#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
البته اين ارتباط در دوران عثماني ظرايف و پيچيدگيهاي خاص خود را يافت. همواره علمايي که در عراق امروز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
زندگي ظاهر
تاريخ در توصيف شمايل و وضع ظاهر او نقل از اين دارد كه او فردي معتدل القامه، با چهره و صورتي گندمگون و زيبا با محاسني انبوه و آراسته، با چشماني درشت و جذاب و شبيه ترين فرد به رسول خدا (ص) بود. درروابط بامردم نگاهي توأم با متانت و مهر داشت و با چهرهاي گشاده با آنان برخورد مينمود آنچنان كه افراد جرأت مييافتند حرف و سخن خود را با او در ميان نهند.
زندگي و خدمات امام
امام را در آوردن به ايران رنجي عظيم بود و عظيمتر از آن قبول و لايتعهدي مأمون » كه دوست ودشمن از آن سوء استفاده ميكردند و توجيه آن براي افراد معترض كاري دشوار بود. او از اين رنج و زحمت آفريني ناراضي بود. ميخواستند او را بدنام كنند و با جرائم و انحرافات خود را بامشروعيت امام بپوشانند ودشمن در اين امر مصر بودبعضي افراد دوست هم جداً از امام گله داشتند كه او چرا در وادي حكومت افتاد و چرابا آن همه عظمت و شأن وليعهدي مأمون را پذيرا شد. تنها عبادات و راز و نيازها » تهجدها و سخن گفتن با خداوند بود كه او را دلگرم ميكرد.
#دانستنیهای امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
45.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#فیلم | کلر ژوبرت
🔷 کلر ژوبرت، نویسنده فرانسوی، سال ۱۹۶۱ میلادی در یک خانواده مسیحی به دنیا آمد و در ۱۹ سالگی به دین اسلام روی آورد. او به عنوان نویسنده حوزه کودک شناخته میشود که در این حوزه حدود ۱۰۰ کتاب نوشته است و در این رابطه با انتشارات آستان قدس رضوی(بهنشر) نیز همکاری داشته است.
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
💠 مرزبانی از حق به ويژه امامت و مهدويت ▪️يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَ صابِرُوا وَ رابِ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
7.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 ثمره اطاعت از امام ، خود امام است
▪️وَ مَنْ يُطِعِ اللَّهَ وَ الرَّسُولَ فَأُولئِکَ مَعَ الَّذينَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ مِنَ النَّبِيِّينَ وَ الصِّدِّيقينَ وَ الشُّهَداءِ وَ الصَّالِحينَ وَ حَسُنَ أُولئِکَ رَفيقاً- ذلِکَ الْفَضْلُ مِنَ اللَّهِ وَ کَفي بِاللَّهِ عَليماً [نساء ۶۹-۷۰]
▪️و کسی که خدا و پیامبر را اطاعت کند ، ( در روز رستاخیز ، ) همنشین کسانی خواهد بود که خدا ، نعمت خود را بر آنان تمام کرده از پیامبران و صدّیقان و شهدا و صالحان و آنها نیکو رفیقانی هستند- این تفضّل (رفاقت با اینان) از جانب خداست ، و خدا بس داناست.
◽️حذیفة بن یمان گفت: روزی بر رسول خدا(ص) وارد شدم که آیه «اولئک الذین أنعم الله علیهم...» نازل شد حضرت آن را بر من قرائت کرد. آن گاه گفتم: ای پیامبر خدا اینان کیانند؟ فرمود: ای حذیفه مراد از «نبیین» که خدا آنها را گرامی داشته است، من هستم؛ من اولین در نبوت و آخرین آنها در مبعوث شدن می باشم. منظور از «صدیقین» علی بن ابی طالب است. هنگامی که خدا مرا به رسالت مبعوث کرد او اولین تصدیق کننده من بود. مقصود از «شهدا» حمزه و جعفر، مراد از «صالحین» حسن و حسین دو آقای جوانان بهشت و منظور از «حسن أولئک رفیقا» مهدی در زمان [ظهورش] است. [شواهد التنزیل، ج۱ ص۱۹۹]
▪️آیه های مهدوی
▪️شماره ۷
13.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#طوفان_الاقصی
#فلسطین
🔻فلسطین چطور اشغال شد؟
🔥مشکل ما با اسرائیل چیه؟
⬅️ آیا میدانستید فلسطین روزی جزو ایران بوده است؟ ما که نمیگیم باید برگرده به ایران، میگیم باید برگرده به خود فلسطینی ها❗️
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
ملائکه موکّل بر اوامر الهی قوله علیه السلام: وَ الَّذِینَ عَلَی أَرْجَائِهَا إِذَا نَزَلَ الاْءَمْر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تفسیر جفّ القلم
زیرا که اجسام لطیفه و نفوس منطبعه آنها الواح قدریه حق اند که از لوح محفوظ و علم عنائی صور، ما کان و ما یکون، دوره کهغری [۳] که قدر حرکت فلک ثوابت است دفعةً در آنها ثبت و ضبط میشود، و آن صور از آنها متدرّجاً هر یک به اقتضای زمانْ مقدّر خود در الواح مواد عنصری که رقّ منشور است - لانتشاره - چون واقع شد آن وقت به مقتضای: « السَّمَاوَاتُ مَطْوِیَّاتٌ بِیَمِینِهِ [۴] » آن دوره سابق طی شده، صور سابقه محو شود، و صور دوره لاحقه از علم خدای تعالی ثبت به مفاد: « یَمْحُوا اللَّهُ مَا یَشَآءُ وَ یُثْبِتُ وَ عِنْدَهُ أُمُّ الْکِتَابِ [ [۵] »می گردد]، این است معنای: « جفّ القلم بما هو کائن الی یوم القیامة » [۶] به واسطه آن که مقدورات
الهیه المتوالیات فی سلسلة الزمان باعتبار کونها فی سلسلة لوح القضاء الأزلی و العلم العنائی، لایرد الیها التغییر و النسخ و البداء، کما فی الدعاء اقتباساً من القرآن [۱]: « یا من لا معقّب لحکمه، یا من لا رادّ لقضائه » [۲] .
----------
[۳]: ۲ - قبلاً تفسیر آن گذشت.
[۴]: ۳ - سوره مبارکه زمر، آیه ۶۷.
[۵]: ۴ - سوره مبارکه رعد، آیه ۳۹.
[۶]: ۵ - مجمع الزوائد، ج ۷، ص ۱۸۹ ؛ مسند أحمد، ج ۲، ص ۱۹۷: - الی یوم القیامة.
[۱]: ۶ - بسنجید: سوره مبارکه رعد، آیه ۴۱.
[۲]: ۷ - مصباح الکفعمی، ص ۲۵۴ ؛ البلد الامین، ص ۴۰۸ ؛ إقبال الأعمال، ص ۲۰۲ ؛ بحارالأنوار، ج ۹۱، ص ۳۹۲.
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357