای است که خداوند
در کتابش فرموده است:
«بعضی از مردم سخنان بیهوده را خریداری میکنند …». [۱]
۲۳ امام باقر علیه السلام فرمود:
عَنْ اَبی بَصیر قالَ: سَألْتُ اَباجَعْفَرِ علیه السلام عَنْ کَسْبِ الْمُغَنِّیاتِ؟ فقالَ الّتی یَدْخُلُ عَلَیْها الرِّجالُ حرامٌ، وَ الْتی تُدْعی اِلَی الاَْعْراسِ لَیْسَ بِه بَأْسٌ، وَ هُوَ قَوْلُ اللّه ِ عَزَّوَجَلَّ: «وَ مِنَ النّاسِ مَنْ یَشْتَری لَهْوَ الْحَدیثِ لِیُضِلَّ عَنْ سَبیلِ اللّهِ»
ابوبصیر میگوید: از امام باقر علیه السلام از درآمد کنیزکان خواننده پرسیدم، امام علیه السلام فرمود:
کَسبِشان حرام است. امّا در عروسیها «در صورتی که زن و مرد جدا از
----------
[۱]: مجمع البیان: ج ۸، ص ۳۱۳. جهت اطلاع به فتاوای مراجع در پایان همین روایات همین بحث مراجعه فرمایید.
یکدیگر و صدای زن را نامحرم نشنود» خواندن اشکال ندارد. و علّت حرمت همان سخن قرآن کریم است که میفرماید: «وَ مِنَ النّاسِ مَنْ یَشْتَری …». [۱]
۲۴ امام صادق علیه السلام فرمود:
وَ الْمَغَنِیَّةُ مُلْعُونَةٌ وَ مَنْ اَدّاها مَلْعُونٌ و آکِلُ کَسْبُها مَلْعُونٌ
کنیز و زن خواننده و کسی که اجرتی به او میدهد و کسی که پول را مصرف میکند
همه مورد لعنت قرار گرفته اند. [۱]
----------
[۱]: تفسیر نورالثقلین: ج ۴، ص ۱۹۴؛ جهت اطلاع بیشتر از روایات به وسائل الشیعه، ج ۱۲، ص ۸۶ به بعد، مستدرک الوسایل، ج ۱۳، ص ۲۲۲ ۲۱۲ از کتب تشیع و به الدر المنثور، ج ۵، ص ۳۰۸، سنن بیهقی، ج ۱۰، ص ۳۲۱ ۲۲۱، تفسیر قرطبی، ج ۵، ص ۱۴۸، ج ۱۴، ص ۵۴ ۵۱ به کتب تسنن مراجعه فرمایید.
[۱]: سفینة البحار: ج ۲، ص ۳۲
........:
📚موسیقی از دیدگاه قرآن و حدیث
https://eitaa.com/zandahlm1357