eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
55.2هزار عکس
41هزار ویدیو
1.8هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......: تربیت حداکثری نباید با جوانها حداقلی صحبت کنیم. حداقلی صحبت کردن با جوانها این است که به او بگوییم: دو رکعت نماز خواندن یا حجاب داشتن مگر چقدر سخت است، خوب انجام بده دیگر! ما باید جوانان را با قله آشنا کنیم. چون جوان اساساً بلند همت است و به کم قانع نیست. گاهی اوقات پدر و مادرها و مربی، بچه‌ها را حداقلی بار می‌آورند. مثلاً می‌گویند: پسرم تو معتاد نشو، نماز هم بخوان، من دیگر چیزی از تو نمی‌خواهم! این بدترین شیوه تربیت است ... https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تربیتی که با ملایمت و مهرورزی همراه نباشد اثربخش نیست. حضرت محمد(صلی الله علیه و آله و سلم) می‌فرمایند: ملايمت، با هيچ چيز همراه نشد، جز اين كه آن را آراست و از هيچ چيز برداشته نشد، مگر اين كه آن را زشت كرد. #تربیت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
روش-شناسی-ارتباط-با-جوانان.pdf
حجم: 548.7K
روش شناسی ارتباط با جوانان بر اساس نظریه عمر، هر دوره ای از عمر فرد در طول زندگی اش دارای ویژگی های منحصر به فرد است. از جمله این دوران، دوره جوانی است. به اقتضای این دوره، ویژگی هایی در شخصیت و منش فرد بروز میابد که شناخت آن هم برای افراد و هم برای کسانی که در ارتباط با جوانان هستند لازم می باشد. بدون تردید آسیب پذیرترین و در عین حال پر انرژی ترین قشر از اقشار یک جامعه، جوانان آن جامعه هستند. نویسنده معتقد است، از آنجا که مخاطبان اصلی دشمنان در عرصه فرهنگ، جوانان هستند پس برای مصونیت بخشی جوانان از آسیبهای فردی و اجتماعی وهدایت وراهنمایی آنان لازم است که با جوانان ارتباط موثر و مفید برقرار کنیم یعنی در دل آنان جایی برای خود باز و محبت آنان را جذب کنیم. نویسنده در این مقاله به بررسی ویژگی های جوان و اقسام ارتباط و چگونگی برقراری ارتباط مفید و سازنده با قشر جوان پرداخته است. #جوانان #روش_شناسی https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......: راهبردهای تربیت در گام دوم نکات برجسته برای در پیام رهبر معظم انقلاب در چهلمین سال پیروزی شکوهمند انقلاب در سالگرد چهل سالگی انقلاب اسلامی، رهبر معظم انقلاب بیانیه ای را صادر کردند که دارای نکات راهبردی مهمی برای دست اندرکاران و دلسوزان نظام اسلامی در عرصه های مختلف است. در این میان، توجه به جنبه های فرهنگی انقلاب نقش مهمی در تحقق سایر اهداف و آرمان ها ایفا خواهد کرد و بدون تردید، «تربیت» یکی از عناصر اصلی در اصلاح و پیشرفت فرهنگی است. به همین مناسبت، چند بند از این بیانیه مهم رهبر انقلاب را که در افق تربیتی توجه بیشتری را می طلبد، مرور می کنیم. ➕روحیه «ما میتوانیم» مدیریّتهای جهادی الهام‌گرفته از ایمان اسلامی و اعتقاد به اصل «ما میتوانیم» که امام بزرگوار به همه‌ی ما آموخت، ایران را به عزّت و پیشرفت در همه‌ی عرصه‌ها رسانید. ➕اهمیت معنویت و اخلاق رویکرد دینی و اخلاقی در جمهوری اسلامی، دلهای مستعد و نورانی بویژه جوانان را مجذوب کرد و فضا به سود دین و اخلاق دگرگون شد. شعور معنوی و وجدان اخلاقی در جامعه هرچه بیشتر رشد کند برکات بیشتری به بار می‌آورد؛ این، بی‌گمان محتاج جهاد و تلاش است و این تلاش و جهاد، بدون همراهی حکومتها توفیق چندانی نخواهد یافت. ➕نقش جوانان مدیران جوان، کارگزاران جوان، اندیشمندان جوان، فعّالان جوان، در همه‌ی میدانهای سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و بین‌المللی و نیز در عرصه‌های دین و اخلاق و معنویّت و عدالت، باید شانه‌های خود را به زیر بار مسئولیّت دهند. ➕اهمیت نیروی انسانی مهم‌ترین ظرفیّت امیدبخش کشور، نیروی انسانی مستعد و کارآمد با زیربنای عمیق و اصیل ایمانی و دینی است… اینها ثروت عظیمی برای کشور است که هیچ اندوخته‌ی مادّی با آن مقایسه نمیتواند شد. ➕امید و امید آفرینی پیش از همه‌چیز، نخستین توصیه‌ی من امید و نگاه خوش‌بینانه به آینده است. بدون این کلید اساسیِ همه‌ی قفلها، هیچ گامی نمیتوان برداشت. آنچه میگویم یک امید صادق و متّکی به واقعیّتهای عینی است. ➕فراگیری دانش دانش،‌ آشکارترین وسیله‌ی عزّت و قدرت یک کشور است. روی دیگر دانایی، توانایی است… به‌پاخیزید و دشمن بدخواه و کینه‌توز را که از جهاد علمی شما بشدّت بیمناک است ناکام سازید. ➕سبک زندگی تلاش غرب در ترویج سبک زندگی غربی در ایران، زیانهای بی‌جبران اخلاقی و اقتصادی و دینی و سیاسی به کشور و ملّت ما زده است؛ مقابله با آن، جهادی همه‌جانبه و هوشمندانه میطلبد که باز چشم امید در آن به شما جوانها است. https://eitaa.com/zandahlm1357
4_5803178412411453608.pdf
حجم: 250.1K
📚 پژوهشی پیرامون #جوان و #مسجد https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: استفاده تربیتی از احساسات و عواطف یکی از راه‌های نفوذ و زیربناهای قابل استفاده جهت به‌کارگیری ، استفاده صحیح از احساسات و عواطف متربی است که اگر به‌جا و به‌موقع استفاده شود، بهره‌های تربیتی زیادی را به‌دنبال خواهد داشت. احساسات و عواطف به دو صورت به‌کار گرفته می‌شوند: الف) برخورد مستقیم گاهی مربی به‌ گونه‌ای احساس متربی را به‌کار می‌گیرد که در سطح فهم او است؛ یعنی متربی می‌فهمد که مربی این کار را برای چه هدفی و چه منظوری انجام می‌دهد، مثلا وقتی مربی متربی را تنبیه می‌کند، متربی هدف از آن‌ را به‌راحتی متوجه می‌شود. به این نوع کارگیری از احساس را «برخورد مستقیم» می‌گویند. همه عوامل به‌صورت مستقیم، احساسات و عواطف متربی را به‌ کار می‌گیرند. ب) برخورد غیرمستقیم گاهی برخورد مربی با متربی پیچیده و فنی است؛ یعنی فهم غرض مربی برای متربی روشن نیست. آنچه متربی می‌بیند، روبنا و ظاهر کار است، در حالی که مربی هدفی بالاتر را دنبال می‌کند. بسیاری از کارهای هنری مثل داستان از این قسم هستند. وقتی مربی برای متربی داستان می‌گوید، آنچه در ظاهر اتفاق می‌افتد، خواندن یک داستان جذاب است، اما هدف مربی از این کار، انتقال یک‌سری مهارت‌ها، معارف و آگاهی‌ها به متربی است. نکته پایانی برخورد مستقیم همان استفاده از عوامل تربیتی نظیر تشویق، تنبیه و محبت است؛ اما مربی در شیوه غیرمستقیم از یک‌سری تکنیک‌های تربیتی مثل داستان، کوچک جلوه دادن خسارت و چشم‌پوشی از ضعف‌های ناخواسته استفاده می‌کند که معمولا متربی هدف اصلی را درنمی‌یابد. مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هرشب انس با قران ..... https://eitaa.com/zandahlm1357