┄┅═❁﷽❁═┅┄
🌻👈 نسخه ای معنوی برای فرزندآوری و دفع شیاطین و بلایا و نزولِ برکاتِ مادّی و معنوی
✍یه شخصی آمد محضر علی بن موسی الرضا، عرض کرد: "یا ابن رسول الله
☘ من مدتهاست که تو زندگیم، گرفتاری های پیچیده ای به وجود آمده،
☘هیچ راهی هم ندارم... فقیرم، اما گدا نیستم،
☘ درمانده ام تو کارهام...
☘چندتا کسالت هم خودم و بچه ها داریم،
☘ ناراحتیم شدیدأ... چه کار کنیم آقا جان؟!
❌ هم فقر و مریضی بیچاره مون کرده... هم اینکه دوست داشتیم دوتا بچه دیگه هم داشته باشیم...
😔 اما مدتی است که بچه دار هم نمی شویم،
✨🌷 حضرت فرمودند:" برو و برای نمازهایت در داخل خانه اذان بگو..."
👈گفتم:"یا ابن رسول الله همین کافیه؟!"
☘فرمودند:" بله همین کافی است. "
☘ طولی نکشید که آن شخص با امام رضا برخورد کرد و گفت: "
👈 یا ابن رسول الله، به برکت اذان گفتن در خانه الحمدالله کارم درست شد، مریضی از خونه ام رفت، فقرمم اصلاح شد، کارم رو به راه شد و خانمم نیز باردار شد.😊
😍برخی از بزرگان و علما، توصیه میکردند حتما اذان بگید تو خانه، لازم نیست بالای پشت بام فریاد بزنید!! نه همین تو خونه(با صدایی که اهلِ منزل بشنوند) ...
👌هم فقر تون از بین میره، هم مریضی تون رو از بین میبره ، همین که صاحب اولاد خواهید شد ان شاء الله...
✅از همه مهمّ تر باعث میشه اَجنّه و شیاطین از خونتون بیرون روند و فرشته و ملائکه وارد شوند، که خودِ این اتّفاق باعث برکاتِ عجیبی میشود
🤗خیلی عالی است اذان گفتن...🤗
#اذان
https://eitaa.com/zandahlm1357
🌹خواص بیشمار دعای #ناد_علی🌹
🍀برای پیدا شدن #گمشده و بازگشت غایب روزی ۱۱۰ بار
🌼جهت رهایی از #دشمن روزی ۲۷ بار
🍀جهت #گرفتاری های بزرگ ۱۰۰۰ بار
🌼اول روز جمعه ۱۲ بار بخواند #سخنش مورد قبول واقع میشود
🍀جهت رفع #تهمت صبح و شام ۴۰ بار
🌼جهت #غنی شدن هر صبح ۱۲ بار
🍀جهت #کثرت_دولت هر روز ۳۱ بار
🌼جهت #پیروزی بر #دشمنان هر روز ۱۷ بار
🍀جهت #بستن_زبان بدخواهان هر روز ۱۸ بار
🌼جهت #چشم_زخم هر روز ۲۴ بار
🍀جهت #خواب دیدن حضرت رسول اکرم(ص) هر شب ۷ بار
🌼جهت خلاصی از #حبس ۷ روز ، روزی ۱۶ بار
🍀جهت باز شدن درها و #اقبال هر روز ۵۰ بار
🌼جهت #کشف_اسرار و کسب #دولت هر روز ۱۶ بار
🍀جهت کسب #علم در وقت نماز صبح ۱۷ بار
🌼برای رفع #سحر و کلیه #امراض بدن ۷ مرتبه رو آب خوانده و خورده شود.
بهتر از آب چاه و چشمه باشد و با آن غسل کند.
🍀برای پیدا شدن شیء #گمشده هرروز سه مرتبه خوانده شود.
🌺منبع: هزارو یک نکته
______________________
➬https://eitaa.com/zandahlm1357
«#اَلَّلهُمعجِّللِوَلیِڪَالفرَج»
#ذکر_درمانے #گشایش
🌸🍃 #رهایی_از_سرگشتگی_در_امور
🖊 یکشنبه و دوشنبه وقت ظهر
غسل کند و دو رکعت نماز بخواند
و با هر انگشت دست هاے خودیڪ بار 【 #یاجامع 】 بگوید ❥
📓 بحر الغرائب ۱۳۱
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
اشکال بشیعیان که بعایشه نسبت خبث و فحش میدهند و جواب آن شیخ- بزرگترین عمل قبیحی که از شیعیان صادر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اشاره بقضیه افک و مبرا بودن عایشه از خبث و فحش و قذف
شما تفاسیر و کتب اخبار شیعه را مطالعه نمائید و ببینید در قضیه إفک چگونه ازام المؤمنین عایشه دفاع نموده اند در صورتی که اگر شیعیان چنین عقایدی را داشتند برای نسبت فحش و قذف و خبث دادن بهترین محل جهة حمله بام المؤمنین عایشه موضوع إفک است.
و حال آنکه این قبیل تهمتها از حلقوم جماعتی از منافقین صحابه در عهد خود رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله و سلّم بیرون آمده مانند مسطح بن اثاثه و حسّان بن ثابت و عبد اللّه بن ابیّ و دیگران فلذا هفده آیه در قرآن مجید در برائت ذمّۀ عایشه و کذب منافقان نازل گردید.
برای استحضار خاطر شریف عرض میکنم که عقیده ما شیعیان بر اینست که هر کس نسبت فحش و قذف بهر یک از زنان رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله و سلّم و لو عایشه و حفصه باشد بدهد ملحد و کافر و ملعون است و خون و مالش حلال است چه آنکه چنین نسبتی اهانت بزرگ بمقام مقدّس خود آن حضرت میباشد.
علاوه بر اینها شیعیان میدانند نسبت فحش و خبث و قذف بکافّه مسلمین حرام است چه رسد بحرم رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله و سلّم و لو عایشه و حفصه باشند.
#شبهای پیشاور....
https://eitaa.com/zandahlm1357
@shervamosigiirani-6 - Baran.mp3
745.5K
#باران
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🍂🌺🍂
🌺
باران بر خاک پاکت
زرینه ی تاکم
جان می بخشد
باران گل خنده زند باز
جان میشود آغاز
ای وطنم
گل همیشه بهارم
به جز غم تو چه دارم
باران تو ببار
مگر وگر تو بشويي
سیاهی از همه جانم
باران تو ببار
جاودان به نسیم سحر سوگند
شادمان به تو پیوسته هستم
تا تو شوی آباد ای ایران
تو بخندی شاد ای ایران
چو نسیم سحر که آزاد ای ایران
#فریدون_مشیری
🌺
🍂🌺🍂
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🆔@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#انسان_شناسی ۳۳۴ #استاد_شجاعی | #حجهالاسلام_قرائتی #آقا_مجتبی_تهرانی • مورد تمسخر دیگران قرار می
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
انسان شناسی ۳۳۵.mp3
11.19M
#انسان_شناسی ۳۳۵
#استاد_شجاعی | #استاد_انصاریان
✘ چرا آدما اینقدر باهم فرق میکنند!
بعضیا اونقدر مهربون و نرمند که آدم در کنارشون همیشه احساس امنیت میکنه،
و بعضیا اونقدر تیزند که وقتی ساکت هم هستند بازم آدم کنارشون امنیت نداره و احساس گزش و دریدن میکنه؟
منبع : کارگاه انسان شناسی پیشرفته
🎞 رسانه رسمی استاد محمد شجاعی
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
پیش بینی رهبری در مورد حضور امریکا در خاورمیانه بعد 11 سپتامبر که به وقوع پیوست 🔷 #کلیپ_وعده_صادق ق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پیش بینی رهبری در مورد سوریه زمانی که امریکا هم فکرش را نمیکرد
🔷 #کلیپ_وعده_صادق قسمت 16👆
🔹 ( بررسی پیش گویی و پیش بینی های رهبری و امام به نقل از اسناد) 🔹
🔸 همین کلیپ در اپارات
🗣 #استاد_احسان_عبادی ( #کلیپ )
📣انتشار با هر عنوان و لینکی جایز است
🔰سیاست همراه دیانت🔰
🔴 متن شبهه :
جرم جهنمیان س ک س و مشروب بود،
و پاداش بهشتیان س ک س و مشروب
آیندگان ما به سادگی ما میخندند...
ﺗﻮ ﻣﯽ ﻓﻬﻤﯽ؟
ﻣﻦ ﻧﻤﯽ ﻓﻬﻤﻢ !
ﻓﺮﻕ ﺣﻮﺭﯼ ﺑﺎ ﻓﺎﺣﺸﻪ ﭼﻴﺴﺖ ؟
ﻳﮑﯽ ﺩﺭ ﺍﺳﺘﺨﺪﺍﻡ ﺧﺪﺍﺳﺖ ﻭ ﺩﻳﮕﺮﯼ ﺩﺭ ﺍﺳﺘﺨﺪﺍﻡ ﺑﻨﺪﻩ ﯼ ﺧﺪﺍ ...
ﺧﺪﺍﻳﯽ ﮐﻪ ﺑﻪ ﭘﻴﺮﻭﺍﻧﺶ ﺣﻮﺭﯼ ﺭﺷﻮﻩ ﻣﻴﺪﻫﺪ ﻭ ﺑﻬﺸﺘﯽ ﮐﻪ ﻓﺎﺣﺸﻪ ﺧﺎﻧﻪ ﺍﺳﺖ !
ﮐﺪﺍﻡ ﯾﮏ ﺑﯿﮕﻨﺎﻫﻨﺪ؟
ﻓﺎﺣﺸﻪ ﺍﯼ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺳﺮ ﻧﺎﭼﺎﺭﯼ ﺍﯾﻨﮕﻮﻧﻪ ﺷﮑﻤﺶ ﺭﺍ ﺳﯿﺮ ﻣﯿﮑﻨﺪ ؛
ﯾﺎ ﺣﻮﺭﯼ ﮐﻪ ﻟﺬﺕ ﺗﻨﺶ ﭘﺎﺩﺍﺵ ﮐﺎﺭﻫﺎﯼ ﺧﻮﺏ ﺑﻨﺪﮔﺎﻥ ﺍﺳﺖ؟
ﺗﻮ ﻣﯿﺪﺍﻧﯽ ؟
ﻣﻦ ﻧﻤﯿﺪﺍﻧﻢ !"
🔵 پاسخ به شبهه: 🔎
مولوی :
از ﻗﯿﺎﺳﺶ ﺧﻨﺪه آﻣﺪ ﺧﻠﻖ را، ﮐﻮ ﭼﻮ ﺧﻮد ﭘﻨﺪاشت صاﺣﺐ دﻟﻖ را!
نویسنده این متن کفرآمیز و موهن، صادق هدایت است که با متون و داستانهای اهانت بار و مستهجن رسما به جنگ دین و خدا رفته بود و به همین دلیل ما را از ارایه هر دلیلی در رد آن بی نیاز می کند و کافیست مطالعه سطحی در مورد شخصیت او و آثارش انجام گیرد .
اما در عین حال جهت روشن شدن بهتر موضوع و رفع شبهات احتمالی ذکر نکات زیر خالی از لطف نیست:
1⃣ اصل قیاس خطاست؛ چرا که زشت ترین پدیده های مادی با شریفترین مواهب اخروی و الهی قیاس شده که اصلا در هیچ سطح و معیاری قابل قیاس با یکدیگر نیستند !
2⃣ آیا ارتباط با یک فاحشه قابل قیاس با ارتباط با همسر شرعی و قانونیست؟
وقتی این قیاس در بین دو رابطه مادی امکان ندارد، چگونه بین رابطه اخروی و مادی امکانپذیر است؟ آنهم در شنیع و کثیف ترین شکل ممکن؟!!
3⃣ این قیاس حاصل بیسوادی و نافهمی نویسنده از دو مفهوم مختلف است :
حوری بهشتی :
از پاداش های الهیست که در آخرت نصیب اهل پاکی و تقوا در دنیا خواهد شد و خداوند در معرفی حورالعین در قرآن از مهمترین ویژگیهایش پاکی و چشم نداشتن به دیگری و عدم ارتباط با هیچ جن و انسی را ذکر فرموده است .
(سوره مبارکه الرحمن آیه 56)
فاحشه :
زن اهل فساد و پلیدی که با پاکی رابطه عکس دارد و خاصیتی عکس تعریف بالا دارد که در خدمت مردان هرزه و ناپاک است.
4⃣ منازل فساد دنیوی که حتی مورد سرزنش اهل دنیا و همچنین محل تنش و مرض و اضطراب است، چگونه با منازل مصفا و خرم آخرت که آرزوی اهل دنیا و سایر مخلوقات است قابل قیاس است؟ منازلی که جهت آرامش و صفا با طهارت و پاکی تمام خلق شده اند؟
5⃣ مشروبات و فواحش در دنیا برای ارضای هوس ها و هیجانات جسمی و جنسی همراه با آلودگی های شدید روحی و جسمانی استفاده میشوند و نتیجه آنها اضطراب و پریشانی و افسردگیست .
( به خواست بندگان منحرف خدا )
در حالی که حوریه و شراب بهشتی دو نعمت الهی و پاکی هستند که بر روح و جسم فردی که مورد لطف خداوند قرار گرفته، آرامش و لذت حقیقی را جاری می کنند.
(به خواست خداوند)
آرامشی که پاداش اعمال و زندگی منطبق بر دستورات خداوند است .
6⃣ دنیا مکان آزمایش انسانهاست .
بدیهیست خدایی که انسان را خلق کرده با اطلاع از ظرایف وجودی او، محدودیت هایی برایش قرار داده و آنان که از این آزمون سربلند بیرون می آیند با نعمتهایی برتر و بهتر از آنچه از آن چشم پوشیده اند، پاداش می گیرند.
تشابه موارد ممنوعه دنیوی و پاداشهای اخروی (البته تشابهی غیر قابل قیاس)، نه تنها ضعفی در حکمت خداوند و دین نیست، بلکه قدرت و حکمت و عدالت خداوند را می رساند.
از آنچه برایش چشم بپوشیم، به بهتر از آن پاسخ دهد .
7⃣ همانگونه که خود نویسنده منحرف هم اذعان کرده حوری و شراب بهشتی ”پاداش” اهل بهشت و شراب و فحشا ”جرم” دوزخیان است .
اما این تشابه نیست بلکه اختلاف است :
آنکه به حرامی دست آلوده است، بخاطر جرمش مستوجب عذاب است.
و آنکه به رعایت حدود و موازین خدا مرتکب حرام هایی نشده، به پاداش مستحق است و آن پاداش را دریافت خواهد کرد.
پس جرم این یکی، پاداش دیگری نیست!
پاداش مطهر و حلال اعمال کسی چه شباهتی به آلودگی و جنایات مجرمانه دیگری دارد ؟!
حال با درک حقیقت و به شکر نعمت، با انتشار مطلب در پیشگیری از تاثیر کلام شیطانی نویسنده و ایجاد شبهه، بکوشیم.
منبع : سایت شایعات
نشر این پیام صدقه جاریه است.
📚 📖 📚 📖 📚 📖 📚 📖
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#خواجه_عبد_الله_انصاری
🔹الهی تا بتو آشنا شدم، از خلق جدا شدم، در دو جهان شیدا شدم، نهان بودم و پیدا شدم
نی از تو حیات جاودان می خواهم
نی عیش و تنعم جهان می خواهم
نی کام دل و راحت جان می خواهم
هر چیز رضای تُست آن می خواهم
🔹الهی اگر مستم و اگر دیوانه ام از مقیمان این آستانه ام، آشنایی با خود ده که از کاینات بیگانه ام
🔹الهی در سر خمار تو داریم در دل اسرار تو داریم و بزبان اشعار تو داریم ف اگر گوییم ثنای تو گوییم و اگر جوییم رضای تو جوییم
@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌅#فوتوکلیپ
❇️قطعهتلاوتی بسیار زیـبا و ماندگار از استاد شعبان صیّـاد
📖سوره مبارکه فـرقـان
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
پیام رهبر انقلاب برای وقف کتابخانه توسط خانواده شهید شفیعی بسمه تعالی به شهید عزیز درود میفرستم و
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پیامها در سال ۱۳۹۴
پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۴
بسم الله الرّحمن الرّحیم
یا مقلّب القلوب و الابصار، یا مدبّر اللّیل والنّهار، یا محوّل الحول و الاحوال، حوّل حالنا الی احسن الحال.
السّلام علی فاطمة و ابیها و بعلها و بنیها.
آغاز سال مصادف است با ایّام شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) ؛ ارادت مردم ما به خاندان پیغمبر و دخت گرامی پیامبر اعظم اقتضائاتی دارد که یقیناً همه باید این اقتضائات را رعایت کنند و یقیناً رعایت خواهند کرد. امید است که این ایّام و این سال از برکات فاطمی سرشار و برخوردار باشد؛ و نام مبارک این بزرگوار و یاد ایشان تأثیرات عمیق و ماندگار خود را در زندگی مردم ما در سال ۱۳۹۴ بگذارد. و امیدواریم که این آغاز بهار طبیعت که آغاز سال نوی هجری شمسی است، برای ملّت ایران و برای همه ی ملّتهایی که نوروز را گرامی میدارند مبارک باشد. سلام خاکسارانه عرض میکنم به ساحت حضرت بقیّة الله الاعظم (ارواحنافداه) و یاد امام بزرگوارمان و شهیدان را در این فرصت، گرامی میداریم و امیدواریم که ما را از برکات انفاس طیّبه و دعاهای ارواح مطهّر آن عزیزان برخوردار فرماید. یک نگاه اجمالی به سال ۱۳۹۳ میکنیم و نگاهی اجمالی به سال جاری ای که در این ساعت شروع میشود. سال ۹۳ هم در عرصه ی داخلی و هم در عرصه ی
خارجی و بین المللی برای کشور ما سال پرماجرایی بود؛ چالشهایی داشتیم، پیشرفتهایی هم داشتیم؛
ما در اوّل سال ۹۳ با توجّه به همین چالشها بود که عنوان سال را گذاشتیم «عزم ملّی و مدیریّت جهادی». با نگاهی به آنچه در سال ۹۳ گذشت، مشاهده میکنیم که عزم ملّی بحمدالله بُروز و ظهور داشت. ملّت ما عزم راسخ خود را هم در تحمّل برخی مشکلاتی که برای او وجود داشت نشان داد، هم در روز بیست ودوّم بهمن، در روز قدس و در راهپیمایی عظیم اربعین این عزم را، این همّت را از خود بُروز داد و نشان داد. مدیریّت جهادی هم در برخی از بخشها بحمدالله بارز و آشکار بود. در آن بخشهایی که مدیریّت جهادی را انسان مشاهده کرد، پیشرفتها را هم در آنجا مشاهده کردیم. این البتّه توصیه ی مخصوص سال ۹۳ نیست، هم عزم ملّی و هم مدیریّت جهادی برای امسال و برای همه ی سالهای پیش رو برای ملّت ما مورد نیاز است.
و امّا در سال ۹۴ آرزوهای بزرگی برای ملّت عزیزمان داریم که همه ی این آرزوها هم دست یافتنی است. آرزوهای بزرگ ما برای ملّت در این سال، پیشرفت اقتصادی است؛ اقتدار و عزّت منطقه ای و بین المللی است؛ جهشهای علمی به معنای واقعی است؛ عدالت قضائی و اقتصادی است؛ و ایمان و معنویّت است که از همه مهم تر و پشتوانه ی همه ی آن سرفصلهای دیگر است. به نظر ما همه ی این خواستهها و آرزوها دست یافتنی است؛ هیچ کدام از اینها چیزهایی نیست که از ظرفیّت ملّت ایران و ظرفیّت سیاستهای نظام بیرون باشد. ظرفیّتهای ما بسیار زیاد است؛ در این زمینه حرفهای گفتنی ای وجود دارد که ان شاءالله به مهم ترین آنها در سخنرانی عصر [شنبه ] اشاره خواهد شد.
آنچه در این ساعت
مایلم به ملّت عزیزمان عرض کنم این است که این ظرفیّت عظیم و مهم دست یافتنی است ولی شروطی دارد؛ یکی از مهم ترین شروط عبارت است از همکاریهای صمیمانه میان ملّت و دولت؛ اگر این همکاری صمیمانه از دو سو شکل بگیرد، یقیناً همه ی آنچه را که جزو آرزوهای ما است دست یافتنی است و آثار آن را مردم عزیزمان به چشم خواهند دید. دولت، کارگزار ملّت است؛ و ملّت، کارفرمای دولت است. هرچه بین ملّت و دولت صمیمیّت بیشتر و همکاری بیشتر و همدلی بیشتری باشد، کارها بهتر پیش خواهد رفت. باید به یکدیگر اعتماد کنند؛ هم دولت، ملّت را به معنای واقعی کلمه قبول داشته باشد و ارزش و اهمّیّت و تواناییهای ملّت را بدرستی بپذیرد، هم ملّت به دولت که کارگزار کارهای او است به معنای حقیقی کلمه اعتماد کند. من در این زمینه هم حرفهایی دارم و توصیههایی دارم که ان شاءالله در سخنرانی به آنها اشاره خواهم کرد. لذا به نظر من امسال را باید سال همکاریهای گسترده ی دولت و ملّت دانست؛ من این
شعار را برای امسال انتخاب کردم: «دولت و ملّت، همدلی و هم زبانی». امیدواریم این شعار در عمل تحقّق پیدا کند و هر دو کفّه ی این شعار، یعنی ملّت عزیزمان، ملّت بزرگمان، ملّت با همّت و با شجاعتمان، ملّت بصیر و دانایمان، و همچنین دولت خدمتگزار بتوانند به این شعار به معنای حقیقی کلمه عمل بکنند و آثار و نتایج آن را ببینند.
از خداوند متعال پیشرفت همه ی کارهای بزرگ کشور را درخواست میکنیم و توفیق خودمان را در خدمتگزاری از خدای متعال مسئلت میکنیم.
والسّلام علیکم و رحمةالله و برکاته
.......:
#پیامهای مقام معظم رهبری
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
جريانى كه ضرورت حكومت را نفى مى كند، و اگر على الباطن از گرايش قدرتمدارى، قدرت گرايى ناشى مى شود، ام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
منشأ حكومت
مسأله سوم، منشأ حكومت است. آيا منشأ حكومت از نظر نهج البلاغه چيست؟ آيا امر طبيعى، نژاد، دودمان، نسب، زور و اقتدار (اقتدار طبيعى و يا اقتدار مكتسب) است؟ يا نه، منشأ حكومت و آنچه به حكومت يك انسان يا يك جمع، مشروعيت مى بخشد، يك امر الهى يا يك امر مردمى است؟
در فرهنگ رايج انسان، در گذشته و حال، منشأ حكومت، زور و اقتدار بوده است. تمام فتوحات و لشكركشيها به همين معناست. همه سلسله هايى كه جايگزين سلسله هاى پيش از خود مى شدند، در حقيقت از همين راه مى آمدند. اسكندر كه ايران را فتح كرد، مغول كه به بهانه اى به سراسر اين منطقه يورش آورد، حسابشان جز اين نبود. منطقها همه اين بود كه چون مى توانيم، پس پيشروى مى كنيم، چون قدرت داريم، پس مى گيريم و مى كشيم. در طول تاريخ حركاتى كه سازنده تاريخ حكومتهاست، همه نشاندهنده همين فرهنگ است. از نظر حاكمان و نيز از نظر محكومان، ملاك حكومت و منشأ حكومت، زور و اقتدار بوده است. البته آن روزى كه پادشاهى مى خواست بر سر كار بيايد، يا آنگاه كه بر سر كار مى آمد، صريحا زور را منشأ و مايه حكومت خود نمى شمرد. حتى چنگيزخان مغول هم به
بهانه اى به ايران حمله كرد كه ظاهرا براى ياران و طرفدارانش معقول بود.
امروز، بازى ابرقدرتها، به معناى تسليم در برابر فرهنگ زورمدارى است. آنهايى كه كشورها را به جبر و عنف مى گشايند، آنهايى كه هزاران كيلومتر دور از خاك خود وارد خانه هاى مردم مى شوند، آنهايى كه سرنوشت ملتها را بدون اراده و خواست آنها در دست مى گيرند، اگر چه نه به زبان اما در عمل، اثبات و اذعان مى كنند كه منشأ حاكميت، زور و اقتدار است. البته اگر چه اين فرهنگ غالب است، در كنار اين رأى، نظرهاى ديگرى هم وجود دارد. افلاطون ملاك حكومت را فضل و فضيلت مى داند، يعنى قائل به « حكومت افاضل » يا فرزانگان است. اما اين نظر، فقط نقشى بر روى كاغذ و يا بحثى در كنج مدرسه هاست.
در دنياى جديد، دمكراسى، يعنى خواست و قبول اكثريت مردم، ملاك و منشأ حكومت شمرده مى شود. اما كيست كه نداند كه دهها وسيله غير شرافتمندانه به كار گرفته مى شود، تا خواست مردم به سويى كه زورمداران و قدرت طلبان مى خواهند هدايت شود. بنابراين مى توان در يك جمله گفت كه در فرهنگ رايج انسانى، از آغاز تا امروز از امروز تا آن زمانى كه فرهنگ علوى و فرهنگ نهج البلاغه بتواند بر زندگى انسانها حكومت كند، منشأ حاكميت اقتدار و زور بوده و خواهد بود و لا غير.
امير المؤمنين « عليه السلام » در نهج البلاغه، منشأ حكومت را اين معانى نمى داند، و مهمتر اين است
كه خود او هم در عمل آن را ثابت مى كند. از نظر على « عليه السلام » منشأ اصلى حكومت، يك سلسله ارزشهاى معنوى است. آن كسى مى تواند بر مردم حكومت كند و ولايت امر مردم را به عهده بگيرد كه از خصوصياتى برخوردار باشد.
نگاه كنيد به نامه هاى على « عليه السلام » به معاويه و طلحه و زبير و به عاملان خود و به مردم كوفه و به مردم مصر. او حكومت و ولايت بر مردم را ناشى از يك ارزش معنوى مى داند. اما اين ارزش معنوى هم به تنهايى كافى نيست تا اينكه انسان فعلا و عملا حاكم و والى باشد، بلكه مردم هم در اينجا سهمى دارند كه مظهر آن « بيعت » است.
امير المؤمنين « عليه السلام » در هر دو زمينه، تصريحاتى دارد، كه هم در نامه هايى كه به رقباى حكومتى خود نوشته است و قبلا به آنها اشاره كرديم، و هم در بياناتى كه درباره اهل بيت وارد شده است، آن ارزشهاى معنوى كه ملاك حكومت هستند بيان شده اند.
اما اين ارزشها به تنهايى، چنانكه گفتيم، مايه تحقق حكومت نيست، بلكه بيعت مردم هم شرط است:
« انّه بايعنى القوم الّذين بايعوا ابا بكر و عمر و عثمان على ما بايعوهم عليه، فلم يكن للشّاهد ان يختار و لا للغائب ان يردّ، و انّما الشّورى للمهاجرين و الانصار، فان اجتمعوا على رجل و سمّوه اماما كان ذلك للّه رضى » ۹.
(مى فرمايد: اگر مهاجر و انصار جمع بشوند و
كسى را پيشواى خود بدانند و به امامت او گردن بنهند، خدا بر اين راضى است). بيعت، منجّز كننده حق خلافت است.
آن ارزشها وقتى مى تواند فعلا و عملا كسى را به مقام ولايت امر برساند كه مردم هم او را بپذيرند و قبول كنند.
#بازگشت_به_نهج_البلاغه
✍#آیت_الله_خامنه_ای
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#فایل_صوتی_روانشناسی_قلب 52 🎧آنچه خواهید شنید؛ ❣شیطان از توبه ما،میترسه! وبرای اینکه مانع توبه ما
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
روانشناسی قلب 53.mp3
5.77M
#فایل_صوتی_روانشناسی_قلب 53
🎧آنچه خواهید شنید؛
❣ بزرگترین شکست ما؛
وقتيه که کمال خودمونو ببینیم و مغرور بشیم.
مراقب باشیم؛
خوبی هامون مغرورمون نکنن.
💓غرور...قلبونابود میکنه.
🕌در محضر امام روح الله (۱۵۲)
📌 امام خمینی (ره):
خداوند حسین بن علی را برانگیخت،تا جان خود و عزیزانش رافدای عقیدت خویش و امت معظم پیامبر اکرم نماید،تا در امتداد تاریخ،خون پاک او بجوشد و دین خدا را آبیاری فرماید.
📚صحیفه نور؛جلد۱۴؛صفحه۲۳۵
#لبیک_یا_خامنه_ای
#جمهوری_اسلامی_حَرم_است
#امام_خمینی
📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر #صلوات، بدون ذکر منبع هم مجاز است.
@zandahlm1357
هر روز با امام رضا
@zandahlm1357
@HashtominEmam
آرشیو
مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)