مسجد رضا (ع)
قطب راوندي روايت كرده از ابراهيم بن موسي که او روزي در مسجد رضا (ع) در خراسان گفت از حضرت سوالات زيادي پرسيدم و چيزهاي زيادي از ايشان خواستم. سپس ايشان بيرون رفتند براي استقبال از بعضي ازآل ابوطالب. وقت نماز آمد، آن حضرت تصميم گرفت به سوي قصري كه آنجا بود، برود و در زير سنگي فرود آمد و من با آن حضرت بودم و هيچ کس ديگري نبود. پس فرمود اذان بگو. گفتم صبر کنيد تا اصحاب هم به ما برسند، فرمود هميشه در اول وقت اذان بگو. پس من اذان گفتم و نماز خوانديم. گفتم يابن رسول الله مدت زيادي است که قول مالي را به من داده اي و همانطور که ميداني من بسيار نيازمند هستم. سپس آن حضرت زمين را به تازيانهاي خراشيد پس
دست برد به آن محل و شمش طلا بيرون آورد و گفت بگير اين را خداوند بركت دهد و آنچه را كه ديدي به کسي نگو. و بدين ترنيب من يکي از ثروتمندان آنجا شدم
. (منتهي الامال ج ۲ ص ۳۶۲)
#دانستنیهای امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
- زیدیه: بنا به روایتی، زید بن علی بن حسین (علیه السلام) در سال ۱۲۱ به کوفه رفته و شیعیان را به شور
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
- باقریه:
گروهی بودند که به امامت امام محمّد باقر (علیه السلام) قائل بوده و معتقد بودند که امامت از وی تجاوز نمی کند و به رجعت او معتقد بودند. [۱] عبارت بغدادی در این مورد، چنین است: «آنان گروهی هستند که امامت را از علی بن ابیطالب[۷] در فرزندان او[: ] دانسته و تا محمد بن علی[۷] معروف به باقر رسانیده اند... و پندارند که او [امام محمد باقر (علیه السلام) ] مهدی آینده است... » [۲] . به نظر میرسد که این گروه، همان کیسانیه سابق باشند که ابوهاشم را ترک کرده و به پیروی امام باقر (علیه السلام) گردن نهاده بودند. [۳]
طبق گفتة نوبختی، پس از شهادت امام محمد باقر (علیه السلام)، یارانش به دو دسته تقسیم شدند که گروهی از اینان، پس از امام باقر (علیه السلام) به امامت پسرش امام جعفر صادق (علیه السلام) روی آوردند. [۴]
پس از شهادت امام جعفر صادق (علیه السلام)، شیعیان و یارانش به شش دسته تقسیم شدند [۵]، که یک دسته از آنها پس از امام صادق (علیه السلام) به فرزندش امام کاظم (علیه السلام) روی آورده و اینها در واقع، همان زنجیرة امامیه بودند [۶] و امّا پنج دستة دیگر عبارت بودند از:....
----------
[۱]: شهرستانی، پیشین، ص ۱۴۷.
[۲]: بغدادی، پیشین، ص ۳۲.
[۳]: جعفری، پیشین، ص ۲۹۸.
[۴]: نوبختی، پیشین، صص ۶۲-۶۳.
[۵]: نوبختی، پیشین، ص ۶۶.
[۶]: ر. ک: نوبختی، پیشین، ص ۷۸.
#فرقه_های_درون_شیعی
✍نعمت الله صفری
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
👇👇👇👇👇👇 قابل توجه اعضاء محترم این مجموعه از فایلها تاریخشون به روز نیست https://eitaa.com/zandahlm135
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
AUD-20220224-WA0002(1).mp3
11.59M
👇👇👇👇👇👇
قابل توجه اعضاء محترم این مجموعه از فایلها تاریخشون به روز نیست
@zandahlm1357
7.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#طوفان_الاقصی
#فلسطین
🔻میگن یهودیا رو زدن مسحیا کشتن تو اروپا...
اولا: خوب به مسلمونا چه؟
دوما: صهیونیستها همون فاشیستها هستند البته صددرجه بدتر❗️
سوما: آمریکاییها و انگلیسیها هم هیتلرن...
چهارما: جالبه بدونید خود هیتلر هم ریشه یهودی داره...
🇵🇸🇵🇸🇵🇸🇵🇸🇵🇸🇵🇸
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🎥 پویانمایی زیبای شهر موشکی 📼 قسمت چهارم : تله برای جاسوسی 🎞 🇮🇷 #کارتون #پویانمایی #انیمیشن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
28.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 پویانمایی زیبای شهر موشکی
📼 قسمت ۵ : عمو مذاکره می کند
#کارتون #پویانمایی #انیمیشن
#شهر_موشکی
@zandahlm1357
کتاب ذوالفقارولایت .pdf
18.93M
با سلام::باتوجه به فرارسیدن، سالگرد شهادت پدر موشکی ایران، سرلشگر بسیجی، حاج حسن تهرانی مقدم، کتاب ذوالفقار ولایت با اضافات جدید تقدیم میشود، تا ضمن ذخیره کردن و مطالب کتاب، تا میتوانید آنرا در فضای مجازی نشر دهید، تا در ثواب این کار خیر شریک باشید... ارادتمند ناصر کاوه
ارسالی از مخاطب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مجموعه کلیپ های روایتگری 👌
هر روز روایتی از شهدا بشنوید❤️
#روایتگری
شماره ۴
کاری از گروه راویان سردار شهید حاج عبد الحسین برونسی 🌹
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
زبانیه ملک الهی قوله علیه السلام: وَ الزَّبَانِیَةِ الَّذِینَ إِذَا قِیلَ لَهُمْ «خُذُوهُ فَغُلُّوه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ملائکه شناخته نشده
قوله علیه السلام: وَ مَنْ أَوْهَمْنَا ذِکْرَهُ، وَ لَمْ نَعْلَمْ مَکَانَهُ مِنْکَ، و بِأَیِّ أَمْرٍ وَکَّلْتَهُ.
یعنی: و از جمله ملائکه که ما توهّم و تصوّر مینمائیم پیش خیال خود آنها را، ولی نمی دانیم مقام و منزلت آنها را که چه مرتبه[ای] به آنها عطا شده، و به چه
امری از امور مرجوعه آنها را مأمور و موکّل کرده، و تفویض چه شغلی به آنها نموده، به مفاد: « وَ مَا یَعْلَمُ جُنُودَ رَبِّکَ إِلاَّ هُوَ [۱] ».
ملائکه ساکن هوا و زمین
قوله علیه السلام: وَ سُکَّانِ الْهَوَاءِ وَ الاْءَرْضِ وَ الْمَاءِ.
----------
[۱]: ۴ - سوره مبارکه مدثر، آیه ۳۱.
چه این مبادی فعّاله و قوای روحانیه متکثّرند حسب تکثّر انواع طبیعیه، حتی آن که میباشد برای هر کره از کرات سماویه و کوکبیه، و برای هر نوع از طبایع نوعیه بسیطه باشد، چون نار و هوا و ماء و ارض، و مرکّب باشد چون انواع معادن باقسامها که محل خزائن حقّ اند به اعتبار تکوّن فلزات و اجسام سبعه متطرّقه و
حصول جواهرات صافیه فیها.
کما فی الدعاء: « یا من فی الجبال خزائنه » [۲] و نیز اصناف نباتات و انواع حیوانات صامته و ناطقه برّی و بحری، مَلَکی روحانی است که موکّل بر تدبیر و حفظ افراد آن نوع است، که حقّ تعالی گاهی از آن مبادی فعاله و ملائکه موکّله ب« ایدی » تعبیر نموده، و قال: « وَ السَّمَآءَ بَنَیْنَاهَا بِأَیْدٍ [۳] »، و قال: « خَلَقْنَا لَهُم مِّمَّا عَمِلَتْ أَیْدِینَآ أَنْعَامًا فَهُمْ لَهَا مَالِکُونَ [۴] »، چه ید محل بروز آثار و قوّت است، و از برای خدا ایادی عمّاله فعّاله است، نه جوارح جسمانیه، و هی ذوات نوریة و وسائط جوده و جهات فاعلیته ؛ و گاهی از آن ملائکه به «امر» تعبیر نموده، و قال: « وَ الشَّمْسَ وَ الْقَمَرَ وَ النُّجُومَ مُسَخَّرَاتٌ بِأَمْرِهِ [۵] »، چنان که از آنها به «یمین» تعبیر کرده و قال: « وَ السَّماواتُ مَطْوِیَّاتٌ بِیَمِینِهِ [۶] ».
باری، این طبایع نوعیه اعمّ از بسیط و مرکب، اظلال و قوالب اند برای آن ذوات نوریه و ارواح ملکیه، چنان که آن ملائکه اظلال و قوالب اند برای اسماء الهیه که ارباب ارباب اند برای اعیان ثابته، و اسماء الهی موجودند به وجود الهی که غیب الغیوب مطلق است، چنان که ماسوی شهادت مطلقه اند.
----------
[۲]: ۱ - مصباح الکفعمی، ص ۲۵۴ ؛ البلد الأمین، ص ۴۰۷ ؛ بحارالأنوار، ج ۹۱، ص ۳۹۱.
[۳]: ۲ - سوره مبارکه ذاریات، آیه ۴۷.
[۴]: ۳ - سوره مبارکه یس، آیه ۷۱.
[۵]: ۴ - سوره مبارکه نحل، آیه ۱۲.
[۶]: ۵ - سوره مبارکه زمر، آیه ۶۷.
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357