فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢در حمله ی ما یک اثر از دیو نمانَد
💢یک خانهی سالم به تلآویو نمانَد
#طوفان_الاقصى
@zandahlm1357
15.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
به یاد همه اونایی که
به پای این انقلاب وایسادن
و این انقلاب تثبیت شد؛
#حسین_یکتا
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
چگونگی تکوّن ابر و باران اما سبب طبیعی در تکوّن سحاب چنان که سابقاً اشاره شد این است که هرگاه اثر ن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ملک موکّل بر رعد
قوله علیه السلام: وَ الَّذِی بِصَوْتِ زَجْرِهِ یُسْمَعُ زَجَلُ الرُّعُودِ.
الزجل: بمعنی الصوت، کما فی الخبر فی حقّ الملائکة: « لهم زجل
بالتسبیح » [۱] .
الرعود: جمع الرعد، و هو صوت السحاب.
یعنی و ملائکه که به سبب زجر و منع و سوق دادن آنها سحاب را شنیده میشود، صدائی که اسم او رعد است ؛ چنان که حکماء الهی علّت حدوث رعد را دو چیز ذکر نموده اند:
علت طبیعی رعد
[۱]: یا به سبب تمزّق اجزاء سحاب است، به واسطه تغلغل ادخنه محتبسه در جوف آنها، که در حین استیلای ادخنه که مایل به علو است خواهند خود را خلاص نماید، لهذا عنفاً اجزاء سحاب منعقد را خرق نماید، از خرق او صدا حادث شود، چنان که از دریدن پارچه.
[۲]: و یا به واسطه اصطکاکات قطعات سحاب است به یکدیگر، به سبب ریاح که از کشیدن آنها عنفاً به هم صدا حادث میشود، چون کشیدن دو پارچه چوب یا سنگ را به هم.
و فقره دعاء کلام امام علیه السلام: « بصوت زجره یسمع زجل الرعود ». اشاره به قاعده [۲] اخیر است.
----------
[۱]: ۱۱ - بحارالانوار، ج ۵۶، ص ۲۲۸ و ج ۸۹، ص ۲۷۴ ؛ عمدة القاری، ج ۱۸، ص ۲۱۸.
[۲]: ۱ - اصل: + به قاعده.
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
همه ی دنیا همه ی دنیا پنج چیز است، نانی که با آن سیر شوی، آبی که با آن سیراب گردی، لباسی که با آن خ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تفسیر افمن شرح صدره للاسلام
نخستین چیزی که بنده را از غفلت بیدار میکند و او را از سعادتمندان قرار میدهد، این است که خود را در محضر مقام کبریایی خدا و توفیق سبحانی ببینند و این معنای آیه شریفه است که میفرماید: أَ فَمَنْ شَرَحَ اللّٰهُ صَدْرَهُ لِلْإِسْلاٰمِ فَهُوَ عَلیٰ نُورٍ مِنْ رَبِّهِ. [۱]
این همان فرمایش پیامبر صلی الله علیه و آله است که میفرماید: نور الهی وارد قلبی شود، شرح صدر در آن ایجاد میکند. سؤال شد یا رسول اللّٰه آیا آن حالت نشانه ای دارد؟ فرمود: بلی، دور ماندن از خانه غرور «دنیا» و نزدیک شدن به خانه جاویدان و آمادگی برای مرگ پیش از مرگ.
روز ستمگر
روزی که به عدالت با ظالم برخورد شود، از روزی که وی به مظلوم ستم کرده سخت تر است.
----------
[۱]: ۱) - زمر، ۲۲.
پارسایی
از حکیمی پرسیدند زهد چیست؟ گفت: با وجود موجود دنبال مفقود نگردی.
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🔰 سلسله سخنرانی های #زمانه_ات_را_بشناس 3 🌀 بازخوانی تحلیل های مهم #وقایع_تاریخی مقام معظم رهبری 🎬
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
زمانه ات را بشناس 4.MP3
6.22M
🔰 سلسله سخنرانی های #زمانه_ات_را_بشناس 4
🌀 بازخوانی تحلیل های مهم #وقایع_تاریخی مقام معظم رهبری
🎬 جلسه 4️⃣
🎤 با تدریس #استاد_عبادی
👈برای آشنا شدن جوانان انقلابی با تحلیل های #تاریخی رهبری عزیز، در نشر این فایلها حتی با لینک خودتان، همکاری بفرمایید
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
جلسۀ ششم: جنگ جمل اشاره شورش ناكثين پيغمبر اكرم (صلّى الله عليه وآله) به اميرالمؤمنين (عليه السّل
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بررسى علل و عوامل پيمان شكنى طلحه و زبير
۱. عدم تحمّل عدالت و مساوات على (عليه السّلام)
اين دو سردار قديمى و افرادى مانند آنها كه در زمان عثمان منافع مادى بسيارى كسب كرده بودند، مساوات اميرالمؤمنين (عليه السّلام) در اين تقسيم بيت المال را تحمّل نكردند، و آن را توهينى به خود تلقّى نمودند. طلحه و زبير در ملاقات با امام (عليه السّلام)، با گستاخى به آن حضرت گفتند: «ما با تو بيعت كرديم تا در كارها با ما مشورت كنى و بدون نظرخواهى از ما دست به كارى نزنى. تو خود فضيلت ما را نسبت به ديگران مى دانى، امّا به هنگام تقسيم اموال بدون نظر و مشورت ما و به ميل خود آن را قسمت مى كنى و حق ما را رعايت نمى كنى». در قسمت ديگرى از سخنان خود گفتند: «ما از اين ناراحتيم كه برخلاف روش عمر بن خطاب بيت المال را تقسيم مى كنى. تو حقوق ما را با ديگران برابر كردى، حال آن كه شمشيرها و نيزه هاى ما اسلام را گسترش داد و اين اموال را ما از چنگ دشمنان اسلام به زور شمشير خود بيرون آورده ايم». اميرالمؤمنين (عليه السّلام) در پاسخ فرمود: «من از خود اين كار را نكردم و مطابق كتاب خدا و روش پيغمبر (صلّى الله عليه وآله) عمل كرده ام». [۲]
----------
[۲]: . نگاه كنيد به: زندگانى اميرالمؤمنين (عليه السّلام)، ص ۳۴۶ و سيرۀ علوى، ص ۸۰ هر دو به نقل از شرح نهج البلاغة ابن ابى الحديد.
#تاریخ تشیع
✍️استاد محمد حسین رجبی
https://eitaa.com/zandahlm1357