3.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💐💐💐💐💐💐
#میلاد_پیامبر_اکرم (ص)
#هفته_وحدت
🌷 نحوه رفتار پیامبر اکرم(ص) با یک یهودی که باعث مسلمان شدن او می شود
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
📻📻📻 #کتاب_صوتی #شهدا #مدافعان_حرم 📚 #سید_ابراهیم 3⃣ فصل سوم (۳) 📚 روایتهایی از زندگی و مجاه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
www.iranseda.ir1_6661252516.mp3
زمان:
حجم:
20.38M
🎧 کتاب صوتی : #سید_ابراهیم4⃣
قرنهاست زمین انتظار مردانی اینچنین را میکشد تا بیایند و کربلای ایران را عاشقانه بسازند و زمینه ساز ظهور باشند… آن مردان آمدند و رفتند، فقط من و تو ماندیم و از جریان چیزی نفهمیدیم…
شهید مرتضی آوینی
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
ملائکه رساننده اخبار غیب قوله علیه السلام: وَ حُمَّالِ الْغَیْبِ إِلَی رُسُلِکَ، وَ الْمُوءْتَمَنِی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تأویل بال ملائکه
اما اثبات جناح از برای آنها مثنی و ثلاث و رباع، کما فی القرآن [۴] ابداً مخالفت با عقل و نقل ندارد که از برای اشباح برزخیه و صور مثالیه ملائکه که مخصوص است مر مشاهده آنها را عیون انبیاء، که آن که صورت جناح و طیران و مُسیّر [۵] باشد ؛ چه برای هر حقیقتی رقیقه[ای] و به جهت هر معنی صورتی است، چنان
که حقیقت « سنین قحط » در صورت « بقرات عِجاف » ظاهر میشود، و سنین رخا در صورت « بقرات سمان » [۶] این است که از برای حقایق عقول بشریه جزئیه که جنود و اعوان جبرائیل اند، جناح و طیران است که قوای مدرکه طیاره اند و قوای محرّکه سیّاره، لهذا گفته اند حکماء که: انسان بالقوه صاحب دو بال است، یکی قوّه علاّمه و دیگری عمّاله، و اگر این دو را به علم و عمل و تهذیب اخلاق تکمیل نموده و از قوّه به فعلیت آورد تواند خود را از حضیض ناسوت به اوج ملکوت رساند، و اگر به کلّ علایق دنیا و اوزار طبیعت آلوده نمود که به مفاد:
« اثَّاقَلْتُمْ إِلَی الاْءَرْضِ [۱] » مخلّد است، کما قال تعالی: « وَ لَوْ شِئْنَا لَرَفَعْناهُ بِهَا وَلکِنَّهُ أَخْلَدَ إلَی الاْءَرْضِ وَ اتَّبَعَ هَواهُ [۲] ».
چنان که در طرف ترقّی و عروج فرموده: « إِلَیْهِ یَصْعَدُ الْکَلِمُ الطَّیِّبُ وَ الْعَمَلُ الصَّالِحُ یَرْفَعُهُ [۳] »، چه، حق تعالی بر روح و نفس موقّته اطلاق کلام و کلمه فرموده، کما قال: « بِکَلِمَةٍ مِنْهُ اسْمُهُ الْمَسِیحُ [۴] »، زیرا که الکلمة: هو المعرب عمّا فی الضمیر، و نفوس قدسیه هم چون معرب عمّا فی غیب الغیوب اند، یعنی مظهر اسماء و صفات حق اند، آیه و کلمه اند. بالجمله، اشاره به عروج و صعود نفس است بعد الفراق ما قیل:
بگشا پر و بال و پس برون پر زین گنبد چرخ سال خورده
----------
[۴]: ۷ - بنگرید: سوره مبارکه فاطر، آیه ۱.
[۵]: ۸ - هکذا در نسخه.
[۶]: ۱ - اشاره است به سوره مبارکه یوسف، آیات ۴۳ و ۴۶.
[۱]: ۲ - سوره مبارکه توبه، آیه ۳۸.
[۲]: ۳ - سوره مبارکه اعراف، آیه ۱۷۶.
[۳]: ۴ - سوره مبارکه فاطر، آیه ۱۰.
[۴]: ۵ - سوره مبارکه آل عمران، آیه ۴۵.
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
انتصاب ارسطو به اسکندر که کودکی بیش نبود گفت: وقتی سلطان شدی، چه مقامی به من میدهی؟ اسکندر گفت: مق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ضمیر نکره
فخر رازی در کتاب اربعین میگوید: اختلاف شده که آیا ضمیر نکره، مانند جائنی رجل و ضربته نکره است یا معرفه. برخی گفته اند: نکره است چون مدلول آن چیزی است که به آن برمی گردد و چون آن نکره است این هم نکره است و این بدان جهت است که مراد از معرفه و نکره، رعایت معنای آنهاست و وقتی مدلول مرجوع الیه نکره بود راجع هم نکره است.
برخی نیز گفته اند معرفه است و همین پذیرفتنی است چون هاء در ضربته، مانند رجل دلالت بر عمومیت نمی کند و به همان مرد آمده باز میگردد. شاهد بر این مطلب این است که اگر بگویی جائنی رجل و سپس بگویی اکرمنی الرجل، مراد از الرجل همان رجل است و چون الرجل معرفه است، ضمیر عود کننده به آن هم باید معرفه باشد. از آنچه گفته شد، صحیح نبودن حرف کسی که گفته بود مدلول ضمیر مدلول مرجع است، واضح گشت.
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
۳. تغییر و تحولات در نظم شخصی و ارتباط با خود بعضی افراد قبل از ازدواج، زندگیِ درهم ریخته و نابساما
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا